Spring naar bijdragen

Waarom Ben Jij Nu Eigenlijk Gaan Geocachen


indeverte

Aanbevolen berichten

Het geocachen is tijdloos, en niet aan leeftijd gebonden.

Steeds meer mensen ( jong en oud ) ontdekken de lol van het opsporen of uitzetten van een cach.

Ik was al een tijd in het bezit van de GPSmap 60CSx waar ik zo nu en dan wat wandelingen mee deed.

Van diverse mensen kreeg ik de tip om er wat meer mee te doen.. ja ja.. Wat dan ??

Gewoon... Geocachen.

Ach ja, Waarom niet.

Wat ik wel merk, is dat je het GPS totaal van een andere kant gaat zien.

Na aankoop was het hoofdzakelijk lopen op tracks, en complete routes van het web halen om te lopen en te fietsen.

Het geinige van geocachen is dat je nu ook de coördinaten moet toevoegen om elders te komen en natuurlijk wat te vinden.

Al snel had ik de smaak te pakken.

 

Maar... Hoe ben jij er nu op gekomen om met geocachen te beginnen ?

bewerkt door indeverte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, zoals ook in mijn profiel op .com staat kocht ik een GPS voor op de mountainbike. Routes erop zetten en narijden, en natuurlijk toertochten vastleggen. In mijn zoektocht naar mogelijkheden van mijn GPS kwam ik ook geocachen tegen. "Hè, dat is leuk!", was de eerste gedachte. Nu gebruik ik de GPS hoofdzakelijk bij het cachen en combineer ik het mountainbiken vaak met het opzoeken van plaatselijke routes met caches dichtbij. Ook heb ik de GPS gebruikt om tracks te loggen tijdens een geplande bikevakantie in Zuid Limburg, dit werd nu ook een cachevakantie... Dit alles is 2,5 maand en 93 founds geleden. Heb de afgelopen maanden echt genoten van alle plekken waar ik al geweest ben, zoveel leuke en onbekende stukjes, en vaak nog zo dicht in de buurt ook nog. Het is allemaal snel gegaan, heb ook al verschillende mensen in mijn omgeving meegetrokken :thumbup: Oja, ben 20 jaar trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk kwam ik zonder GPS in aanmerking met geocachen, want ........ hier waren electronische kaarten verkrijgbaar en dat was handig voor de scouting. Niet dat ik er heel veel mee heb gedaan toen, want het werkte toch niet zoals ik had gehoopt. In 2007 kreeg ik een (tweede hands) GPS voor mijn verjaardag. Daar heeft mijn vriendin nu nog wel eens spijt van :thumbup: maar goed ik herinnerde ineens mijn account bij geocaching.com en toen ging het balletje rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik (Matthijs 17 jaar) heb een aantal jaar geleden een uitzending van Kopspijkers gezien over geocaching. Het leek me toen heel leuk maar heb er verder niets mee gedaan omdat ik een andere ''hobby'' had. Die andere hobby heb ik vorig jaar augustus gedwongen moeten opgeven. En toen herinnderde ik me op eens dit weer, dus maar even wat gaan surfen en toen hier op uit gekomen. En na een paar keer mijn vader meegevraagd te hebben (Ik moest steeds verder dus een cachemobiel was wel handig) werd hij ook enthoutiast. En nu cachen wij alweer bijna een jaar :thumbup:

 

Maar wie van ons zat nou bij Jack Spijkerman om de tafel, om ons spelletje uit te leggen? Hij heeft een aantal ''goodies'' van Jack gekregen om in een cache te stoppen die hij dan ''ergens in de randstad'' zou verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar was dat niet Pipo de Clown?

 

Dit is hopelijk geen flauw grapje maar de nickname van de cacher? :thumbup:

 

Edit ik vind 2 cachers onder de naam pipodeclown, maar beide hebben nog nooit een cache gevonden..

bewerkt door Nijen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede vriend vroeg op zeker moment, "jullie houden toch ook van wandelen in de natuur? Dan is geocachen vast ook iets voor jullie!" En daardoor zijn we ons gaan orienteren op het geocachen, hebben onderzocht wat er te koop was op dat moment m.b.t. gps apparatuur en hebben de stap gezet. Met heel veel plezier Inmiddels is de bezigheid geocaching niet meer weg te denken in onze vrije tijds besteding en wordt zelfs als excuus gebruikt om er even tussen uit te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar was dat niet Pipo de Clown?

 

Dit is hopelijk geen flauw grapje maar de nickname van de cacher? :thumbup:

 

Edit ik vind 2 cachers onder de naam pipodeclown, maar beide hebben nog nooit een cache gevonden..

Nee dat was geen grapje, maar wel fout. Het was Myth!!!! (Pipo de clown en MamaLou zijn/waren echt cachers)

 

Ik heb net dit draadje gevonden:over uitzending Jack Spijkerman

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar was dat niet Pipo de Clown?

 

Dit is hopelijk geen flauw grapje maar de nickname van de cacher? :thumbup:

 

Edit ik vind 2 cachers onder de naam pipodeclown, maar beide hebben nog nooit een cache gevonden..

Nee dat was geen grapje, maar wel fout. Het was Myth!!!! (Pipo de clown en MamaLou zijn/waren echt cachers)

 

Ik heb net dit draadje gevonden:over uitzending Jack Spijkerman

 

groetjes GeoVlinder

 

Aha, bedankt weet ik dat ook weer :blink: Jammer genoeg is de cache niet meer te vinden. Net als Myth zelf als ik het goed lees, weet iemand wat er met heb is gebeurd?

 

P.s. ik kan de link niet openen, doet het niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In september 2007 hebben we, na 4 prednison kuren voor mij, een nieuwe baas voor onze border collie moeten zoeken. Met de hond waren we vaak in het bos te vinden. Zonder hond ineens een stuk minder. Een rondje lopen in het bos ineens helemaal niet leuk meer. In mei 2008 kwam ik via internet Geocaching tegen. Ik weet niet eens meer hoe want ik was er niet speciaal naar op zoek. Na het gelezen te hebben wat geocaching inhoud, wist ik meteen dat het iets voor mij zou zijn. Met onze eerste simpele gps op zoek gegaan naar de schat. Ook de kids vinden het leuk om te doen. Inmiddels zijn we ruim een jaar, vele kilometers, 3 eigen caches en 344 gevonden caches verder. Het is geweldig en zo verslavend !!!

 

Gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...