Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Kan ik zelf de speed manager uitzetten om te kijken of deze inderdaad de boosdoener is?

 

Ja dat kan :lol: .

 

Via speed.t-mobile.nl heb ik de speedmanager uitgezet.

 

Resultaat: tekst :thumbup: i.p.v. witte schermen!!!!

Helaas kan ik er dus niet omheen programmeren.

Voor iedereen met t-mobile dus: gebruik bovenstaande tip van Blauwvinger.

Waar ik dan benieuwd naar ben: Lost dat ook je andere afstand probleem op?

Ik heb hier met diverse afstanden getest en ondervind geen problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nieuw probleem:

Bij menu/cache/meer/originele pagina opent een nieuw venster met een heeeeele tijd 0% vordering.

Dit is ook niet meer te stoppen, de enige remedie is om gatecacher via de programmalijst uit te schakelen.

Het grappige (maar niet heus) is dat gatecacher dan niet meer wil opstarten. Ik moet dan opnieuw m.b.v. de .cab file installeren.

 

Wil ik na die nieuwe install direct de cache bekijken waar ik al mee bezig was, krijg ik weer het witte scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw probleem:

Bij menu/cache/meer/originele pagina opent een nieuw venster met een heeeeele tijd 0% vordering.

Dit is ook niet meer te stoppen, de enige remedie is om gatecacher via de programmalijst uit te schakelen.

Het grappige (maar niet heus) is dat gatecacher dan niet meer wil opstarten. Ik moet dan opnieuw m.b.v. de .cab file installeren.

 

Wil ik na die nieuwe install direct de cache bekijken waar ik al mee bezig was, krijg ik weer het witte scherm.

 

Waarschijnlijk hing Internet Explorer (roep ik onderhuids aan). Misschien een te zware pagina om in zijn geheel te tonen.

Ik vermoed dat een soft-reset van je device al genoeg had geweest, maar los daarvan:

 

Caches worden ook na een re-install niet weg gegooid (denk ik :thumbup: ).

Weggooien van de cache of de cache-info refreshen zou afdoende moeten zijn om weer werkbare info te krijgen.

Volledige pagina is voor mij een laatste redmiddel als ik bijvoorbeeld informatie mis op de normale info pagina's o.i.d., maar meer ook niet.

 

Zou je eens kunnen kijken of er een proxy op je apparaat ingesteld staat?

Zo ja, dan kun je die omzeilen in GateCacher door Settings -> Misc-> Disable proxy.

Wellicht dat je daarmee verder komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Gatecacher geinstalleerd op mijn HTC Touch Diamond.

 

- Installatie liep perfect

- Al snel GPS contact (dus dat werkt ook)

- Vinden van caches in een straal van 5000 m werkt perfect

 

Eigenlijk werkt alles, behalve het navigeren naar een cache zelf. Hiervoor refresht het gps signaal niet vaak genoeg. Op lange afstanden is dit nog wel te doen maar als je enkele tientallen meters van een cache bent is dit niet meer te doen. Hetzelfde verhaal had ik al met oziexplorer op de HTC touch diamond. Ligt volgens mij aan de GPS chip, waarschijnlijk refresht ie te langzaam of staat "static navigation" aan.

 

Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.

 

Melusine, fantastisch proggie!

 

Qua grafische user interface kan er nog wel wat verbeterd worden denk ik. Kijk eens naar de nieuwe GPS-en van garmin of naar de nieuwe Oziexplorer. Grote knoppen die je met je vinger aan kunt klikken zonder dat je een stylus nodig hebt. Maar ik neem aan dat dat vervolgstappen zijn.

 

Wat mij betreft loopt ie dus perfect op een HTC touch diamond (behalve dan dat static nav.)

 

Mooi werk!

 

Maar...... ik kom er zojuist achter dat ik wel Route 66 kan selecteren en de hoofdmap staat ook goed, maar ik kan geen kaart selecteren.

 

 

Jameela

bewerkt door Yamela
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Gatecacher geinstalleerd op mijn HTC Touch Diamond.

 

- Installatie liep perfect

- Al snel GPS contact (dus dat werkt ook)

- Vinden van caches in een straal van 5000 m werkt perfect

 

Eigenlijk werkt alles, behalve het navigeren naar een cache zelf. Hiervoor refresht het gps signaal niet vaak genoeg. Op lange afstanden is dit nog wel te doen maar als je enkele tientallen meters van een cache bent is dit niet meer te doen. Hetzelfde verhaal had ik al met oziexplorer op de HTC touch diamond. Ligt volgens mij aan de GPS chip, waarschijnlijk refresht ie te langzaam of staat "static navigation" aan.

 

Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.

 

Melusine, fantastisch proggie!

 

Qua grafische user interface kan er nog wel wat verbeterd worden denk ik. Kijk eens naar de nieuwe GPS-en van garmin of naar de nieuwe Oziexplorer. Grote knoppen die je met je vinger aan kunt klikken zonder dat je een stylus nodig hebt. Maar ik neem aan dat dat vervolgstappen zijn.

 

Wat mij betreft loopt ie dus perfect op een HTC touch diamond (behalve dan dat static nav.)

 

Mooi werk!

 

Maar...... ik kom er zojuist achter dat ik wel Route 66 kan selecteren en de hoofdmap staat ook goed, maar ik kan geen kaart selecteren.

 

 

Jameela

Dank je voor de positieve feedback!

Static navigation is inderdaad per default aangezet op een Touch Diamond. Dit is waarschijnlijk uit te zetten. Zoeken op HTC Touch Diamond Static Navigation leverde mij deze website op. Wellicht dat dit je helpt, mocht je zelf iets beters vinden, laat dat dan even weten, veel mensen zullen daar blij mee zijn.

De update in de navigatieschermen zelf is 1x per seconde, dus dat zal wel loslopen.

 

Welke versie van Route 66 gebruik je? Ik heb hem getest met Route 66 Versie 7.

 

Knoppen zitten nog wel in de planning. Dat heeft nooit prioriteit gehad, aangezien ik voornamelijk op Smartphone werk (geen touch screen, dus alles via het menu).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

- Sommige caches hebben een "Additional Waypoints" deel op de cache-pagina. Deze informatie is nu dus ook benaderbaar vanuit GateCacher.

 

Ik heb geen feedback meer gehad van t-mobile gebruikers. Voor nu ga ik er vanuit dat de tip van blauwvinger, evt. gecombineerd met de configuratie optie om proxy's uit te zetten afdoende werkt.

 

Gezien de post van Jamela hierboven, neem ik aan dat de extra GPS aansturing die ik doe het "Google Maps moet bij veel HTC devices opgestart worden voordat GPS het doet" probleem oplost.

 

Veel plezier! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine,

 

Ik heb google maps inderdaad niet op hoeven starten.

 

Ik gebruik versie 8 van route 66. Misschien zit de kaart in een andere folder?

 

Bedankt voor de tip van de static nav. ga ik nog proberen, maar gezien de reacties op het forum van xda-developers en het feit dat ik het hele internet al afgezocht heb ik niet veel hoop. Als dit niet werkt kan ik altijd nog een externe bluetooth gps (sirfIII) kopen.

 

Heb ook een HP 5700 PDA, die zou ik als bluetooth gps ontvanger kunnen gebruiken voor mijn htc touch diamond dmv gps2blue, maar het lukt me niet om dat werkend te krijgen.

 

 

Jameela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

Goeie vraag :thumbup:

Config -> Navigation

Elke keer dat je het waypoint scherm verlaat zal een poi file weggeschreven worden.

Die kun je vervolgens in TomTom terug vinden bij je pois / "bijzondere plaatsen".

Hij zal alle waypoints van de geselecteerde cache bevatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine,

 

Ik heb google maps inderdaad niet op hoeven starten.

 

Ik gebruik versie 8 van route 66. Misschien zit de kaart in een andere folder?

 

Bedankt voor de tip van de static nav. ga ik nog proberen, maar gezien de reacties op het forum van xda-developers en het feit dat ik het hele internet al afgezocht heb ik niet veel hoop. Als dit niet werkt kan ik altijd nog een externe bluetooth gps (sirfIII) kopen.

 

Heb ook een HP 5700 PDA, die zou ik als bluetooth gps ontvanger kunnen gebruiken voor mijn htc touch diamond dmv gps2blue, maar het lukt me niet om dat werkend te krijgen.

 

 

Jameela

Versie 8 heb ik helaas (nog) niet. Waarschijnlijk inderdaad een andere folder of een andere manier van opslaan.

Wanneer ik deze versie in handen krijg, zal ik een update uitbrengen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

 

ben ook benieuwd Tom stuurt je altijd naar de weg!

 

misschien beter een support voor Ozie of Mapsource !

Ik zal ze op de wishlist zetten, naast Navigon, maar het wordt erg lastig om alle type navigatie in te bouwen.

(Moet ze zien te bemachtigen voor testen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

 

ben ook benieuwd Tom stuurt je altijd naar de weg!

 

misschien beter een support voor Ozie of Mapsource !

Ik zal ze op de wishlist zetten, naast Navigon, maar het wordt erg lastig om alle type navigatie in te bouwen.

(Moet ze zien te bemachtigen voor testen.)

 

 

ik wil wel proefkonijn worden ! :thumbup:

kom vaker in de regio breda

met de carnaval ook !

maar zie dan wazig door de alcohol :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

Goeie vraag :)

Config -> Navigation

Elke keer dat je het waypoint scherm verlaat zal een poi file weggeschreven worden.

Die kun je vervolgens in TomTom terug vinden bij je pois / "bijzondere plaatsen".

Hij zal alle waypoints van de geselecteerde cache bevatten.

 

Gatecacher.ov2 wordt in de Root van mijn geheugenkaart gezet en niet in de map van de op dat moment door TomTom gebruikte kaart.

Via Config -> Navigation -> Kaart kan ik ook de juiste map niet selecteren (als dat de bedoeling is) het pulldownmenu is helemaal leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...