Spring naar bijdragen

Logwedstrijd 'Neerlands Beste Logger 2000-2008'


Aanbevolen berichten

@ de Roode Lantaarn. Ik heb overigens nog geen inzending van je mogen ontvangen op het e-mail adres.

Ruud :thumbdown:

 

De Roode Lantaarn wil geloof ik bescheiden blijven. Ik ga wel even zoeken Ruud, dan draag ik wel iets van hem voor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kom mensen, waar blijven jullie met je logs. De teller staat momenteel op 27 ingezonden logs, dat is mijn inziens wat aan de magere kant.

Met jureren zijn we dan wel snel klaar, het lijkt me echter een uitdaging naar jullie toe, het ons zo lastig mogelijk maken ;)

En laten we eerlijk zijn, hebben we tot nog toe niet genoten van de mooie logs ;)

Ruud :thumbdown:

 

 

Ik zou graag nog allerlei logs van hier nog niet genoemde schrijvers willen indienen.... maar dat mag niet met de huidige regeltjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stem voor deze log:

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...43-14885a6bebd5

 

Beste cache, koudste en beste avontuur en beste log.

 

Yes, we were prepared to fight the invinsible Goldfinger.

We had a perfect crew to get the job done. Some teammembers: Z (son of Q), Polmske (daredevil extraordinaire), Kalkendotters (silent but deadly), Thex (king of the binairy system), Kiddooz (Bondgirl of the evening), team Hebbes (supreme overwatch and decoy) and Lepman (has a thingy to give actual temperature-readings).

 

So after a visit to Q we surrounded the city of Reken and deployed a 3-member crew to finish off all caches that could harm us when getting focussed on Goldfinger.

Essential positions were taken and airpower was guaranteed.

 

After a quick snack at the undercover local headquarters we managed to get passed the guards and enter ground zero.

The night was black and cold. No living soul would be so stupid to get caught in this "Blairwitch"-area.

We stood tall to all challenges Goldfinger had installed for us. Brains, muscles and good looks were used to get passed all lines of defence.

 

Finally, after a hard struggle we beat the guy in the act and accomplished this mission in what will be called in history-lessons: "the team-effort of the century".

 

We're just getting warm now, so how about a more intelligent adversary?....

 

 

Logger: Lepman (jawel), cache: GC17DT6, James Bond 007 - Goldfinger (Lostplace Nachtcache)

 

Helaas zal niemand van de outside cru weten wat er die nacht gebeurt is achter dat prikkeldraad en die ferme wachttorens en blaffende bloedhonden :thumbdown:

 

P.s. Leppie: ik hoef je toch niet speciaal te melden dat ik je genomineerd heb ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom mensen, waar blijven jullie met je logs. De teller staat momenteel op 27 ingezonden logs, dat is mijn inziens wat aan de magere kant.

Met jureren zijn we dan wel snel klaar, het lijkt me echter een uitdaging naar jullie toe, het ons zo lastig mogelijk maken ;)

En laten we eerlijk zijn, hebben we tot nog toe niet genoten van de mooie logs ;)

Ruud :thumbdown:

 

 

Ik zou graag nog allerlei logs van hier nog niet genoemde schrijvers willen indienen.... maar dat mag niet met de huidige regeltjes.....

 

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik zie ook veel juweeltjes van logs voorbij komen. Mensen, wanneer je niet een log van jezelf wilt nomineren, draag er dan een van een ander voor.

't is soms wel even lezen, want sommige mensen lopen veel caches (de Roode Lantaarn bijvoorbeeld ;) ), maar als je van lezen houdt is dat niet erg. He, mogen logs van juryleden ook? Of alleen van Lepman; erg leuk trouwens, maar dan weet ik er nog wel wat. O nee, ik ben klaar straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me afvraag: op welke criteria worden de logs eigenlijk beoordeeld?

Ik vind het nogal wat om op basis van één log iemand de beste logger van nederland te noemen?

GEEN! ;)

 

Het gaat om het gevoel wat de jury bij een bepaalde log krijgt.

Dat kan door humor komen, ontroering, schrijfkunst, ontzag etc etc etc.

Criteria vallen meestal niet zo goed op het forum ;)

 

Op basis van 1 log, ja dat klopt. Maar wel de beste log, anders hadden we een oeuvreprijs gedaan ;)

En nogmaals, we zijn een samengeraapt groepje wat zich jury noemt.

Soort Napoleon-actie dus :thumbdown:

Het gaat om de lol en de titel is om de feestvreugde te vergroten.

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, mogen logs van juryleden ook? Of alleen van Lepman; erg leuk trouwens, maar dan weet ik er nog wel wat. O nee, ik ben klaar straks.

 

Mag wel, maar die hebben we besloten niet te beoordelen, dus dat schiet niet op. Doe maar niet dus. Lepman is al puzzelkampioen, dus die heeft deze titel niet meer nodig...

 

Voor wat betreft de limiet van 2 te nomineren logs: probeer andere op de hoogte te brengen van deze wedstrijd, splits die een log in de maag en laat hem of haar die log insturen. Of laat het de logschrijver zelf doen, dat kan ook natuurlijk.

 

Overigens mag je de logs hier best melden op het forum (maar hou het aantal te emailen logs op 2), misschien dat iemand anders dan wel vindt dat die prachtige log genomineerd moet worden. Komt het toch goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stem voor deze log:

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...43-14885a6bebd5

 

Logger: Lepman (jawel), cache: GC17DT6, James Bond 007 - Goldfinger (Lostplace Nachtcache)

 

Helaas zal niemand van de outside cru weten wat er die nacht gebeurt is achter dat prikkeldraad en die ferme wachttorens en blaffende bloedhonden :thumbdown:

 

P.s. Leppie: ik hoef je toch niet speciaal te melden dat ik je genomineerd heb ?

 

Lepman zit in de organisatie... of hij gaat meestemmen met de jury weet ik eigenlijk niet eens, maar onze eigen logs gaan niet door naar de laatste 15, en ik denk die van Lepman ook niet...probeer een andere log te scoren, er zijn er zat (team Pooh weet er nog een paar!).

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

d1430938-5f6b-4a0d-9b46-fafc8d4e54f6.jpg

 

Hallo allemaal!

 

De logwedstrijd is gestart!

 

Na goed overleg met de juryleden zijn we tot een plan gekomen hoe we het gaan doen.

Hieronder volgen de spelregels en hoe je mee kunt doen.

Lees deze goed door!

 

In dit topic mogen de ‘wedstrijdlogs’ geplaatst worden en kan er ook gereageerd worden.

De logs die uiteindelijk geselecteerd worden voor de finale worden kort daarvoor in een nieuw topic geplaatst als onderdeel van de stemronde.

 

Mocht je meedoen met de wedstrijd, veel succes!

Als je niet mee gaat doen, veel leesplezier want het gaat ongetwijfeld leuk worden! :thumbup:

 

SPELREGELTJES:

 

1. Doel van de wedstrijd:

Met een groep iets leuks doen wat met geocachen te maken heeft.

Iedereen mag mee doen aan de logwedstrijd en hopelijk gaan we heel veel logs lezen die bijzonder zijn of waar we erg om kunnen lachen.

 

2. De jury:

Biertjuh – Juryvoorzitter

Team Spijk – Jurylid

The Scorpios - Jurylid

De Wijngemachtigde – Jurylid

Venniper Cache-zoekers – Jurylid

jolimama – Jurylid

Lepman – Algehele organisatie

Team GC.nl – Facilitair (bij voorbaat dank!)

De jury is niet beïnvloedbaar en doet niet aan vriendjespolitiek. Daarnaast wordt de uiteindelijke winnaar bepaald door jou en niet door de jury. Omkopen is wel mogelijk; minimum bod is een cruise door de Caribean.

]

Het is jammer dat Bush geen president meer is...dan was die cruise naar de Caribean en een alles inclusief verblijf op een paradijselijk eiland zo geregeld.

 

Wel leuk dat meerdere mensen kunnen winnen. Wat het niet de bedoeling van een wedstrijd dat er maar 'een' de race kan winnen?

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom mensen, waar blijven jullie met je logs. De teller staat momenteel op 27 ingezonden logs, dat is mijn inziens wat aan de magere kant.

Met jureren zijn we dan wel snel klaar, het lijkt me echter een uitdaging naar jullie toe, het ons zo lastig mogelijk maken B)

En laten we eerlijk zijn, hebben we tot nog toe niet genoten van de mooie logs :yes:

Ruud :thumbup:

 

 

Ik zou graag nog allerlei logs van hier nog niet genoemde schrijvers willen indienen.... maar dat mag niet met de huidige regeltjes.....

de beoordeling zal altijd subjectief zijn...tenzij er een slimmerik is die een metriek heeft om emotie te meten. Het metriek zou kunnen zijn :blush: aantal krome tenen, het aantal haren die een jurylid in wanhoop eruit trekt, pijnscheuten van hilarische lachbuien..enzovoorts..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen het kader "wie niet volgt is af" heb ik ook even in mijn archief gekeken. En tja, ik ben natuurlijk ook niet voor niets lid geworden van de "Geocachers diehunbestdoen mooielogsteschrijven" Hyves

 

Deze vond ik wel toepasselijk:

 

Log voor Ketelbinkie #1 Katendrecht (Virtual Cache)

 

Herinnering aan Rotterdam

 

Denkend aan Ketelbinkie

zie ik de brede Maas

traag door een oneindig

havengebied gaan,

rijen ondenkbaar

machtige schepen

als grote gebouwen

aan de kade staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gczoed ET phone home

 

Datum: 7 april 2007

 

Hoog gespannen keken we ernaar uit om aan deze tocht te beginnen.

Alleen bij het bepalen van het begin punt hadden we moeite. Na een kleine hint van de makers wilde het vonkje nog niet overspringen, de logs en foto’s wezen ons naar de goede plek. En zo stapte we door ons stargate naar de door ons onontdekte planeten.

De verstop plek van de aliens ontdekte we al zodra we voor de eerste keer door de gate stapte. Was er iets mis met onze kiescomputer, of waren er invloeden van buitenaf die ons wormhole hiernaartoe geleid hadden. Ons niet storend aan deze (mis/geluks) stap gingen we van de ene naar de andere planeten om aldaar al de verborgen schatten te ontdekken. Bij pluto aangekomen bleek dat Error en Pluto snel goede maatjes waren, zodat Pluto snel de verborgen informatie aan ons toe vertrouwde. Ook op de andere planeten waren er geen grote belemmeringen die ons ervan weerhielden om er met de daar verborgen schatten vandoor te gaan. We hebben de oudere volken hiermee laten zien dat de jonge volken wel degelijk mee tellen, en dat ondanks dat ze af en toe een foutje maken waarvan ze leren ze zeker niet onder doen voor of bang laten maken door de oudere volken.

Onderweg doken er plotseling andere aliens op, het bleken de Asgards te zijn, die hun afgezand Thor hadden gestuurd om deze jonge planeet te observeren. Error vertrouwde Thor eerst niet, maar even later zag hij het licht, waarna hij en Thor goede vrienden werden. (Zie Foto’s van deze encounter)

Onderweg kwamen we nog vervalste aanwijzingen van de slechte aliens tegen die ons waarschijnlijk in een val wilde laten lopen door ons naar een foute telefoon te verwijzen.

Ook wij hadden naar een paar uur alle slechte aliens die zichzelf verraden door hun opvallende oogjes een kopje kleiner gemaakt en zo de aarde weer gered. We konden nu zonder zorgen ET contact op laten nemen met zijn thuis planeet, waarna wij voor onze inzet en dapperheid beloond werden.

 

Bedankt voor deze interstellaire ontdekkings reis.

 

Onze beloning was een TB Dedicated to Reintje de Vos

Ons afscheids geschenk was de TB NotSoCuddly NedKelly

 

d45b250d-f0d1-4931-896b-099d067bff7b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan melden dat de teller op 36 staat.

 

De volgende logs zijn inmiddels (ondanks het ontbreken van een emailbericht) ook verwerkt:

 

Axel-F op 13-03-2005 bij GCJ1Q8, ingestuurd door Axel-F

RedRocks op 31-05-2004 bij GCJ2J7, ingestuurd door RedRocks

Lein op 10-03-2007 bij GC10473, ingestuurd door Geopatra

pyne op 10-03-2007 bij GC10473, ingestuurd door Geopatra

Team Dauwtrappers op 20-05-2007 bij GC11NPZ, ingestuurd door De Roode Lantaarn

Pluut op 15-08-2008 bij GCQYCY, ingestuurd door Pluut

 

Laat ze maar doorkomen!!!

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ook maar even de nominaties van mijn kant. Eentje van mezelf (daar is mijn ego groot genoeg voor B)) en eentje van Team Dauwtrappers.

 

Het Snertevent 2007, wat kan ik daar allemaal wel niet over vertellen. Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen. :thumbup:

 

Vrijdag vanuit mijn werk, via huis om een laptop te droppen, door naar het verre noord-oosten. Onderweg in de flevopolder nog even 3 caches opgepikt waarvan de stipjes me al een tijdje stoorden, maar daarna toch doorgereden naar de camping. Niet dat ik niet meer caches op wilde pikken, maar door de avondspits liep mijn planning enigszinds in het honderd en was ik al lang blij dat ik mijn tentje nog net bij daglicht op kon zetten.

 

De rest van de avond gezellig met een deel van de organisatie en cachers die ook op de camping stonden doorgebracht in het restaurant/cafe van de camping. Een aantal bekenden en nog veel meer onbekenden gesproken. Altijd leuk om verhalen en ervaringen met elkaar te delen.

 

Maar daarna was het da tijd om het tentje op te gaan zoeken. En natuurlijk besloten de weergoden om net die nacht met vorst te komen. Het was dan ook extreem koud en ik ben dan ook de volgende ochtend vroeg weer richting het restaurant gegaan voor een welverdiend warme chocolade-infuus. Al had ik nog wel wat opstartproblemen omdat mijn tent dichtgevroren was.

 

Maar zoals gezegd daarna naar het restaurant, om lekker wakker te worden, op te warmen en te kijken naar de laatste hectische voorbereidingen van de organisatie.

 

En dan is het zover. Na een inspirerende toespraak van Caveman! naar de inschrijftafel om een dagje stevig te gaan cachen en tussendoor te genieten van de lekkere gerechten op de menukaart.

 

Dus gedurende dag in gemixt gezelschap (Kissieszoekers, Goedweerloper, Masterchef, Banditgirl, e.v.a.) op cachejacht. Zelfs een cache gedaan waarbij een TV-ploeg van TV-Noord meeliep. Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat (en ik) er uit zie(t) op TV.

 

En natuurlijk tussendoor lekker genieten van het eten. Van een mosterdsoepje tot boerenkool met worst. Ik denk dat ik gedurende de dag de hele menukaart wel afgewerkt heb.

 

Maar dan is het op den duur toch echt te donker om nog effectief te kunnen cachen. Dan maar weer aanschuiven in het restaurant/cafe voor het gezellig nazitten. En natuurlijk om het beloofde rondje van Tinkerteam te ontvangen. (Zie mijn log bij NEA1)

 

Aangezien een collega van mij zo aardig was om mijn standby dienst van zondag over te nemen kon ik dus gezellig tot in de kleine uurtjes doorgaan, want ik kon nog een nachtje langer op de camping staan. En dat nachtje was gelukkig een stuk warmer als die daarvoor.

 

Zondag vroeg de tent afgebroken, maar nog lang geen tijd om naar huis te gaan. Eerst de hele dag nog even cachen. Ik was namelijk tot de conclusie gekomen dat het mogelijk moest zijn om alle eventcaches af te kunnen maken, zodat ik met een schone lei weer naar huis kon.

 

Dus samen met de kissieszoekers en later ook Goofy en zompies het restant van de caches gedaan, alvorens koers naar huis te zetten.

 

En bij deze wil ik alle aanwezige cachers bedanken voor het gezellige gezelschap, de mensen van De Bronzen Eik voor het heerlijke eten en in het bijzonder Tinkerteam, uneswido, Hgomsk, Soekeloekie en Caveman! voor het organiseren van dit top-event!

 

Deze cache was ook super mooi verstopt. Verstopt volgens de Oostgroningermethode. Gevonden en gelogd om 16:55

Klaar? Karren maar, naar huis. 8 caches gevonden is voor ons een superdag. Wat doen we? Terug? Of pakken we het zandpad voor ons mee?

Een 4x4 ligt hoger op de weg. Obstakels neem je wat gemakkelijker. Is het modderig? Je lacht erom. Iets hoger zitten heeft ook een klein nadeeltje. Je ziet niet direct wat er voor je wielen schijnt te liggen.

Starten en vooruit met de geit. In de eerste versnelling, beetje gas erbij en... een gekraak en een gekreun van jewelste, ergens voor of ergens onder de auto.

 

Even verdoofd van het gekraak kijken we elkaar aan. Nee toch? Het zal toch verd. niet zo zijn? Direct na de eerste kraak al de rem ingetrapt en de auto stil gezet. Stil gezet? Kan me niet eens herinneren dat we überhaupt hebben bewogen. Pfff, ondanks dat we de auto nu een jaar hebben, is het nog steeds Kruimel's nieuwe auto.

Tja, laten we maar uitstappen en zien waar het gekraak wegkomt. Oei, wat ligt daar naast de auto? Dat is een stuk van de kentekenplaathouder inclusief gedeelte geocachingkentekenplaatsticker met de tekst "I'm not lost". Onder aan de auto hing nog de tekst "I'm geocaching".

De kentekenplaat zag er ook niet uit als "af fabriek".

Waar heb ik dan toch tegenaan gezeten? Ik zie niets. Even onder de auto kijken. O grote griezel, een complete kunstoffenpaal dat onder de voorplaat/bodembeschermplaat doorgeschuurd is, de paal stond rechtop, een paar centimeter onder de radiator, achter de chasis van de auto, voor de stuurstang.

Met andere woorden, zonder meer schade te berokkenen, je kunt geen kant op. De beschermplaat is in ieder geval gescheurd en de schroefverbinding is aan een kant volledig kapot getrokken.

Man, wat een teleurstellend eind van zo'n leuke dag, wat een klerezooi is dit. En dan zit je daar in Oost Groningen. Dat is lekker. Wil ik de auto verplaatsen, zal hij van voren zo'n 15 cm opgetild moeten worden. Helaas, dat lukte ons Kruimel en Fee niet.

Goede raad is duur. Garage bellen? We hebben zo'n dealerservice a la wegenwacht. Maar dat is voor panne, niet voor eigen stomme schuld. Moet ook geen sleepwagen, maar een takelwagen.

Eerst maar eens een sigaret roken. Verd. welke halve zool plant nu ook een paal hier, bijna op deze parkeerplaats, verstopt in een struikje onkruid. te laag om te zien en te hoog om er ongeschonden over heen te rijden, zelfs met een 4x4 ;)

 

Dan is er maar één oplossing eigenlijk. Je hebt die dag er al eerder gebruik van gemaakt. de Soekeloekiehulplijn.

 

Maar natuurlijk zei Yvonne, ik zal Arie waarschuwen. Binnen een kwartier was Arie aanwezig en de begroeting was iets als "jongens hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?"

Arie heeft ook nog even de schade aan de onderkant opgenomen en samen, Arie liggend onder de auto en Kruimel trekkend en stotend aan de bullbar, hebben we auto al stuiterend op zijn veren zover weten te krijgen dat hij weer vrij kwam van het paaltje en we de auto zover terug konden duwen dat alleen nog een stukje kentekenplaat afbrak :blush:

Zonder Arie hadden we het niet gered, dus bij deze, een super dankjewel. Fijn om cachevrienden te hebben.

Het paaltje? ik zal er niet verder over uitwijden. Laten we het zo stellen, een volgende cacher zal in ieder geval dit probleem niet (meer) ervaren.

Tegen hoe laat zijn we weggekomen? Ik weet het niet meer. 18:00? 19:00? Maakt ook geen moer uit.

Sorry "Kzietwel", vind je het erg als ik deze keer niet schrijf: "Bedankt voor de cache"? Je kunt er niets aan doen, maar ik vond het een k*tcache :yes:

 

En nee, er zijn geen foto's van.

 

Onderweg ons bij McDonalds de zenuwen er vanaf geslikt door ons tegoed te doen aan de grote chokolademilkshakes, McFlurry Rolo's en van die kleffe broodjes met allerlei troep erop.

 

Groet

 

Team Dauwtrappers

a.k.a. Kruimel en Fee uut Süd Barsjé

De PitbullPincher "El chocoPrince" was ook mee, alleen weet hij van niets en wast zijn poten in onschuld.

 

Ik heb alleen een aantal smilies uit de quotes hierboven moeten halen, want de forum software liep te klagen dat er teveel in stonden en weigerde om de post te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Roode Lantaarn heeft 997 caches gevonden. Ik heb gelezen op "logs van Hunter" waar 962 logs genoteerd staan en nog wat "did not find" logs.

De Roode Lantaarn schrijft altijd een log, wat ik op zich al erg lovenswaardig vind. Aanvankelijk heb ik steekproefsgewijs gewerkt, maar gisterenavond kreeg ik een tip. Iets met schrikdraad waar deze elektromonteur in was blijven hangen????? (van je familie moet je het maar hebben :crybaby: ). Ik heb dus, m.u.v. 2009, alle logs gelezen, wat absoluut geen straf is wanneer je toch de hele dag op de monteur van de cv ketel moet wachten. Bewuste log helaas niet gevonden. De keuze werd door al dat lezen wel steeds moeilijker. Uiteindelijk toch weer terug naar de oorspronkelijke top drie en een log gekozen die ik concreet, beeldend en grappig vind.

De Roode Lantaarn heeft niet gereageerd op mijn voorstellen per PB, hetgeen ik bij deze als instemming beschouw.

 

Jury; komt ie:

 

Struinwaard - Berkum GC1DNHZ

 

de Roode Lantaarn; 14 september 2008

 

Van te voren had ik al een idee wat me te wachten stond maar toen ik aankwam schrok ik toch behoorlijk. Pfffff, wat een berg. Een enorme TOPper.

Dit maal de cache op een geheel bijzondere en totaal afwijkende manier gevonden.

Hier werd de techniek van wat-er-niet-is-kan-er-niet-zijn toegepast.

Het houdt zoveel in als een object controleren. Is dat niet de juiste dan gooi je het in de Vecht.

Zodoende controleer je nooit twee maal het zelfde object. Bovendien verhoog je na iedere worp je scorings kans. Nu is die kans behoorlijk groot. Met ruim 8 miljoen stenen is het nog altijd 50%.

Je hebt hem of je hebt hem niet.

Na een half uur gooi en smijt werk, waarbij enkele vissende vissers werden verjaagd is de cache toch gevonden.

Er is echter nu wel een kleine dam ontstaan in de Vecht dus kan een milieuramp niet uitblijven.

Eerdaags zal een olietanker hier wel op de rotsen lopen zodat we helaas alleen nog maar zwarte meeuwen zien. Allemaal mijn schuld.icon_smile_sad.gif

 

TFTC Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...