Spring naar bijdragen

Waarom Ben Jij Nu Eigenlijk Gaan Geocachen


indeverte

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In april dit jaar ben ik onverwacht ernstig ziek geweest , ik had een bijna fatale longontsteking met allerlei complicaties. Toen ik ui het ziekenhuis kwam en het een beetje beter ging besloot ik van die dieptepunt alleen nog maar naar hoogtepunten toe te werken en een aantal zaken in mijn leven drastisch aan te pakken, waaronder ook mijn gezondheid.

 

Ik ben heel lang, en heel zwaar. Gewoon hardlopen, voetballen of tennis is gewoon niet te doen. Fietsen, wandelen op een eigen tempo dat wel ! Maar waarheen!... een buurvrouw had gehoord over GeoCoaching op vakantie, en na wat praten ben ik gaan zoeken op internet.

 

Heb nu een week of 2 zo'n ding en al een behoorlijk aantal KM gelopen en gefietst.. en het voelt goed ! Heel erg goed!

 

 

//Biggie

Zo zie je hoe het kan lopen... Ik weet hoe het is.

Zelf ook een longontsteking gehad in mijn jeugdjaren

Nu zoek je via de coördinaten de gezondheid weer op

Veel gezondheid en geluk in het cachen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit verveling! :rolleyes:

 

Ik kom al 18 jaar één week in juni op Vlieland en afgelopen juni zat ik een keer ’s avonds op m’n hotelkamer te bedenken wat voor avondommetje ik zou gaan maken.

Ik had eigenlijk niet zoveel zin om voor de zoveelste keer doelloos een wandelingetje door overbekend gebied te maken.

 

Ik had van vrienden wel eens wat over geocaching gehoord en (internetverslaafd als ik ben, had ik een laptoppie bij me :beerchug: ) ben wat gaan googelen.

Al gauw vond ik dit forum en Geochaching.nl, waar ik op de kaart ben gaan zoeken of er iets op Vlie lag.

En ja hoor …

Voor de coördinaten moest ik me natuurlijk registreren op GC.com, dus dat ook maar gelijk gedaan.

 

Volgens mijn GPS was het 5 km lopen vanaf mijn hotel naar de cache, dat was net wat ik zocht!

Ik heb toch wel even lopen zoeken op de locatie, maar uiteindelijk had ik dus m’n eerste cache te pakken.

 

Ik vind het leuk, maar ik geloof niet dat ik zo fanatiek zal worden als de meesten van jullie.

’t Zal voor mij iets blijven wat ik af en toe eens doe, maar dan wel met veel plezier, dat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2007 via een camperviend in contact gekomen met geocachen. Niet lang daarna organiseerde hij een camper/geocache weekend. Toen onze eerste cache gelogd. In Amerika toen nog erg voordelig een garmin 60 csx kunnen bemachtigen. En sindsdien zijn we versaafd. Je komt steeds op plekken die je anders nooit ou hebben ontekt. En vaak kom je jezelf ook weleens tegen. Verder is het heel gezellig om samen met vroeuw en hond te wandelen daar war je nog nooit geweest bent. Vorig jaar nog een prachtige cache vakantie langs de kust van Normandie gedaan. Kortom een leuke verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team "de Hammenaartjes" nam ons eens een keer mee. We hadden geen idee wat we gingen doen of waar we naar op zoek waren. Bij het vinden van de box waren we op slag verslaafd..... een paar weken later een GPS aangeschaft en de teamnaam verzonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2003 waren we op zoek naar een elektronische hoogtemeter voor onze wandelvakantie in Zwitserland. De verkoper in de buitensportwinkel raadde ons een GPSr aan "omdat je daar nog zoveel meer mee kunt" en gaf de geocaching-URL mee als service van de zaak.

Toen waren we verkocht en hebben een aantal jaren heel intensief caches gezocht. Op die tijd terugkijkend hebben we toen ook veel caches aangepakt die eigenlijk niet helemaal onze smaak waren. Caches langs de kant van de weg vinden we toch niet zo interessant en achter de computer zitten we al genoeg dus het puzzelen staat tegenwoordig op een zeer laag pitje. Maar een mooie natuurcache ... daarvoor mag je me nog steeds midden in de nacht wakker maken!

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo’n vijf jaar geleden een keer bij de Scouting waar ik bestuurslid was gehoord over ‘een soort van schatzoeken via internet’ en dat er bij ons in het bos en in de buurt ook van die schatten verstopt zouden liggen. Tijdens de uitzending van Spijkerman riep ik dan ook: Hee, daar heb ik vaker van gehoord! Dat lijkt me leuk!

Een paar maanden later had onze Scoutinggroep een stel GPS-en aangeschaft, en kon ik er één lenen voor een weekeinde om uit te proberen. De nachten ervoor niet geslapen van de spanning, hoe zou het werken, en zouden we de schat vinden? De nachten na onze eerste Found niet geslapen want ik wilde er nog veel meer vinden. Het volgende weekeinde hebben we onze eerste GPS aangeschaft en het virus heeft ons (mij) na drie jaar nog onverminderd in zijn greep. Al moet ik zeggen dat de overige gezinsleden af en toe wat cache-moe dreigen te worden, maar dan hou ik me even gedeist of ga alleen.

Begin volgend jaar gaan de mannen van het gezin een weekeinde met elkaar weg, en ik vind het prima, op voorwaarde dat ik de GPS mag. Dat zegt genoeg toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden al jarenlang een GPS in ons bezit maar wisten er niet uit te halen wat er in zit.

 

Goede vrienden zette ons op het juiste spoor en nu is de beer los..........

Team OpdeBeek maakt ons ook een beetje wegwijs in de wereld van geocachen waarvoor nogmaals onze hartelijk dank! :(

 

 

Geocachen sluit ook heel goed aan op onze andere hobby's.

 

Heerlijke verslaving aan het worden.

 

 

Groetjes

 

Imedivar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden er al eerder van gehoord maar we vonden de jongens nog te klein. Twee jaar geleden waren we op vakantie in Zuid-Limburg en toen hebben we op de Brunsummerheide de GPS-tocht van natuurmonumenten gedaan. Erg leuk! Toen even een paar maanden gewacht en met de kerst een eenvoudige GPS gekocht, alles zelf uitgezocht, teamnaam bedacht (veel te lang achteraf hahaha) en toen de dichtsbijzijnde cache gezocht. Die was GROOT (zie onze foto als je op de stats hieronder klikt en kijk dan BOVEN de jongens) en zo gevonden, maar we konden hem pas openen na een speurtocht door het dorp. Heel spannend, zou die opengaan (links-rechts-links-rechts draaien) en jahoor in 1x! Dolgelukkig waren we ermee.

 

De zomer erna gingen we weer naar Zuid-Limburg, dat kon best want we gingen daar nu hele andere dingen doen: cachen! Super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2003 werd geocachen besproken in - toen nog - Twee Vandaag. Twee wonderlijke types met kinderen zochten met een apparaatje naar een schat en vonden vervolgens een kistje. Na een beetje gegoogel vonden we .nl en een kaart met een heleboel stippen (zo'n 1500 geloof ik). Eén stipje was heel erg dichtbij huis. We hadden nog ergens een GPS liggen, een enorm zwart bakbeest van Garmin dat ongeveer op 25 meter nauwkeurig meet. We gingen op pad en vonden dezelfde avond nog onze eerste cache. En we waren meteen verslaafd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens een vakantiewandeling iemand zien lopen met een gps, dus ik vragen waarom hij dat apparaatje zo in de rondte draaide. Hij vertelde toen dat ie met geocachen bezig was en dat hij zijn gps aan het kalibreren was.

Toen ik eenmaal weer thuis was heb ik hier en daar eens gegoogled en de juiste website's gevonden. :eek:

Aangezien ik toen nog geen gps had, maar wel een Tomtom, bedacht ik mij dat een Tomtom ook een gps is dus ik op pad. Gelukkig lag deze cache op een plek die redelijk te benaderen was met de auto. Ik ben toen uitgestapt, maar de Tomtom bracht me niet veel verder, dus maar eens goed rondgekeken en gezocht. Warempel, daar vond ik zowaar mijn allereerste cache. :P

Vanaf dat moment was het gelijk mis en besloot ik dat er een gps moest komen. Dit werd de extrex H en in de maanden daarna vond ik de ene cache na de andere, dus besloot ik een betere aan te schaffen. Ook aan dat toestel veel plezier beleeft en inmiddels heb ik een oregon 550T en hopeloos verslaafd aan het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen een collega vorig jaar terug kwam van vakantie en ik hem vroeg wat hij aldaar had uitgespookt vertelde hij op zoek te zijn geweest naar tupperware in de bossen met behulp van miljarden kostende satellieten. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt! Toen hij ook nog wat foto's (lees: spoilers) liet zien ben ik 's avonds op .nl gaan kijken en een account aangemaakt. Ik wilde wel weten of er bij mij om de hoek ook 'schatten' lagen verstopt. Na het lezen van wat logjes moeders overtuigd dat wij dit ook moesten gaan doen. Het overtuigen heeft wat moeite gekost. 'Je hebt nog een Baja 5b staan waar je nooit wat mee doet!' was haar reactie. Die zaterdag toch een Garmin gekocht en zondag in de stromende regen de eerste ammobox gevonden. We zijn nu 10 maanden en bijna 700 founds verder .. we hebben in 7 landen caches gevonden .. de Baja 5b staat trouwens nog steeds op zolder .. en het mooiste .. als moeders een keer voor het werk op pad is kijkt ze altijd even op de iPhone of 'er wat in de buurt ligt'.

 

Verslavend? Welnee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...