Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Via hun tool heb ik nog niet gezocht (crash omdat ik hier achter een firewall zit vermoed ik), maar dat zal toch op dezelfde manier gaan neem ik aan?

Ik heb dat enkele weken geleden onderzocht. Met behulp van de tool krijg je als niet PM-er gewoon de beschikking over de beschrijvingen van de Member Only caches. Blijkbaar staan ook die dus in de eigen database

Ook niet PM-ers kunnen hier dus vrijelijk over beschikken en kunnen Member Only caches gaan zoeken.

Wat niet lukt, is om deze te loggen. Hoewel, daar schijnt ook weer een trucje voor te zijn ...

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt wel een GPX bestand downloaden. Hierin zitten hoogstwaarschijnlijk ook de PM caches, Volgens het aantal dat opgegeven wordt in ieder geval wel. Hierin staat (normaal gesproken) ook de beschrijving van de cache en de waypoints.

 

Hiervoor moet je wel lid worden van deze (waarschijnlijk illegale) club. Hier heb ik geen zin in, dus dat kan ik ook niet controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren begint nu

 

Daarna zijn we begonnen met de caches die

momenteel niet meer beschikbaar zijn: Hitchhiker, virtual, webcam,

locationless.

 

PS

We denken vooral dat we met de 'verloren' cachetypen zoals

Locationless en Hitchhikers weer veel mensen blij kunnen maken

 

Weer lekker kortzichtig. Wat verder de cache wereld in kijken leerd dat het bij GC.Com dan wel weg was maar terracaching.com er al van het begin is en er nog steeds is.

 

De hoeveelste klup is dit nu weer?

 

Geocaching.com, Geocaching.nl Terracaching.nl, Qualitycaching, Metacaching.nl en nu deze erbij.

 

Veel versplintering zo. Ga ik echt niet allemaal bijhouden. Ga toch samenwerken met elkaar ipv weer een nieuwe klup.

Volgens mij haal je dingen door elkaar. je hebt GC.com, Terracaching.com, navicache.net, Bookcrossing.com en Letterboxing. Nu gaat "global"caching een nieuwe Db opbouwen waar andere caches van andere site zichtbaar zijn. Alle andere sites zijn alleen maar ondersteunende site van hierboven. Deze site is tenslotte ook alleen maar een ondersteunende site voor GC in het nederlands. De enige connectie die deze site heeft is het mogen betalen voor het gebruik van bepaalde functionaliteit van gc.

 

 

Dit is een logiese vervolg van wat de groei van het cachen veroorzaakt.

Ik wens de ontwikkelaars van de site veel vasthoudendheid toe en volharding om op langere termijn te overleven.

Voorlopig blijf ik bij mijn oude vertrouwde .Com cachen maar zal zo af en toe wel eens benieuwd kijken hoe het er bij jullie voorstaat.

[/size][/font]

Helemaal mee eens. Het is erg veel werk om op poten te zetten maar kost vooral ook veel energie om het levend te houden.

 

de buren.NL. Hoe wereldomvattend is Nederland? Blijkbaar niet erg want er zijn alleen de Nederlandse caches te vinden.

En wat doen mijn caches op die site?????

Dat wil ik niet! Ik bepaal zelf waar ik mijn caches aanbied: bij geocaching.com. En dan vind ik zomaar mijn caches gelinkt op die site.

Volgens mij is linken niet verboden. Je verwijst alleen de gebruiker naar jouw cache. loggen doe je dan ook op GC. Alleen als ze geld gaan vragen word het commercieel dan verdienen ze er geld aan en dan is het wel weer verboden.

 

Voorlopig kijken we gewoon de kat uit de boom. want ga je je cache plaatsen op een site die net begint met het risico dat je over een jaar in eens op een 404 uitkomt omdat de site weg is.

 

groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, wat er trouwens wel bij me opkomt is:

 

Waarom moet er bij elke ontevredenheid maar weer een nieuwe site de lucht in? Ouwe wijn in nieuwe zakken...

Waarom geen panel dat zorgdraagt voor verbetering van de huidige (door gc.com erkende) .nl site?

 

Er wordt geschreeuwd om vrijwilligers, waarom melden mensen zich dan niet aan ipv voor zichzelf te beginnen?

 

Ik heb me ooit bij een paar van deze afsplitsingen aangemeld, maar ik heb nog niet echt een toevoeging kunnen constateren. Cachen doe ik dus via gc.com en regelmatig kijk ik voor extra's (zoals geo d'ors, forum etc) op gc.nl.

Metacaching heeft een leuk waarderingssysteem, de buren (schijnbaar) een goede zoekfunctie (heb niet geprobeerd, maar constateer ik uit de posts) en zo zal elke site zijn prima aanvulling hebben.

 

Voeg de boel samen tot een mooi geheel, goede ideeën genoeg, maar houd ze centraal.

 

Maar ja... wie ben ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al onze MO-caches staan er op. Lekker :thumbdown:

waarschijnljk maken ze gebruik van een premium account om all PQ's te runnen en daar weer het een en ander uit te filteren.

Nu kunnen niet-PM de cache wel uitdraaien en lopen, maar niet loggen :blush: . Mijn bedoeling is dat alleen PM-ers de cache kunnen uitdraaien, lopen en loggen.

 

Ik heb bij global en meta een berichtje op het forum geplaatst. Ben benieuwd naar een reactie.

 

Als ik (niet-PM) bij de buren jouw caches opzoek en op de link klik, dan word ik naar de site van GC.com gestuurd en krijg ik daar een zo goed als lege pagina met de melding dat de cache PM-only is. Geen coordinaten of tekst erbij, dus zeker een mult zou ik op deze manier niet kunnen lopen.

Via hun tool heb ik nog niet gezocht (crash omdat ik hier achter een firewall zit vermoed ik), maar dat zal toch op dezelfde manier gaan neem ik aan?

:blush::blush: Je hebt helemaal gelijk, zover had ik nog niet "geklikt".

 

klik in de kaart op de stip achter de GC-code en hij wordt gewoon geopend op de de buren site, en ik (als geen PM en gene lid van global) kan de cache beschrijving gewoon lezen. je kunt dus op deze wijze PM-caches doen. of je ze kan loggen als je bent ingelogd bij Global weet ik niet, heb namelijk geen behoefte om me daar aan te melden. Voelt voor mij of je medeplichtig bent aan een misdrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik in de kaart op de stip achter de GC-code en hij wordt gewoon geopend op de de buren site, en ik (als geen PM en gene lid van global) kan de cache beschrijving gewoon lezen. je kunt dus op deze wijze PM-caches doen. of je ze kan loggen als je bent ingelogd bij Global weet ik niet, heb namelijk geen behoefte om me daar aan te melden. Voelt voor mij of je medeplichtig bent aan een misdrijf.

 

En zoals ik reeds zei, het is waarschijnlijk illegaal.

Dus heel lang zal het doorlinken niet duren.

 

Ik denk dat de advocaten van Groundspeak hun brieven al aan het typen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoeveelste klup is dit nu weer?

 

Geocaching.com, Geocaching.nl Terracaching.nl, Qualitycaching, Metacaching.nl en nu deze erbij.

 

Veel versplintering zo. Ga ik echt niet allemaal bijhouden. Ga toch samenwerken met elkaar ipv weer een nieuwe klup.

 

Volgens mij haal je dingen door elkaar. je hebt GC.com, Terracaching.com, navicache.net, Bookcrossing.com en Letterboxing. Nu gaat "global"caching een nieuwe Db opbouwen waar andere caches van andere site zichtbaar zijn. Alle andere sites zijn alleen maar ondersteunende site van hierboven. Deze site is tenslotte ook alleen maar een ondersteunende site voor GC in het nederlands. De enige connectie die deze site heeft is het mogen betalen voor het gebruik van bepaalde functionaliteit van gc.

 

Nee hoor, er kunnen ook nieuwe caches aangeboden worden, o.a. voor cachetypes die niet meer toegestaan zijn bij geocaching.com

 

Dus wel degelijk een nieuwe klup hier.

 

... Daarna zijn we begonnen met de caches die

momenteel niet meer beschikbaar zijn: Hitchhiker, virtual, webcam,

locationless. Voor vele zal het weer beschikbaar komen van deze caches

nieuwe mogelijkheden bieden. ...

 

PS

We denken vooral dat we met de 'verloren' cachetypen zoals

Locationless en Hitchhikers weer veel mensen blij kunnen maken met

deze mogelijkheid ...

 

van de website de buren.nl:

 

"Publicatie van caches en loggen van caches

 

Hier op de buren.nl heeft iedereen de mogelijkheid om caches te publiceren. Caches kunnen direct door de cache-eigenaar gepubliceerd worden. Er is geen reviewer en geen sponsor die je cache goed moet keuren. Deze caches kunnen dan weer gelogd worden door cachers die de cache gevonden hebben.

 

De cache-eigenaar is hier aan minder regels gebonden dan bij vergelijkbare andere cache-sites. Tevens ondersteunen we elk cache type en willen we graag nieuwe cache typen introduceren."

 

Ik heb die zinnen rood gemaakt van wat in mijn ogen ongewenst is!

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik in de kaart op de stip achter de GC-code en hij wordt gewoon geopend op de de buren site, en ik (als geen PM en gene lid van global) kan de cache beschrijving gewoon lezen. je kunt dus op deze wijze PM-caches doen. of je ze kan loggen als je bent ingelogd bij Global weet ik niet, heb namelijk geen behoefte om me daar aan te melden. Voelt voor mij of je medeplichtig bent aan een misdrijf.

Op mijn werk krijg ik op de kart geen stipjes te zien. Al jaren een probleem, kan het hier dus niet uittesten :thumbdown: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik in de kaart op de stip achter de GC-code en hij wordt gewoon geopend op de de buren site, en ik (als geen PM en gene lid van global) kan de cache beschrijving gewoon lezen. je kunt dus op deze wijze PM-caches doen. of je ze kan loggen als je bent ingelogd bij Global weet ik niet, heb namelijk geen behoefte om me daar aan te melden. Voelt voor mij of je medeplichtig bent aan een misdrijf.

 

En zoals ik reeds zei, het is waarschijnlijk illegaal.

Dus heel lang zal het doorlinken niet duren.

 

Ik denk dat de advocaten van Groundspeak hun brieven al aan het typen zijn.

 

Ik denk dat die nog op een oor liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een tumult zeg.

Ik ga niet met een vermanend vingertje een vermeende illegaliteit berispen. Lijkt mij een zaak van Geocaching en aanverwanten, tenzij je zelf denkt persoonlijk juridische grond te hebben.

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

 

De site werkt in ieder geval vlot en is overzichtelijk. Ik voel persoonlijk geen behoefte aan versplintering of zo en zal me gewoon bij geocaching houden. Ik wens de makers echter succes en zal mischien af en toe eens neuzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Dat gezeur over die elite caches...

Misschien moeten mensen dat soort caches op elitecaching.nl gaan plaatsen ofzo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...