Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na aanleiding van een discussie op geocaching.com , zijn we tot de conclusie gekomen dat wij als gebruikers wel van alles kunnen willen en vooral hopen. Maar dat dit onderwerp kan alleen als de verschillende sites willen samen werken. Om te voorkomen dat mensen elkaar de zwarte piet willen toespelen en wij denken dat dit alle gebruikers aangaat plaatsen wij de onderstaande oproep aan de beheerders van geocaching.nl net zo als wij dat zullen oen bij de andere cachesites.

 

Hallo,

Als eerste wil wij iedereen fijne feestdagen wensen en alvast een fijn en gelukkig 2010.

Deze mail komt voort uit een discussie op Geocaching.com. Hierin wordt geopperd om tot enige vorm van samenwerking te komen tussen de verschillende sites. De laatste paar jaar is er versnippering gekomen, een niet terug te draaien iets. Wij denken dat dit voor gebruikers ook beter is want iedereen kan namelijk zijn ding doen. De groep op het forum constateert dat er negatieve dingen de boventoon beginnen te voeren. Door de versnippering zijn de contacten met de buitenwereld verwaterd en is er een negatieve spiraal in de community ontstaan welke voor niemand productief is.

De negatieve spiraal is alleen te doorbreken als de verschillende sites het voorbeeld geven. Daarom roepen wij (de gebruikers van jullie site)de cache sites op om eens om de tafel te gaan zitten en het positief te bekijken wat ze gemeen hebben, kijken wat voor samenwerking daaruit kan komen ipv elkaar alleen maar op de verschillen te wijzen. Er zou bijvoorbeeld een gezamenlijke werkgroep kunnen komen voor contacten met natuurgroepen en media. Maar dit is aan het overleg natuurlijk van de verschillende cachesites.

Verder kan natuurlijk iedere site zijn ding blijven doen zonder zijn identiteit te verliezen. Het zou jammer zijn als er een groep de deur bij voorbaat al dicht gooit. Het gaat hier tenminste over een intentie verklaring om in ieder geval eens om de tafel te gaan zitten en te kijken hoe de negativiteit doorbroken kan worden. Ik hoop dat community voor gaat tov persoonlijke gevoelens.

 

Groetjes kees

Namens een groep positieve maar verontruste gebruikers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even voor alle duidelijkheid, dit schrijf ik NIET als teamlid, maar op persoonlijke titel.

 

Ik heb een aantal van de afsplitsingen zien ontstaan, en heb zelf ook al enkele malen afgevraagd waarom er niet aan samenwerking gedaan wordt. Maar soms willen mensen blijkbaar liever "voor zichzelf beginnen" en overleggen niet of er mogelijkheden tot samenwerking zijn.

 

Juist dat soort eigenwijsheden zorgt voor versplintering. Allemaal mensen die het wiel opnieuw uit willen vinden. Sja, dat moet dan maar...

 

Ik sta achter de gedachte van de oproep, maar helaas is er de menselijke factor die meestal in de weg zit. Dit is niet alleen bij geocaching zo, maar bij allerlei stichtingen/verenigingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je streven is zonder meer positief !

 

Echter : ik heb geen idee over welke problemen, onenigheid etc. je het nu hebt.

Verschillende cachewebsites? Diverse groepen binnen .com? Diverse groepen binnen .nl.?

Natuurorganisaties erbij betrekken? Andere groeperingen erbij betrekken?

 

Kortom: verduidelijk je verhaal eens, zodat anderen die niet op andere fora zitten weten wat je bedoelt.

En wie moet er nu water bij de wijn doen of zo?

 

Nogmaals ik waardeer je positieve doelstelling !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor alle duidelijkheid, dit schrijf ik NIET als teamlid, maar op persoonlijke titel.

 

Ik heb een aantal van de afsplitsingen zien ontstaan, en heb zelf ook al enkele malen afgevraagd waarom er niet aan samenwerking gedaan wordt. Maar soms willen mensen blijkbaar liever "voor zichzelf beginnen" en overleggen niet of er mogelijkheden tot samenwerking zijn.

 

Juist dat soort eigenwijsheden zorgt voor versplintering. Allemaal mensen die het wiel opnieuw uit willen vinden. Sja, dat moet dan maar...

 

Ik sta achter de gedachte van de oproep, maar helaas is er de menselijke factor die meestal in de weg zit. Dit is niet alleen bij geocaching zo, maar bij allerlei stichtingen/verenigingen.

 

Heb je al eens voorgesteld om samen te werken dan Mr.Atari? Jij bent toch ook onderdeel van een site? En hoezo versplintering? Versplintering waarvan dan eigenlijk? Zijn het mensen van .nl geweest die een andere site zijn begonnen? Is daar al mee gesproken dan? Volgens mij is het een aanname van je dat "ze" niet willen overleggen, vraag het bij je teamleden anders eens na.

bewerkt door indiana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je streven is zonder meer positief !

 

Echter : ik heb geen idee over welke problemen, onenigheid etc. je het nu hebt.

Verschillende cachewebsites? Diverse groepen binnen .com? Diverse groepen binnen .nl.?

Natuurorganisaties erbij betrekken? Andere groeperingen erbij betrekken?

 

Kortom: verduidelijk je verhaal eens, zodat anderen die niet op andere fora zitten weten wat je bedoelt.

En wie moet er nu water bij de wijn doen of zo?

 

Nogmaals ik waardeer je positieve doelstelling !

 

Geopatra.

 

 

hier sluit ik me bij aan en op z'n plat Nederlands gezegd ik snap er geen ..... van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je streven is zonder meer positief !

 

Echter : ik heb geen idee over welke problemen, onenigheid etc. je het nu hebt.

Verschillende cachewebsites? Diverse groepen binnen .com? Diverse groepen binnen .nl.?

Natuurorganisaties erbij betrekken? Andere groeperingen erbij betrekken?

 

Kortom: verduidelijk je verhaal eens, zodat anderen die niet op andere fora zitten weten wat je bedoelt.

En wie moet er nu water bij de wijn doen of zo?

 

Nogmaals ik waardeer je positieve doelstelling !

 

Geopatra.

 

Er bestaan toch verschillende sites in Ned v.w.b cache, of niet (.NL, Meta, Terra, QC Global en omdat ik er zeker vergeet enz) . Zo moeilijk is het dus niet om de strekking van het verhaal te begrijpen.

Kees vraagt alleen of het mogelijk en of men bereid is (alle cache sites) om eens om de tafel te gaan zitten en te praten. Zo moeilijk kan het het toch niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zou bijvoorbeeld een gezamenlijke werkgroep kunnen komen voor contacten met natuurgroepen en media.
Er bestaan toch verschillende sites in Ned v.w.b cache, of niet (.NL, Meta, Terra, QC Global en omdat ik er zeker vergeet enz) .

Is er zoveel media-aandacht dat hier een werkgroep voor zou moeten komen?

En hoe regel je dan dat cacher A de belangstellende verslaggever van krantje B naar de werkgroep verwijst?

 

Als je een centraal orgaan wilt hebben wat contacten onderhoud met natuurgroepen sta je wel 'sterker' denk ik.

Maar zijn dan alle genoemde websites/groepen nodig voor dit overleg?

Bij mijn weten is gc.com de groote 'cache-legger' met daarachter TC en QC, die andere sites leggen toch geen caches?

Dus wat is hun inbreng bij dit overleg met natuurgroepen?

 

Degene die de groepen aan tafel wil krijgen moet denk ik wel een duidelijk verhaal hebben vwb het doel en de noodzaak.

Nogmaals, samenwerken 100 punten maar graag wat meer beeld bij het doel en de redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...