Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Volgens mij heeft Keske zijn caches aangeboden aan gc.com en aan niemand anders.

 

 

Inderdaad!

 

Dus ik zou graag al mijn caches weg willen hebben bij de andere

aanbieders van caches.

 

Want daar heb ik ze niet ter goedkeuring aangeboden toch.

Valt dit onder de wet van de prifesie.

 

Het zelfde ging ooit ook over het plaatsen van fotos??

Deze mochten niet geplaatst worden zonder toestemming van de eigenaar.

 

Groet Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Net even op hun forum gelezen.

Zij bieden zelf niet jou cache aan, de info komt binnen via een zoekmachine en die krijg je dan dus te zien. Als je aanklikt kom je gewoon op .COM uit.

Daar is niets tegen te doen omdat het dus gewoon onder een zoekmachine valt. Zij claimen ook niet dat jou cache bij hun is ondergebracht oid.

 

Ik heb daar nog verder even naar lopen zoeken op internet en als zoekmachine info verzamelen en tonen is niets mis mee. Gevoelsmatig misschien wel maar verder niet dus.

 

Ik denk dus dat we maar gewoon het moeten accepteren en zelf zorgen dat we bij .NL er krachtiger uit gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even op hun forum gelezen.

Zij bieden zelf niet jou cache aan, de info komt binnen via een zoekmachine en die krijg je dan dus te zien. Als je aanklikt kom je gewoon op .COM uit.

Daar is niets tegen te doen omdat het dus gewoon onder een zoekmachine valt. Zij claimen ook niet dat jou cache bij hun is ondergebracht oid.

 

Ik heb daar nog verder even naar lopen zoeken op internet en als zoekmachine info verzamelen en tonen is niets mis mee. Gevoelsmatig misschien wel maar verder niet dus.

 

Ik denk dus dat we maar gewoon het moeten accepteren en zelf zorgen dat we bij .NL er krachtiger uit gaan komen.

 

uhh de manier waarop zij de data aanbieden en de zoekopties zijn zo gedetailleerd dat data wordt geput uit een GPX file. Ga eens zoeken op alle caches op 100 km van jou woonplaats. Hoelang denk je dat dat duurt als je alle zoekmachines door moet.

 

alles op die site is bijna 1-op-1 gekopieerd van gc.com , er is niets maar dan ook niets vernieuwend aan of bij. De persoon die dit allemaal bouwt of het groepje mensen passen dingen aan wanneer hun het willen en zijn niet echt het type programmeurs waar ik mijn bedrijf mee zou runnen.

 

Waar gaat het allemaal om? Laten zien dat je ook een site kunt bouwen en iets mee gecaching doet...... en dan om aandacht te krijgen adverteren op gc.nl..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het inderdaad uit een gpx file afkomstig is dan zou .COM er goed aan doen om actie te ondernemen. Dan valt het niet meer onder zoekmachines etc. en denk ik dat men wel een punt heeft.

Verder moet ik zeggen dat ik de zoekmachine wel oke vind qua criteria. Kan nu bijvoorbeeld zoeken op de af te leggen afstand tijdens de cache en daar heb ik heel veel aan.

Ik zou het mooi vinden als we als .NL ook dat soort functionaliteiten gaan aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft Keske zijn caches aangeboden aan gc.com en aan niemand anders.

 

 

Inderdaad!

 

Dus ik zou graag al mijn caches weg willen hebben bij de andere

aanbieders van caches.

 

Want daar heb ik ze niet ter goedkeuring aangeboden toch.

Valt dit onder de wet van de prifesie.

 

Het zelfde ging ooit ook over het plaatsen van fotos??

Deze mochten niet geplaatst worden zonder toestemming van de eigenaar.

 

Groet Keske27

 

Type in google Keske27 en cache en de tweede link verwijst naar de cache "Wind & Co"

 

daar gaat je privacy, je bent voor de rest van je leven gekoppeld aan google.

 

Heb je ooit toestemming gevraagd aan google? NEE!!!! ;)

 

Deze jongens hebben gewoon heel slim een zoekmachine gecreeerd die niet alleen naar .com kijkt maar ook naar andere cachesites. Volkomen legaal. Wil .com dit niet dan moet men alles gaan encoden en is de toeganglijkheid voor iedereen ook verdwenen.

 

Accepteer het gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch gaat dit niet helemaal op.

Die fotos plaatsen mag niet meer

 

Ook bestaat er code om te voorkomen dat je content op google verschijnt.

 

Dus GC.com kan dit zo onderuit halen door de code toe te voegen en vervolgens de advokaten aan het werk te zetten.

 

Ik vraag me alleen af of dit ooit gebeurd. GC is comercieel dus moet en wilt geld genereren. Of dat geld nu .nl, mete of global komt of allemaal zal ze een worst zijn. Zolang het maar goedkope dollars opleverd.

 

Alleen als nu iedereen zijn premium membership opzegt omdat je de files bij anderen voor niets kan krijgen zal hen wel wakker schudden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook met het registreren op globalc.nl hoef je niks aan te nemen.

Iedereen kan dus doen wat ie wil. Je kan registreren zonder enige I.D en iedereen kan dus ongemerkt alle caches er af pikken en vervolgens weer op een andere site neer zetten.

Niemand houd dat dan tegen !!

 

Al uw gegevens liggen dus straks openlijk op straat..

 

Er zullen ook leden zijn die straks denken… ik zet maar niks meer op gc.com, want voor dat je het weet sta je te koop op marktplaza ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even op hun forum gelezen.

Zij bieden zelf niet jou cache aan, de info komt binnen via een zoekmachine en die krijg je dan dus te zien. Als je aanklikt kom je gewoon op .COM uit.

Daar is niets tegen te doen omdat het dus gewoon onder een zoekmachine valt. Zij claimen ook niet dat jou cache bij hun is ondergebracht oid.

 

Ik heb daar nog verder even naar lopen zoeken op internet en als zoekmachine info verzamelen en tonen is niets mis mee. Gevoelsmatig misschien wel maar verder niet dus.

 

Ik denk dus dat we maar gewoon het moeten accepteren en zelf zorgen dat we bij .NL er krachtiger uit gaan komen.

Ik vindt dan wel dat ze duidelijk te kennen moeten geven dat diverse aangegeven caches afkomstig zijn van gc.com

Nog beter is dat gc.com ook het vrijgeven gedeelte van de cach afschermd, en onzichtbaar maakt voor Google.

 

Clobalc.nl geeft in het laatste bericht aan, niet commercieel te zijn.

Waar leeft ie dan van.

Ik denk ook niet dat Clobalc.nl mee gaat in de gedachte van leden gc.com, die liever hun info niet op zijn site zien staan.

Dat is de belangrijkste stap voor hem.

Laat ie zijn eigen site beginnen, met eigen data en leden. Ik snap er niks van ;)

Ik wacht de reactie van gc.nl wel af

bewerkt door indeverte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat onze caches er ook op staan.

Heb even gekeken op hun site maar mijn conclusie is gewoon links laten liggen. Heb meer dan genoeg aan NL en Com.

Eens. Waarom niet het programma opnemen binnen.nl?

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze jongens hebben gewoon heel slim een zoekmachine gecreeerd die niet alleen naar .com kijkt maar ook naar andere cachesites. Volkomen legaal. Wil .com dit niet dan moet men alles gaan encoden en is de toeganglijkheid voor iedereen ook verdwenen.

 

Het is onzin dat ze een zoekmachine hebben gemaakt die gc.com doorzoekt. Genereer op de buren.nl maar eens zo'n GPX, wacht vervolgens tot de e-mail binnen is en bekijk dan de GPX eens in notepad:

<name>de buren Pocket Query</name>
<desc>Geocache file generated by Groundspeak</desc>
<author>Groundspeak</author>
<email>contact@groundspeak.com</email>
<time>2009-04-09T21:27:08.0880713-07:00</time>
<keywords>cache, geocache, groundspeak</keywords>

 

Toch raar dat daar eea over groundspeak staat?;)

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was mij ook al opgevallen dat de mensen achter de schermen wel verdacht stil zijn.

Bij de meest onzinnige draadjes zit men er bovenop, zoals dat gedoe over cijfers van gister wat spontaan verdwenen is.

en dit wat tegen de regels is/lijkt te zijn wordt getolereerd??

 

Op dit moment is het openen van de draad niet tegen de forumregels: Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen. Over de regels met .com etc ga ik niet. Ik ga alleen maar over het forum en ik probeer de regels daar te handhaven.

 

Ik wacht ook op reacties van anderen die wel wat over de inhoud kunnen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was mij ook al opgevallen dat de mensen achter de schermen wel verdacht stil zijn.

Bij de meest onzinnige draadjes zit men er bovenop, zoals dat gedoe over cijfers van gister wat spontaan verdwenen is.

en dit wat tegen de regels is/lijkt te zijn wordt getolereerd??

 

Op dit moment is het openen van de draad niet tegen de forumregels: Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen. Over de regels met .com etc ga ik niet. Ik ga alleen maar over het forum en ik probeer de regels daar te handhaven.

 

Ik wacht ook op reacties van anderen die wel wat over de inhoud kunnen zeggen.

 

Gelukkig zijn de forumregels nog even aangepast zodat onder punt 7 het regeltje "reclame maken voor andere cachingsite is niet toegestaan", verwijderd is zodat er gereageerd kan worden zoals nu door een mod gereageerd wordt.

 

Sorry hoor maar vind dit een beetje raar gedaan allemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geloof niet dat dit onder reclame maken valt!!!

 

en dat het allemaal een beetje raar gaat is inderdaad zo, er zijn weer vele reacties te lezen die de plank volledig mis slaan en bijna dit hele draadje berust op verkeerde veronderstellingen.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...