Spring naar bijdragen

Waarom Ben Jij Nu Eigenlijk Gaan Geocachen


indeverte

Aanbevolen berichten

Ergens in 2004 de gps 12 van garmin voordelig op de kop getikt. Gekoppeld aan een pda en kon ik zo eenvoudig routes plannen. Stel je er niets bij voor want je moest stoppen om op het scherm te kijken of je goed ging. Na wat zoeken op gps op internet kwam ik ook routes tegen en tenslotte ook geocaching.

Was toen nog niet zo'n hele grote groep en de caches waren nog niet zo wijd verspreid als nu. Toch in mijn woonomgeving alleen en met familie een paar caches gelopen, ook onder een andere naam.

Daarna een paar jaar er niet veel mee gedaan. druk druk druk, werk, veel verhuizingen etc.

Een paar maanden geleden kwam ik in een burnout terecht......

Nadat ik het ergste had gehad kreeg ik het advies om te gaan wandelen. Dit lukte niet omdat ik door mijn klachten , hyperventilatie etc, tijdens een wandeling alleen maar bezig was met wat er met mijn lijf gebeurde, gaat het wel goed etc, en niet zelden sloeg dan de paniek weer toe.

Toen dacht ik ineens weer aan het geocachen..... van het vakantie geld een colorado 300 aangeschaft en inmiddels weer een paar caches gedaan en gps routes gelopen. Het geeft mij afleiding zodat ik niet steeds bezig ben met wat ik voel. Kijk meer om mij heen en merk dat het goed werkt!

Nu langzaam opbouwen. Mijn streven is om uiteindelijk er minimaal 1 per dag te doen. Omdat ook autorijden door mijn klachten niet meer ging is het ook nog eens zo dat hoe meer ik er in de buurt heb gedaan ik steeds stapje voor stapje verder weg ga.

 

Ik kan het iedereen dus aanraden die met een burnout of overspannenheids klachten zit. Lekker gaan geocachen.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben eigenlijk op dezelfde manier gaan Geocachen als de topic starter.

Ik had een eTrex Vista HCx gekocht om mee te fietsen en te wandelen, tijdens het zoeken naar informatie hierover op Internet kwam ik op deze site terecht en ben toen verder gaan lezen, na de eerste cache had ik meteen het virus te pakken :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in eerste instantie gaan geocachen om een doel te hebben als we een stukje willen gaan fietsen tijdens onze weekendjes weg met de camper.

Een andere camperaar, die deze hobby al beoefende, heeft ons uitleg gegeven en twee dagen later waren wij ook bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja mijn beweegreden was het hoofdstukje geocachen in het menu van mijn gps (die aangeschaft werd voor vakantiedoeleinden) Ik dacht "uhm wat is dat nou weer" zie ineens een schatkistje staan..... :lol1:

 

Lang leve internet dus ik bedacht mij geen seconde en ging Googlen en ja hoor toen kreeg ik de smaak al te pakken.

 

Nog niet een cache gevangen en ik geloof dat ik al verslaafd was. Had wel al twee locaties opgezocht maar kon er toen niet bij omdat ik mij moest begeven in brandnetelland en met korte broek doe je dat niet....... :no:

 

:thumbup: Daarnaast rook ik kansen om andere mensen te ontmoeten( hoe moet je anders je mensenschuwheid verliezen) want ja hoe pak je het cachen nou aan.... :blink:

 

Nu heb ik een doel erbij gekregen om met cachen bezig te zijn namelijk om aan mijn dagelijkse portie beweging te komen. Dit gaat al cachend spelenderwijs en zonder dat je er erg in hebt ben je 10 km aan de wandel geweest. Pas bij thuiskomst moe en voldaan en een aantal blaren verder realiserend dat het lollig was op deze manier. Want ja dat rondje wandelen met hond heeft net die dimensie extra niet.

 

Ik zag net al een aanbeveling bij burnout/overspanningsklachten ik wil er graag een aan toevoegen. Ook goed om je dagelijkse portie bewegen (van min. 30 minuten per dag) te halen met als positief bij effect betere conditie en mogelijk afvallen voor hen die wat extra motivatie nodig hebben om het extra te bewegen op te pakken wat weer helpt bij het afvallen.

 

Pffffffffffffffff wat een verhaal maar dat is het zo'n beetje waarom ik ben gaan cachen....

 

 

 

ik ben niet eigenwijs ik heb mijn eigen wijze

bewerkt door droopyster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds 2004 ben ik actief op een puzzelsite www.griddlers.nl

aan het eind van vorig jaar (2008) werd via deze site een weekendmeeting georganiseerd.

In de voorafgaande chatsessie moest er een activiteit gevonden worden voor de zaterdag.

Een duitse vrouw opperde het idee om te gaan geocachen, de meesten van ons hadden geen idee wat het inhield, maar de uitleg leek veelbelovend.

die zaterdagmorgen hebben we met een man of tien een serie gedaan met een bonus, en 's middags een multi in het bos.

Bij thuiskomst direct aangemeld op de site, en met mijn pas aangeschafte Tomtom aan het zoeken geslagen.

Sinds die tijd ben ik verslaafd.

Ondertussen heb ik de schoonvader van mijn zoon ook aangestoken, en zijn we in de vacantie een paar keer samen op stap geweest.

 

Harmless_52 (57 jaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na 2 keer gigantisch te zijn verdwaald in het buitenland ( en dan niet echt uit kunnen leggen waar we de camper achtergelaten hebben ) van mijn man een gps gekregen

nieuwschierig naar de mogelijkheden op internet gaan zoeken en zo op geocaching.nl terecht gekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+1 Voor de uitzending van Jack Spijkerman. Dat een onbekende ergens een doosje plaatst en dat jij dat dan met behulp van internet en een gps ontvanger kunt opsporen wilde ik wel eens uitproberen. Het bleek nog te werken ook. Daarnaast was het erg leuk, die geheime doosjes op plekken waar je normaal gesproken zo langs loopt. Nu vind ik de wandelcaches leuk om te doen, lekker actief buiten bezig zijn en eindelijk heb je een doel om naar toe te lopen en onderweg wat te puzzelen voor de afwisseling. En het ontdekken van de creativiteit van verschillende cacheleggers natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In april dit jaar ben ik onverwacht ernstig ziek geweest , ik had een bijna fatale longontsteking met allerlei complicaties. Toen ik ui het ziekenhuis kwam en het een beetje beter ging besloot ik van die dieptepunt alleen nog maar naar hoogtepunten toe te werken en een aantal zaken in mijn leven drastisch aan te pakken, waaronder ook mijn gezondheid.

 

Ik ben heel lang, en heel zwaar. Gewoon hardlopen, voetballen of tennis is gewoon niet te doen. Fietsen, wandelen op een eigen tempo dat wel ! Maar waarheen!... een buurvrouw had gehoord over GeoCoaching op vakantie, en na wat praten ben ik gaan zoeken op internet.

 

Heb nu een week of 2 zo'n ding en al een behoorlijk aantal KM gelopen en gefietst.. en het voelt goed ! Heel erg goed!

 

 

//Biggie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2005 een PDA aangeschaft waar ook TomTom op gezet kon worrden, dat leek me wel een handige optie.

Bij het zoeken naar andere software voor dat apparaatje toevallig terecht gekomen op de site van GC.com waar direct mijn interesse gewekt werd.

Vroeger deed ik vaak mee aan oriëntatietochten, vossenjachten e.d. dus ik dacht laat ik dit maar eens gaan uitproberen, resultaat, daarna niet meergestopt en zelfs vakanties worden er sindsdien aan "opgeofferd". :rolleyes:

Het "virus" is snel daarna overgeslagen op de andere familieleden en er werd een 1e GPS-er aangeschaft.

Met zijn allen vormen we nu Team WilP met inmiddels ruim 3000 founds en we genieten van de wandelingen, de natuur, de cultuur, de geschiedenis en het puzzelen.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er denk ik gewoon mee besmet in mijn DNA..... Mijn moeder is een doorwinterde cacher (met afkickverschijnselen en al). Als kind zijnde moeders vaak voor gek verklaart, soms zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte. Nu zelf de smaak te pakken :( Dat ###### erfelijke DNA ook.... En tsjah, als je zelf net zo verslaafd raakt als je moeder kan je partner daar natuurlijk niet aan ontkomen! En zo onstaat team Duo Penotti!

 

ps. Moeders is gedoopt tot Dwarreltje :beerchug:

 

ps2. Dwarreltje: die schaamte is inmiddels verleden tijd en veranderd in trots. Gek ben je nog steeds :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een aantal collega's in 2003 een gps route gelopen van SBB. Aangezien ik zelf vrij veel wandel al snel op zoek naar een Gps. Al snel een etrex legend gekocht. Je weet wel nog zo'n blauwe. Als je dan vervolgens op internet op zoek gaat naar info en routes dan kom je al snel uit op Geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2007 was ik weer eens toe aan een nieuwe telefoon en ik had besloten dat het een Smartphone moest worden...met GPS...leek me wel handig voor Tomtom enzo...

 

Om een goede keuze te maken heb ik altijd de neiging om (soms net iets te lang) te zoeken op internet wat ik moet aanschaffen. Zo kwam ik via via op de geocaching site terecht. Dit sprak me aan. Ik heb daarom zodra mijn met GPS uitgerustte Smartphone binnen was mij verdiept in GPS en andere aanverwante zaken als cartografie etc, En natuurlijk een account aangemaakt op GC.com.

 

Inmiddels ben ik er wel achter dat deze hobby een blijvertje is en heb ik ook wat meer geinvesteerd (GPSr, Software).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begon op een mooie dag in 2006.

 

Een familielid had een GPS aangeschaft voor op de fiets.

 

Zo'n mooi stukje techniek wekt natuurlijk bij een techneut als ik direct de interesse.

 

Niet kort daarna had ik dus zelf ook een "Garmin Legend" in mijn bezit.

 

Na een tijdje spelen met het apparaat werd ik door een buurman

 

en goede vriend geattendeerd op de website van "Geocaching".

 

Mede door mijn binding met "scouting" leek dat erg interessant.

 

Na een tijdje lezen van het één en ander op de pagina's van "Geocaching"

 

besloot ik om mij hier maar eens voor aan te melden.

 

De eerste cache moest dan maar eens gevonden worden

 

en daarvoor werd een cache bij Nijverdal geselecteerd.

 

Pratend over het een en ander werd intussen ook de interesse ook gewekt bij mensen om

 

mij heen en al vlot liep ik niet meer alleen door de omgeving.

 

Intussen zijn we een aantal jaren verder en zijn de meeste caches in de omgeving wel gevonden.

 

Maar er genoeg van krijgen ? We denken het nog steeds niet.

 

Ondanks dat het ons ook wel eens tegen zit en we ook wel eens één of zelfs meerdere

 

keren terug moeten naar een plek krijgen we er maar niet genoeg van.

 

Kortom een hobby voor het leven waarin we tot nu toe alleen maar leuke

 

no-nonsense mensen hebben leren kennen.

 

En . . . . . . . . . je bent mooi buiten en in beweging.

 

Wat wil je nog meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn collega vertelde mij over zijn hobby geocaching omdat ik hem vertelde veel in de natuur te zijn omdat wij paarden hebben.

Toen hij mij liet zien hoeveel van deze verstopte objecten er in mijn directe omgeving lagen kon ik mijzelf niet beheersen om in het directe weekend erna meteen zelf op pad te gaan met mijn auto navigatie (Garmin Nüvi 250) op de loopstand. Na een aantal succesjes met de autonavigatie overgestapt op een Garmin GPS12 en sindsdien enthousiast cacher.

Geocachen is zo besmettelijk dat nu een deel van mijn vriendenkring en familie ook aan de gang zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een gps gekocht voor de paarden. Fijn als je buiten op onbekend terrein rijd.

Uit de media wist ik dat er ook zoiets als schatzoeken met een gps bestond. Dezelfde dag dat ik de colorado heb gekocht ben ik er met de kinderen op uit gegaan.

Ik denk dat ik nu ongeveer het een jarige jubileum kan vieren. :beerchug:

Er zijn zelfs caches te paard gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...