Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Je streven is zonder meer positief !

 

Echter : ik heb geen idee over welke problemen, onenigheid etc. je het nu hebt.

Verschillende cachewebsites? Diverse groepen binnen .com? Diverse groepen binnen .nl.?

Natuurorganisaties erbij betrekken? Andere groeperingen erbij betrekken?

 

Kortom: verduidelijk je verhaal eens, zodat anderen die niet op andere fora zitten weten wat je bedoelt.

En wie moet er nu water bij de wijn doen of zo?

 

Nogmaals ik waardeer je positieve doelstelling !

 

Geopatra.

 

Er bestaan toch verschillende sites in Ned v.w.b cache, of niet (.NL, Meta, Terra, QC Global en omdat ik er zeker vergeet enz) . Zo moeilijk is het dus niet om de strekking van het verhaal te begrijpen.

Kees vraagt alleen of het mogelijk en of men bereid is (alle cache sites) om eens om de tafel te gaan zitten en te praten. Zo moeilijk kan het het toch niet zijn.

 

Volgens mij heeft de starter het over meer groepen.

Als het beperkt is tot de door jou genoemde sites dan meen ik dat daar al overleg mee was en dat daar niets uitkwam met de opmerking van mij erbij , dat een probleem noch bij Quality - noch bij Metacaching zit, zat of zal zitten.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme vraag (....) maar WAAROM zijn er uberhaupt meerdere sites?

 

Omdat niet iedereen het hier zo leuk vind :cry:

 

Precies het antwoord dat ik had verwacht,(zo naief ben ik ook weer niet) en dat samenwerking juist zo lastig gaat maken. Maar het initiatief juich ik wel toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Daarom roepen wij (de gebruikers van jullie site)de cache sites op om eens om de tafel te gaan zitten en het positief te bekijken wat ze gemeen hebben,

kijken wat voor samenwerking daaruit kan komen ipv elkaar alleen maar op de verschillen te wijzen.

Er zou bijvoorbeeld een gezamenlijke werkgroep kunnen komen voor contacten met natuurgroepen en media.

Maar dit is aan het overleg natuurlijk van de verschillende cachesites.

Verder kan natuurlijk iedere site zijn ding blijven doen zonder zijn identiteit te verliezen. Het zou jammer zijn als er een groep de deur bij voorbaat al dicht gooit. Het gaat hier tenminste over een intentie verklaring om in ieder geval eens om de tafel te gaan zitten en te kijken hoe de negativiteit doorbroken kan worden. Ik hoop dat community voor gaat tov persoonlijke gevoelens.

 

Groetjes kees

Namens een groep positieve maar verontruste gebruikers

 

ik ben het geheel met je eens !

maar die voorstellen zijn al eens geopperd.

en er werd alleen maar met modder gegooid (kan nu ook met sneeuwballen)

 

ik hoop dat ze makers van de diverse sites in 2010 het een keer gaan inzien dat ze beter kunnen samenwerken tot een mooi product dan dat ieder half werk leverd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was niet van plan ergens op te reageren omdat ik een open brief plaats en geen discussie wil starten.De discussie word elders gehouden.. Dit bericht verplicht mij wel om te voorkomen dat de inhoud van de brief verdwijnt in onwaarheden. Heel jammer dat Lepman waar ik vannacht tot 3 uur mee op de chat heb zitten kletsen over dit onderwerp dit bericht plaatst. Hij weet heel goed dat het over de ondersteunende Geocaching sites gaat zoals Renumj net aangeeft.

 

Hoe dit ingevuld moet worden is aan de besturen/eigenaren van de verschillende sites. Daar hebben ze ons in eerste instantie niet voor nodig. Als zij hulp willen/verlangen komen ze daar zelf mee.

Je blijft positief als topicstarter, dat waardeer ik wel ;)

Of het nou 22.00, 01.00 of 03.00 uur is, wat voor jou duidelijk is/was, was het voor mij missschien niet helemaal.

Dus leuk dat je zegt dat ' Lepman wel weet etc etc' maar volgens mij bepaald de ontvanger of hij iets begrijpt en niet de zender :cry:

Dat ik dan hier vragen stel omdat jij hier een open brief plaats, vind ik niet zo vreemd.

 

Waarom zet je dan een open brief op een forum als er geen discussie uit mag volgen? Stuur je open brief dan naar het bestuur of een modje?

 

update: zaanhoeve verwijderd zojuist zijn bericht, dat maakt het wat onduidelijk...:)

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme vraag (....) maar WAAROM zijn er uberhaupt meerdere sites?

 

Omdat niet iedereen het hier zo leuk vind :cry:

 

 

 

Nou, met leuk vinden had het meestal niets te maken, meen ik.

 

Dat heet vooral onvrede en mn in 2 eerder door mij genoemde gevallen omdat ze niet tegen regeltjes kunnen die niet direct de hunne zijn, maar wel essentieel. Meta is mn facilitair en Quality mn ideeel.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liever geen samenwerking. Beter diversiteit waaruit men kan kiezen. De klant bepaalt :cry:

 

 

Een leuke quote, maar slecht controleerbaar. Wanneer een club "geocachers" besluit dat er geen regels hoeven te zijn en overal zonder toestemming hun caches neerpleuren en door kwetsbare (natuur)gebieden denken te moeten banjeren om daar te komen, straalt dat slecht af op iedereen die met zijn GPS doosjes zoekt. De buitenstaander ziet het verschil namelijk niet. Beter is goede basisafspraken te maken, die ieder ten goede komen. Ik denk dat dat ook het voorstel is wat er ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liever geen samenwerking. Beter diversiteit waaruit men kan kiezen. De klant bepaalt :cry:

 

 

Een leuke quote, maar slecht controleerbaar. Wanneer een club "geocachers" besluit dat er geen regels hoeven te zijn en overal zonder toestemming hun caches neerpleuren en door kwetsbare (natuur)gebieden denken te moeten banjeren om daar te komen, straalt dat slecht af op iedereen die met zijn GPS doosjes zoekt. De buitenstaander ziet het verschil namelijk niet. Beter is goede basisafspraken te maken, die ieder ten goede komen. Ik denk dat dat ook het voorstel is wat er ligt.

 

Hoe groot is nu die club?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even voor mijn beeld samenwerken? waarmee? Het zijn toch alleen maar forums en een paar sites met tools? Go and have fun :cry:

 

 

Liever geen samenwerking. Beter diversiteit waaruit men kan kiezen. De klant bepaalt :)

 

 

Een leuke quote, maar slecht controleerbaar. Wanneer een club "geocachers" besluit dat er geen regels hoeven te zijn en overal zonder toestemming hun caches neerpleuren en door kwetsbare (natuur)gebieden denken te moeten banjeren om daar te komen, straalt dat slecht af op iedereen die met zijn GPS doosjes zoekt. De buitenstaander ziet het verschil namelijk niet. Beter is goede basisafspraken te maken, die ieder ten goede komen. Ik denk dat dat ook het voorstel is wat er ligt.

 

Hoe groot is nu die club?

 

Een hypothetisch voorbeeld. Ik hoop niet dat dit in de praktijk ook werkelijk gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...