Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Duidelijk, goede reclame. Het zou leuk zijn als TV Rijnmond en andere lokale nieuwszenders ook zo´n progamma zouden hebben.

 

 

Alsjeblieft bewaar me , zeg !

 

Leuk filmje ,of niet.

Een leuke hobby verliest door dit soort wensen en ideeen al zijn charmes en zijn karakter. Steeds meer ongeleide projectielen erbij. Steeds meer verdwijnende caches. Etc.Etc.

 

Houd het toch lekker stiekum ipv. iedereen erbij te willen slepen. :huh:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk, goede reclame. Het zou leuk zijn als TV Rijnmond en andere lokale nieuwszenders ook zo´n progamma zouden hebben.

 

 

Alsjeblieft bewaar me , zeg !

 

Leuk filmje ,of niet.

Een leuke hobby verliest door dit soort wensen en ideeen al zijn charmes en zijn karakter. Steeds meer ongeleide projectielen erbij. Steeds meer verdwijnende caches. Etc.Etc.

 

Houd het toch lekker stiekum ipv. iedereen erbij te willen slepen. :huh:

 

Geopatra.

Dat gaat nogal moeilijk met meer dan 100 caches :eek::eek:

wat maakt het nu uit, je moet toch vaak voor toestemming naar allerlei mensen, en oja caches die verdwijnen is ook vaak aan de cachers te wijten die opzichtig loggen.

Een beetje aandacht is leuk, ga eens praten met eendenkooi beheerders of vogelfreaks die denken echt dat cachers moedwillig de boel verstieren. Media aandacht is okay, snappen mensen in ieder geval beter wat je aan het doen bent en hoef je niet te zeggen; "schat zoeken voor volwassenen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk, goede reclame. Het zou leuk zijn als TV Rijnmond en andere lokale nieuwszenders ook zo´n progamma zouden hebben.

 

 

Alsjeblieft bewaar me , zeg !

 

Leuk filmje ,of niet.

Een leuke hobby verliest door dit soort wensen en ideeen al zijn charmes en zijn karakter. Steeds meer ongeleide projectielen erbij. Steeds meer verdwijnende caches. Etc.Etc.

 

Houd het toch lekker stiekum ipv. iedereen erbij te willen slepen. :huh:

 

Geopatra.

Dat gaat nogal moeilijk met meer dan 100 caches :eek::eek:

wat maakt het nu uit, je moet toch vaak voor toestemming naar allerlei mensen, en oja caches die verdwijnen is ook vaak aan de cachers te wijten die opzichtig loggen.

Een beetje aandacht is leuk, ga eens praten met eendenkooi beheerders of vogelfreaks die denken echt dat cachers moedwillig de boel verstieren. Media aandacht is okay, snappen mensen in ieder geval beter wat je aan het doen bent en hoef je niet te zeggen; "schat zoeken voor volwassenen"

 

Ik heb de indruk dat jij de "pointe" van mijn reactie en van reserves aangaande cachepubliciteit niet helemaal begrepen hebt!

Maar - ook al ben ik niet de enige die zo denkt - ik preek toch tegen dovemansoren.

Desondanks: ik ben er van overtuigd dat onze manie/hobby/verslaving niet gebaat is bij het steeds meer en meer en meer mensen er bij betrekken.

 

Verder zal ik het er maar niet meer over hebben- vanavond!

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft bewaar me , zeg !

 

Leuk filmje ,of niet.

Een leuke hobby verliest door dit soort wensen en ideeen al zijn charmes en zijn karakter. Steeds meer ongeleide projectielen erbij. Steeds meer verdwijnende caches. Etc.Etc.

 

Houd het toch lekker stiekum ipv. iedereen erbij te willen slepen. :huh:

 

Geopatra, ik ben van mijn stoel gevallen: deze keer ben ik het een keer helemaal met je eens. Al die media aandacht is onnodig en heel erg slecht voor de hobby. In de afgelopen Consumentengids stond overigens een negatief artikeltje over wandelen met de GPS. Ging niet specifiek over cachen, maar over een gelopen route van SBB. De schrijver van het verhaal vond er geen z*k aan.

 

Overigens vind ik het filmpje van De Roode Loper wel erg mooi :eek:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima filmpje, maar ik ben er geen voorstander van. Ik hoop trouwens niet dat er nu mensen zijn die onder elke omgevallen boom gaan kijken, want dan heb ik nog wel een mooie cache voor hun namelijk: Novemberstorm :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was inderdaad een leuk filmpje. Maar ben het er wel mee eens dat al deze Media aandacht mischien wel iets te veel van het goede is. Wat we de laatste tijd merken is dat er wel behoorlijk wat neergesmeten wordt aan caches. Als voorbeeld noem ik de Onderweg serie bij Utrecht. Daar werden er een zooitje neergelegd waar de helft nu nog van over is. Ook de not founds lopen hierdoor erg op. Aan de andere kant, de goed verstopte caches en mooie routes blijven uiteindelijk wel over :dribble:

 

Oftewel, elk nadeel heb z'n voordeel.

 

En dan zal ik maar niet vertellen hoe wij op Geocaching zijn gekomen. Wij zagen het zelfs landelijk bij Spijkerman in zijn programma. Nog een mazzel dat dit op talpa was anders waren er nog meer bijgekomen. En het laatste wat we willen is nog meer maloten zoals team polmske.

bewerkt door Polmske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze uitzending (ingekort tot 5 minuten) was dus alleen te zien op de lokale TV. Nu is Hattem (hoe klein ook) wel een stad, maar heeft zo'n 11.000 inwoners, dus de media-aandacht valt wel mee v.w.b. deze tv-uitzending. Zou ik benaderd worden door bijv. TV Gelderland dan zou ik het NIET doen.

 

Gezien de positieve reacties hebben ook de vrijwilligers van RTV Hattem goed werk geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Voor wie het duits machtig is en de uitzending niet heeft gezien: Eergisteravond geocaching bij onze Oosterburen op TV in de talkshow van Johannes B. Kerner.

De kennelijk in Duitsland zeer bekende comediant Bernhard Hoecker heeft een boek geschreven over zijn hobby, sinds een week of twee verkrijgbaar, getiteld "Aufzeichnungen eines Schnitzeljägers. Mit Geocaching zurück zur Natur".

Het ruim een kwartier durende interview met Hoecker is online te bekijken bij de mediatheek van het ZDF

 

De cache die in de uitzending bezocht wordt is een bestaande cache, nl. deze kerk in Hamburg

 

Greetz, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wellicht binnenkort een kort item in het programma 'korenslag' over de bijzonder hobby van een van de dekoor-leden: me :no:.

 

Ik weet alleen nog niet zeker of ik wel wil meewerken, want een van de charmes is toch wel het verborgene :thumbup: , en het exclusieve van geocaching.

 

Meningen/tips?

 

Zie ook korenslag en natuurlijk allemaal op Dekoor stemmen, op 28 juni, 20:30, nederland 1...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...