Spring naar bijdragen

Not Found


masterchef

Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag een cache eerst not found gelochd en later naar found gedaan. Ik had de cache gevonden alleen hij was uit zijn bevestiging geript.

Ja wat doe je dan hij is gevonden alleen er was geen logrol meer aanwezig.

Ik heb de plaatser op de hoogte gebracht en hij stelde mij voor hem wel als found te plaatsen, met mezelf in beraad gegaan en ja ik had hem echt gevonden alleen niet kunnen loggen. Mocht ik ooit weer in de buurt komen dan plaats ik nog wel even mijn naam in het logboek en maak dan een notitie op de site.

 

Da's een Not Found. Je hebt immers het logboek niet getekend, om wat voor reden dan ook.

 

Een Not Found is helemaal niet erg. Soms is het zelfs leuk om een Not Found log te schrijven, of er een te ontvangen. Beschouw Not Found als onderdeel van je cache-historie - de verhalen die horen bij het leven van een cacher. Soms lukt het, soms lukt het niet. Als je per se een "punt" wilt kun je later terugkomen om alsnog te tekenen, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Afgelopen zondag een cache eerst not found gelochd en later naar found gedaan. Ik had de cache gevonden alleen hij was uit zijn bevestiging geript.

Ja wat doe je dan hij is gevonden alleen er was geen logrol meer aanwezig.

Ik heb de plaatser op de hoogte gebracht en hij stelde mij voor hem wel als found te plaatsen, met mezelf in beraad gegaan en ja ik had hem echt gevonden alleen niet kunnen loggen. Mocht ik ooit weer in de buurt komen dan plaats ik nog wel even mijn naam in het logboek en maak dan een notitie op de site.

 

Da's een Not Found. Je hebt immers het logboek niet getekend, om wat voor reden dan ook.

 

Een Not Found is helemaal niet erg. Soms is het zelfs leuk om een Not Found log te schrijven, of er een te ontvangen. Beschouw Not Found als onderdeel van je cache-historie - de verhalen die horen bij het leven van een cacher. Soms lukt het, soms lukt het niet. Als je per se een "punt" wilt kun je later terugkomen om alsnog te tekenen, natuurlijk.

 

Ja dat was ook een overweging van mij daarom eerst not found gedaan, maar na de mail veranderd.

En als het een echte mooie en of wandeling was wel anders gaan denken.

Hij is er zo tussen in, waarom is er niet iets als geript gevonden :thumbup:

 

Linda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Heb ik gezocht op een plek waarvan ik zelf onzeker ben of dat de juiste was, is het voor mij geen not found, ...

 

 

Waarom heb je er gezocht als je dacht dat er niks lag? :crybaby:

 

Heb je mij ergens zien schrijven dat ik dacht dat er niets lag?

Ik niet.

Ik schreef dat ik niet zeker van was dat ik op de juiste plek zat.

Dat is iets heel anders :thumbup:

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week liepen wij richting een cache en toen was daar ineens die spoorlijn met brede sloot, kilometers links en rechts geen oversteekmogelijkheid.We besloten toen om deze maar een andere keer te doen als we aan de goede kant van het spoor zitten. Ik heb hem niet gelogd als not found want ik heb er ook nog niet naar lopen zoeken. Maar zou het een idee zijn om achter de knop "log your visit" naast de gebruikelijke "found"en "not found" een extra mogelijkheid te maken als: " Not found yet, we'll be back"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een not found plaats ik als ik denk dat ik op de juiste lokatie was. Maar niet heb kunnen vinden.

Als ik hier niet zeker van ben log ik geen not found, echter wil ik soms wel een write note maken.

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan zo niet. Hier moeten regels voor komen. Zie andere draadjes. :P

 

'Not found' is bij ons: ergens op de beschreven route vastgelopen. In het log altijd gevolgd door het dreigement: 'Wij komen terug!' (zelfs voor een cache in Ierland, al kan dat een paar jaar duren...)

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan zo niet. Hier moeten regels voor komen. Zie andere draadjes. :P

 

'Not found' is bij ons: ergens op de beschreven route vastgelopen. In het log altijd gevolgd door het dreigement: 'Wij komen terug!' (zelfs voor een cache in Ierland, al kan dat een paar jaar duren...)

 

Ik log bijna nooit de eerste keer een notfound. Hij komt op onze eigen lijst frustie te staan. We gaan wel een paar keer terug als we hem als nog vinden zet ik er bij hoeveel pogingen het heeft gekost. Er zijn maar enkele die we niet meer bezoeken. Heel vaak omdat het niet klopt of omdat het een smerige plek is. En dan komt hij pas op notfound te staan.

b.v In Almare haven is er zo een. Mooie Route maar niet te vinden. En wij zijn niet de enige. Dus bezoeken hem niet meer.

Groet Team Mineraal

imgaspx.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nooit not found, als ik echt denk dat een cache geript is stuur ik gewoon een mailtje naar de eigenaar.

 

Je bent een cacher naar mijn hart !

 

Ik ontvang teveel not founds omdat het donker werd, omdat er geen tijd meer was, omdat ze iets niet begrijpen etc. Dat geeft een verkeerd beeld van de moeilijkheidsgraad van een cache en het is nmm. ook niet de bedoeling.

 

Not found = echt niet kunnen vinden ondanks uitgebreid zoeken.

Maar dan nog log ik zelf niet not found, want ik kom nog wel een keer terug.

 

Als je een cachedoosje vind dat deels geript is (of drijfnat) kun je natuurlijk ook gewoon een stuk papier in doen en daaroploggen. Vervolgens note naar eigenaar. Je kunt ook een kokertje zelf vervangen in zo'n geval.

 

Over het algemeen: graag terughoudend met dnf logs dus, aub.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan zo niet. Hier moeten regels voor komen. Zie andere draadjes. :P

 

Schei uit zeg...nog meer regels?

 

Niet geschoten, is altijd mis....dus strikt genomen is "niet gezocht" altijd "niet gevonden"

 

De bijbel zegt al:

 

"Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden" (Matteüs 7:7,8).

 

Met andere woorden: zoekt niet en gij zult niet vinden.

Met andere woorden: als ik besluit een aantal caches om uiteenlopende redenen niet te gaan zoeken, vind ik ze ook niet.

Met andere woorden: ik zou alle caches die ik niet ga zoeken, als "not found" kunnen loggen. Ik heb ze immers niet gevonden, want niet gezocht.

 

Maar dat zijn er 'as we speak' 749.379 en dat is me natuurlijk veel te veel werk....dus log ik alleen als not found, waar ik wel naar gezocht heb....maar echt niet kunnen vinden...om wat voor reden dan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nooit not found, als ik echt denk dat een cache geript is stuur ik gewoon een mailtje naar de eigenaar.

 

Je bent een cacher naar mijn hart !

 

Ik ontvang teveel not founds omdat het donker werd, omdat er geen tijd meer was, omdat ze iets niet begrijpen etc. Dat geeft een verkeerd beeld van de moeilijkheidsgraad van een cache en het is nmm. ook niet de bedoeling.

 

Not found = echt niet kunnen vinden ondanks uitgebreid zoeken.

Maar dan nog log ik zelf niet not found, want ik kom nog wel een keer terug.

 

Als je een cachedoosje vind dat deels geript is (of drijfnat) kun je natuurlijk ook gewoon een stuk papier in doen en daaroploggen. Vervolgens note naar eigenaar. Je kunt ook een kokertje zelf vervangen in zo'n geval.

 

Over het algemeen: graag terughoudend met dnf logs dus, aub.

 

Geopatra.

 

En ik wil juist altijd een not foundje zien, als er gezocht is en niet gevonden. Moet het wel een echte not found zijn.

De cache afgebroken omdat het donker werd of geen tijd enz, is een note. Wil ik best weten (deel je ervaringen), maar niet in de vorm van not found.

Wat ik ook niet nodig vind (en zelf meestal niet log) is een not found bij een 2e, 3e, enz, niet gevonden poging. Dat levert alleen spam op en onnodig veel not founds. 1 not found per cacher geeft een goed beeld van hoe het met de cache gaat.

 

Dan nog iets... wat ik onderstreept heb in de quote van Geopatra... zit daar niet juist een verband in? Tussen iets niet begrijpen en de moeilijkheidsgraad van een cache.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat ze iets niet begrijpen etc. Dat geeft een verkeerd beeld van de moeilijkheidsgraad van een cache en het is nmm. ook niet de bedoeling.

 

Geopatra.

 

Dan nog iets... wat ik onderstreept heb in de quote van Geopatra... zit daar niet juist een verband in? Tussen iets niet begrijpen en de moeilijkheidsgraad van een cache.

 

Op zich zit daar natuurlijk verband in, maar dat is toch niet wat ik bedoel met die opmerking.

Ik bedoel dat als een cacher onnodig veel dnf "huilers" ziet staan bij de logs hij al snel de indruk kan krijgen dat het een toch wel erg lastige cache zal zijn of dat de cache weg is. Dus losstaand van de moeilijkheidsgraad die vermeld wordt. Lezen is en blijft namelijk erg moeilijk.

 

Wat ik overigens helemaal niet begrijp is dat mensen met nog een half uurtje licht voor de boeg toch nog beginnen aan een route van een x-tal km's en dan een dnf loggen omdat ze na 2-3 wpt's moesten afhaken vanwege de duisternis. Echt storend.

 

Verder zitten we goeddeels op hetzelfde spoor , lijkt mij.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had afgelopen zondag een not found gelogd. De cache had ik eigenlijk gevonden, en ik zag hem zelfs zitten.

Maar ik durfde hem door de vele dreuzels niet te pakken.

 

Vandaag heb ik alsnog een :P op de cachepagina kunnen plaatsen.

 

In dat geval had ik geen Not Found gelogd, maar een Note geplaatst.

Je had hem immers wel zien zitten. Dus wel gevonden, alleen niet kunnen loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej Hallo,

 

Wat is voor jullie de defenitie van een not found??

 

Voor mij is het dat je op de coords die je gevonden hebt gaat zoeken

en als je daar niets gevonden hebt is het een not found.

 

Maar hoe denken jullie daar over??

 

Masterchef

Daar ben ik het wel mee eens. Het hoeft dus niet het eindcoördinaat te zijn, maar kan ook een tussenpunt zijn. Ik vind in ieder geval dat je wel in het veld geweest moet zijn (dus geen niet opgelost mysterie) en dat je echt gezocht moet hebben, want anders is het een not-finished.

 

Maar wat nu als je wel de koker hebt gevonden, maar het logboekje verdwenen is ? Volgens de definitie is dit geen not-found, maar topicstarter heeft me er persoonlijk op gewezen dat dit ook geen found is. Wat dan wel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...