Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Hoi Gatecachers,

 

Heb tot nu toe alle 14 paginas hier gelezen maar niet kunnen vinden of deze programma het ook nog doet op een pda met Win 2003? :thumbup:

 

Grtx

Misschien wel als lookup programma (nooit getest), maar zeker niet als navigatie.

De GPS intermediate driver is een Windows Mobile 5 en hoger functionaliteit.

(Zie ook de Install sectie van de website.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op mijn HTC Touch Diamond werkt het perfect, alleen mis ik de gccode als ik van te voren een googlemap heb geprint (en opgeslagen op de HTC) waarop de gcnummers staan.

 

En op de HTC zonder ingebouwe gps haalt het progje geen caches op, ook al geef in coords van bijv thuislokatie in. Werkt het dus niet op een smartphone zonder gps?

 

Als ik een gpx-files inlees, maakt de smartphone toch verbinding met internet om cache-gegevens op te halen. (is in buitenland niet altijd gewenst ivm hoge kosten) Kan ik dit uitzetten, of staan die gegevens standaard niet in een gpx-file?

 

(misschien voor jullie domme vragen maar ik weet het echt niet)

 

Nelleke

In principe werkt GateCacher ook zonder GPS, ook al heb ik het echt bedoelt om mee te cachen in plaats van als opzoek applicatie.

Zoeken op locatie zou moeten werken zolang je internet hebt. Zoals Zeldenrust aangeeft, check je username en password.

Uit de GPX file haal ik weinig meer dan de cachenaam, GC-code en de waypoints. De rest komt van internet op basis van de GC-codes uit de GPX.

Standaard gebeurd dit bij het laden van de GPX, zodat je juist voordat je weggaat alles kunt pre-loaden en dus onderweg geen dataverkeer meer hebt.

Wil je dit uitzetten, dan kan dat onder config->misc. De cache beschrijving en dergelijke worden dan pas opgehaald wanneer je ze voor de eerste keer opvraagt.

Ik denk dat het beter is om te pre-loaden, daarom staat dit standaard aan. Maar als je dit gedrag wilt wijzigen, be my guest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nu voor navigeren met google map een internetverbinding nodig?

Ja, GoogleMaps staat geen offline gebruik toe.

Wel wordt alles tijdelijk gecached, zodat je niet elke keer opnieuw alles moet downloaden.

Denk aan ca. 2 a 3 mb aan dataverkeer voor een redelijke multi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik GateCacher nu al aardig tijdje door een tip van mijn broer.

Ben erg te spreken hier over.

 

Zelf gebruik ik de google maps functie niet, heb hem namelijk gewoon als applicatie geinstalleerd en had

die dan ook liever er in gezien maar ach. Als je flatFee abbonement hebt maakt het niks uit natuurlijk, maar ik

heb dat helaas niet.

 

Ik zou zeggen, ga zo door met het verbeteren van GateCacher.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je op een of andere manier ook de gegevens van google maps in de PDA van te voren in laden?

Ik heb namelijk in het veld geen internetverbinding.

Formeel: nee. Enige vorm van offline gebruik is door Google niet toegestaan.

 

Uit performance overweging en om dataverkeer te besparen, cache ik wel een hoop data voor een tijdje op het device zelf. (In ieder geval op dezelfde dag.)

Je zou dus thuis met een internet verbinding heel het gekozen gebied door kunnen scrollen op de gewenste zoom niveaus.

De caching zal er dan voor zorgen dat de ingeladen delen vanaf disk geladen worden wanneer je ze nogmaals opvraagt, indien aanwezig.

Uiteraard is dat niet de bedoeling en support ik dit gebruik niet. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik GateCacher nu al aardig tijdje door een tip van mijn broer.

Ben erg te spreken hier over.

 

Zelf gebruik ik de google maps functie niet, heb hem namelijk gewoon als applicatie geinstalleerd en had

die dan ook liever er in gezien maar ach. Als je flatFee abbonement hebt maakt het niks uit natuurlijk, maar ik

heb dat helaas niet.

 

Ik zou zeggen, ga zo door met het verbeteren van GateCacher.

Hoi Turbo-boy,

 

dank je voor de complimenten.

Ik heb heel bewust gekozen voor een eigen implementatie van GoogleMaps. Je kunt nu makkelijker switchen naar andere providers, zoals OpenStreetMap, en het dataverkeer is juist minder, doordat ik niet elke keer de waypoints / routes hoef door te geven, maar ze zelf op de map kan tekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij de nachtelijke update heeft geocaching.com de login methode aangepast.

Hierdoor kan GateCacher op dit moment niet meer inloggen op de website, waardoor coordinaten niet doorkomen.

Vandaag zal ik daarom in de loop van de dag een update uitbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de nachtelijke update heeft geocaching.com de login methode aangepast.

Hierdoor kan GateCacher op dit moment niet meer inloggen op de website, waardoor coordinaten niet doorkomen.

Vandaag zal ik daarom in de loop van de dag een update uitbrengen.

Nieuwe versie staat online.

Voor mensen die graag correct data van geocaching.com in GateCacher hebben: UPDATEN!

Ik heb ook gelijk een aantal andere wijzigingen doorgevoerd.

 

Update 2009-06-25 (v2.4.2.0):

- Updated to new login method of geocaching.com

- Fixed minor visual bugs

- Added Natural Area Coding to conversions

- Restoring of last known coordinates if there's no GPS fix yet

- Hints will not be shown by default when switching caches, description is shown instead

- Loads of optimizations

- Found status will now not be overwritten if changed manually to found

- Cancelling a waypoint overwrite will now take you back to the entry field

- Major speed-up in loading of caches (near location / near me / load gpx. Approx. 2x as fast)

 

Uiteraard weer te vinden op de website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu met gateCacher een andere GPS wil selecteren dan mij standaard ingebouwde GPS.

Kan dat dan? Met andere woorden ik zou de mogelijkheid om te kiezen tussen een Bleutooths en de ingebouwde.

GateCacher heeft daar weinig mee van doen, omdat simpelweg de Microsoft driver gebruikt wordt.

In het control panel van Windows Mobile onder Systeem vind je de GPS settings.

Sommige telefoons laten je die niet anders instellen, dan kun je de registry aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wat je ook kan gebruiken is GPSID is een SDK van Microsoft, ik had het zelfde probleem, echter wou mijn

mee geleverde software van HP de registry key's niet opslaan.

 

GPSID deed dit wel perfect.

 

Als je hem niet kan vinden kan ik hem wel voor je online zetten, laat het maar even weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine, is het mogelijk om het aan te passen voor de pocketpc met windows 2003?

 

Ik heb een iPAQ (van Mr. Atari overgenomen), waarop ik Gatecacher wil draaien.

Ik heb het cab-bestand via AtiveSync op de iPAQ gezet en daar gestart.

 

Ik krijg nu: Setup Failed.

The file "\My Documents\Gatecacher.cab is not a valid Windows CE Setup file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...