Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dit lijkt inderdaad vlotter te gaan.

Tot nu toe had ik nog geen last van bugs, denk ik, wel worstel ik zo af en toe met het 'uitschakelen' van gevonden en eigen caches.

 

Nu nog wachten op de koppeling met GM, lijkt me optimaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt inderdaad vlotter te gaan.

Tot nu toe had ik nog geen last van bugs, denk ik, wel worstel ik zo af en toe met het 'uitschakelen' van gevonden en eigen caches.

 

Nu nog wachten op de koppeling met GM, lijkt me optimaal!!!

Het zou een hoop snelheid en data moeten schelen.

Bugs zijn op dit moment echt de minder boeiende, maar wel irritant als je er tegenaan loopt.

 

Gevonden caches worden standaard niet toegevoegd aan de lijst met caches, je kunt er voor kiezen om dit wel te doen.

Er zal echter nooit zomaar iets uit de lijst gegooid worden. Dus als je een cache gevonden hebt en hij staat al in de lijst, dan blijft ie daar tot je er zelf genoeg van hebt en hem weggooid.

Op die manier kun je tenminste ook eens de waypoints en berekeningen terugkijken :dribble:

 

GoogleMaps gaat goed, net zoals de field notes.

De eerst volgende release zal dit wat mij betreft hebben, de Beta is bijzonder stabiel.

Ik ben nu aan het experimenteren om naast GoogleMaps ook OpenStreetMap te supporten.

Die zal in ieder geval voor later zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen,

zojuist een nieuwe versie online gezet. Uiteraard te downloaden op de website.

 

Dit is een behoorlijke update:

- De googlemaps support heb ik open gezet, samen met OpenStreetMap.

- De field Note functionaliteit is gereleased. Let wel op: Field Notes zijn GEEN logs! Onder My Profile -> Access My Field Notes kun je ze vinden en omzetten naar "echte" logs.

- De opslag structuur is verandert, waardoor het opstarten en afsluiten stukken sneller gaat en GateCacher veel meer caches aan kan zonder echt traag te worden.

Hiervoor zul je de eerste keer een data conversie scherm krijgen. Dit is eenmalig.

- Nieuwe coordinaat conversies (Swiss Grid en ECEF).

- Een paar kleine bugfixes.

 

Veel plezier!

bewerkt door Melusine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wauw, wat is het toch een super programmaatje.

 

Ik doe er steeds meer mee ondanks dat ik het nognwat eng vind om met mijn telefoon te werken, bang dat er iets mee gebeurd. Mijn gps kan meer hebben als die zou vallen. Fijn dat er een pdf bij zit met de handleiding. Misschien hoef ik dan niet zo vaak vragen te mailen naar Melusine :D . Alhoewel het lijntje kort is omdat ze in de Kuddecache groep zitten.

 

Ga zo door !!!!!!! :dribble:

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan je er ook mee projecteren?

Onze gpsr kan daar niet mee overweg en als dit programma het zou kunnen is dat natuurlijk mooi.

Ik voel me bijna beledigd B)

Ja, GateCacher kan projecteren, kruispeilingen maken, twee cirkels met elkaar laten snijden, twee lijnen laten snijden op basis van twee startpunten en twee headings en diverse conversies en....

Iets te veel om op te noemen. Mijn doelstelling is ALLES te kunnen wat nodig is om te kunnen geocachen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me bijna beledigd :)

Ja, GateCacher kan projecteren, kruispeilingen maken, twee cirkels met elkaar laten snijden, twee lijnen laten snijden op basis van twee startpunten en twee headings en diverse conversies en....

Iets te veel om op te noemen. Mijn doelstelling is ALLES te kunnen wat nodig is om te kunnen geocachen. B)

Sorry.

Ik had natuurlijk ook nog niet op je site gekeken. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me bijna beledigd ;)

Ja, GateCacher kan projecteren, kruispeilingen maken, twee cirkels met elkaar laten snijden, twee lijnen laten snijden op basis van twee startpunten en twee headings en diverse conversies en....

Iets te veel om op te noemen. Mijn doelstelling is ALLES te kunnen wat nodig is om te kunnen geocachen. :)

Sorry.

Ik had natuurlijk ook nog niet op je site gekeken. :)

Geen probleem:)

Gewoon proberen, in principe kun je hiermee zonder "echte" GPS vrijwel alle geocaches doen.

(En in mijn ogen makkelijker, maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fantastisch programma is dit zeg. Heel erg bedankt.

 

Ik heb nog wel een vraag en hoop dat iemand de vraag kan beantwoorden.

Ik gebruik een HTC Diamond om te geocachen. Helaas is het volgens mij niet mogelijk om static navigation om deze smartphone/pda uit te schakelen waardoor geocachen erg lastig is.

Ik overweeg daarom een Externe bluetooth GPS met Sirffstar III chip aan te schaffen en deze te koppelen aan de HTC diamond.

Op deze GPS kan ik dan static navigation wel uit zetten.

 

Nu de vraag: Ik heb strak dus twee GPS units beschikbaar. De interne van de HTC Diamond en de externe die via bluetooth gekoppeld is.

Hoe kan ik de gatecacher software duidelijk maken welke GPS hij moet gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine, ik ben echt weer onder de indruk.

Ik was nog enkele versies geleden blijven hangen en de schrik was groot toen ik de nieuwe layout zag.

Waanzinnig mooi.

de kompas- en radarfunctie werken goed op m'n p3300, dat was de voornaamste bug.

 

Nog wel even wennen aan de cachepresentatie maar erg origineel.

 

Ninja42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn HTC Touch Diamond werkt het perfect, alleen mis ik de gccode als ik van te voren een googlemap heb geprint (en opgeslagen op de HTC) waarop de gcnummers staan.

 

En op de HTC zonder ingebouwe gps haalt het progje geen caches op, ook al geef in coords van bijv thuislokatie in. Werkt het dus niet op een smartphone zonder gps?

 

Als ik een gpx-files inlees, maakt de smartphone toch verbinding met internet om cache-gegevens op te halen. (is in buitenland niet altijd gewenst ivm hoge kosten) Kan ik dit uitzetten, of staan die gegevens standaard niet in een gpx-file?

 

(misschien voor jullie domme vragen maar ik weet het echt niet)

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn HTC Touch Diamond werkt het perfect, alleen mis ik de gccode als ik van te voren een googlemap heb geprint (en opgeslagen op de HTC) waarop de gcnummers staan.

 

En op de HTC zonder ingebouwe gps haalt het progje geen caches op, ook al geef in coords van bijv thuislokatie in. Werkt het dus niet op een smartphone zonder gps?

 

 

Ik gebruik het progje ook op mijn smartphone en die heeft ook geen GPS. Ik kan wel caches ophalen.

Heb jij bij Config>User wel je naam en wachtwoord wel opnieuw ingegeven?

Moest ik namelijk ook opnieuw invoeren bij het vernieuwde programma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wauw, wat is het toch een super programmaatje.

 

Ik doe er steeds meer mee ondanks dat ik het nognwat eng vind om met mijn telefoon te werken, bang dat er iets mee gebeurd. Mijn gps kan meer hebben als die zou vallen. Fijn dat er een pdf bij zit met de handleiding. Misschien hoef ik dan niet zo vaak vragen te mailen naar Melusine :thumbup: . Alhoewel het lijntje kort is omdat ze in de Kuddecache groep zitten.

 

Ga zo door !!!!!!! :thumbup:

 

groetjes wendy

 

 

Wat een fantastisch programma is dit zeg. Heel erg bedankt.

 

Ik heb nog wel een vraag en hoop dat iemand de vraag kan beantwoorden.

Ik gebruik een HTC Diamond om te geocachen. Helaas is het volgens mij niet mogelijk om static navigation om deze smartphone/pda uit te schakelen waardoor geocachen erg lastig is.

Ik overweeg daarom een Externe bluetooth GPS met Sirffstar III chip aan te schaffen en deze te koppelen aan de HTC diamond.

Op deze GPS kan ik dan static navigation wel uit zetten.

 

Nu de vraag: Ik heb strak dus twee GPS units beschikbaar. De interne van de HTC Diamond en de externe die via bluetooth gekoppeld is.

Hoe kan ik de gatecacher software duidelijk maken welke GPS hij moet gebruiken?

 

 

Melusine, ik ben echt weer onder de indruk.

Ik was nog enkele versies geleden blijven hangen en de schrik was groot toen ik de nieuwe layout zag.

Waanzinnig mooi.

de kompas- en radarfunctie werken goed op m'n p3300, dat was de voornaamste bug.

 

Nog wel even wennen aan de cachepresentatie maar erg origineel.

 

Ninja42

:huh: Veel complimenten...

@Wendy: Ik heb de documentatie ook echt ge-update naar de versie 2 serie, die zal ik bij de volgende release erbij doen, dan heb je wat meer aan de handleiding...

@P. van der Poel: Elke GPS die je werkend kun krijgen met de in Windows ingebouwde GPS functie kan ook met GateCacher gebruikt worden. M.a.w.: Zie dat je in de setup van je telefoon de GPS settings aangepast krijgt, dan volgt GateCacher vanzelf.

@Ninja42: Ik heb inderdaad in versie 2 een groot aantal stabiliteits en geheugengebruik issues opgepakt. Zou een hoop moeten schelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...