Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Ik zie nu net dat er gpx-files aangeboden worden die ook gc.com caches bevatten (alleen maar). Volgens mij is gc.com daar niet blij mee.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...st&p=222674

 

Je haalt ze toch zelf op bij .com. Zij hebben er alleen nieuwe schil omheen gemaakt.

Geen PM dan ook geen GPX lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voorwaarden van groundspeak:

 

The Site and all content available on the Site are protected by applicable intellectual property laws, and are for personal and noncommercial use. All rights not expressly granted in this Agreement are reserved by Groundspeak or by the respective owners of the intellectual property rights. All materials available on or through the Site, other than Third Party Submissions (collectively, the "Site Materials") are the property of Groundspeak or of its licensors and are protected by copyright, trademark, and other intellectual property laws. Groundspeak reserves the right to impose additional terms and conditions upon Your use and viewing of particular Site Materials, and any such terms and conditions may be posted on the Site in connection with those Site Materials. You may not reproduce or retransmit the Site Materials, in whole or in part, in any manner, without the prior written consent of the owner of such materials, except as follows: You may make a single copy of the Site Materials solely for Your personal, noncommercial use, but such copying must be consistent with any applicable additional terms and conditions and You must preserve any copyright, trademark, or other notices contained in or associated with such Site Materials. You may not distribute such copies to others, whether or not in electronic form and whether or not for a charge or other consideration, without prior written consent of the owner of such materials. If you have any questions, contact us at contact@groundspeak.com.

 

Lijkt me duidelijk...

 

Mij nog niet helemaal: wat zijn Third party Submissions? Als ik er vanuit ga dat dit een overeenkomst tussen mij en Groundspeak is, dan is elke cache die door een andere geocacher enabled wordt een actie van een derde partij? :doctor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorwaarden van groundspeak:

 

The Site and all content available on the Site are protected by applicable intellectual property laws, and are for personal and noncommercial use. All rights not expressly granted in this Agreement are reserved by Groundspeak or by the respective owners of the intellectual property rights. All materials available on or through the Site, other than Third Party Submissions (collectively, the "Site Materials") are the property of Groundspeak or of its licensors and are protected by copyright, trademark, and other intellectual property laws. Groundspeak reserves the right to impose additional terms and conditions upon Your use and viewing of particular Site Materials, and any such terms and conditions may be posted on the Site in connection with those Site Materials. You may not reproduce or retransmit the Site Materials, in whole or in part, in any manner, without the prior written consent of the owner of such materials, except as follows: You may make a single copy of the Site Materials solely for Your personal, noncommercial use, but such copying must be consistent with any applicable additional terms and conditions and You must preserve any copyright, trademark, or other notices contained in or associated with such Site Materials. You may not distribute such copies to others, whether or not in electronic form and whether or not for a charge or other consideration, without prior written consent of the owner of such materials. If you have any questions, contact us at contact@groundspeak.com.

 

Lijkt me duidelijk...

 

Mij nog niet helemaal: wat zijn Third party Submissions? Als ik er vanuit ga dat dit een overeenkomst tussen mij en Groundspeak is, dan is elke cache die door een andere geocacher enabled wordt een actie van een derde partij? :doctor:

hier bedoelen ze bedrijven of technologie gebruikt voor de site.

 

De pages die je als cacher publiceerd vallen onder de content die eiegndom is van gc.com. wat de buren doet is illegaal las daar geen toestemming voor verleent is.

 

Evenals het gebruik van de icoontjes voor de cache types en ook het gebruik van de geo d'ors....

 

als je de site bekijkt zie je dat bv de GPX generator veel weg heeft van de pocket queries van gc.com en dat de google maps gebaseerd zijn op een GSAK macro...

 

ik kan zo 10 copyright issues zien.. :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een beetje flauw om te zeggen, al onze caches staan er op. Wees blij dat er site is die alle caches die er liggen op één kaart neerzet en of dat nu de buren of Metacaching maakt mij niet veel uit. Het marktmechanisme zorgt er wel voor dat de sterkste overblijft de rest verdwijnt gewoon weer.

Ik lees ook was er maar één site. Wat wordt er bedoeld gc.nl - metacaching.nl - de buren.nl voorlopig is dat één en hetzelfde het drijft op de info uit de VS.

 

De toekomst zal uitwijzen wie er overblijft en wie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al onze MO-caches staan er op. Lekker :thumbdown:

waarschijnljk maken ze gebruik van een premium account om all PQ's te runnen en daar weer het een en ander uit te filteren.

Nu kunnen niet-PM de cache wel uitdraaien en lopen, maar niet loggen :blush: . Mijn bedoeling is dat alleen PM-ers de cache kunnen uitdraaien, lopen en loggen.

 

Ik heb bij global en meta een berichtje op het forum geplaatst. Ben benieuwd naar een reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie vooralsnog zo 1-2-3 ook niet de toegevoegde waarde van deze site. Als ik hier dezelfde caches kan vinden als op .com en grofweg dezelfde selecties kan maken. Mogelijkerwijs ligt het er alleen wat minder vaak uit en is het wat sneller.

 

Daarnaast is het niet zo netjes (of zelfs illegaal) om de caches van .com te gebruiken en zelfs ogenschijnlijk te publiceren alszijnde de buren-caches.

 

Iedereen mag natuurlijk met een eigen initiatief komen voor een 'nieuwe' manier van cachen, maar de kans dat we als ongeorganiseerde bende bij de diverse beheerders en eigenaren van natuurgebieden overkomen wordt wel steeds groter; er kunnen bijvoorbeeld geen algemene afspraken meer gemaakt worden. Daarnaast moet het wel op een fatsoenlijke manier gebeuren, m.i. is dat niet meeliften op de faciliteiten van gc.com.

 

Ik houd ik het bij .com, lekker overzichtelijk en genoeg caches, er staat daar ook nog 'global' caches (buiten Nederland en Zwitserland dus) voor op de vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een beetje flauw om te zeggen, al onze caches staan er op. Wees blij dat er site is die alle caches die er liggen op één kaart neerzet en of dat nu de buren of Metacaching maakt mij niet veel uit. Het marktmechanisme zorgt er wel voor dat de sterkste overblijft de rest verdwijnt gewoon weer.

Ik lees ook was er maar één site. Wat wordt er bedoeld gc.nl - metacaching.nl - de buren.nl voorlopig is dat één en hetzelfde het drijft op de info uit de VS.

 

De toekomst zal uitwijzen wie er overblijft en wie niet.

Stel nou dat gc.com door al dit soort initiatieven over de kop gaat...

Dan zitten alle anderen ook ineens zonder database

 

De database wordt gedraaid op servers, er zijn mensen in dienst, dus de database kost geld. Vandaar dat het gewoon niet netjes is (en volgens de voorwaarden dus ook niet toegestaan) hier zomaar gebruik van te maken.

 

Onderschat de kosten voor het in de lucht houden van een site als die van groundspeak niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de buren.nl er snel achter zal komen dat zij fout bezig zijn.

 

De op 21 juli 1999 in werking getreden Databankenwet heeft een intellectueel eigendomsrecht in het leven geroepen: het recht van de producent van een databank. Het recht verleent de producent bescherming tegen het zonder zijn toestemming 'opvragen' en 'hergebruiken' van substantiele delen van zijn databank. Dit ter implementatie van de Europese Richtlijn 96/9/EG.

 

Hergebruiken wordt in art. 1 lid 1 van de Databankenwet gedefineerd als 'elke vorm van aan het publiek ter beschikking stellen van de inhoud van een databank of een deel daarvan voor verspreiding van exemplaren, verhuur, on line transmissie of transmissie in andere vorm'. Hergebruiken in de zin van de richtlijn is 'openbaarmaken'. De Hoge Raad heeft bv al gesteld dat het openbaar maken door een ander van de telefoonboek gegevens in het bezit van KPN, in strijd was met de Databankenwet.

 

Een ding is zeker: de buren.nl kan zijn borst natmaken.

Groundspeak zal bij een kort geding vrijwel zeker aan het langste eind trekken.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al onze MO-caches staan er op. Lekker :thumbdown:

waarschijnljk maken ze gebruik van een premium account om all PQ's te runnen en daar weer het een en ander uit te filteren.

Nu kunnen niet-PM de cache wel uitdraaien en lopen, maar niet loggen :blush: . Mijn bedoeling is dat alleen PM-ers de cache kunnen uitdraaien, lopen en loggen.

 

Ik heb bij global en meta een berichtje op het forum geplaatst. Ben benieuwd naar een reactie.

 

Als ik (niet-PM) bij de buren jouw caches opzoek en op de link klik, dan word ik naar de site van GC.com gestuurd en krijg ik daar een zo goed als lege pagina met de melding dat de cache PM-only is. Geen coordinaten of tekst erbij, dus zeker een mult zou ik op deze manier niet kunnen lopen.

Via hun tool heb ik nog niet gezocht (crash omdat ik hier achter een firewall zit vermoed ik), maar dat zal toch op dezelfde manier gaan neem ik aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ook hoeveel geld het kost om dat server park te onderhouden. En heb je inzicht in de financiële handel en wandel van groundspeak. Ik niet.

al eens eerder hier opgemerkt, groundspeak is een commercieel bedrijf in de USA en heeft meer activiteiten dan geocaching. het IT budget van dit bedrijf is aanzienlijk en hun infrastructuur kost een aardige boel geld om te onderhouden enz enz.

 

Voor niets gaat de zon op,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al onze MO-caches staan er op. Lekker :thumbdown:

waarschijnljk maken ze gebruik van een premium account om all PQ's te runnen en daar weer het een en ander uit te filteren.

Nu kunnen niet-PM de cache wel uitdraaien en lopen, maar niet loggen :blush: . Mijn bedoeling is dat alleen PM-ers de cache kunnen uitdraaien, lopen en loggen.

 

Ik heb bij global en meta een berichtje op het forum geplaatst. Ben benieuwd naar een reactie.

 

Als ik (niet-PM) bij de buren jouw caches opzoek en op de link klik, dan word ik naar de site van GC.com gestuurd en krijg ik daar een zo goed als lege pagina met de melding dat de cache PM-only is. Geen coordinaten of tekst erbij, dus zeker een mult zou ik op deze manier niet kunnen lopen.

Via hun tool heb ik nog niet gezocht (crash omdat ik hier achter een firewall zit vermoed ik), maar dat zal toch op dezelfde manier gaan neem ik aan?

:blush::blush: Je hebt helemaal gelijk, zover had ik nog niet "geklikt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...