Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

Update:

 

Zoals er door enkele gevraagd word zijn er vragen wat dit initiatief nu inhoud. Het is niets meer en niets minder dan de ondersteunende site’s om de tafel te krijgen. Het doel van die gesprekken is om een harmonieuzere Geocache groep te krijgen. Onbekend maakt namelijk onbemind. Wie de groep is waar ik voor spreek is dan ook helemaal niet belangrijk. Zij hopen dat de verschillende ondersteunde Geocache sites om de tafel gaan en willen en hebben verder niets te vertellen over de inhoud of richting in die gesprekken. Dus in discussie gaan van mijn kant kan alleen maar een negatieve uitwerking hebben op het het initiatief.

 

Op dit moment is er een afspraak gemaakt ergens in Februari. Metacaching.nl, Geocachingzwolle.nl en de buren.nl hebben de afspraak bevestigd. Ondanks de toezegging dat Geoman “…..100% in de running voor gc.nl en zeker bereid een dialoog aan te gaan.” Is de afspraak nog niet bevestigd en wachten wij hier op.

 

Wij hopen dat de gesprekken op een positieve manier bijdragen en dat men tot iets komt waar alle sites maar ook de gebruikers positief op vooruit komen.

 

groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

**Update**

 

Van de week heb ik contact gehad met Geoman. Hierin heeft hij aangegeven dat hij afspraken moest verzetten maar dat hij ook op de afgesproken datum aanwezig zal zijn. Ook heeft aangegeven dat hij open staat om op een positieve manier van gedachten te wisselen met elkaar.

 

Er is nu dus een afspraak waarbij Metacaching, de buren, SGN en geocachingzwolle aanwezig zal zijn. Op verzoek van verschillende partijen zal ik ook aanwezig zijn.

 

Volgende update verwacht na half Februari.

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

**Update**

 

Van de week heb ik contact gehad met Geoman. Hierin heeft hij aangegeven dat hij afspraken moest verzetten maar dat hij ook op de afgesproken datum aanwezig zal zijn. Ook heeft aangegeven dat hij open staat om op een positieve manier van gedachten te wisselen met elkaar.

 

Er is nu dus een afspraak waarbij Metacaching, de buren, SGN en geocachingzwolle aanwezig zal zijn. Op verzoek van verschillende partijen zal ik ook aanwezig zijn.

 

Volgende update verwacht na half Februari.

 

Groetjes Kees

In welk verband is Geocachingzwolle bij deze vergadering aanwezig ? volgens mij mis je dan ook nog wat andere verzamelde geocachers BV het DCG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

***Update***

 

Hallo allemaal,

 

Wegens drukte privé heb ik nog geen tijd gehad om wat te posten. Een paar dagen geleden was het verzoek gekomen naar mij toe om iedere geval een berichtje te plaatsen. Jammer genoeg heb ik door drukte dit niet op tijd kunnen doen. Nu dus wel tijd maar op sommige plekken te laat.

 

 

Vorige week zijn dus alle partijen om de tafel gaan zitten om gedachten uit te wisselen of hoe het nu gaat en hoe het beter kan en in de toekomst zou moeten/kunnen zijn. Ondanks de verschillen in insteek in de hobby/sport waren er veel overeenkomsten en bleek ook dat iedereen zijn tijd er in steekt om het beter te maken voor de gebruikers.

 

Er zijn verschillende onderwerpen over tafel gegaan en een aantal afspraken gemaakt om een aanzet te kunnen maken voor het continueren van deze samenkomst. Over de inhoud van deze afspraken kan ik nu nog geen uitspraken doen omdat sommige partijen tijd nodig hebben om intern dingen te communiceren en dingen in gereedheid te brengen.

 

Een uitgebreider verslag volgt dus volgend weekend.

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***Update***

 

Zaterdag 6 Februari was de bijeenkomst, waarbij de buren, Metacaching, GCN en geocachingzwolle aanwezig zijn geweest.

 

Hier is op toch wel ontspannen manier op vele fronten van gedachte gewisseld. De verschillenden partijen hebben doel en missie uitgesproken van hun site. Geen van alle een verkeerde insteek maar het geeft wel de verschillen aan. Hierdoor zijn ook problemen naar voren gekomen die van elkaar niet bekent waren en nu dus ook wat meer begrip wederzijds opleveren. Deze verschillen zijn de essentie waardoor de verschillende sites hun bestaansrecht hebben. Hier is nu ook begrip voor.

 

Ook zijn er verschillende ideeën over tafel gegaan sommige zijn verre toekomst en nu niet haalbaar, maar er waren ook een hoop ideeën die door iedereen positief ontvangen zijn en die de vertegenwoordigers met hun teams gaan bespreken. Natuurlijk is het zo dat de verschillende partijen ook groen licht van hun eigen team moeten krijgen.

 

Er is in ieder geval door iedereen uitgesproken dat de middag als zeer positief is ervaren en zijn de volgende dingen besproken en afspraken gemaakt;

• Contacten met natuurbeheerders

• Mogelijk gezamenlijk iets opzetten om de contacten met natuurbeheerders te verbeteren en te intensiveren

• Mogelijk delen shape files of het komen tot een gezamenlijk applicatie

• Mogelijk een gezamenlijke applicatie voor een noodlijst

• Mogelijkheid regionale afdelingen

• Doelstellingen van de verschillende sites

• Gezamenlijke twitter

• Delen data

 

Gemaakte afspraken;

 

• Een gesloten forum sectie op geocaching.nl, waar de hierboven bespoken punten ook technisch besproken kunnen worden en het uitwisselen van andere mogelijke ideeën.

• Opheffen IP ban van de broekies zodat het forum ook nut heeft

• Over 6 maanden weer bij elkaar komen om de voortgang te bespreken

• Team de Zaanhoeve zal naar gebruikers op alle sites communiceren, tekst word voor plaatsing aangeboden aan de sites

• Eerst volgende post naar gebruikers toe, door de Zaanhoeve vrijdag 19 Februari

 

 

 

De partijen hebben unaniem gevraagd of ik de communicatie naar de jullie, de gebruikers toe wil doen. Ik vind persoonlijk, om mijn onpartijdigheid te houden ik me niet in de discussies kan/ga mengen. Wel zal ik de draadjes volgen en ideeën posten in het gesloten forum. Het is dan aan de verschillende sites wat er mee gebeurd.

 

Graag horen wij dus ideeën die kunnen werken voor de verbetering van samenwerking. Ik zal hiervan een lijst maken met status en deze bij werken als er nieuws is.

 

Happy hunting

 

Zaanhoeve

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt goed, bedankt voor het uitgebreide verslag! :rolleyes:

 

alleen 'Een gesloten forum sectie' vind ik dan weer niet zo'n strak plan. Communicatie/openheid naar de gebruikers is hier toch al geen sterk punt gebleken..

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in ieder geval door iedereen uitgesproken dat de middag als zeer positief is ervaren en zijn de volgende dingen besproken en afspraken gemaakt;

• Contacten met natuurbeheerders

 

Een zeer positieve ontwikkeling lijkt mij. Het zal goed zijn dat natuurbeheerders ervaren dat meerdere organisaties in Nederland zich bezighouden met het fenomeen geocaching. Wellicht dat daardoor het op voorhand afwijzen van het leggen van caches in "hun" natuurgebied wijzigt in een overlegstructuur. Het Geocachen staat sterk als meerdere geocache organisaties (sites) het GPS schatzoeken bepleiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***Update***

Er is in ieder geval door iedereen uitgesproken dat de middag als zeer positief is ervaren en zijn de volgende dingen besproken en afspraken gemaakt;

• Contacten met natuurbeheerders

• Mogelijk gezamenlijk iets opzetten om de contacten met natuurbeheerders te verbeteren en te intensiveren

• Mogelijk delen shape files of het komen tot een gezamenlijk applicatie

 

 

Als forumgebruiker en als enig en nog steeds actief lid van de werkgroep Geocaching&Natuur ben ik ook verrast.

Ik heb mij het afgelopen jaar uitgebreid in het veld georienteerd over de problemen bij cachers en natuurbeheerders zoal ervaren Dit verschilt enorm per gebied. Ik heb in december j.l. een eerste nieuw contract verkregen en overleg gehad met de reviewer (die, naast de cache-eigenaren hoofdzakelijk te maken krijgt met de afgesproken zaken met de natuurbeheerders).

De afgelopen weken heb ik hard gewerkt aan een plan voor intensieve contacten (hopelijk leidend tot contracten) met diverse natuurbeheerders.

 

Ik was van bovenstaande ontwikkelingen niet op de hoogte, dus ik wacht het contact maar even af.

Geen half jaar want dan zijn de inspanningen van de afgelopen tijd al weer koud.

Ik verheug mij op de deelnemers die de werkgroep ook daadwekelijk in de praktijk komen versterken. Dan kunnen we het werk ook goed verdelen en misschien sneller wat goede resultaten behalen voor geocachend Nederland.

:huh:

 

Alleen, die open struktuur van het hele samenwerkingsoverleg? Tja, dat is het neveneffect van heel snel op een besloten forum gaan zitten. Gebruikers die ook wat doen zijn niet meer op de hoogte.

Nou ja jammer, want dan had ik nog even kunnen wachten met het plan voor dit jaar. Dat moet in een samenwerkende groep op zijn minst worden aangepast. Had wel wat uren werk gescheeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit allemaal lees, vind ik de datum van de update zeer goed gekozen :huh:

 

Gc.nl, global.nl, meta.nl....lees PvdA, CDA, CU....

 

Open brief bezorgde bezoekers.... lees verzoek Secretaris-Generaal Navo...

 

Gesloten deel forum....lees Trèvezaal....

 

Maxime Verhagen....lees zaanhoeve....

 

Alexander Pechtold.... lees barny....

 

Frits Wester....lees Lepman...

 

 

Tegenwoordig lijkt alles wel paars te worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit allemaal lees, vind ik de datum van de update zeer goed gekozen :huh:

 

Gc.nl, global.nl, meta.nl....lees PvdA, CDA, CU....

 

Open brief bezorgde bezoekers.... lees verzoek Secretaris-Generaal Navo...

 

Gesloten deel forum....lees Trèvezaal....

 

Maxime Verhagen....lees zaanhoeve....

 

Alexander Pechtold.... lees barny....

 

Frits Wester....lees Lepman...

 

 

Tegenwoordig lijkt alles wel paars te worden ;)

 

En ook leuk om te zien dat de verkiezingsprogramma's van de diverse partijen zomaar worden overgenomen.... de term draaikont komt wel heel dichtbij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer echt Nederland, maar dan wel op zijn smalst. Wacht nu eerst een af, geef ze de tijd. Het is al een goed punt dat de deelnemer nu rond een tafel hebben gezeten.

Tuurlijk krijgen ze de tijd, maar we willen wel voor 1 maart een beslissing horen...:huh:

 

nog een tip voor als je in de buurt bent: gratis tip

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...