Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Hoi Jan,

De infoschermen zijn standaard internet explorer vensters. Dus normaal gesproken inderdaad scrollen met de bijbehorende scrollbar.

Ok, jammer (voor mij dan). Blijf ik vooralsnog cachemate gebruiken. Grafisch niet zo mooi (cachemate dan), maar de slider vind ik net wat lastig om door teksten heen te scrollen.

 

Als je nou nog een oplossing bedenkt voor het eerste probleem ;-)... Lijkt me dat daar meer mensen over (gaan) 'klagen' die een echte vinger-touch telefoon/pda hebben, zeker als je een relatief klein scherm hebt.

Ik wil kunnen kopieren uit de teksten (voor de clue editor en de waypoint builder), dus selecteren is juist logisch.

Er valt weinig te veranderen aan de standaard internet explorer, maar al zou dat kunnen, ik weet niet zo 123 een goede combinatie van drag scrolling i.c.m. copy/pasten.

Ik zelf gebruik de 4-weg toets om te scrollen op mijn telefoon (hebben de meeste telefoons wel), of je kunt de scrollbalken op je telefoon verbreden (niet zelf getest).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Groundspeak heeft weer wat wijzigingen doorgevoerd op hun website.

Vandaag heb ik een nieuwe versie van GateCacher gereleased, waarmee alles weer naar behoren werkt.

Ajb. wel de info van de bestaande caches refreshen (of de cachelijst helemaal leeggooien), anders werken de hints niet.

Hier te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg het niet voor elkaar gatecacher met TomTom samen te laten werken.

In GateCacher staat TomTom juist ingesteld (hij vond zelfs automatisch het pad naar de map (Western Europe 1GB) op de opslagkaart.

Als ik echter de stappen van een eerdere post in dit topic (dus cache selecteren en vervolgens teruggaan naar de cachelijst en dan afsluiten), komt er geen bestandje in de map van de kaart van TomTom, noch staat er een nieuwe NP. Op wat voor NP zou je uberhaupt moeten zoeken? Die staan op categorie, maar uiteraard staan geocaches daar niet tussen ;). Maar goed, ik krijg het dus niet werkend, hoop dat iemand (bij wie het wel gelukt is) het even uit kan leggen! :dribble:

Heb TomTom 7 :P.

 

edit:

Het probleem is opgelost. Ik deed alles goed, maar blijkbaar was de config file (bedankt voor het helpen Dennis!) leeg. Opnieuw de juiste map geselecteerd in de config van GateCacher en alles werkte nu wel! Krijg een NP in de categorie GateCacher! :)

bewerkt door TheVirus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt me van wel. Nu moet ik, als ik zoek op caches in de buurt, elke keer bijvoorbeeld 5000 meter invullen, en zoeken op traditionals. Het zou handig zijn om de instellingen van je laatste zoekopdracht te onthouden. Misschien een ideetje?

Ik maak nu al een tijdje gebruik van gatecacher, en ik vind het werkelijk helemaal geweldig!! Complimenten voor dit mooie stukje software.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt me van wel. Nu moet ik, als ik zoek op caches in de buurt, elke keer bijvoorbeeld 5000 meter invullen, en zoeken op traditionals. Het zou handig zijn om de instellingen van je laatste zoekopdracht te onthouden. Misschien een ideetje?

Ik maak nu al een tijdje gebruik van gatecacher, en ik vind het werkelijk helemaal geweldig!! Complimenten voor dit mooie stukje software.

Hoi Kleine welp,

bedankt voor het compliment. :blush:

Wat je wil is inderdaad mogelijk en zit in de nieuwste release, te downloaden van de website.

 

Update 2010-04-08 (v3.1.3.0):

- Improvement: Search Near Me / Near Location now stores the last used distance and cache type.

- Bugfix: Username and Password couldn't contain special characters.

- Bugfix: Changing waypoints in GoogleMaps wouldn't change waypoints in Compass and Radar.

- Bugfix: Clicking the topright X wouldn't shutdown the application, but minimize. Now changed to the "ok" button, which will close the application properly.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he dennis,

 

kan het zijn dat de nieuwe versie nog niet op de site staat. die zegt nog 3.1.1.

 

gr wendy

Hoi Wendy,

 

net nog even gecontroleerd (zelf gedownload en geïnstalleerd), de juiste versie staat gewoon online.

Misschien nog eens proberen te installeren?

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: na lange tijd weer eens gatecacher gedownload, nu op mijn HTC touch diamond II, dat ziet er goed uit zeg Dennis.

ik heb hem gisteravond gedownload dus moet de laatste versie hebben. de enige nadeel wat ik nu onder vind wat ook al eerder is gemeld. Gatecacher onthoud mijn instellingen niet zoals usser name en wachtwoord en en de afstand zoeker.

 

verder een geweldige appli. ziet er functioneel uit en de eerste testen zijn top. :dribble::thumbup:

 

Dennis bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem gisteravond gedownload dus moet de laatste versie hebben. de enige nadeel wat ik nu onder vind wat ook al eerder is gemeld. Gatecacher onthoud mijn instellingen niet zoals usser name en wachtwoord en en de afstand zoeker.
Ook bij mij onthoud hij de instellingen niet, erg vervelend. Is daar een oplossing voor?

 

De oplossing hiervan stond in 1 van de vorige postings. Ook ik had last van het feit dat hij username en wachtwoord niet onthield. Dit probleem doet zich meestal voor als je de applicatie hebt opgeslagen op je geheugenkaart. Als je Gatecacher opslaat op het apparaat zelf is meestal dit probleem verholpen.

Ik heb zojuist ook de laatste versie geinstalleerd op mijn HTC touch pro2 en alles werkt naar behoren. :blush:

suc6

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem gisteravond gedownload dus moet de laatste versie hebben. de enige nadeel wat ik nu onder vind wat ook al eerder is gemeld. Gatecacher onthoud mijn instellingen niet zoals usser name en wachtwoord en en de afstand zoeker.
Ook bij mij onthoud hij de instellingen niet, erg vervelend. Is daar een oplossing voor?

 

De oplossing hiervan stond in 1 van de vorige postings. Ook ik had last van het feit dat hij username en wachtwoord niet onthield. Dit probleem doet zich meestal voor als je de applicatie hebt opgeslagen op je geheugenkaart. Als je Gatecacher opslaat op het apparaat zelf is meestal dit probleem verholpen.

Ik heb zojuist ook de laatste versie geinstalleerd op mijn HTC touch pro2 en alles werkt naar behoren. :thumbup:

suc6

 

Hij staat bij mij op het apparaat, vreemd maar misschien weet Dennis raad :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik bij een cache naar de foto's ga, dan zie ik wel een lijstje met fotonamen, maar een kadertje met een kruisje erin.

Wie heeft daar nog meer last van ? Ik heb dit eerder gehad en toen was het na een volgende installatie ineens weer goed.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik bij een cache naar de foto's ga, dan zie ik wel een lijstje met fotonamen, maar een kadertje met een kruisje erin.

Wie heeft daar nog meer last van ? Ik heb dit eerder gehad en toen was het na een volgende installatie ineens weer goed.

 

gr wendy

 

Je moet daarvoor bij "config. / instellingen" een vinkje zetten bij foto's laden. Je krijgt dan uiteraard wel veel meer data verkeer. Want hij haalt alle foto's op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat bij mij op het apparaat, vreemd maar misschien weet Dennis raad :blush:

 

 

Ik hoop het ook voor je, anders is het wel lastig maar gelukkig nog wel werkbaar. Dennis gaf vorig keer aan dat het in sommige gevallen voorkwam dat deze instellingen niet bewaard bleven en dat de oplossing meestal in de methode van opslaan zit. Maar bij jou werkt dat dus duidelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima applicatie, heb er al een paar caches mee kunnen vinden.

Van die afstand was inderdaad wat lastig, mooi dat dat nu opgelost is.

 

Wat ik zelf nog wel als verbeteringspunt wil opmerken: wachtwoord wordt zichtbaar opgeslagen. Kan dat nog anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...