Spring naar bijdragen

Logwedstrijd 'Neerlands Beste Logger 2000-2008'


Aanbevolen berichten

Welnu dan ook maar een stukje log van ons het betreft de delen 3 en 4 van onze log op de De Keurmeesters, het was onze 1000e.

 

Begrijp ik het goed dat je een log in 4 delen hebt geschreven voor 1 found, maar dat je alleen het 3e en 4e deel wilt nomineren?

Dat hoeft niet, er zijn meer logs ingestuurd die uit meerdere delen bestaan, en die gaan elk als 1 nominatie door naar de volgende ronde.

 

Laat even weten of je dit echt wenst, dan plak ik deel 3 en 4 aan elkaar als 1 nominatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op zich ben ik niet zo'n schrijver, maar ik probeer altijd wel een logje te plaatsen dat bij de cache past.

 

Ik heb bijvoorbeeld bij de "Jonge Leu van Oale Groond" serie de logjes in het Twents geplaatst, ze zijn niet lang, maar het loggen in Twents was (ondanks dat ik het vloeiend spreek) toch lastiger dan ik dacht...

 

Het is dus eigenlijk een serie logjes... Mag geloof ik niet, maar zie deze dan maar niet als inzending, maar als mededeling ofzo... (mompelt iets van spek-en-bonen)

 

Vedoag eem noar Denekamp hen wes, dus wie hebt ook nog eem wat caches met pikt.

De "Van jonge leu" serie liek oons wa oarig geinig om te doon, dus wie gung'n ierst noar 't Klöpkeshoes.

'n doar annebrachte kökkertie leu sich vlot vind'n, so wie goat vlot wier hen, noar 'n nächst'n.

Veur 'n tweed'n cache gung'n wie noar 'n Klootskeetboan, wat 'n stötterig zaandweggie bliek te wee'n.

Doar war verass'nd viel volluk, dus wie must'n stiekum log'n. Da's wa lukt, dus wie goat noar nummer dree

'n deerd'n cache leut sich nog noch in iene kier vind'n. 'n gaanz'n brug offezocht, moar gar nichs.

Tot Mrs.Atari so leep war om wat wieder te kiek'n, en doar war 't kökkertie wa.

Oonz'n name d'r tuss'n peutert op 't rollegie en dan kunt wie noar vére too...

't klène dingegie wier vlot vund'n deur Mrs.Atari, oonz'n name past'n d'r nog net op.

'n lest'n uut 'n serie veur oons, en 'e leu sich noch nich so hênig vind'n.

Wie hebt 'm toch teveurschien weet'n te haal'n.

Kerberoz, daanke veur diz'n serie.

 

Greute,

Team Mr.Atari

 

Inderdaad kan het niet volgens de regels, maar ik vind het een prachtig verhaal, een verhaal dat sloat mie voar de bek voar, of zoiets...

 

Zoek nog een log, Malyenki haalt je wellicht nog over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich ben ik niet zo'n schrijver, maar ik probeer altijd wel een logje te plaatsen dat bij de cache past.

 

...knip...

 

Greute,

Team Mr.Atari

 

Inderdaad kan het niet volgens de regels, maar ik vind het een prachtig verhaal, een verhaal dat sloat mie voar de bek voar, of zoiets...

 

Zoek nog een log, Malyenki haalt je wellicht nog over...

 

Tja zo kan het natuurlijk ook... Maar ja, het was nou eenmaal niet 1 log... Toch maar eens de 149 logs van 2008 doornemen dan...

 

Op zich ben ik niet zo'n schrijver, ... <knip>

Jij geen schrijver??? Hou een ander voor de gek!

(Op deze pagina kun je een paar logs van MrAtari lezen (zie notes en log van 5, 6 en 7 mei), die ik zeker zal inzenden voor de wedstrijd van 2009!)

 

Sja een goed cacheverhaal inspireert voor goede logs :cry:

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kan niet mee doen aan de wedstrijd want de schrijver van dit logje heeft niet op gc.com gelogd en is waarschijnlijk ook geen geocacher. Het komt uit mijn cache 'Brandneteleiland. Ik wil hem de lezers niet onthouden:

 

GEVONDEN.

Hallo,

Ik ben een man van 45 en serieus op zoek naar een erotische relatie met een vrouw of stel

Mail naar xxxx (adres door mij hier weggelaten, op aanvraag beschikbaar)

Tot gauw! Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, hier dan mijn tweede poging (ik heb de taalfouten er dit keer maar in laten zitten)

 

Mijn log voor GC15285 Twin Peaks found: De Kwakel Cache)

 

Welk excuus zou je kunnen verzinnen om voor 1 cache, die hemelsbreed 15 km van je huis ligt, twee dagen en een nacht op pad te gaan?

Eehhh…nou, de note zegt, dat zondag de laatste kans is, dit seizoen…..

Enne…..Je moet met team Pooh nog steeds “ergens bij een cache” een ruil doen en ze komen ook naar deze cache……

Enne…..Je hebt dit jaar eigenlijk nog maar weinig kano-kilometers gemaakt……

Enne…..Volgens de lokale weerman wordt dit een van de laatste mooie weekenden dit jaar….

Enne……je bent zowat in de Vlietlanden opgegroeid en het is daar gewoon verschrikkelijk mooi….

Enne…..als jochie van 12 kampeerde ik al (stiekum) bij het Bommeer……

Enne….je kan daar nu op een eiland in de Foppenplas (legaal) gratis kamperen….

Enne….je zou zondag toch alleen thuis zijn geweest

Enne…..het is natuurlijk een hele aparte cache….

Enne…..het is hier zoooo mooi (of had ik dat al gezegd?

 

Goed, dat zijn dus geen excuses, maar gewoon redenen om te gaan.

Ik stap dus zaterdag, direct na de diverse huiselijke verplichtingen, tegen het middaguur in de kano voor een tochtje naar de Vlietlanden (je weet wel, waar ook die mooie “Waar, daar…” van Quaerens ligt)

Ik heb deze tocht al ettelijke keren gemaakt, maar hij verveelt nooit. Rotterdam, Overschie, Delft, Den Hoorn, Hodenpijl, Schipluiden,……ongemerkt glijden de kilometers en de uren voorbij en als ik uiteindelijk de Noordvliet opvaar, begint de avond al te vallen.

Op mijn bestemming aangekomen vaar ik nog wat rond. “De Kwakel” ligt aangemeerd voor “’t Jachthuis” nabij het Bommeer (volgens locals: de Bommeer)

Het is dan ook al 7 uur ’s avonds en als ik mijn kano bij de paalcamping op de wal heb getrokken, mijn potje heb gekookt en mijn kampje heb opgeslagen, heeft de avondschemering inmiddels plaatsgemaakt voor de duisternis.

Naast mijzelf en honderden ganzen die vanuit alle windstreken aanvliegend, hier hun rusplaats voor de nacht hebben, is er hier niemand.

Om een uur of negen kruip ik dan ook in mijn warme slaapzak, het belooft een lekker fris nachtje te worden.

 

Tegen zessen word ik weer wakker. Het is nog lekker fris, donker en de ochtendnevel hangt nog laag over de Vlietlanden. Als ik koffie heb gezet, mijn ontbijt heb genuttigd en mijn kamp opgeruimd, leg ik de kano in het water en glijd door het rimpelloze water de ochtendschemering in. Het is half acht en de wereld is van mij. Dit is puur genieten.

 

Als ik rond kwart over tien bij het Jachthuis terug ben, zie ik Koos, die De Kwakel al startklaar maakt.

06b8023e-d859-455b-b35c-a9ae7d500a74.jpg

Dit voet- en fietsveer vormt een cruciale verbinding voor alles wat fietst en wandelt, tussen de Broekpolder, het Jachthuis en de Trekkade en hoewel het Recreatieschap de veerdienst onderhoudt, zijn het toch de vrijwilligers, zoals Koos, die telkens weer, volkomen belangeloos, het varen voor hun rekening nemen.

Nou ja…belangeloos.. ook voor Koos is het steeds weer genieten, en hij heeft er duidelijk plezier in, dat zie je wel.

Waarschijnlijk een soort jongensdroom die in vervulling is gegaan.

Als ik weer wat later aan de Trekkade mijn kano heb vastgelegd en nog even met Koos praat, arriveert ook Team Pooh. We kletsen gezellig bij met z’n allen en ondertussen vaart Koos zijn route, heen en weer. Marianne mag ook nog even varen. We maken een ommetje langs de Foppenplas en mijn kampeerplekje. De overige passagiers vinden het allemaal prima: hier heeft niemand haast.

Nadat we voor een kop koffie even bij het Jachthuis hebben gepauzeerd, is het weer de pont op en daar treffen we ook TheO, die nog even de gelegenheid hebben gegrepen om vandaag deze cache te doen.

 

Het is inmiddels ruim voorbij het middaguur als ik weer op weg ga voor de 29,5 km varen, richting huis. Het is dan ook al half negen ’s avonds en behoorlijk donker als ik uiteindelijk via de Bergse Voor-en Achterplas, de singels opzoek naar mijn achtertuin.

 

 

 

Koos de Kapper, maar natuurlijk ook Pyne: Ik heb weer een TOP weekend gehad.

Bedankt voor deze originele cache in dit prachtige gebied!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, hier dan mijn tweede poging (ik heb de taalfouten er dit keer maar in laten zitten)

 

Mijn log voor GC15285 Twin Peaks found: De Kwakel Cache)

 

Het staat genoteerd in het Grote Inzendingen Boek. Maar wil je de volgende keer de inzending even mailen naar neerlansbestelogger@gmail.com? Deze keer zie ik het door de vingers :rolleyes:

 

Er zijn trouwens ook mensen die hun log wel insturen maar hier niet plaatsen. Natuurlijk mag dat, maar voor de lezers is het wel leuk om alle logjes die ingezonden zijn, te lezen. Wij zullen ze hier niet plaatsen.

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een..... GC13XN4

Netherlands Thursday, September 06, 2007 Twin Peaks found: Verklikker (Traditional Cache)

 

Als ik bij camping “de Duinhoeve” de parkeerplaats van de supermarkt oprijd, beginnen de jeugdsentimenten plotseling bij me op te borrelen.

Als jongetje van 8 (43 jaar geleden dus) was ik hier voor het laatst. Samen met mijn jongste broer in een tentje naast een geleende caravan. Allerlei beelden en herinneringen schieten door mijn hoofd.

Aardappels poffen in de hete as van het vuur op de plek waar de beheerder destijds zijn afval verbrandde.

Bij diezelfde beheerder, samen met mijn broertje, op het matje moeten komen omdat we in een baldadige bui door alle toiletten heen waren gekropen om deze van binnenuit allemaal op slot te doen (jaja, het zat er al vroeg in, die practical jokes)

Met een duikbrilletje op mijn voorhoofd en een garnalennetje in de hand, de schier eindeloze weg van de camping naar het strand, elke dag weer opnieuw, moeten afleggen.

Over diezelfde weg moet ik nu richting de cache…. En hoewel hij achteraf amper 1,5 kilometer lang is, neem ik alle tijd om de omgeving nogmaals in me op te nemen.

Ach... ik snap die Duitsers wel die hier ’s zomers in grote getale op af komen, het is hier echt prachtig.

Ik fotografeer er lustig op los want de schoonheid van dit landschap zit hem zowel in het geheel als in de fijnere details.

Wie van zelfgemaakte jam houdt moet hier vooral eens de bessen van de Duindoorn komen plukken. Daar kun je een jam van maken met een heerlijk rinse smaak, die zo ongeveer (naast flink wat andere vitamines) de meeste vitamine C bevat van alle vruchten die voor jam geschikt zijn.

Overigens zijn voor rozenbotteljam en bramenjam hier de vruchten ook volop te plukken.

Een biertje brouwen?...geen probleem, ook hop groeit hier in overvloed.

Konijnen, vogels, maar ook een simpele aardhommel op een bloem,…alles trekt mijn aandacht en ik geniet volop.

Dat venijnige klimmertje, vlak voor het strand,...ik herken alles weer en met mijn schoenen in mijn hand wandel ik het verlaten strand op. Heerlijk!..ik geniet……tot ik door de piepjes van mijn GPS uit mijn mijmeringen wordt weggerukt.

De cache is vlakbij en ohja, Waarvoor was ik hier ook weer? Mooi verstopt op een plekje met prima uitzicht. Een echtpaar, dat me, met hun hond, vriendelijk groetend passeert laat ik even uit het zicht verdwijnen alvorens ik de cache tevoorschijn haal.

Als alle formaliteiten zijn vervuld en ik de cache weer onopvallend heb teruggestopt, loop ik weer net zo in gedachten en net zo genietend als op de heenweg de weg naar mijn auto terug.

Een prima slotaccoord voor een redelijk stressvol verlopen werkdag. Ik ben weer helemaal bij mezelf.

 

Uitjes: Bedankt voor deze mooie wandeling en prima cache!!

Ik wacht zeker geen 43 jaar tot het volgende bezoek!

 

84db75fb-7643-4f05-a198-ba2a7689fa55.jpg

De overweldigende kleuren van dit duinlandschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, hier dan mijn tweede poging (ik heb de taalfouten er dit keer maar in laten zitten)

 

Mijn log voor GC15285 Twin Peaks found: De Kwakel Cache)

 

Het staat genoteerd in het Grote Inzendingen Boek. Maar wil je de volgende keer de inzending even mailen naar neerlansbestelogger@gmail.com? Deze keer zie ik het door de vingers :lol1:

 

Er zijn trouwens ook mensen die hun log wel insturen maar hier niet plaatsen. Natuurlijk mag dat, maar voor de lezers is het wel leuk om alle logjes die ingezonden zijn, te lezen. Wij zullen ze hier niet plaatsen.

 

Nelleke

 

:blush: eeehhh...sorry, stiekum onder werktijd enzo..., net lekker bezig en je wordt gestoord (oops, nu weer...)

was er nog niet aan toegekomen.

 

Ga dat direct rechtzetten. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou om jullie een beetje bezig te houden is hier mijn tweede inzending.

 

4da9be2c-39a8-4d42-a052-8b36c16c998e.jpg

 

29-11-2008

Found it

 

#201, 22.30u

 

Een cache met een luchtje.

 

Als mededeelnemer aan een avondje cachen in het donker was dit de "main dish" so to speak.

Nou ik heb het geweten! En wat veel erger is . . m'n mede cachers zullen zich mijn capriolen blijven herinneren.

De tocht door dit waterland met talloze bruggetjes bleek voor mij net één brug te ver.

Al lopend van punt naar punt bij het vinden van de reflectoren en de getallen, wilde ik wel steeds even dat getal noteren en het vervolgens in m'n gps opslaan.

In mijn wijsheid probeerde ik deze handelingen in het donker, lopend te verrichten.

Dat had me al een keer opgeleverd dat, waar het pad afweek naar links, ik gewoon rechtdoor het bos inliep. Een vriendelijke medecacher merkte op dat het net leek of ik zwaar beschonken was.

Toen had ik al nattigheid moeten voelen! Maar eigenwijs als ik ben bleef ik diep gebogen over m'n papiertje rondlopen en uiteindelijk kwam ik bij de "bridge over troubled water" waar ik misstapte en languit in de gore drab van het watertje terechtkwam en voelde de nattigheid toen letterlijk tot aan mijn middel.

De sloot bleek gelukkig ondiep zodat m'n torso grotendeels droog bleef maar verder was ik doorweekt en bedekt met een laag stinkende modder.

 

Gelukkig liep ik op het moment van dit gebeuren redelijk achteraan zodat alleen "Tuur on tour" getuige was en mij de helpende hand toestak toen ik uit de zwarte modder omhoog de kant op klom.

 

In stilte probeerde ik dus weer aan te sluiten bij de groep. Het was tenslotte donker genoeg om niet op te vallen met die laag smurrie die me bedekte. Maar helaas steeg er een nogal penetrante lucht van op en bleef mijn geheim niet lang verborgen! En ook al probeerde ik wandelend af en toe wat van de modder kwijt te raken aan de collie van "team dutch Collies" en her en der aan mijn medecachers , de lucht bleef !

 

En voor ik het wist moesten er ook foto's worden gemaakt en veranderde ineens mijn naam van cache in het handje , naar cache in het slootje .

 

Afijn een meelevend groepje dus die cachers die zomaar de neus voor je ophalen !!

 

Een troost was het om na het loggen , bij terugkeer op de parkeerplaats een kop koffie te kunnen drinken die Mum voor iedereen had meegenomen .

En lekker warm in de auto, gezeten op een vuilniszak , kon ik terugkijken op een bijzonder leuke en gezellige avond .

 

Bedankt allemaal en voor mij blijft het cachen met deze groep steeds weer een natte bedoening !!

 

Bij het lezen over deze wedstrijd moest ik ook meteen aan deze log denken!!!! Zo'n log krijg je niet dagelijks binnen.

Grappig dat hij al ingezonden is.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ruim een week is het duidelijk dat de wedstrijd bij een groot aantal cachers enhousiast ontvangen wordt :)

We hebben al een groot aantal inzendingen en ik vind het erg leuk om ze allemaal te lezen.

 

Er zijn vast nog meer van die toppertjes!

Verwen ons met nog meer grappigs, leuks, moois, origineels :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, mijn inzending is die van het draken avontuur van GeoBear en Apiedi@k

 

Log uit het DRAKENs.p.o.o.r by zoekmachine (GC1C8ZN)

 

Ja ook dit maal togen de Beer en deze Aap opweg naar het Vuursche om het op te nemen tegen de Draken.

Na een avontuurlijke Queste langs gevaarlijke oorden alwaar de Draken hun sporen hebben achtergelaten gelukte het de Beer/Aap combinatie om de verblijfplaats van de 1e Draak te achterhalen.

Manmoedig trokken we op om de wereld te redden van het mytische gevaar. Bewapend met GPS , Pen en en werpcoins is het ons gelukt om de Draak te verslaan in eigen leger.

Met een voltreffer van de beer zijn racecoin en met twee voltreffers van de werpcoins van de aap lieten wij deze draak zieltogend achter om vervolgens de 2e draak te gaan uitdagen.

 

Log uit de DRAKENr.i.n.g by zoekmachine (GC1C8ZQ)

 

Overmoedig geworden nadat wij(De beer en de aap)de 1e Draak hadden bevochten en overwonnen begaven wij ons naar de drakenring alwaar ons de boze Drakenmoer stond op te wachten om zich te wreken voor de dood van haar drakenkind.

Dit maal weer bewapend met GPS, pen en helaas nog maar een werpgeocoin maar ditmaal ook met magische toverwoorden gingen wij het helse gevecht aan met deze woedende draak.

 

De enige werpcoin die wij konden gooien trof gelukkig zijn doel in de enige zwakkeplek van een draak namelijk dat plekje tussen beide ogen waar de pantserbeplaating van een draak een ietsje wijkt. Hierdoor sproeide de nu blinde draak zijn muilvuur over ons uit, gelukkig hadden wij ons tijdig ingegraven en konden nadat de draak uitgeput was geraakt het genade schot afvuren met onze pennen.

 

Nu de ook de 2e draak verslagen was en hiermee de wereld veiligheid hersteld gingen de Geo Bear en Apiedi@k weer uiteen maar niet zonder de afspraak om een volgende keer weer een dergelijke gevaar te gaan bezweren.

bewerkt door apiedi@k
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een van mijn eigen caches trof ik deze log aan:

 

Zo'n puzzel schreeuwt om aandacht. En ook nog eebs zo dichtbij! Af en toe eens even een blik op geworpen en wat rondgesnuffeld met termen als "niburu" en een plaatje die bij de beschrijving gevoegd was. Er kwamen wel vertrouwenwekkende stukjes tekst en figuurtjes tevoorschijn maar niets leidde tot een geschikt coordinaat.

In het weekend was er meer tijd en toen maar eens goed voor gaan zitten. Waar zouden die data allemaal op slaan? Geboortedata van kennissen van de maker, met sommige in het verschiet geprojecteerd? En waarom kreeg ik van diverse goedbedoelende webstekken toch steeds weer andere informatie. Ondanks de niet geringe leeftijd van de notatie - daar waren alle webstekken duidelijk over - bleek er weinig eensgezindheid!

Toen medeschatzoekers hun vondst meldden met een min of meer gelijkluidende constatering maar eens gevraagd welk Delphi zij getroffen hadden. Dat bleek een Gulden Schot en vrijwel direct daarna was de puzzel opgelost. Geen garantie overigens dat dit nu de juiste interpretatie volgens de Ouden is.

Naar de schat was een leuke fietstocht zodra de regen was opgehouden - wat zouden we tegenwoordig zonder een electronische regenvoorspeller! Op de lokatie aangekomen was het paadje ondanks de regen nog goed te vinden en de schat was spoedig gelokaliseerd.

Bedankt voor deze schat en de leuke puzzel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...