Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

de buren begint nu

 

Eerst even een korte samenvatting wat er de vanaf 15 mei allemaal

gebeurd is. Op 15 mei is het domein vastgelegd en is er begonnen met

de bouw van deze website. Vanaf die dag was ook duidelijk dat we in

het najaar van start wilde gaan met de publicatie van caches.

 

De eerste stap was om tooling beschikbaar te stellen voor de cacher.

Deze tooling is ook een essentieel onderdeel voor de eigen caches.

Daarnaast is begonnen met het opzetten van een plek waar links en

downloads te vinden zijn. Dit is een lijst die steeds zal worden

aangevuld met nieuwe links en downloads.

 

Tijdens de vakantie is begonnen met de eerste opzet voor de publicatie

van caches. We zijn begonnen met de bekende caches: Traditionals,

Multi's, Mystery/puzzel. Daarna zijn we begonnen met de caches die

momenteel niet meer beschikbaar zijn: Hitchhiker, virtual, webcam,

locationless. Voor vele zal het weer beschikbaar komen van deze caches

nieuwe mogelijkheden bieden. De laatste stap was de toevoeging van de

events. Voor de cache-eigenaar is er de mogelijkheid gemaakt om een

inschrijfformulier toetevoegen. Dit is een dynamisch formulier dat

aangepast kan worden door de cache-eigenaar zelf.

 

De afgelopen weken is er veel tijd gestoken in het toevoegen van de

functionaliteiten nodig voor het starten met plaatsen van de caches.

Wij denken nu alles erin te hebben zitten. Er zullen vast foutjes

inzitten maar daar is de testperiode voor. Tijdens de afgelopen tijd

is er ook veel tijd gestoken in het testen van de functies. Maar we

weten ook dat de gebruikerstest de beste test is.

 

We willen iedereen oproepen gebruik te maken van de mogelijkheid tot

testen. De caches aangemaakt tijdens deze testfase zullen na afloop

verwijderd worden. Dit zal inhouden dat alle data betreffende de

caches zal worden opgeschoond na de testfase. Afhankelijk van de

geconstateerde fouten zullen we de live datum gaan vaststellen. We

denken zelf dat dit na 2 of 3 weken zal zijn. Dus zoals het er nu

uitziet zal dit eerste helft van september zijn.

 

Mocht je tijdens de testfase tegen problemen aanlopen gebruik dan de

mogelijkheden van het forum of de email om dit te melden. We zullen er

alles aan doen deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

In het gedeelte "over ons" zijn de richtlijnen te vinden voor het

plaatsen van caches en een uitleg over de diverse logtype's en

meldingen. Daarnaast zal er de komende tijd aandacht besteed worden

aan het uitbreidde van de help pagina's.

 

Het de buren team

 

PS

We denken vooral dat we met de 'verloren' cachetypen zoals

Locationless en Hitchhikers weer veel mensen blij kunnen maken met

deze mogelijkheid en ook met event organisatoren, dat zij nu makkelijk

een inschrijfformulier kunnen samenstellen en dat de loggers deze

kunnen/moeten invullen als ze een event willen bijwonen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het eerste wat ik probeerde op de nieuwe site was zoeken.

Het zoeken vanaf mijn woonplaats ging erg snel.

MAAR helaas werden GEEN caches ten zuiden en westen van mijn woonplaats getoond (Belgie).

Enkel ten noorden en oosten :doctor:

Dat is dus geen globel caching, maar national caching.

 

Als ik vervoglens op MijnDashboard klik (ik ben niet geregistreerd) dan krijg ik een server error:

http://www.de buren.nl/MyPage.Default.aspx

The resource cannot be found.

Misschien is dit iets wat opgelost moet worden en nog niet eerder uit de testen was gekomen.

Dit is dus vanuit het zoek-resultaten overzicht en niet vanuit het menu, want daar werkt het wel.

 

Onder downloads heeft het stukje voor windows applicaties een zwarte kleur terwijl de rest blauw is.

Een schoonheidsfoutje? Of niet goed getest?

 

Bij links staat mijn website nog niet ;-)

Website MADpalace en High Tech Campus Crew: http://www.madpalace.nl/geocaching.html

 

de buren tool bleef hangen toen ik alle traditional caches binnen 6km op een route van Budel naar Hasselt wilde zoeken.

 

Jan

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij houden het ook lekker bij .com en .nl

Al die afsplitsingen omdat men niet met de regelltjes kan omgaan, en wat wordt ermee bereikt, helemaal niets.

 

:doctor:

 

Ik denk zelfs dat er wel iets mee wordt bereikt; het imago van de geocaching community wordt er alleen maar slechter door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een logiese vervolg van wat de groei van het cachen veroorzaakt.

 

 

Ik wens de ontwikkelaars van de site veel vasthoudendheid toe en volharding om op langere termijn te overleven.

 

 

Voorlopig blijf ik bij mijn oude vertrouwde .Com cachen maar zal zo af en toe wel eens benieuwd kijken hoe het er bij jullie voorstaat.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren.NL. Hoe wereldomvattend is Nederland? Blijkbaar niet erg want er zijn alleen de Nederlandse caches te vinden.

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

 

Maar Ruud, stel, in het zuiver hypothetische geval :ph34r:, dat een van jouw caches een absolute favoriet van mij is dan mag ik toch ook wel een linkje daarnaar op mijn homepage plaatsen? Waar ligt de grens, wat kan wel en wat kan niet?

 

 

Ik heb net een GPX gedownload van de buren.nl maar kan 'm niet in GSAK importeren. Ik was wel nieuwsgierig naar de inhoud. Als er meer instaat dan in de LOC files van GC.com dan vermoed ik dat er hier een van de GC.com regels geschonden wordt. Als ik de GPX in notepad bekijk lijkt er inderdaad wat meer in te staan dan in een .LOC.....

:D Oo oo!! :clap:

 

Overigens ben ik erg onder de indruk van de zoekmogelijkheden op de site! Toppie! :doctor:

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

 

Maar Ruud, stel, in het zuiver hypothetische geval :doctor:, dat een van jouw caches een absolute favoriet van mij is dan mag ik toch ook wel een linkje daarnaar op mijn homepage plaatsen? Waar ligt de grens, wat kan wel en wat kan niet?

 

Hier worden mijn caches samen met andere caches ter download aangeboden. Dat is dan wel de grens eigenlijk. Als jij linkt naar een cache, is dat 1 cache. Hier wordt gelinkt naar duizenden. Op een site die dat als doel heeft. Voor mij is mijn grens overschreden, hoe vaag die ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

 

Maar Ruud, stel, in het zuiver hypothetische geval :doctor:, dat een van jouw caches een absolute favoriet van mij is dan mag ik toch ook wel een linkje daarnaar op mijn homepage plaatsen? Waar ligt de grens, wat kan wel en wat kan niet?

 

Hier worden mijn caches samen met andere caches ter download aangeboden. Dat is dan wel de grens eigenlijk. Als jij linkt naar een cache, is dat 1 cache. Hier wordt gelinkt naar duizenden. Op een site die dat als doel heeft. Voor mij is mijn grens overschreden, hoe vaag die ook is.

 

Idd, iedereen heeft zijn caches vrijgegeven voor de geocaching.com website. Als een ander website gebruik gaat maken van de database van .com en de caches gaat gebruiken in hun database die daar ook aangemeld zijn, is het misschien nog wel een gevalletje van plagiaat/diefstal. Er is nl geen toestemming gevraagd van de eigenaren van de caches.

 

 

En iets anders.

 

Geocaching is internationaal, als iedere streek nu zijn eigen site gaat maken, hoe moet je straks nog internationaal (op vakantie) gaan cachen.

 

Laten we gewoon allemaal lekker bij de GC.com blijven, dan kan iedereen deze schitterende hobby/sport blijven uitvoeren met één programma die voor IEDEREEN toegankelijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorwaarden van groundspeak:

 

The Site and all content available on the Site are protected by applicable intellectual property laws, and are for personal and noncommercial use. All rights not expressly granted in this Agreement are reserved by Groundspeak or by the respective owners of the intellectual property rights. All materials available on or through the Site, other than Third Party Submissions (collectively, the "Site Materials") are the property of Groundspeak or of its licensors and are protected by copyright, trademark, and other intellectual property laws. Groundspeak reserves the right to impose additional terms and conditions upon Your use and viewing of particular Site Materials, and any such terms and conditions may be posted on the Site in connection with those Site Materials. You may not reproduce or retransmit the Site Materials, in whole or in part, in any manner, without the prior written consent of the owner of such materials, except as follows: You may make a single copy of the Site Materials solely for Your personal, noncommercial use, but such copying must be consistent with any applicable additional terms and conditions and You must preserve any copyright, trademark, or other notices contained in or associated with such Site Materials. You may not distribute such copies to others, whether or not in electronic form and whether or not for a charge or other consideration, without prior written consent of the owner of such materials. If you have any questions, contact us at contact@groundspeak.com.

 

Lijkt me duidelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...