Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

:blush: Ik lees met interesse nu dit topic en ik moet 1 ding toch even zeggen:

 

Mooi dat er nu een goede -en naar mijn idee ook inhoudelijke- discussie gevoerd wordt, zonder moddergooien. Toen dit topic geopend werd had ik eigenlijk iets van "daar gaan we weer", maar de manier waarop deze discussie gevoerd wordt is prima!

 

Nu even ontopic: We staan helemaal niet negatief tegenover samenwerking, maar helaas komt dat niet van de grond. Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt dat er in het verleden wel toenaderingspogingen gedaan zijn vanuit geocaching.nl richting de andere sites, maar dat daar niet of nauwelijks op gereageerd is.

 

Zoals het er zich naar uit laat zien, is er vanuit de andere sites niet of nauwelijks behoefte aan samenwerking, wellicht in een aantal gevallen is dat ook de reden van het ontstaan van dergelijke cachingsites. En als ik vanuit mezelf bekijk, vind ik het ook niet echt nodig, het systeem werkt toch prima zo?

 

Het werd al eerder aangehaald, maar Lepman verwoordt dat ook prima. Als ik bij mezelf kijk, dan maak ik het meest gebruik van de faciliteiten van .com en .nl. .com omdat dat nou eenmaal dé geocaching site is, waar je eigenlijk niet omheen kan. .nl vanwege geo d'ors, forum en de chat (laatste tijd wat minder vanwege de opkomst van Twitter, maar zoals Arnold Schwarzenegger al pleegt te zeggen: I'll be back!), van metacaching gebruik ik de statistieken en van de andere sites zag ik eigenlijk (let wel, voor mezelf!) niet de toegevoegde waarde.

 

Iedereen dus zijn specialiteiten, en ja, het is misschien handiger als er 1 gezamenlijk aanspreekpunt/website zou zijn met alle wenselijke functionaliteit, maar daar houdt het eigenlijk ook wel mee op. Het is alleen maar handiger..

Ik wed dat de gemiddelde cacher prima zijn weg weet te vinden, en ook prima voor zichzelf kan bepalen waar hij zich bij aansluit. En of dat nou 1 cachingsite is of 10, dat maakt toch niet uit? Straks gaan we ook nog iedereen erbij halen die voor zichzelf een cachingsite gemaakt heeft.

 

Wat mij betreft mag het wel zo blijven... Maar mochten door dit topic nu toch andere cachingsites gaan denken: "Hey, dat samenwerken zien we wel wat in!" Dan kunnen ze het best contact opnemen met 1 van ons team. We kunnen natuurlijk altijd bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

 

Hoi

 

lees even vanaf hier http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...amp;st=50

 

dan is de opmerking van Kees ook in perspectief gesteld :)

 

Ik blijf erbij dat het niet gaat om de sites en wat de sites aanbieden, de actie van Kees vanuit Terracaching en de Globaltracks.nl dingen zie ik als een activiteit die door zijn kant wordt gestart. Hetgeen in het ingekopieerde draadje is beschreven heeft een andere insteek en is mijns inziens wellicht een iets andere manier om tot samenwerking te komen.

 

Het uiteindelijke samenwerken tussen de diverse cache clubs moet ook nog passen in de regels van de overkoepelende organisaties, dat wordt vaak nog vergeten.

 

Maar goed, vandaag of in iedergeval voor het nieuwe jaar zullen er polls verschijnen om te zien of het alternatief levensvatbaar is.

 

JK

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb wegens prive drukte afstand gedaan van de site Terracaching.EU. Ik ben nog wel url houder maar de site word nu gerund door een paar mensen die nog steeds fanatiek en verder willen komen met Terracaching en zijn volkomen vrij te doen met de site als hun goed dunkt.

 

Het overnemen van Globaltracks staat op het moment op een zeer laag pitje. Als dit van de grond komt zal dit nog maanden uren. Dit vanwege de omschakeling voor mij van php naar asp-net en de eerder aangegeven prive drukte.

 

Hierdoor ben ik nergens enige partij in. Niet meer / niet minder dan een gebruiker die op alle ondersteunende caching sites kom van de verschillende hostende sites. Juist omdat ik van de hobby hou en het een warm hart toe bedeel ongeacht hoe het spel ter plekke gespeeld word.

 

groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wegens prive drukte afstand gedaan van de site Terracaching.EU. Ik ben nog wel url houder maar de site word nu gerund door een paar mensen die nog steeds fanatiek en verder willen komen met Terracaching en zijn volkomen vrij te doen met de site als hun goed dunkt.

 

Het overnemen van Globaltracks staat op het moment op een zeer laag pitje. Als dit van de grond komt zal dit nog maanden uren. Dit vanwege de omschakeling voor mij van php naar asp-net en de eerder aangegeven prive drukte.

 

Hierdoor ben ik nergens enige partij in. Niet meer / niet minder dan een gebruiker die op alle ondersteunende caching sites kom van de verschillende hostende sites. Juist omdat ik van de hobby hou en het een warm hart toe bedeel ongeacht hoe het spel ter plekke gespeeld word.

 

groetjes Kees

zie email van 5 min geleden!

 

betreffende globaltracks. ik weet waarom dat weg is bij global. domweg om het feit dat gc.com geen andere cache club wil zien op een site waar gc.com caches worden gehost. Als je denkt dat het nog maanden gaat duren waarom daar energie insteken wanneer er een schone taak op ons wacht voor al die andere dingen...

 

het lijkt erop dat we langzaam naar het zelfde punt aan het komen zijn :blush::):thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: Ik lees met interesse nu dit topic en ik moet 1 ding toch even zeggen:

 

Mooi dat er nu een goede -en naar mijn idee ook inhoudelijke- discussie gevoerd wordt, zonder moddergooien. Toen dit topic geopend werd had ik eigenlijk iets van "daar gaan we weer", maar de manier waarop deze discussie gevoerd wordt is prima!

 

Nu even ontopic: We staan helemaal niet negatief tegenover samenwerking, maar helaas komt dat niet van de grond. Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt dat er in het verleden wel toenaderingspogingen gedaan zijn vanuit geocaching.nl richting de andere sites, maar dat daar niet of nauwelijks op gereageerd is.

 

Zoals het er zich naar uit laat zien, is er vanuit de andere sites niet of nauwelijks behoefte aan samenwerking, wellicht in een aantal gevallen is dat ook de reden van het ontstaan van dergelijke cachingsites. En als ik vanuit mezelf bekijk, vind ik het ook niet echt nodig, het systeem werkt toch prima zo?

 

Het werd al eerder aangehaald, maar Lepman verwoordt dat ook prima. Als ik bij mezelf kijk, dan maak ik het meest gebruik van de faciliteiten van .com en .nl. .com omdat dat nou eenmaal dé geocaching site is, waar je eigenlijk niet omheen kan. .nl vanwege geo d'ors, forum en de chat (laatste tijd wat minder vanwege de opkomst van Twitter, maar zoals Arnold Schwarzenegger al pleegt te zeggen: I'll be back!), van metacaching gebruik ik de statistieken en van de andere sites zag ik eigenlijk (let wel, voor mezelf!) niet de toegevoegde waarde.

 

Iedereen dus zijn specialiteiten, en ja, het is misschien handiger als er 1 gezamenlijk aanspreekpunt/website zou zijn met alle wenselijke functionaliteit, maar daar houdt het eigenlijk ook wel mee op. Het is alleen maar handiger..

Ik wed dat de gemiddelde cacher prima zijn weg weet te vinden, en ook prima voor zichzelf kan bepalen waar hij zich bij aansluit. En of dat nou 1 cachingsite is of 10, dat maakt toch niet uit? Straks gaan we ook nog iedereen erbij halen die voor zichzelf een cachingsite gemaakt heeft.

 

Wat mij betreft mag het wel zo blijven... Maar mochten door dit topic nu toch andere cachingsites gaan denken: "Hey, dat samenwerken zien we wel wat in!" Dan kunnen ze het best contact opnemen met 1 van ons team. We kunnen natuurlijk altijd bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

 

Overigens zou het wel eens prettig zijn dat de voorzitter van de stichting zich laat zien/horen en in de discussie komt. Er ligt een email van Zaanhoeve bij .nl en het zou mooi zijn als er reactie op kwam van de persoon zelf. Praten en brainstormen kan altijd, je hoeft er geen commitment af te geven of toezeggingen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk Kees.

 

Tja, ik blijf het persoonlijk verwarrend vinden om een discussie goed bij te houden op verschillende sites.

Als ik het nu goed begrijp hebben we het over een samenwerkingsvorm in

"overkoepelende organisatie(s)" die "de Nederlandse cachers gaat(n) vertegenwoordigen"

en dit alles wordt binnenkort in polls aan de cachers voorgelegd.

 

 

Derhalve moeten de Nederlandse cachers niet alleen gaan nadenken of zij het wenselijk achten dat er door de verschillende sites wordt samengewerkt, maar ook of zij als groep vertegenwoordigd willen worden.

 

 

Ambitieus streven, ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zou het wel eens prettig zijn dat de voorzitter van de stichting zich laat zien/horen en in de discussie komt. Er ligt een email van Zaanhoeve bij .nl en het zou mooi zijn als er reactie op kwam van de persoon zelf. Praten en brainstormen kan altijd, je hoeft er geen commitment af te geven of toezeggingen te doen.

 

Bespeur ik daar wat ergernis?

Tja, ik weet het echt niet hoor, maar.... eh het is wel kerstvakantie.

Soms zijn mensen dan weg.

Dat zou zomaar ook een reden kunnen zijn dat er niet binnen een dag antwoord is.

Daarnaast heeft de een misschien wat meer bedenktijd nodig dan de ander.

Het ijzer smeden als het heet is prima, maar dat nu al, in haast, gaan afdwingen lijkt mij niet helemaal de juiste start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zou het wel eens prettig zijn dat de voorzitter van de stichting zich laat zien/horen en in de discussie komt. Er ligt een email van Zaanhoeve bij .nl en het zou mooi zijn als er reactie op kwam van de persoon zelf. Praten en brainstormen kan altijd, je hoeft er geen commitment af te geven of toezeggingen te doen.

 

Bespeur ik daar wat ergernis?

Tja, ik weet het echt niet hoor, maar.... eh het is wel kerstvakantie.

Soms zijn mensen dan weg.

Dat zou zomaar ook een reden kunnen zijn dat er niet binnen een dag antwoord is.

Daarnaast heeft de een misschien wat meer bedenktijd nodig dan de ander.

Het ijzer smeden als het heet is prima, maar dat nu al, in haast, gaan afdwingen lijkt mij niet helemaal de juiste start.

 

 

Geen ergenis hoor :blush: in tegendeel :) het zou alleen wel eens goed zijn als de voorzitter van de stichting van zich laat horen. De vrijwilligers hebben zo allemaal hun mening en ideeën. Maar ik vindt persoonlijk dat als je jezelf eigenaar/voorzitter van de stichting noemt je ook wel eens je mening mag ventileren op dit forum.

 

Ik snap dat in deze tijd van het jaar mensen op vakantie kunnen zijn of minder het forum lezen.

 

En oja, er is geen haast hoor :thumbup: deze discussie loopt al een tijdje dus een maandje langer is helemaal geen probleem de caches lopen niet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk Kees.

 

Tja, ik blijf het persoonlijk verwarrend vinden om een discussie goed bij te houden op verschillende sites.

Als ik het nu goed begrijp hebben we het over een samenwerkingsvorm in

"overkoepelende organisatie(s)" die "de Nederlandse cachers gaat(n) vertegenwoordigen"

en dit alles wordt binnenkort in polls aan de cachers voorgelegd.

 

 

Derhalve moeten de Nederlandse cachers niet alleen gaan nadenken of zij het wenselijk achten dat er door de verschillende sites wordt samengewerkt, maar ook of zij als groep vertegenwoordigd willen worden.

 

 

Ambitieus streven, ik ben benieuwd.

 

Moet ik vertegenwoordigd worden? Ik heb hier als cacher totaal geen behoefte aan. Ik hou mij aan de regeles van .com omdat ik vind dat zij de beste database hebben. Het probleem is dat er een aantal fanatiekelingen zijn die denken dat geocaching van hun is. Dat er handigheidjes ontstaan vind ik prima maar staat los van de uiteindelijke database.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij lopen er nu 2 soortgelijke initiatieven parallel.

 

Zaanhoeve's plan dat als open brief op verschillende fora is geplaatst maar gericht is aan site-eigenaren.

Dat het op fora staat is puur ter informatie aan ons cachers.

Hij wil dit plan namens een 'groep verontruste cachers' nu achter de schermen verder uitwerken met de diverse site-eigenaren.

 

En het initiatief van Track_leader heeft hier enige gelijkenis mee.

Die is echter wat behoudender en spreekt in 1e instantie van een intentie-verklaring en wil eerst 'marktonderzoek' doen.

Dus eerst inventariseren of er vanuit de cachers behoefte is aan een aantal zaken die beiden (zaanhoeve en track_leader) noemen.

 

Mij lijkt het 2e plan logischer. Eerst uitvinden wat er leeft onder de cachers, om hoeveel cachers het gaat, of er behoefte is bij de verschillende sites en of er daadwerkelijk wat aan te doen is.

 

Het lijkt me namelijk zonde van de tijd en effort als zulke goedbedoelde initiatieven geen draagvlak hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij lopen er nu 2 soortgelijke initiatieven parallel.

 

Zaanhoeve's plan dat als open brief op verschillende fora is geplaatst maar gericht is aan site-eigenaren.

Dat het op fora staat is puur ter informatie aan ons cachers.

Hij wil dit plan namens een 'groep verontruste cachers' nu achter de schermen verder uitwerken met de diverse site-eigenaren.

 

En het initiatief van Track_leader heeft hier enige gelijkenis mee.

Die is echter wat behoudender en spreekt in 1e instantie van een intentie-verklaring en wil eerst 'marktonderzoek' doen.

Dus eerst inventariseren of er vanuit de cachers behoefte is aan een aantal zaken die beiden (zaanhoeve en track_leader) noemen.

 

Mij lijkt het 2e plan logischer. Eerst uitvinden wat er leeft onder de cachers, om hoeveel cachers het gaat, of er behoefte is bij de verschillende sites en of er daadwerkelijk wat aan te doen is.

 

Het lijkt me namelijk zonde van de tijd en effort als zulke goedbedoelde initiatieven geen draagvlak hebben.

 

Ik kan me alleen maar aansluiten bij dit zeer heldere relaas van Lepman.

Niet alleen het hebben van voldoende draagvlak, maar zeker het helder krijgen van de 'mogelijke behoefte van "de" cachers' zal eerst eens geinventariseerd moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij lopen er nu 2 soortgelijke initiatieven parallel.

 

Zaanhoeve's plan dat als open brief op verschillende fora is geplaatst maar gericht is aan site-eigenaren.

Dat het op fora staat is puur ter informatie aan ons cachers.

Hij wil dit plan namens een 'groep verontruste cachers' nu achter de schermen verder uitwerken met de diverse site-eigenaren.

 

En het initiatief van Track_leader heeft hier enige gelijkenis mee.

Die is echter wat behoudender en spreekt in 1e instantie van een intentie-verklaring en wil eerst 'marktonderzoek' doen.

Dus eerst inventariseren of er vanuit de cachers behoefte is aan een aantal zaken die beiden (zaanhoeve en track_leader) noemen.

 

Mij lijkt het 2e plan logischer. Eerst uitvinden wat er leeft onder de cachers, om hoeveel cachers het gaat, of er behoefte is bij de verschillende sites en of er daadwerkelijk wat aan te doen is.

 

Het lijkt me namelijk zonde van de tijd en effort als zulke goedbedoelde initiatieven geen draagvlak hebben.

 

Ik kan me alleen maar aansluiten bij dit zeer heldere relaas van Lepman.

Niet alleen het hebben van voldoende draagvlak, maar zeker het helder krijgen van de 'mogelijke behoefte van "de" cachers' zal eerst eens geinventariseerd moeten worden.

 

 

Ik kan nu alleen nog maar zeggen.... zie Poll

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We "moeten", allemaal niets natuurlijk("Moeten" is trouwens in de hindustaanse taal bekend als "plassen" :blush:

 

 

Ik denk zelf dat het wel goed is voor op de lange duur, als er samengewerkt kan worden. Met de bedoeling om geocaching zo in een beter daglicht te stellen. Ipv een stel halvegaren met een apparaat die bijv. de natuur vernielen. Die herrie schoppen in woonwijken of als foutparkeerders op carpool plaatsen staan;) (ik noem maar wat).

 

Misschien dat zo'n samenwerking er voor kan zorgen dat ook iedere gemeente/provincie/stichting wat meer begrip gaat tonen en er meer kan gebeuren met plaatsen/zoeken in de toekomst. Zo kan iedere club zijn spel spelen, en als er wat niet in de haak is kan diegene veel makkelijker wat doorspelen. Om maar een voorbeeld te noemen, een cache ligt niet waar het zou moeten. Een voorbijganger ziet het gaat zoeken op geocachen en vindt bijv. geocaching.nl MAAR... dat ding is van terra, geeft niet wordt dmv die of gene doorgegeven en er kan naar gekeken worden. Want er zijn nu zoveel clubs, ik weet ze niet allemaal. Laat staan een buitenstaander.

 

 

Ach weer een paar centen, ik denk dat het voor de toekomst makkelijker zou kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht "open brief" zou er iets bijzonders aan de hand zijn. Ik sluit mij aan bij de groep die niet veel begrijpt van die brief (begrijpen wil).

Samenwerken kan soms prima zijn, maar heel vaak ook niet. Elkaar aanvullen kan soms ook gewoon handig zijn.

Ik realiseer mij dat er een groep 'vrijwilligers' bezig is om de site van geocaching.nl in de lucht te houden. Hulde, want diegenen die commentaar leveren zijn heel vaak NIET diegenen die hun tijd belangeloos als vrijwilliger ergens aan geven. Daar hebben zij denk ik geen tijd voor want, ja, ze moeten commentaar leveren. (Ik heb nu even kerstvakantie dus kan heel even commentaar leveren.)

 

Nogmaals hulde aan de vrijwilligers van geocaching.nl. Als ik straks een cache wil lopen (en dat wil ik) dan ga ik naar 'hun' site, zoek een cache uit, print de boel of download de gpx naar mijn PDA en ga heerlijk de deur uit. MIS IK IETS!?!? :thumbup:

 

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals hulde aan de vrijwilligers van geocaching.nl. Als ik straks een cache wil lopen (en dat wil ik) dan ga ik naar 'hun' site, zoek een cache uit, print de boel of download de gpx naar mijn PDA en ga heerlijk de deur uit. MIS IK IETS!?!? blink.gif

Nee, volgens mij mis je niets :thumbup:

Kleine aanvulling, de caches die je download haal je dan via gc.nl bij gc.com binnen.

 

Verder lijkt het mij dat je wel geschikt bent voor deze cache ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...