Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Dat gezeur over die elite caches...

Misschien moeten mensen dat soort caches op elitecaching.nl gaan plaatsen ofzo....

........... zegt een premiummeber :thumbdown::blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Dat gezeur over die elite caches...

Misschien moeten mensen dat soort caches op elitecaching.nl gaan plaatsen ofzo....

........... zegt een premiummeber :thumbdown::blush:

 

Klopt, ik vind de queries een erg handige optie.

elite caches zijn niet bij mij in de buurt, gelukkig. ik zou er voor naar Zwolle moeten om de eerste tegen te komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Hoe kom je daar nou bij mijn beste. Ik kan jou caches echt niet zien hoor. Als ik op 1 van je caches klik komt er gewoon een doorverwijzing naar geocaching.com waar het premium membership nog steeds verplicht is. Lijkt mij prima in orde. Of mis ik iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Hoe kom je daar nou bij mijn beste. Ik kan jou caches echt niet zien hoor. Als ik op 1 van je caches klik komt er gewoon een doorverwijzing naar geocaching.com waar het premium membership nog steeds verplicht is. Lijkt mij prima in orde. Of mis ik iets?

Als je zoekt op plaatsnaam (Hattem) krijg je een lijst met caches. Achter de naam staat een puntje. Klik daar maar eens op (thanx JBV).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik vind de queries een erg handige optie.

elite caches zijn niet bij mij in de buurt, gelukkig. ik zou er voor naar Zwolle moeten om de eerste tegen te komen...

:thumbdown:

De discussie is een week of wat geleden al gevoerd over het waarom van MO-caches. Het zijn bepaald geen elitecaches (wat zijn elitecaches?).

 

.... enne niet alleen bij Zwolle hoor.

 

en nu maar weer ON TOPIC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Hoe kom je daar nou bij mijn beste. Ik kan jou caches echt niet zien hoor. Als ik op 1 van je caches klik komt er gewoon een doorverwijzing naar geocaching.com waar het premium membership nog steeds verplicht is. Lijkt mij prima in orde. Of mis ik iets?

Als je zoekt op plaatsnaam (Hattem) krijg je een lijst met caches. Achter de naam staat een puntje. Klik daar maar eens op (thanx JBV).

 

De coordinaten zijn nog steeds niet zichtbaar...

Alleen de omschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemachtig. Hoe kom je er op. Zeker doorgewinterde cacher zeker die zelfs de kleinste puntjes vind?

Maar inderdaad, dan kan ik je cache zien echter zoals Ivo tje al zegt zonder coordinaten.

 

Dat moet idd gefixed worden. Blijkbaar is dat puntje bij de programering niet meegenomen of er later achter geplaatst. Whatever.

Of het nu een bewuste actie van de buren is waag ik te betwijfelen. Ik denk meer een slordigheid die moet worden opgelost.

bewerkt door Broosha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk het initiatief liever met je eigen bril in plaats van door die van een ander.

Ik bekijk het gewoon door mijn eigen (varifocus) bril. Caches voor premiummembers van geocaching.com zijn nu ook zichtbaar voor niet PM-ers.

 

Hoe kom je daar nou bij mijn beste. Ik kan jou caches echt niet zien hoor. Als ik op 1 van je caches klik komt er gewoon een doorverwijzing naar geocaching.com waar het premium membership nog steeds verplicht is. Lijkt mij prima in orde. Of mis ik iets?

Als je zoekt op plaatsnaam (Hattem) krijg je een lijst met caches. Achter de naam staat een puntje. Klik daar maar eens op (thanx JBV).

 

De coordinaten zijn nog steeds niet zichtbaar...

Alleen de omschrijving.

 

Waarschijnlijk wel als je inlogt en zeker wel de additionele waypoints van multis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten zijn nog steeds niet zichtbaar...

Alleen de omschrijving.

Staat soms in de cachebeschrijving of in additional waypoints.

 

Dan moet je zorgen dat je die dus goed op orde hebt :thumbdown:

En een hoop gezeur om niets zeg, volgens mij laat gc.com snel genoeg van zich horen als het echt niet zou mogen.

En als het wel mag, dan merken we het ook snel genoeg, hoeven ze alleen nog even de coordinaten te plaatsen en een log optie :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten zijn nog steeds niet zichtbaar...

Alleen de omschrijving.

Staat soms in de cachebeschrijving of in additional waypoints.

 

Dan moet je zorgen dat je die dus goed op orde hebt :thumbdown:

En een hoop gezeur om niets zeg, volgens mij laat gc.com snel genoeg van zich horen als het echt niet zou mogen.

En als het wel mag, dan merken we het ook snel genoeg, hoeven ze alleen nog even de coordinaten te plaatsen en een log optie :blush:

Bij het maken van een multicache moet je de additional waypoints vermelden en die verschijnen ook bij global als je niet bent ingelogd bij geocaching.com. Zo krijg je de additional wp's ook binnen mb.v. PQ's en GSAK.

 

Oudere multi's hebben de coördinaten gewoon in de cachebeschrijving staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gezeur over die elite caches...

Misschien moeten mensen dat soort caches op elitecaching.nl gaan plaatsen ofzo....

 

Goed idee! Ik zal een voorstel aan .com sturen! Maak alles onzichtbaar voor niet betalende geocachers.

Of druist dat in tegen de spirit van Jeremy die vindt dat het spelletje voor iedereen beschikbaar hoort te zijn? Of is dat weer een commercieel trukje van GARMIN en consorten om de omzet van de GPS verkoop hoog te houden? De gulden middenweg zal er wel tussen liggen.

 

Feit is dat "het nieuwe cachen" zo oud is als de weg op 1 mei 2000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de advocaten van Groundspeak hun brieven al aan het typen zijn.

 

Ik denk dat die nog op een oor liggen.

 

Ik denk het niet. De Nederlandse Databankenwet wordt klaarblijkelijk overtreden (de buren.nl lijkt me Nederlands) dus zullen er Nederlandse advocaten in stelling worden gebracht.

Als het maar geen mysterie wordt voor Moskovic :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik overigens niet helemaal begrijp...de buren.nl probeert een nieuwe (of oude, het is maar hoe je het ziet) draai te geven aan het cachen door de mogelijkheid te bieden om andere type caches te plaatsen, zoals hitchhikers en locationless caches.

 

Afgezien van de vraag of dat een goed idee is, waarom listen ze dan ook alle gc.com caches?

Is dat vanwege het zoektooltje waar ze zo hoog over opgeven?

Gaan hun 'nieuwe' caches niet hopeloos door de caches van gc.com heenlopen als ze ze beide blijven listen?

 

Als ik de buren.nl was zou ik me bij de eigen caches houden (net als terracaching, die bieden een alternatief voor wat er op geocaching.com gebeurt). Het is vragen om problemen om de gc.com caches over te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...