Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb het programma op mijn vario III geinstaleerd en zodra in het opstart laad hij een heleboel caches in (weet niet waar hij die vandaan haalt?) en vervolgens doet hij niets meer en zit het programma helemaal vast en moet ik een soft reset geven.

Wat kan dit zijn?

bewerkt door speurhond
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm... vandaag gatecacher in het veld uitgeprobeerd. Ging een tijdje goed. Maar toe ik bij een korte multi de eindcoordinaten wilde invoeren, sloeg hij op tilt. Er kwam een melding dat het programma niet ondertekend was met een vertrouwd certificaat :blink: . Gelukkig had ik mijn gewone gps mee. Dus kwam het allemaal nog goed. Even uitvinden maar wat er mis ging.

Hoi no-name:),

klinkt als een beveiliging op je telefoon.

Kon je niet gewoon kiezen om door te gaan?

Gr. Dennis

 

Nee, doorgaan is geen optie. Als ik het icoontje aanklik krijg ik een rood scherm met de waarschuwing. Als ik die wegklik en weer het icoontje aanklik; hetzelfde. Ik kom er niet doorheen. Maar ik zag dat je een nieuwe versie hebt. Dan probeer ik die er eerst overheen te gooien en zie dan wel weer verder. Bedankt voor je reactie, overigens! :thumbup:

Ik heb op internet een paar oplossingen gevonden:

- Opnieuw installeren.

- Installeren op het intern geheugen i.p.v. op een storage card (mocht je dat gedaan hebben, schijnt soms problemen op te leveren).

- Security van je device aanpassen met de device security manager. (Zou ik niet aanraden, reset liever je device...)

 

Ah, ik heb hem eerst opnieuw geinstaleerd. Maar omdat ik jouw tip over intern geheugen nog niet had gezien, weer op mijn storage kaart. Op dit moment doet alles het nog (alleen thuis van alles weer geprobeerd). Toen ik daarna de nieuwe versie er probeerde op te zetten kreeg ik een melding dat het instaleren niet was gelukt i.v.m. een security probleem. helaas heb ik bij het downloaden van deze laatste versie het oude programmaatje overal weggehaald (had ik misschien beter eerst kunnen bewaren).

Heeft weinig met de versie te maken, eerder met de beveiligingsinstellingen van je apparaat.

Probeer het intern geheugen eens.

 

Heb hem op intern geheugen gezet en vandaag 2 caches mee gedaan. Werkte prima. Ook het field note systeem. thuis kon ik via die field notes op .com meteen loggen. Alleen mijn phone even instellen dat hij niet elke de 30 sec weer op stand-by gaat waardoor ik hem weer aan moet zetten. En zien hoe ik N up kan veranderen in head on in map stand. Ik heel tevreden (alleen het moet iets minder koud zijn als ik hem wil bedienen). Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Probleem opgelost. Ondanks dat bij het installeren werd gezegd dat de oude Gatecacher eraf gehaald word, zat hier het probleem. Eerst zelf alles weg halen en dan opnieuw installeren. Maar nu een ander probleem.

 

Het programma slaat nog steeds vast en moet de telefoon gerest worden. Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

bewerkt door speurhond
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Probleem opgelost. Ondanks dat bij het installeren werd gezegd dat de oude Gatecacher eraf gehaald word, zat hier het probleem. Eerst zelf alles weg halen en dan opnieuw installeren. Maar nu een ander probleem.

 

Het programma slaat nog steeds vast en moet de telefoon gerest worden. Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

Heb je iets meer info?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een klein probleempje.

Als ik met GSAK een GPX-file maak en deze wil toe voegen aan de cachelijst, dan lukt dat niet.

Er komen geen cache in de database te staan.

Komt dat omdat GSAK nog niet ge-update is?

Ik heb nog een klein probleempje.

Als ik met GSAK een GPX-file maak en deze wil toe voegen aan de cachelijst, dan lukt dat niet.

Er komen geen cache in de database te staan.

Komt dat omdat GSAK nog niet ge-update is?

Naar aanleiding van de mail van Zeldenrust dit ook even geprobeerd. Bij mij lukte het ook niet.

is het mogelijk om ook LOC.files in te voeren ipv aleen GPX.files?? in Gatecacher!

Zeldenrust, de trije susters, bedankt voor de testfiles.

Het GPX formaat bleek ook aangepast.

Ik ben nu bezig met een deel van de code te herschrijven. Hiermee wordt GPX import compatibel met beide versies, sneller en robuuster.

Als added bonus zullen ook loc-files gelijk geïmporteerd kunnen worden.

 

Ik verwacht de update vandaag (maandag) of morgen (dinsdag) online te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Probleem opgelost. Ondanks dat bij het installeren werd gezegd dat de oude Gatecacher eraf gehaald word, zat hier het probleem. Eerst zelf alles weg halen en dan opnieuw installeren. Maar nu een ander probleem.

 

Het programma slaat nog steeds vast en moet de telefoon gerest worden. Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

Heb je iets meer info?

 

Ik merk dit ook af en toe. Ik maak het toevallig net mee bij het toevoegen van een cache via GC code. Telefoon had toevallig even geen internet geloof ik, hij kon niets toevoegen en bleef hier helemaal op hangen. Een andere keer bleef hij hier ook hangen, maar toen drukte ik per ongeluk op Ok i.p.v. Annuleer. Er stond dus alleen GC. Misschien kun je hier iets mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Probleem opgelost. Ondanks dat bij het installeren werd gezegd dat de oude Gatecacher eraf gehaald word, zat hier het probleem. Eerst zelf alles weg halen en dan opnieuw installeren. Maar nu een ander probleem.

 

Het programma slaat nog steeds vast en moet de telefoon gerest worden. Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

Heb je iets meer info?

 

Ik merk dit ook af en toe. Ik maak het toevallig net mee bij het toevoegen van een cache via GC code. Telefoon had toevallig even geen internet geloof ik, hij kon niets toevoegen en bleef hier helemaal op hangen. Een andere keer bleef hij hier ook hangen, maar toen drukte ik per ongeluk op Ok i.p.v. Annuleer. Er stond dus alleen GC. Misschien kun je hier iets mee?

 

Ja, dat heb ik van het weekend ook 2x gehad. Gelukkig thuis bij het via gc opvragen. Alles liep vast. Apparaat uitzetten en opnieuw doen en dan doet hij het weer. Beetje omslachtig maar het gaat wel. Zal wel internetverbinding zijn. In het veld had hij ook een keer dat hij field note niet kon doorgeven omdat hij geen contact kon maken met .com. 10 minuten later weer wel. Dan klopt de tijd van found niet helemaal meer, maar dat is niet zo'n ramp. Internetverbindingprobleem lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Probleem opgelost. Ondanks dat bij het installeren werd gezegd dat de oude Gatecacher eraf gehaald word, zat hier het probleem. Eerst zelf alles weg halen en dan opnieuw installeren. Maar nu een ander probleem.

 

Het programma slaat nog steeds vast en moet de telefoon gerest worden. Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

Heb je iets meer info?

 

Het duurt heel lang voordat hij de GPX files ophaald en als ik een cache wil verwijderen dan slaat die vast. Ik kan ook niet somige GPX files openen. Hoeveel caches kun je eigenlijk in de GPX file maken die gatecacher aankan. 200 of 500 .....

 

Hij laat trouwens ook niet de fotos zien. Daar staat een kruisje bij.

bewerkt door speurhond
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het is weer tijd voor een update, v3.0!!

Hierin is veel gewijzigd, zoals te zien in de changelog:

 

Update 2010-02-14 (v3.0.0.0):

- All caches in the cachelist are now shown and selectable in the Maps navigation. Select a cache and click the compass to navigate.

- All waypoints of the current cache are selectable in the maps navigation. Select a waypoint and click the compass to navigate.

- Double click or press the action button in maps navigation to toggle between current location and the selected waypoint as map center.

- Smoother maps scrolling.

- Smooth scrolling of Cache and Waypoint list (just drag over it, use the arrow keys or the arrows at the right).

- North Up option (Config -> Navigation for permanent, up arrow on the keyboard for temporarily).

- Blue arrows in compass and radar are heading to the cache, red ones your own heading.

- Caching of OpenStreetMaps configurable (Config -> Navigation) for up to 30 days.

- GPX import now parses special characters correctly.

- Font issues on some devices should be fixed.

- Added copy/paste for clues, just press and hold to get the required context menus.

- Calculator now calculates as a GeoCacher, not Mathematically correct (eg:a=2, b=3, c=4; abc now is 234 instead of 2*3*4=24).

- Some graphical changes.

- Loads of code optimizations.

- BETA Release: Waypoints can be created from clues (eg.: N51 3a (b+c)*d+10).

 

Zoals altijd, te downloaden vanaf de website.

 

Veel cacheplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Caching of OpenStreetMaps configurable (Config -> Navigation) for up to 30 days.

 

Wat houd dit in?

Dat de plaatjes die gedownload worden voor OpenStreetMaps bewaard kunnen worden totdat ze 30 dagen oud zijn.

Per default bewaarde ik altijd maximaal 2 dagen. (Licentie restrictie van GoogleMaps, je mag enkel cachen voor prestatieverbetering, offline gebruik is niet toegestaan.)

Voor OSM geldt die restrictie niet meer.

Nu kun je dus instellen hoe lang deze kaarten bewaard blijven na een download, tot een max. van 30 dagen, zodat je eventueel voor een vakantie of iets dergelijks de OSM kaarten thuis / onder wifi kunt preloaden voor je op pad gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...