Spring naar bijdragen

Waarom Ben Jij Nu Eigenlijk Gaan Geocachen


indeverte

Aanbevolen berichten

Ergens om en nabij 2002 (toen internet nog niet zo heel erg wijd verspreid was) lag er een folder van Wanadoo of Casema op tafel met een lijst van dingen die je met internet kan doen. Daar stond ook de URL van geocaching.nl in en twee regels uitleg wat geocaching nou is. Even op internet gekeken, en dat zag er wel leuk uit. Alleen was ik toen 14 of zo dus geen geld om een GPS te kopen. In 2004 dacht ik er weer eens aan en toen heb ik met de GPS van de vader van een vriend 3 geocaches gevonden. Dit vond ik zo leuk dat ik er zelf eentje aanschafte.

 

Q :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op 4 januari 2008 met collega's meegegaan (Antarctica en Oni). Op de koffie bij de jonker en Wie is de mol? waren een leuk begin van een leuke hobby. Inmiddels ongeveer 80 caches gedaan. Hele slechte en hele mooie, bijvoorbeeld: Bedevaartscache, James Bond 007 - Goldfinger (Lostplace Nachtcache) en Waardeloos!

Ik heb ook ideeën voor een eigen cache. Een van hoog niveau. Maar ik neem het advies van Barny aan: eerst zelf veel ervaring opdoen en dan pas een goede cache plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden vroeg een buurtgenoot waar we naar toe zouden gaan op vakantie. Toen wij vertelden dat we vlak bij de Alpe d'Huez op een camping stonden, reageerde ze blij verrast. Zij kwamen daar ook elk jaar en hadden daar halverwege op de berg ook een cache verstopt.

Ze vroeg of wij een gps hadden en misschien wilden controleren of de cache nog in goede staat was. Wij hadden nog nooit van geocaching gehoord, maar het klonk erg leuk, dus wij hebben voor vertrek een gps geregeld en zijn ter plaatse op stap gegaan.

Het zou uiteindelijk een helse wandeling van 8 uur worden. Later bleek dat deze cache in de winter op skies veel makkelijker te doen was.

We hebben hem wel gevonden, maar ik was er niet van overtuigd dat dit echt een leuke hobby was.

Maar eenmaal thuis gekomen bleek dat er ook makkelijkere caches waren, en vooral de puzzels zijn nu favoriet.

Was ik na de eerste cache het minst enthousiast, nu, een paar jaar later ben ik degene die nog steeds bijna dagelijks op de site te vinden ben, en het nog steeds een erg leuk spelletje vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar of 2 lang ging ik altijd op zondag zaalvoetballen met vrienden, geen competitie, maar onderling een balletje trappen. Hoewel er niets op het spel stond, altijd heel fanatiek geweest... iets te fanatiek voor iemand met zwakke enkels. Kortom elke week kwam ik geblesseerd thuis van een uurtje voetballen.

 

Na een tijdje maar de knoop doorgehakt en besloten te stoppen, maar ja wat ga je dan doen op je zondag... Je vrienden hangen in de sporthal uit en je wilt toch iets gaan doen. Iets wat je wel op je eigen niveau kan doen, wandelen! Tijdens het doen van Sinterklaasinkopen een boekje met wandelroutes voor mezelf meegenomen. Uit dat boekje 2 of 3 routes gelopen, maar het was het net niet helemaal. Het wandelen was wel lekker, maar er miste nog een doel.

 

Uiteindelijk op Sinterklaasavond kwam mijn zus met haar nieuwe hobby, iets met wandelen en schatten vinden en loggen op internet. Het klonk al erg leuk om te doen, bovendien daar had ik ooit iets van op tv gezien op Omroep Brabant.

 

In het nieuwe jaar kwam meneer Goonie, van Goonies Oosterhout voor scouting met het idee om een opkomst te gaan geocachen... Wacht daar heb ik meer over gehoord en zijn verhalen klinken aanstekelijk... Dus 2 linkjes meegekregen en thuis maar eens op internet zitten kijken. Zonder ook maar een GPS te hebben al uren lang op de site zitten kijken, aantal mystry's opgelost, dus ja misschien toch maar eens kijken hoe duur zo'n ding is. Aan het einde van de week had ik mijn GPS binnen en kon de eerste found achter mijn naam geschreven worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1994 ging ik bij Defensie werken.

Na enkele maanden basic training begon de functieopleiding.

Daar kwam ook de gps aan bod.

Een apparaat net iets kleiner dan een koelkast....

 

Toch was ik wel enthousiast over de mogelijkheden en begon te experimenteren.

Onze oefeningen met de gps leken wel wat op de hedendaagse 'multi'.

In 1996 kocht ik mijn eerste Garmin en besloot de oefeningen op m'n werk privé verder uit te werken.

Familie en vrienden vonden het leuk om met de gps mijn routes te lopen en opdrachten te doen.

 

In 1997 ging ik op vakantie naar Amerika met een vriend.

We huurden een auto en bezochten de bekende toeristenplaatsen.

Natuurlijk had ik mijn gps bij me en keek of hij het daar net zo goed deed als in Nederland.

In ons hotel was er op een gegeven moment een bedrijfsfeestje.

Leroy, die bij de check-in werkte had me met de gps bezig gezien en vroeg of ik iets voor hun feestje kon maken.

Dus maakte ik een kleine route met wat opdrachten waarbij ze aan het einde in de partytent werden opgevangen.

In de tent was muziek, eten&drinken en een boekje. In dat boekje konden ze schrijven hoe ze het feestje en de route hadden gevonden.

 

Tegen het eind van de feestavond kwam er een man naar me toe die het reuze-interessant vond wat ik gemaakt had.

We hebben tot diep in de nacht gebabbeld over de mogelijkheden.

Het leek hem leuk om het in Nationale Parken te doen of andere mooie natuur.

Ook opperde hij dat je het boekje in een doosje kon doen en eventueel wat ruildingetjes erbij om het een echte schat te maken.

Hij vertelde me dat hij er mee aan de gang zou gaan en hij wilde wel contact houden.

Maar we vergaten natuurlijk gegevens uit te wisselen met onze halfdronken kop.

Helaas heb ik hem daarna nooit meer gesproken, ik geloof dat hij Jeremy heette.

 

In 2000/2001 vloog het 'geocachen' over vanuit Amerika en zag ik veel gelijkenis met wat ik een paar jaar eerder had gedaan.

Het leek me leuk te kijken hoe het ontwikkeld was en zo ben ik dus in deze hobby gerold...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...