Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Net weer een nieuwe versie online gezet.

Een aantal bugs gefixed, maar vooral:

- Clue editor is terug van weggeweest

- GPX files die m.b.v. GSAK zijn gemaakt kunnen geïmporteerd worden (tenminste, ik heb één test-file en daarmee werkt het :rolleyes:)

 

Zie ook de website

Hoi Melusine,

 

Fijn dat de clue editor terug is. Deze miste ik erg waardoor ik nog de oude versie gebruikte.

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met in een keer alle infomatie binnen halen was:

Ik haal caches op via: Near location en voer ik een coordinaat in en alle andere info waar hij om vraagt.

Daarna heb ik wel alle cache, maar niet de cachinformatie. :crybaby:

Deze kom ik met de oude versie inladen met "laat alle caches", Maar nu dus niet.

Ik zou ze dus nu eerst stuk voor stuk moeten openen (met internet verbonden) en kan daarna pas het veld in. (mijn PDA kan geen verbinding maken via GSM met internet).

 

Kan de functie van alle caches inladen terugkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat een prachtig programma !

Maar hier werkt ook het ophalen van info via de GPRS verbinding van de GSM niet.

Wifi daarentegen werkt wel.

Het lijkt wel alsof het programma het GPRS netwerk niet als netwerkverbinding naar internet ziet.

 

Keep up the good work ! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een nieuwe versie online gezet.

Een aantal bugs gefixed, maar vooral:

- Clue editor is terug van weggeweest

- GPX files die m.b.v. GSAK zijn gemaakt kunnen geïmporteerd worden (tenminste, ik heb één test-file en daarmee werkt het :beerchug:)

 

Zie ook de website

Hoi Melusine,

 

Fijn dat de clue editor terug is. Deze miste ik erg waardoor ik nog de oude versie gebruikte.

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met in een keer alle infomatie binnen halen was:

Ik haal caches op via: Near location en voer ik een coordinaat in en alle andere info waar hij om vraagt.

Daarna heb ik wel alle cache, maar niet de cachinformatie. :thumbup:

Deze kom ik met de oude versie inladen met "laat alle caches", Maar nu dus niet.

Ik zou ze dus nu eerst stuk voor stuk moeten openen (met internet verbonden) en kan daarna pas het veld in. (mijn PDA kan geen verbinding maken via GSM met internet).

 

Kan de functie van alle caches inladen terugkomen?

Technisch is dat wel mogelijk, maar ik weet simpelweg geen goede plek in de nieuwe menu structuur.

Daarom is ie gesneuveld.

Dat zou eigenlijk dan in de cachelijst moeten gebeuren denk ik.

 

Als je goede ideeën hebt die de applicatie verder niet complexer maken, houd ik me aanbevolen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prachtig programma !

Maar hier werkt ook het ophalen van info via de GPRS verbinding van de GSM niet.

Wifi daarentegen werkt wel.

Het lijkt wel alsof het programma het GPRS netwerk niet als netwerkverbinding naar internet ziet.

 

Keep up the good work ! :beerchug:

Als normaal met internet explorer internetten wel werkt, vermoed ik dat je t-mobile hebt.

Zoek dan eens in dit draadje op "speed manager".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel internetten via GPRS en ik heb geen t-mobile.

Ik kan dus ook niet op de speed.t-mobile.nl site komen.

 

Edit : Het gaat dus wel, maar het duurt eeuwen !

bewerkt door Robbee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel internetten via GPRS en ik heb geen t-mobile.

Ik kan dus ook niet op de speed.t-mobile.nl site komen.

 

Edit : Het gaat dus wel, maar het duurt eeuwen !

Hoi Robbee, fijn dat het toch werkt.

De verbindingsnelheid kan ik weinig aan doen...

Meestal gaat het wel goed, maar als je echt op GPRS zit, kan het inderdaad even duren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een nieuwe versie online gezet.

Een aantal bugs gefixed, maar vooral:

- Clue editor is terug van weggeweest

- GPX files die m.b.v. GSAK zijn gemaakt kunnen geïmporteerd worden (tenminste, ik heb één test-file en daarmee werkt het ;))

 

Zie ook de website

Hoi Melusine,

 

Fijn dat de clue editor terug is. Deze miste ik erg waardoor ik nog de oude versie gebruikte.

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met in een keer alle infomatie binnen halen was:

Ik haal caches op via: Near location en voer ik een coordinaat in en alle andere info waar hij om vraagt.

Daarna heb ik wel alle cache, maar niet de cachinformatie. :)

Deze kom ik met de oude versie inladen met "laat alle caches", Maar nu dus niet.

Ik zou ze dus nu eerst stuk voor stuk moeten openen (met internet verbonden) en kan daarna pas het veld in. (mijn PDA kan geen verbinding maken via GSM met internet).

 

Kan de functie van alle caches inladen terugkomen?

Technisch is dat wel mogelijk, maar ik weet simpelweg geen goede plek in de nieuwe menu structuur.

Daarom is ie gesneuveld.

Dat zou eigenlijk dan in de cachelijst moeten gebeuren denk ik.

 

Als je goede ideeën hebt die de applicatie verder niet complexer maken, houd ik me aanbevolen...

Dank voor je reactie. Ik zal kijken of ik een geschikt plekje kan vinden.

Maar hoe laat jij dan alle informatie dan in? Doe jij dat dan cache voor cache? Of heb je er een ander truckje voor? :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plaats waar deze functie misschien dan nog het beste zou kunnen komen is onder: select en dan Advanced.

Misschien niet helemaal de plaats waar hij hoort, maar waarschijnlijk wel het eenvoudigst te verwezelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een nieuwe versie online gezet.

Een aantal bugs gefixed, maar vooral:

- Clue editor is terug van weggeweest

- GPX files die m.b.v. GSAK zijn gemaakt kunnen geïmporteerd worden (tenminste, ik heb één test-file en daarmee werkt het :dribble:)

 

Zie ook de website

Hoi Melusine,

 

Fijn dat de clue editor terug is. Deze miste ik erg waardoor ik nog de oude versie gebruikte.

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met in een keer alle infomatie binnen halen was:

Ik haal caches op via: Near location en voer ik een coordinaat in en alle andere info waar hij om vraagt.

Daarna heb ik wel alle cache, maar niet de cachinformatie. :crybaby:

Deze kom ik met de oude versie inladen met "laat alle caches", Maar nu dus niet.

Ik zou ze dus nu eerst stuk voor stuk moeten openen (met internet verbonden) en kan daarna pas het veld in. (mijn PDA kan geen verbinding maken via GSM met internet).

 

Kan de functie van alle caches inladen terugkomen?

Technisch is dat wel mogelijk, maar ik weet simpelweg geen goede plek in de nieuwe menu structuur.

Daarom is ie gesneuveld.

Dat zou eigenlijk dan in de cachelijst moeten gebeuren denk ik.

 

Als je goede ideeën hebt die de applicatie verder niet complexer maken, houd ik me aanbevolen...

Dank voor je reactie. Ik zal kijken of ik een geschikt plekje kan vinden.

Maar hoe laat jij dan alle informatie dan in? Doe jij dat dan cache voor cache? Of heb je er een ander truckje voor? :blink:

 

Ik heb wel wat andere utilities, maar in alle eerlijkhid, mijn dataverkeer wordt betaald.

Ik laat dus caches gewoon onderweg in, of ik laat ze van tevoren op GC code, waarbij de info al geïnitialiseerd is.

 

De plaats waar deze functie misschien dan nog het beste zou kunnen komen is onder: select en dan Advanced.

Misschien niet helemaal de plaats waar hij hoort, maar waarschijnlijk wel het eenvoudigst te verwezelijken.

Ik had zelf bedacht, dat misschien een config parameter ook zou kunnen, waarbij je in kunt stellen bij welke laadmogelijkheid (GPX, near me, near location) je de cache info mee wil downloaden en waar niet.

Op die manier kun je het één keer naar wens instellen en ben je klaar.

Gaat in een van de volgende releases komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een nieuwe versie online gezet.

Een aantal bugs gefixed, maar vooral:

- Clue editor is terug van weggeweest

- GPX files die m.b.v. GSAK zijn gemaakt kunnen geïmporteerd worden (tenminste, ik heb één test-file en daarmee werkt het :dribble:)

 

Zie ook de website

Hoi Melusine,

 

Fijn dat de clue editor terug is. Deze miste ik erg waardoor ik nog de oude versie gebruikte.

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met in een keer alle infomatie binnen halen was:

Ik haal caches op via: Near location en voer ik een coordinaat in en alle andere info waar hij om vraagt.

Daarna heb ik wel alle cache, maar niet de cachinformatie. :blink:

Deze kom ik met de oude versie inladen met "laat alle caches", Maar nu dus niet.

Ik zou ze dus nu eerst stuk voor stuk moeten openen (met internet verbonden) en kan daarna pas het veld in. (mijn PDA kan geen verbinding maken via GSM met internet).

 

Kan de functie van alle caches inladen terugkomen?

Technisch is dat wel mogelijk, maar ik weet simpelweg geen goede plek in de nieuwe menu structuur.

Daarom is ie gesneuveld.

Dat zou eigenlijk dan in de cachelijst moeten gebeuren denk ik.

 

Als je goede ideeën hebt die de applicatie verder niet complexer maken, houd ik me aanbevolen...

Dank voor je reactie. Ik zal kijken of ik een geschikt plekje kan vinden.

Maar hoe laat jij dan alle informatie dan in? Doe jij dat dan cache voor cache? Of heb je er een ander truckje voor? :blink:

 

Ik heb wel wat andere utilities, maar in alle eerlijkhid, mijn dataverkeer wordt betaald.

Ik laat dus caches gewoon onderweg in, of ik laat ze van tevoren op GC code, waarbij de info al geïnitialiseerd is.

 

De plaats waar deze functie misschien dan nog het beste zou kunnen komen is onder: select en dan Advanced.

Misschien niet helemaal de plaats waar hij hoort, maar waarschijnlijk wel het eenvoudigst te verwezelijken.

Ik had zelf bedacht, dat misschien een config parameter ook zou kunnen, waarbij je in kunt stellen bij welke laadmogelijkheid (GPX, near me, near location) je de cache info mee wil downloaden en waar niet.

Op die manier kun je het één keer naar wens instellen en ben je klaar.

Gaat in een van de volgende releases komen.

 

Dat is waarschijnlijk nog een veel betere plaats. :crybaby:

Bedankt dat je dit er toch weer aan toe wilt voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer een nieuwe versie gereleased.

Zoals gebruikelijk, te vinden op de website...

 

Wijzigingen in de release build zijn voornamelijk bugfixes en de mogelijkheid om cache info automatisch te laden bij het toevoegen van caches (zie verzoek van Zeldenrust hiervoor).

Pre-loading staat standaard aan wanneer je een gpx inlaad of "near location" zoekt. Bij "near me" staat het standaard uit. Instellingen te vinden onder Config->Misc.

 

Ook zullen er al wat nieuwe menu opties zichtbaar zijn van de aankomende beta, te weten google maps integratie en het posten van field notes, maar die doen in deze release nog niets.

Die gaan eerst naar de beta groep en daarna pas in de release.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb zojuist een nieuwe versie van GateCacher online gezet (v2.2.4.0).

 

Met name bugfixes, maar vooral ook een stuk snelheidswinst in het laden van cache info (en ook een stuk zuiniger met dataverkeer, naar schatting 70% vermindering).

 

De volledige changelog staat op de website, waar uiteraard ook de download staat.

 

Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...