Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Hoi Bedankt voor de reactie's,

 

Ik ga proberen de caches binnen te halen voordat ik opweg ga.

 

Mijn tweede vraag is hoeveel cache's kunnen maximaal in het programma worden geladen?

 

Bedankt alvast.

 

Ardligthart

GateCacher heeft geen opgelegde limieten.

Het geheugen van je PDA is de enige beperking.

In de praktijk heb ik wel eens 100+ caches op mijn (vrij lichte) smartphone geladen, maar ik heb het nooit bedoeld als archief.

 

Bij het pre-loaden van alle caches zal je PDA afhankelijk van het aantal caches een redelijke tijd niet beschikbaar zijn.

Houdt daar wel rekening mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Melusine

 

Je hebt een mooi programma geschreven. Wat mij opvalt als ik het gebruik dat in het main scherm nergens te lezen is welke cache is geselecteerd. Het lijkt me voor de hand liggen dat daar aangegeven wordt welke cache is geselecteerd.

 

Zelf heb ik ook aardigheid in programmeren en als ik je programma bekijk kan ik me voorstelellen dat je kiest voor de benadering waarbij je de cache als middelpunt neemt en dat is niet zoals het nu is.

 

Ik stel me het volgende voor:

 

Gatecacher start. Het main scherm komt en in het midden een icoon van een cache is zichtbaar, eronder tekst [ zoek een cache ] de gebruiker klikt erop en krijgt de mogelijkheden die onder menu te vinden zijn maar dan alleen vinden cache en cache lijst. Doel van dit deel van het programma is het kiezen van een cache.

 

De gebruiker kiest een cache uit een lijst of via vind cache, en vervolgens komt de gebruiker weer bij het main scherm. Daar staat nu het juiste icoon voor het juiste cache type en de naam van de cache en als nu op de cache wordt geklikt verschijnen de optie's navigeer, kompas, erheen, hints, omschrijving, nieuwe cache selecteren, enzovoorts. Doel van dit deel van het programma is werken met de cache.

 

Verder vraag ik me af of het erg moeilijk om de database te vullen met de gegevens uit de gpx bestanden terwijl je de info toch inleest. Je zou dan als er verbinding is de info kunnen vervangen voor verse. Misschien verwacht je dat weinig mensen het zullen gebruiken en veel mensen gebruiken van internet verbinding.

 

Het is niet mijn bedoeling kritiek te hebben op je werk, ik kreeg tijdens het gebruik deze ideeën en wilde ze toch opschrijven. Bedankt voor je werk en ik hoop dat ik ooit ook zoiets zou kunnen maken als jij hier maakt.

 

Groeten Ardligthart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe versie online gezet.

 

Uit de changelog:

Update 2009-03-06 (v1.2.2.0):

- Added "Always login" option under Config->Login. (Enabled per default.) This allows you to refresh cache info on caches with additional waypoints (at the cost of some extra data traffic).

- Clue Editor for each cache (in the cache menu, numeric clues from a to z, see the screenshots).

 

De clue editor ondersteunt 26 clues, a t/m z met standaard rekenfuncties (+-*/), haakjes en verwijzingen naar andere clues.

 

Voorbeeld:

a=43

b=a+7

c=(b/5)+a

 

Zal voor a,b en c de juiste waarden weergeven.

 

Wederom veel plezier en laat horen hoe het bevalt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe versie online gezet.

 

Uit de changelog:

Update 2009-03-06 (v1.2.2.0):

- Added "Always login" option under Config->Login. (Enabled per default.) This allows you to refresh cache info on caches with additional waypoints (at the cost of some extra data traffic).

- Clue Editor for each cache (in the cache menu, numeric clues from a to z, see the screenshots).

 

De clue editor ondersteunt 26 clues, a t/m z met standaard rekenfuncties (+-*/), haakjes en verwijzingen naar andere clues.

 

Voorbeeld:

a=43

b=a+7

c=(b/5)+a

 

Zal voor a,b en c de juiste waarden weergeven.

 

Wederom veel plezier en laat horen hoe het bevalt!

 

Ik kan niet wachten tot mijn Touch Diamond nu eindelijk eens terug is van 3'e keer reparatie! Belofte is dat deze reparatie snel gaat of anders een nieuwe. Overigens denk ik dat de T.D. een goed apparaat is en ik met dit exemplaar ff pech heb...

Ben benieuwd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Melusine

 

Je hebt een mooi programma geschreven. Wat mij opvalt als ik het gebruik dat in het main scherm nergens te lezen is welke cache is geselecteerd. Het lijkt me voor de hand liggen dat daar aangegeven wordt welke cache is geselecteerd.

 

Zelf heb ik ook aardigheid in programmeren en als ik je programma bekijk kan ik me voorstelellen dat je kiest voor de benadering waarbij je de cache als middelpunt neemt en dat is niet zoals het nu is.

 

Ik stel me het volgende voor:

 

Gatecacher start. Het main scherm komt en in het midden een icoon van een cache is zichtbaar, eronder tekst [ zoek een cache ] de gebruiker klikt erop en krijgt de mogelijkheden die onder menu te vinden zijn maar dan alleen vinden cache en cache lijst. Doel van dit deel van het programma is het kiezen van een cache.

 

De gebruiker kiest een cache uit een lijst of via vind cache, en vervolgens komt de gebruiker weer bij het main scherm. Daar staat nu het juiste icoon voor het juiste cache type en de naam van de cache en als nu op de cache wordt geklikt verschijnen de optie's navigeer, kompas, erheen, hints, omschrijving, nieuwe cache selecteren, enzovoorts. Doel van dit deel van het programma is werken met de cache.

 

Verder vraag ik me af of het erg moeilijk om de database te vullen met de gegevens uit de gpx bestanden terwijl je de info toch inleest. Je zou dan als er verbinding is de info kunnen vervangen voor verse. Misschien verwacht je dat weinig mensen het zullen gebruiken en veel mensen gebruiken van internet verbinding.

 

Het is niet mijn bedoeling kritiek te hebben op je werk, ik kreeg tijdens het gebruik deze ideeën en wilde ze toch opschrijven. Bedankt voor je werk en ik hoop dat ik ooit ook zoiets zou kunnen maken als jij hier maakt.

 

Groeten Ardligthart

Hoi Ardligthart,

dank je voor de feedback, dit wordt zeker niet als kritiek gezien, maar is juist meer dan welkom!

Ik ben mijn eigen gedachtenspinsels al zo gewend, dat ik niet altijd zie wat er wel en niet handig werkt...

 

De menu structuur omgeving is gekomen doordat ik zelf een smartphone gebruik (geen touchscreen, dus je moet wel).

Ik ben zelf ook aan het nadenken over een knoppen structuur en grafische uitbreidingen, het huidige hoofdscherm is een eerste aanzet.

Je idee om alles rondom thema's te organiseren spreekt me wel aan en neem ik mee.

Ik ga in ieder geval als eerste begin de cache info op de hoofdpagina melden, dat zal al wat schelen.

 

In alle eerlijkheid geef ik op dit moment missende functionaliteit prioriteit boven een meer gelikte interface, alhoewel dat misschien niet helemaal is waar iedereen op zit te wachten.

 

Ik heb wel eens gekeken naar het inladen van de extra GPX data, maar vond dat toen niet de moeite waard.

In het huidige datamodel is dit erg lastig en de gegevens zijn nooit zoals de cache legger ze bedoelt heeft (geen opmaak, missende info, etc.).

Mijn aanname is altijd geweest, dat wanneer je toch kiest voor het pre-loaden van caches, dat het dan ook niet erg is om de cache info op dat moment ook te preloaden vanaf het internet.

 

Als persoonlijke tip: begin niet aan het schrijven van dit soort programma's :cry:

De problemen waar je onderweg tegenaan loopt zijn misschien wel leerzaam, maar hebben mij ook redelijk wat hoofdpijn bezorgd :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Melusine,

Het ziet er weer zeer gelikt uit. Het wordt inderdaad steeds beter.

Er is alleen nog een issue met het overschakelen naar navigeren via het kompas op mijn p3300.

Dan hangt hij. De radar doet het prima.

 

Nog even volhouden en je hebt een juweeltje van een applicatie waar je erg veel van geleerd hebt.

 

groeten,

 

Ninja42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Melusine,

Het ziet er weer zeer gelikt uit. Het wordt inderdaad steeds beter.

Er is alleen nog een issue met het overschakelen naar navigeren via het kompas op mijn p3300.

Dan hangt hij. De radar doet het prima.

 

Nog even volhouden en je hebt een juweeltje van een applicatie waar je erg veel van geleerd hebt.

 

groeten,

 

Ninja42

Hoi Ninja42,

dank je voor het compliment!

Kun je iets meer zeggen over wanneer (en evt. met welke fout) het compas het niet doet (via het hoofdmenu, of als je een waypoint selecteert om te navigeren)?

Ik weet dat het inladen van het plaatje vrij geheugen hongerig is, heb je veel caches ingeladen?

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Dennis ik sprak voor mijn beurt.

Net de nieuwe versie erop gezet en zie daar... de GPS start vanzelf en het kompas werkt(voorlopig)

Echt chique.

 

Wel crasht hij nog als ik een extra waypoint intype en daarmee wil gaan navigeren.

 

Wordt vervolgd

 

Ninja42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Allen,

versie 1.5.1 van GateCacher is uit!

 

Uit de changelog:

Update 2009-03-19 (v1.5.1.0):

- Added support for photo's (limited to the first photo page, requires live internet feed). (Cache -> More -> Photos)

- Caches can now be sorted by title or distance (click on the column title, or press "0" to toggle).

- Redesigned calculators, now supported: Projection, waypoint average, intersections: 2 line (using 4 waypoints), 2 circle, 2 heading.

- Added coordinate conversions, supporting "Rijksdriehoek" (dutch) and UTM.

- Fixed bug in sound navigation (in combination with radar screen).

 

Updates between v1.2.2.0 and v1.5.1.0 were closed beta's.

 

 

Veel wijzigingen en toevoegingen dus tussen de laatste publieke release en deze.

 

Veel plezier en laat de gebruikservaringen ajb. komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat zoveel van dit soort applicaties op windows gebaseerd zijn :P

Zelf heb ik wel een oude pda met windows mobile en gps, maar daar is de accu snel van leeg sinds er WM6 op staat.

Die pda gebruik ik ook zelden buiten de auto, omdat software installeren op dat ding een ramp is.

 

Ik gebruik dus mijn nokia in het veld, en die vind symbian of java applicaties lekkerder, dus jammer dat dit niets wordt voor mij :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik dus mijn nokia in het veld, en die vind symbian of java applicaties lekkerder, dus jammer dat dit niets wordt voor mij :lol1:

 

Voor de Nokia Symbian gebruikers is er het (gratis) Geocache Navigator en daarom is juist zo fijn dat Melusine zicht zo inzet om ook een zo'n fantastisch progje te maken voor WM gebruikers. Zo'n goede is er namelijk nog niet.

 

Ivo-tje kijk eens op bovenstaande site ik heb nl al van meerdere mensen gehoord dat het een fijn progje is :ph34r:

 

Melusine, weer bedankt voor een update! Echt tof van je om je zo in te zetten... ik volg het op de voet! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik dus mijn nokia in het veld, en die vind symbian of java applicaties lekkerder, dus jammer dat dit niets wordt voor mij :lol1:

 

Voor de Nokia Symbian gebruikers is er het (gratis) Geocache Navigator en daarom is juist zo fijn dat Melusine zicht zo inzet om ook een zo'n fantastisch progje te maken voor WM gebruikers. Zo'n goede is er namelijk nog niet.

 

Ivo-tje kijk eens op bovenstaande site ik heb nl al van meerdere mensen gehoord dat het een fijn progje is :ph34r:

 

Melusine, weer bedankt voor een update! Echt tof van je om je zo in te zetten... ik volg het op de voet! :P

 

Het is ook een heel fijn progje, tot je een cache hebt waar je moet projecteren...

Dan is het gewoon gokken wat je doet!

Dan moet je het waypoint waarvandaan je moest projecteren instellen en dan gaan lopen tot je op de juiste afstand zit met de omgekeerde hoek...

En er mist nog wel wat meer ;)

Dus als ze hem 'even' kunnen rewriten naar symbian :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik dus mijn nokia in het veld, en die vind symbian of java applicaties lekkerder, dus jammer dat dit niets wordt voor mij :(

 

Voor de Nokia Symbian gebruikers is er het (gratis) Geocache Navigator en daarom is juist zo fijn dat Melusine zicht zo inzet om ook een zo'n fantastisch progje te maken voor WM gebruikers. Zo'n goede is er namelijk nog niet.

 

Ivo-tje kijk eens op bovenstaande site ik heb nl al van meerdere mensen gehoord dat het een fijn progje is :oops:

 

Melusine, weer bedankt voor een update! Echt tof van je om je zo in te zetten... ik volg het op de voet! :)

 

Het is ook een heel fijn progje, tot je een cache hebt waar je moet projecteren...

Dan is het gewoon gokken wat je doet!

Dan moet je het waypoint waarvandaan je moest projecteren instellen en dan gaan lopen tot je op de juiste afstand zit met de omgekeerde hoek...

En er mist nog wel wat meer

Dus als ze hem 'even' kunnen rewriten naar symbian

 

@ Matrjoschka: Bedankt voor de support ! :dribble:

 

@Ivo-tje: Geocache Navigator is inderdaad niet ideaal, je projectie voorbeeld is inderdaad lastig daarmee, maar er is in ieder geval iets.

 

Toen ik begonnen ben met schrijven was er heel weinig voor Windows Mobile en helemaal niets (nog steeds verder eigenlijk niet) voor SmartPhone.

"Even" porten naar Symbian valt tegen. Het platform is dermate anders, dat er dan een volledig nieuwe applicatie moet komen.

Ik ga dat in ieder geval niet oppakken. Wellicht dat iemand anders ervaring heeft op Symbian development...

 

Je hebt een PDA, dus je kunt altijd nog zowel je telefoon als je PDA meenemen.

Als ik zo vrij mag zijn, zijn de rekenmodules in GateCacher behoorlijk goed en uitgebreid te noemen.

Dan kun je naast normale projecties ook tenminste iets met de andere gedachtenkronkels, zoals kruispeilingen etc. doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...