Spring naar bijdragen

Logwedstrijd 'Neerlands Beste Logger 2000-2008'


Aanbevolen berichten

Misschien niet van heel bijzonder rijm-niveau, maar mijn zus en ik hebben vreselijke lol gehad bij de cache van De Zak van (Sinter)Klaas (GCH4FW). Je moest er in rijm loggen en thuis ook nog eens een keer. Vandaar stuur ik het logje van mijn zus Karin van KAche&CO maar in:

 

May 30, 2008 by KAche&CO (148 found)

Ik zeg het jullie onomwonden

we hebben de cache om 14.10 uur gevonden.

Samen met mijn zus van TeamKroket

Hadden we deze cache op ons lijstje gezet

Maar let op wat ik je roep

Er ligt overal veel hondenpoep

Toch is de omgeving verder erg bekoorlijk

en de wandeling er naartoe ook zeer behoorlijk

Onderweg nog twee kakkers tegengekomen

Die interessant over nieuwbouw liepen te bomen

We werden nog achtervolgd door een hond

Die zwemmen in de plas wel heel lekker vond

Dat hij zich niet uit zou schudden konden we alleen maar hopen

Maar voor de zekerheid zijn we wat harder gaan lopen

Eenmaal in de buurt van de cache moesten we gaan zoeken

Je weet niet precies waar je moet gaan loeken

Goed keken we daarom om ons heen

En eigenlijk vonden we hem meteen

Uiteindelijk hebben TeamKroket en ik hem gelogd

Heel hartelijk bedankt voor deze mooie tocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GCHWMH

 

Thursday, April 05, 2007

Lein found Spring (Unknown Cache)

 

Op de top van de heuvel, kijk ik uit over mijn wereld. Gedachten dwalen, in tere lentestralen. De stilte van natuurpracht, hoorbaar diep in mij. Zon, schitterend in bewogen water. Om mij heen, opgaand los van tijd. Ik droom over de lente, als schoonheid pril geplukt. Lente, als fijn rijpend geluk. Lente is méér, zinnen prikkelend. Lente is, wanneer het groen mild is. Lente is, wanneer de hommels zoemen. Lente is, wanneer het bloemen brengt en hoop. Lente is, wanneer libellen zweven in ochtendrood. Lente is, wanneer vogels zingen en de prunus pronkt. Lente is, wanneer zon als sieraad schijnt. Lente is sterk, durf te voelen. Lente is, het gevoel van mij.

 

Dank,

 

Lein

 

142b3fd6-e149-499d-a657-5289c2dae85a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eigen logje...

 

De strijd tegen de elementen lijkt al voor een deel gewonnen als we in het begin van de middag droog aankomen bij de parkeerplek.

 

Een in antieke olie bakkende patattrucker wacht op ons, zijn bedwelmende nevel verspreidend. We geven Avatar gelijk dat hij liever hert eet. Een rappe start doet het patataura vervangen door frisse dennenlucht.

 

We starten met een volledige bezetting, op de fiets, ook oma en opa zijn weer van de partij voor dit spektakel. De Aarde is het eerste deel van de tocht behoorlijk drassig en dit doet oma en opa geen goed. Ze besluiten halverwege de tocht naar ‘Het Water’ het asfalt weer te verkiezen.

 

We gaan verder met zijn vieren. Naarmate we wat hoger boven de spreng geraken wordt de Aarde droger. Bij het Water komen we een ander team tegen. Zij hebben nog niets gevonden. Twee teams lopen warrig door elkaar te zoeken of wachten tot een ander plaats maakt om ook een poging te kunnen wagen. Ik sta op een afstandje te kijken terwijl beelden en woorden in gedachten voorbij flitsen.

 

Als het mijn beurt is heb ik een ingeving die blijkt te kloppen. Het Water wordt bedwongen. Samen passen we het eerste deel van het amulet. We fietsen verder in het lekkere herfstzonnetje om de strijd met het vuur aan te gaan. Hoe zou dat vuur eruit zien? Letterlijk? Hier in deze bossen?

 

We zien mooie hoge vlammen in het natuurlijke vuurtje en doen voorzichtig een graai. In 1 keer goed! Avatar is ons goed gestemd. Dit kunstje denk ik weer te kunnen herhalen als we de Aarde betreden. Ik werp mij nederig neer, hoofd naar beneden en begin een aannemelijke plek diep uit te graven. ‘Ja, ik heb hem’ gilt zoonlief die een kleine 10 meter verderop een ander aannemelijk punt onderzocht.

 

Ik haal mijn zwarte arm uit het gat en moet die eerst reinigen voordat het amulet gekopieerd kan worden. Het laatste stuk van de zoektocht gaat langzaam omhoog en moet de Lucht prijsgeven. De fietsen worden 90 graden ten opzichte van het laatste element geparkeerd. Plotseling klinkt er een hevig sissend geluid uit de Aarde vlak voor ons.

 

Mijn zoon en ik doen een paar stappen naar voren…Nee hè! Zoonlief z'n achterband blaast zijn laatste levenslucht uit. Binnen dertig seconden is het stil en heeft alle lucht het ronde rubberen lichaam verlaten. Helaas hebben we niet de middelen bij ons om hem te reanimeren. De strijd tegen de Lucht begint goed… Ondertussen zien we steeds meer mensen 90 graden ten opzichte van ons uit het dichte woud verschijnen.

 

Dit kunnen alleen geocachers zijn. Zij hebben iets gevonden maar missen iets. We wisselen wat woorden en water en gaan ook ten strijde. Dat Avatar niet genoeg heeft aan mond op mondbeademing om de dode te doen herrijzen wordt ons snel duidelijk.

 

Nadat we tijdje hebben gepuzzeld komt het eerste team dat we tegenkwamen door de takkenbossen tevoorschijn. Samen herenigen we het amulet en ontcijferen we de code. De fietsen laten we achter en we lopen door naar de ontknoping. Hier verenigen zich drie teams.

 

Drie teams overleggen, kijken naar foto’s, spelen, zoeken, filosoferen, voelen en graven maar er wordt lange tijd geen teken van leven gevonden. Weer is het geluk aan mijn zijde…We zijn al zo lang aan het zoeken dat men denkt dat het een grap is als ik roep dat we de aansluiting hebben.

 

Iedereen wordt gemobiliseerd als het moment daar is en het hoofd gaat herrijzen. Een van de kinderen geeft het doodshoofd genoeg lucht met de levensluchtmachine die we meenamen van het laatste element. Wat dan volgt blijkt veel grootser dan een ieder verwachtte.

 

Bedankt voor deze unieke cache-ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En één van Piet (met een knipoog):

 

 

GC18CJ3

 

Thursday, January 17, 2008

Lein found Welsums product

 

STF.

Die grap van Welsum is slecht voor je nachtrust. Lein kwam er niet uit, ik zag het brood er niet in. Ik heb dan de rust om te denken ‘deze is voor iemand anders’. Zo niet Lein. Lein verandert dan in een soort Jack Russel pup. Goden worden aangeroepen, bedevaarten georganiseerd, google wordt roodheet gegoogled, excel raakt overspannen van de toetsaanslagen. Bladen worden volgekalkt na werktijd..... alles zonder resultaat natuurlijk.

 

Totdat de bevrijdende ‘er is een nieuwe hint bijgekomen’ door de kamer knalt en er bijna leesfouten op onze software raid5 10-schijfs 2.2T backup array optreden. Dat was zwaar na negenen en ik zag de bui hangen. Na een laatste vraagteken bij haar te hebben weggenomen door mijn iets exactere achtergrond krijgt het toetsenbord er stevig van langs. Er wordt gecut en gepaste. Soms vliegen woorden door de kamer die ernstig lijken, maar geheel iets anders betekenen dan het eerste woord. De bisschop zou er het schaamrood van op de kaken krijgen bij de gedachte alleen. Er wordt geturfd en geschreven en ik denk aan mijn nachtrust waarvan het begin nu uitgesteld lijkt te gaan worden. Ik hoop op een vastloper maar plots raakt een wervelwind, na een ruiten rammelende juich, de kapstok en staat een geheel aangeklede Lein met bergschoenen, gps, zak-en hoofdlampen, pennen, rekenmachines en een muts ongeduldig te wachten op het moment dat een Peugeot met piepende banden weg gaat scheuren. Het zijn geen vragende maar meer commanderende blikken die mijn ogen raken en ik voel dat woorden die het moment dat we vertrekken kunnen uitstellen haar niet meer kunnen bereiken.

Ik krijg mijn jas aangetrokken met een rot-snelheid als ware ik een kleuter, en krijg de assignment om haar asap, nee sneller, naar een coördinaat te racen. Er ligt zilver te wachten op haar en dat is meer dan genoeg om hier en daar wat borden met cijfers te negeren.

 

Sneller dan verwacht komen we daar aan en in no-time wordt een cache opgediept. De adrenaline rush neemt langzaam af en we aanvaarden de terugtocht via een omweg om op de juiste plaats nog even een andere geocacher met behulp van toetersignalen uit zijn eerste slaap te rammelen. Dat zal ‘m leren... ik niet op tijd slapen.. dan zij ook niet !

 

Piet van Lein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... maar gisterenavond kreeg ik een tip. Iets met schrikdraad waar deze elektromonteur in was blijven hangen????? (van je familie moet je het maar hebben :crybaby: ).

 

Ik heb 'm toch gevonden. Hier hebben we thuis erg veel (leed)vermaak om gehad. het is al m'n 3e inzending. Ik hoop dat de jury een oogje dicht knijpt. Het is een voorbeeld dat een leuke log niet lang hoeft te zijn.

 

Log van Highlander van de Roode Lantaarn op 20-9-2004.

 

Even de snelweg af om deze mee te pakken. Nog maar net uit de auto werd ik 'overvallen' door een Chinook helikopter die op twintig meter hoogte overkwam. Mijn jas flapperde aan mijn lijf. Na een stukje lopen kwam ik bij een hek waar schrikdraad omgespannen was. Even voorzichtig voelen leerde dat dat uitstond dus dan maar over het hek heenstappen. TIK, hij stond dus wel aan en ik zit vast met mijn voet. drie tikken en veel ge-oeh en ge-aah verder heb ik me maar over het hek laten vallen.

Daarna de cache snel kunnen vinden. Loggen en voorzichtig weer terug. Cachers, u bent gewaarschuwd.

 

In Bellenblaas

Uit CD-RW

 

Groeten Ger@ld,

de Roode Lantaarn.

6b1471c8-e3d4-42da-a561-801bbf28fac1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 'm toch gevonden. Hier hebben we thuis erg veel (leed)vermaak om gehad. het is al m'n 3e inzending. Ik hoop dat de jury een oogje dicht knijpt. Het is een voorbeeld dat een leuke log niet lang hoeft te zijn.

 

Hmm, even overleg...ok, hij is verwerkt, maar als het aantal ons boven de pet gaat, moet je kiezen.

Voor nu...vooruit dan maar. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 'm toch gevonden. Hier hebben we thuis erg veel (leed)vermaak om gehad. het is al m'n 3e inzending. Ik hoop dat de jury een oogje dicht knijpt. Het is een voorbeeld dat een leuke log niet lang hoeft te zijn.

 

Hmm, even overleg...ok, hij is verwerkt, maar als het aantal ons boven de pet gaat, moet je kiezen.

Voor nu...vooruit dan maar. :rolleyes:

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

143 Bezoekers, 170 Leden, 0 Anonieme Leden Sivota, yurrie-currie, Iznogoedh, johanvc, Jack Sparrow, Gentiaan, De Roode Loper, evelineroos, ausa, larinagu, Google.com, Venniper Cache-zoekers, team Hebbes, Batt-team, benyvonne, elisa1955, ZaNaBoZa, marelo, kalkendotters, Wammus, wima, bretjo, krix2, huisje, bijke, naj16, Team Geo-cachet, GerardM86, de Roode Lantaarn, Martijn&Martine, jorgen, KoeBoe, kapper, Krolik, geojuf, Patita 2006, miracles65, Pentagram, Midjoke, cve.gps, De Schumers, hesselannema, Westeinder, vrijemuizen, SixpackNL, merida, teckteam, thira en candor, Aatje, de helden van Elden, scoelie, De Wijngemachtigde, barny, famwi, Boswijk Posse, kissieszoekers, Phoenix-night, wilg, Juttertjes, putput2, GeoGorkum, blaalsewent, profweirdo, Powk, SnelleEdje, Zeldenrust, tuurtje, De Duikertjes, Team_Vink, RonMunt, dhuit, @rend, pihapper, Grote Griezel, Orteeltjes, hendrikus, TuuronTour, claudia, haakmeer, cachorganic, highwood blue, getzie familie, Attila de Hunt, Diglet, MCMAL, Bobien, H&G, feuntje, geebheart, wilgard, bekkemab, De Doezenrijdster, Macsels, Piglet 16, Hebbes, Dr@cul@, BeTi, millieballon, Team Woodie, Aloys-Kylian, Lein, Team jemar, Marco de Klerk, Seapie, Windkracht 4, rimawo, blaxtar74, Woodstoxx, RvU, amts, Forward_observer, Krijgertjes, Saffier, superstein, GJ en Danielle, team explorers, Biertje, Ask Jeeves, Travel Wolf, Hibje, WeideLopers, CCWAM, Finbar.nl, 't haasje, iersesetter, deeijkeltjes, bijroelof, fub, Beukenootje, JackHoe, Kapitein Haak, Team CasCo, Janivanda, grimmy, Team Mikijo, Pa en Ma Beer, friekje, nielstom, Team Professor X, worldwidebug, Riggie, StefandD, GeoSkrapers, emiledk, Mon-Roe, Lijada, Daffie, team_heidehippers, smeule, DSprenger, LimboWalker, sjoske14, Orange Lion, HupMienBreur, doppie, wout147, Setzies, Voortrekkers, silkwood, marenton, brain an d pinky, Limboos, Malyenki, Team Gelaen, Jojogirl, Triskelle, GrijsBaard, Team vandermmeer, team Dommel, Poehe, Pruttelpotje, CeilingCat

 

 

 

Ach, en anders zoeken we gewoon iemand anders die de laatste log wil inzenden. Over inzenden gesproken. Bovenstaande mensen zijn on line. Vooruit, stuur die logs in. Laat ons al dat moois eens lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... maar gisterenavond kreeg ik een tip. Iets met schrikdraad waar deze elektromonteur in was blijven hangen????? (van je familie moet je het maar hebben :rolleyes: ).

 

Ik heb 'm toch gevonden. Hier hebben we thuis erg veel (leed)vermaak om gehad. het is al m'n 3e inzending. Ik hoop dat de jury een oogje dicht knijpt. Het is een voorbeeld dat een leuke log niet lang hoeft te zijn.

 

Log van Highlander van de Roode Lantaarn op 20-9-2004.

 

Even de snelweg af om deze mee te pakken. Nog maar net uit de auto werd ik 'overvallen' door een Chinook helikopter die op twintig meter hoogte overkwam. Mijn jas flapperde aan mijn lijf. Na een stukje lopen kwam ik bij een hek waar schrikdraad omgespannen was. Even voorzichtig voelen leerde dat dat uitstond dus dan maar over het hek heenstappen. TIK, hij stond dus wel aan en ik zit vast met mijn voet. drie tikken en veel ge-oeh en ge-aah verder heb ik me maar over het hek laten vallen.

Daarna de cache snel kunnen vinden. Loggen en voorzichtig weer terug. Cachers, u bent gewaarschuwd.

 

In Bellenblaas

Uit CD-RW

 

Groeten Ger@ld,

de Roode Lantaarn.

6b1471c8-e3d4-42da-a561-801bbf28fac1.jpg

 

Ik kwam laatst deze leuke log tegen, mag ik deze inzenden? ;):rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMTS couldn't find Flevonacht (Locked) (Multi-cache) GC16YKN

 

 

We zijn pas begonnen met geocachen maar deze cache intrigeerde ons toch wel, zoonlief stond ons vanmiddag al smekend aan te kijken of we de nachtcache vanavond gingen doen... Omdat het best mooi weer was toch maar op pad gegaan, bij het 1e punt al bijna gestrand maar toch nog gevonden. Ai vreemde aanwijzing, iets gegokt en goed gezocht en volgende punt gevonden. Derde punt een hele tijd staan zoeken, toevallig scheen de zaklantaarn op het plaatje, de reflector hebben we niet gevonden. Hierna toch het spoor bijster geraakt, het was ondertussen al bijna 22.00 uur dus de brui eraan gegeven, we gaan een andere keer wel weer verder.

Maar ja dan de auto weer terug vinden, nog een hele tour aangezien we onderweg het 1e blad kwijt waren geraakt . Gelukkig toch nog gevonden... We'll be back!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt echt niet mee. Zoveel caches die leuk, mooi en spannend waren. Ik schrijf niet zo heel veel maar ben juist iemand van de foto's. Daarmee probeer ik de sfeer weer te geven. Maar dit wordt mijn (1e) bijdrage.

 

Onze eerste event en tevens Sinterklaas event. Hier hebben we lang van nagenoten en denken er nog regelmatig aan terug.

Surprise event 2004

200f02a5-ef19-4b21-85e4-2857ae229cb1.jpg

Likkabokka.............165 km naar ons schoentje, maar het was achteraf wel de moeite waard. Op het 1e aangegeven punt in the middle of nowhere, tenminste wel als je uit Drenthe komt, snel een kist gespot. Hierin bevonden zich enkele goodies voor ons team en....GOOFY, nog een cacheteam. Groot was onze verbazing toen wij het gedicht lazen. Sint en geopiet zijn wel erg goed op de hoogte van een aantal persoonlijke dingen. Maar wij kennen helemaal geen geopieten in Noord Holland, hoe kan dit? Flinke hoofdbrekens, maar wij hebben wel een hele goede vriend (bodelèm met een m, en nee.... het is geen jodelen) die in Hoofddorp werkt en onze geoactiviteiten regelmatig volgt. Misschien een collega die door de loting “toevallig” aan ons is toebedeeld?

Gauw de auto weer in en naar WP 2. Hé, ligt fort Spijkerboor hier? Jammer dat je er alleen op afspraak kunt rondlopen. Toch maar een foto gemaakt ondanks het saaie weer. Bij WP 2 even gezocht naar de munitiekist (EPE 25 m) en dankzij een sanitaire stop onder aan de dijk plotsklaps gevonden.

De kist bevatte enkele fraaie goodies die in goede aarde vielen en zelfs een tegoedbon voor een aperitief die te nuttigen is in cafe Het Verloren Eind aan de oude haven even verderop. Op weg naar dit etablissement kwamen we twee personen tegen die opvallend naar onze SILVA GPS keken. Wij namen een Geocaching logo waar op hun tasje dus de link naar GOOFY werd snel gelegd.

Een spontane aanbieding om wat te gaan drinken in het cafe even verderop werd lachend, maar ook enigzins geheimzinnig door ons aangenomen. GOOFY moest eerst nog even het eindpunt zoeken. Wij wachten wel in het cafe................

In “Het Verloren Eind” hebben we samen met GOOFY en een lekkere houtkachel deze surprise cache uitgebreid afgerond.

GOOFY.......bedankt voor de gezelligheid en wellicht tot 8 januari in Sellingen!!!

AREND en PATRIES bedankt voor jullie research via neef Jurrie (ja, wij hebben ’s avonds direct gebeld), waardoor deze surprise een extra dimensie kreeg............en uiteraard SINTERKLAAS en GEOPIET bedankt voor de fraaie goodies.

 

Teammembers L.I.E.F. uut Drenthe (A-J was helaas niet mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang moeten wikken en wegen wat mijn tweede nominatie moest gaan worden.

1 log stond mee nog helder voor de geest maar geen idee welke cache het nu eigenlijk betrof.

Wist alleen dat het een log was van Zilvervloot en dat het ergens in het land van Sn@g en Twinlife was geweest.

Ik kon me ook nog een foto herinneren van een auto die diep waqs weggezonken in de sneeuw.

Nou dan maar eens opzoek in de fotogallery van Zilvervloot. Pffffff 1532 foto's verdeeld over 77 pagina's.

Best even zoeken geblazen want deze man heeft denk ik als tweede hobby het maken van foto's. :rolleyes:

En dan te bedenken dat het ook nog eens een notfound was.

 

De mail is verzonden.

 

Zilvervloot couldn't find Pronkjewail 3 (Traditional Cache)

 

De Noorderrondrit

Je bent een dag vrij, het is droog en je hebt 32 caches uitgeprint om een dag in NO Groningen te gaan cachen. Begin in het noorden, langs de kust, halverwege in Appingedam, even naar Moeder, versder langs de kust, naar Oude Pekela eindigen bij Broer. Je hebt geregeld dat je bij Zus kan overnachten in de stad Groningen zodat je vroeg, bij het ochtendkrieken bij de eerste cache, pronkjewail 3, in Noordpolderzijl kunt zijn.

 

Wat kan er dan nog mis gaan?

 

De juf van de routenavigatie zag paden die ik niet meer zag door de sneeuw. Ze stuurde me een pad in die midden in een weiland stopte. Door de vele sneeuw was niet meer te zien waar weg eindigde en waar de Gronigse zeeklei begon. En jawel, de auto kwam vast te zitten.

 

Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als een mobiele telefoon. In de warme auto was snel een sleepbedrijf georganiseerd. "Waar bent u, wat moet u daar en waarom staat u dan vast middenin een weiland?" De sneeuw begon met dikke vlokken te vallen, tussen de sneeuwbuien door zag ik de zon opkomen.

 

Na een uur kwam de boer van de nabijgelegen boerderij vragen of ik hulp nodig had. Die zou wel denken zou zo'n snakker uit Amsterdam met zijn luxe wagen in zijn weiland in de modder moeten doen. “Wat mot dat door en waarom stoan joe vast in mien woilaant, heb’n joe hulp neudig?” "Nee hoor, meneer, hulp is onderweg. Bedankt voor het aanbod"

 

Na anderhalf uur het sleepbedrijf. Meneer wat moet u daar en waarom staat u dan vast middenin een weiland? Dat is een onverharde weg, daar kan ik u niet uitslepen, dan kom ik zelf vast te zitten. Vraag maar aan de boer of hij kan helpen.

 

De vriendelijke boer heeft me uiteindelijk kunnen bevrijden en om een uur of 12 zat ik met de schrik nog in de benen bij Moeder aan de koffie.

 

Geocachen in de sneeuw heeft geen enkele zin en de Groningse Noorderrondrit ga ik eens doen als het hoogzomer is.

 

Zilvervloot.

 

5b00b760-d67f-4a5a-9fc3-9e6bac879771.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigen log bij " GCR80X "

 

 

Poosje geleden de route al eens gelopen met mij zoon.

Toen konden we de cache niet vinden.

Nu met fotolw, die hem ook een eerdere keer niet gevonden had, op pad.

Doordat de eind coördinaten bekend waren hoefden wij alleen maar op de ijsbreker te wachten.

De bemanning begon al te muiten, daarom zelf maar de handen uit mouwen gestoken, om scheurbuik te voorkomen.

Het was even zoeken naar het juiste even(overge)wicht, want wij wilde natuurlijk niet aan lagerwal raken.

Door ijsafzetting stond er de nodige rijp op de tuigage, maar manmoedig en fier gingen we overtocht aan.

Gelukkig bleef de aangekondigde mistral uit en konden wij toch nog vrij simpel de overkant halen.

Aan de overkant troffen we de woestenij aan, alwaar de schat zich zou moeten bevinden. Inboorlingen lieten zich niet zien.

Zodoende konden wij het gebied aan een grondig onderzoek blootstellen.

Gelukkig bleken de coördinaten de goede te zijn en kwam de schat letterlijk boven water.

Zoals fotolw al meldde, het rolletje was nog droog, maar van de inhoud hebben we uiensoep gekookt tegen de scheurbuik.

De terugweg brachten ons geen problemen en kwamen wij heelhuids weer in de (geciviliseerde) bewoonde wereld.

 

bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...