Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik het blad Computer Easy 3-2007 in de handen. Er staat een leuk, duidelijk en niet opruiend artikel in over onze hobby. Ik heb (nog) geen scanner, dus ik kan de forumgebruikers hier geen deelgenoot van maken :dribble: .

 

Ik heb 't even gescand, je kunt het artikel hier vinden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Morgenmiddag ga ik met een TV ploeg van de lokale omroep RTV Hattem een item maken over geocaching. Ze hebben een serie over Hattemers en hun hobby en wij zijn hiervoor benaderd (connecties ;) ). Ik heb een fake-cache gemaakt met een fake pagina. Als het wat is geworden, zal ik een poging doen om een link hiervan op het forum te zetten.

 

Nu maar hopen dat het morgenmiddag droog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk filmpje en ook een leuk stukje in de computer easy, vooral ook goed dat ze erbij zetten dat zelf een cache leggen nog best wat vereist en dat ze terugverwijzen naar de natuur (mogelijk een belangrijk gebied voor dieren/planten). ;)

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag tijdens harde wind en regen met RTV Hattem op pad geweest om ze een kleine indruk te geven wat geocaching inhoud.

e3a12e46-2813-4436-9ab7-f173d15d090d.jpg

 

We hadden een fake cache gemaakt, maar het maakte bij de TV ploeg wel indruk en ze hebben genoten. De uitzending zal over ongeveer 2 weken plaatsvinden bij de lokale omroep RTV Hattem. Ik krijg hier ook een dvd-tje van en ik zal t.z.t. een linkje in deze topic plaatsen.

27f8ec3d-2884-46d8-b786-efdb6e4271a2.jpgbd8ab095-2c56-477f-bb49-df0c8a8ab597.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net dat er een programma op Ned. 1 is (Avro) waar ze een soort van gps-tocht houden in de buurt een tropisch(?) eiland.

 

Edit: Ah, wie is de mol dus ... of zoiets... :thumbup:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, "Wie is de mol?", ik zit ook zijdelings te kijken...

 

Ze moeten met een GPSr (Garmin geel) verschillende waypoints vinden, eerst in een motorboot, en even later in een kano.

Tja, de waypoints zijn overduidelijk gemarkeerd met een witte vlag.

Lol of geen lol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, "Wie is de mol?", ik zit ook zijdelings te kijken...

 

Ze moeten met een GPSr (Garmin geel) verschillende waypoints vinden, eerst in een motorboot, en even later in een kano.

Tja, de waypoints zijn overduidelijk gemarkeerd met een witte vlag.

Lol of geen lol?

 

Ja en door die zwarte sticker erop te plakken zie je echt niet dat het een Garmin is hoor! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die media aandacht is overigens niet perse iets van de laatste tijd hoor.

 

getuige dit artikel in een krant van 19 aug. 2002.

 

Op jacht naar de schatten van Prof. Y. Lupardi

 

Vooral leuk om te lezen dat er toen al wel zo'n 250 caches in Nederland waren en ca. 450 a 500 geocachers.

 

Tja... die goeie ouwe tijd :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

forward van log bij twee kerkjes cache

March 16 by Team Hiking Cow (33 found) http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/article1184166.ece

 

Een vriend tipte me op bovenstaand artikel en bij het lezen zonk ik een meter of 30 door de grond.

 

Die flesjes had ik daar dus ooit eens geplaatst voor zij die de tocht naar het tweede kerkje in Polen gemaakt hadden. Het blijkt nu dus dat nog niet iedereen de flkesjes gehaald heeft...

 

Ik dus naar het politiebureau en uitgelegd wat geocaching is, dat ik ooit deze vindplaats telefonisch bij de politie heb doorgemeld en waarom die flesjes daar hingen.

Ik zit nu nog steeds dik in de zenuwen omdat de agent kon me niet met zekerheid zeggen of dit misschien nog een staartje krijgt of niet... to be continued dus.... :S

 

Het gaat hier om:

 

wodka_alcohol_fles_77581h.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ontvangen NL (het kwartaal blaadje van de Postbank) , hierin staat ook een zeer mini verhaaltje over gps wandelingen. Ze geven hier de link van staatsbosbeheer en van geocaching.nl bij.

Weer een beetje reclame voor deze hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Onlangs heeft RTV Hattem (lokale omroep) een reportage gemaakt over De Hattemer en zijn hobby. In ons geval dus geocaching.

 

Het bestand van 600mb is gecomprimeerd tot 49mb. De kwaliteit is ietsje minder geworden.

 

Tijdens het begin stond ik stijf van de zenuwen want zo'n camera op je gericht is ook niet alles. Ik heb ook een vreselijke blunder gemaakt :thumbdown: . Ik haal bij Noord en Oost, lengte en breedte door elkaar. Ik hoorde het pas toen ik de definitieve versie zag. Mijn excuses en s.v.p. geen opmerking hierover maken. Het gaat meer over het idee voor de "leek" wat geocaching inhoud. Ook laten ze als goodies een plaatje van fireneedles zien, het kan wel als goodie maar daar zijn ze niet voor bedoeld.

 

Je kunt het filmje hier bekijken.

 

EDIT: Dank aan de Roode Lantaarn voor het beschikbaar stellen van zijn webspees.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...