Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

En nog even een korte aanvulling, op het verhaal van PeeTee, van mij. Het gaat Gc.nl er niet om dat alles "over de top" geregeld moet worden. We stappen in op het moment dat de natuurbeheerders op het punt staan om alle cachers eruit te gooien, omdat ze het gedonder en de problemen die zich voordoen zat zijn.

We hopen afspraken te maken vanuit de gedachte dat reguleren voor alle partijen beter is dan het "verdwijnen/onzichtbaar worden" in de illegaliteit.

Caches worden namelijk toch wel neergelegd, ook zonder toestemming in dat geval en dat brengt alleen maar meer schade aan in zo'n gebied (want sommigen hebben echt geen idee wat ze aan het doen zijn) en de natuur gaat ons wel aan het hart.

Verder worden gevonden caches, in zo'n gebied, meteen verwijderd.

Een verschil met voorgaande jaren is dat veel boswachters nu goed weten wat geocachen is en de caches weten te vinden ook.

 

Dus, instappen op het moment dat we eruit gezet dreigen te worden en in het verleden is gebleken dat dit niet gemakkelijk is. Ik weet van Mumzle dat daar heel veel tijd en overredingskracht in heeft gezeten.

Op dit moment zit er, vanwege een aantal problemen, een behoorlijk spanningveld bij de landschapsbeheerders in (delen van) Zuid Holland, Noord Holland en Overijssel.

Daar gaan we dan ook in het najaar contact mee zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

niet zoveel toe te voegen aan een en ander

 

dat mijn ( minimale aantal ) cache's aangeboden worden op hun site daar kan ik me eerlijk gezegt niet druk over maken

ook als je bij .com een account aanmaakt kan iedereen ze lopen ik snap wel het verhaal van de premium caches en vindt het jammer maar ik denk niet dat veel mensen daarom naar deze site zullen vertrekken zeker niet omdat ze nog steeds deze cache's niet kunnen loggen

 

het zoektool is inderdaad erg handig maar met een beetje voorwerk heb ik mijn cache's ook altijd prima kunnen vinden en het gaf al een hoop lol thuis

ik zal geen gebruik gaan maken van de nieuwe site omdat ik van mening ben dat ( hoewel ik geen voorstander ben van te ) er nu eenmaal regels horen bij een hobby/sport/organisatie en het voor mij absoluut geen probleem is me aan deze regels te houden en ik van mening ben dat deze regels ook nodig zijn om onze hobby te kunnen blijven doen ( in samenwerking met/met toestemming van diverse organisatie's )

ik ben prima tevreden over .nl en .com dus zal deze ook financieel blijven steunen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren.NL. Hoe wereldomvattend is Nederland? Blijkbaar niet erg want er zijn alleen de Nederlandse caches te vinden.

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

Daar ben ik het mee eens! Ik heb mijn caches aangemeld op .com en niet bij de buren. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele verhaal van wat wel en niet mag laat ik lekker aan de mensen over die er denken verstand van te hebben.

Maar wat ik wel even kwijt wil: dat gel*l over wat er wel en niet goed is en wat er veranderd moet worden daar, zet dat lekker daar op het forum en niet hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele verhaal van wat wel en niet mag laat ik lekker aan de mensen over die er denken verstand van te hebben.

Maar wat ik wel even kwijt wil: dat gel*l over wat er wel en niet goed is en wat er veranderd moet worden daar, zet dat lekker daar op het forum en niet hier.

 

Oow????

 

Als in mijn favoriete supermarkt door de filiaalleider van een andere keten geroepen wordt dat hij een nieuwe winkel geopend heeft en ik dat op zijn zachtst gezegd niet zie zitten, zie ik niet in waarom ik in mijn eigen winkel mijn eigen mening niet mag verkondigen.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor ook in dit draadje dat er geen regels zouden zijn bij hen. Heb daar een uitgebreide mailing over gehad met ze. Ze hebben wel degelijk regels zoals toestemming vragen etc en staan ook open voor suggesties is mij gebleken.

Verder denk ik dat vragen over hoe en wat we bij hen op het forum kunnen stellen.

 

Op .NL zou ik het er liever over hebben wat wij kunnen aanpakken om er sterker uit te komen.

 

Iedereen fijn weekend grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op .NL zou ik het er liever over hebben wat wij kunnen aanpakken om er sterker uit te komen.

 

Juist. De poging om meer openheid te geven lijkt helemaal verdwenen. Nieuwsbrief en de nieuwe website, je hoort helemaal niks meer. Of is het komkommertijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afsplistingen? Ik denk dat dat iets typisch Nederlands is: je bent ergens niet helemaal mee eens of je hebt een andere interpretatie en hop: je richt een eigen partij, kerk, vereniging, stichting, bedrijf op. Vervelend: nee! Misschien wel eens lastig voor de buitenwereld, die niet helemaal thuis is in de materie en geen touw vastknopen kan aan de versnippering...En zo geldt het ook dus voor het cachen...

 

Dit forum is eigendom van Geocaching.nl, dochter van .com. Dit betekent dat wij het hier primair hebben over geocaching! Dat er andere sites zijn die andere vormen van cachen promoten: prima! Maar zoals een aantal mensen hier al aangeven hebben: het moet niet zo zijn dat dit forum andere cachevormen gaat promoten...Een keer benoemen: prima, een tweede keer kan ook nog wel, maar dan moet het over zijn! Zoals aangeven: het is een herhaling van al eerder genoemde zaken, maar wel even goed om te vermelden mijn inziens.

 

Dit draadje gaat mijn inziens meer over het gebruik van data door de buren en alles wat daar aan gerelateerd is: eerlijk gezegd weet ik niet in hoeverre ze hier gebruik van mogen en kunnen maken. Er is volgens mij maar één iemand die daar zinnig antwoord op kan geven en dat is .com zelf. Die discussie is wat mij betreft prima. Maar indien men het wil gaan hebben over extra functionaliteit ed betreffende deze site dan moet men het maar gaan doen, daar waar het hoort en dat is op het forum van de buren zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op .NL zou ik het er liever over hebben wat wij kunnen aanpakken om er sterker uit te komen.

 

Juist. De poging om meer openheid te geven lijkt helemaal verdwenen. Nieuwsbrief en de nieuwe website, je hoort helemaal niks meer. Of is het komkommertijd?

 

Tja: hoeveel informatie wil je hebben? De nieuwsbrief is begin dit jaar uitgegaan en nu? Andere prioriteiten: met name het event en na het event zien we wel weer en buigen wij ons over andere zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist. De poging om meer openheid te geven lijkt helemaal verdwenen. Nieuwsbrief en de nieuwe website, je hoort helemaal niks meer. Of is het komkommertijd?

Gelijk heb je!

Als die vrijwilligers denken dat ze in de zomertijd een beetje kunnen ontspannen hebben ze het goed mis.

Vakantie? Echt niet!

 

Gelukkig zijn er nog mensen die toezicht houden op deze (gratis) site met (gratis) mogelijkheden.

Als het te lang duurt met de nieuwsbrief en nieuwe website stappen deze mensen zelf naar voren als vrijwilliger om te laten zien hoe het moet.

BRAVO!

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist. De poging om meer openheid te geven lijkt helemaal verdwenen. Nieuwsbrief en de nieuwe website, je hoort helemaal niks meer. Of is het komkommertijd?

Gelijk heb je!

Als die vrijwilligers denken dat ze in de zomertijd een beetje kunnen ontspannen hebben ze het goed mis.

Vakantie? Echt niet!

 

Gelukkig zijn er nog mensen die toezicht houden op deze (gratis) site met (gratis) mogelijkheden.

Als het te lang duurt met de nieuwsbrief en nieuwe website stappen deze mensen zelf naar voren als vrijwilliger om te laten zien hoe het moet.

BRAVO!

 

;)

:thumbup: Daarbij wordt er in het forum regelmatig gereageerd door team leden om antwoorden of verduidelijking te geven. Dat het nu even wat minder is ivm vakanties etc... prima toch? Ik snap ook nog wel dat er niet overal op de reageren valt.

Verder denk ik dat inderdaad veel van de onderwerpen in dit draadje in het forum van de ander gevoerd moet worden en niet hier.

 

fijne dag iederssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren.NL. Hoe wereldomvattend is Nederland? Blijkbaar niet erg want er zijn alleen de Nederlandse caches te vinden.

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

Daar ben ik het mee eens! Ik heb mijn caches aangemeld op .com en niet bij de buren. ;)

 

 

Hallo all,

 

Het verhaal word nog anders als er mensen zijn die donateurs zijn en geen member.

Zij hebben betaald voor een (lidmaatschap) bij geocaching.nl/com en niet bij

een andere site.

 

Geef mij daar eens een duidelijk en passend antwoord op.

Zie het als volgt:

Als ik mij abonneer op de Margriet krijg ik ook de Libelle niet in de brievenbus

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren.NL. Hoe wereldomvattend is Nederland? Blijkbaar niet erg want er zijn alleen de Nederlandse caches te vinden.

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

Daar ben ik het mee eens! Ik heb mijn caches aangemeld op .com en niet bij de buren. :rolleyes:

 

 

Hallo all,

 

Het verhaal word nog anders als er mensen zijn die donateurs zijn en geen member.

Zij hebben betaald voor een (lidmaatschap) bij geocaching.nl/com en niet bij

een andere site.

 

Geef mij daar eens een duidelijk en passend antwoord op.

Zie het als volgt:

Als ik mij abonneer op de Margriet krijg ik ook de Libelle niet in de brievenbus

 

Groetjes Keske27

 

Ook al geef je geld aan .nl, heb je er niets te vertellen.

Bij een andere site heb je er wel iets mee te vertellen. Zelfs als member heb je bij de usa site niets te vertellen, je koopt er alleen iets mee, maar wel zonder garantie.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al geef je geld aan .nl, heb je er niets te vertellen.

Bij een andere site heb je er wel iets mee te vertellen. Zelfs als member heb je bij de usa site niets te vertellen, je koopt er alleen iets mee, maar wel zonder garantie.

 

Bij .nl ben je donateur, bij die andere site ben je lid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...