Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

Goeie vraag :)

Config -> Navigation

Elke keer dat je het waypoint scherm verlaat zal een poi file weggeschreven worden.

Die kun je vervolgens in TomTom terug vinden bij je pois / "bijzondere plaatsen".

Hij zal alle waypoints van de geselecteerde cache bevatten.

 

Gatecacher.ov2 wordt in de Root van mijn geheugenkaart gezet en niet in de map van de op dat moment door TomTom gebruikte kaart.

Via Config -> Navigation -> Kaart kan ik ook de juiste map niet selecteren (als dat de bedoeling is) het pulldownmenu is helemaal leeg.

Dat is inderdaad de bedoeling.

Ik verwacht op de storage card een directory met daarin een ".mid" bestand, zoals \Storage Card\Western_Europe\Western_Europe.mid

Is de indeling bij jou anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

Goeie vraag :)

Config -> Navigation

Elke keer dat je het waypoint scherm verlaat zal een poi file weggeschreven worden.

Die kun je vervolgens in TomTom terug vinden bij je pois / "bijzondere plaatsen".

Hij zal alle waypoints van de geselecteerde cache bevatten.

 

Gatecacher.ov2 wordt in de Root van mijn geheugenkaart gezet en niet in de map van de op dat moment door TomTom gebruikte kaart.

Via Config -> Navigation -> Kaart kan ik ook de juiste map niet selecteren (als dat de bedoeling is) het pulldownmenu is helemaal leeg.

Dat is inderdaad de bedoeling.

Ik verwacht op de storage card een directory met daarin een ".mid" bestand, zoals \Storage Card\Western_Europe\Western_Europe.mid

Is de indeling bij jou anders?

 

Ja, bij TomTom Navigator 7 geen .mid bestanden meer.

Is er een speciale reden waarom je naar het .mid bestand zoekt, anders kan je wel naar het .pna bestand kunnen zoeken dat bestaat nog steeds.

 

\Opslagkaart\Western_and_Central_Europe_815.203\Western_and_Central_Europe.pna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe versie online gezet.

Wijzigingen:

- TomTom support!

 

Mooi, maar hoe ?

Goeie vraag ;)

Config -> Navigation

Elke keer dat je het waypoint scherm verlaat zal een poi file weggeschreven worden.

Die kun je vervolgens in TomTom terug vinden bij je pois / "bijzondere plaatsen".

Hij zal alle waypoints van de geselecteerde cache bevatten.

 

Gatecacher.ov2 wordt in de Root van mijn geheugenkaart gezet en niet in de map van de op dat moment door TomTom gebruikte kaart.

Via Config -> Navigation -> Kaart kan ik ook de juiste map niet selecteren (als dat de bedoeling is) het pulldownmenu is helemaal leeg.

Dat is inderdaad de bedoeling.

Ik verwacht op de storage card een directory met daarin een ".mid" bestand, zoals \Storage Card\Western_Europe\Western_Europe.mid

Is de indeling bij jou anders?

 

Ja, bij TomTom Navigator 7 geen .mid bestanden meer.

Is er een speciale reden waarom je naar het .mid bestand zoekt, anders kan je wel naar het .pna bestand kunnen zoeken dat bestaat nog steeds.

 

\Opslagkaart\Western_and_Central_Europe_815.203\Western_and_Central_Europe.pna

Niet echt een reden voor. Ik zocht gewoon een bestand waarmee ik een map directory kon onderscheiden van een "normale" directory.

In v6 komt ook het .pna bestand voor, dus ga ik nu die gebruiken als check, bedankt voor de tip!

 

Op de website staat een update (v1.0.0.5), waarin dit is aangepast.

 

Laat je weten of dit nu ook met v7 werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor tomtom7 op pda is het adres:

 

Opslagkaart\My Documents\Western_Europe_1GB_815.2024\Western_Europe_1GB.pna

 

Misschien kan dit ook nog behulpzaam zijn aangezien veel gebruikers TomTom op de PDA hebben.

Als het goed is leest TomTom enkel kaarten directories die gelijk in de "Opslagkaart" directory staan.

De My Documents ertussen ben ik in ieder geval nog niet tegen gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor tomtom7 op pda is het adres:

 

Opslagkaart\My Documents\Western_Europe_1GB_815.2024\Western_Europe_1GB.pna

 

Misschien kan dit ook nog behulpzaam zijn aangezien veel gebruikers TomTom op de PDA hebben.

 

Werkt idd ook.

Als ik een kaart in \Opslagkaart\My Documents\ gooi dan kan TomTom die gewoon vinden.

 

Op de website staat een update (v1.0.0.5), waarin dit is aangepast.

 

Laat je weten of dit nu ook met v7 werkt?

 

Ja werkt.

 

In Co-Input maak ik gebruik van het bestand "CurrentMap.dat"

In dit bestand staat welke kaart er op dat moment door TomTom gebruikt wordt.

De plaats waar "CurrentMap.dat" staat is afhankelijk van de versie TomTom die gebruikt wordt:

 

TomTom Navigator 5 en eerder :

"\My Documents\TomTom\CurrentMap.dat"

 

TomTom Navigator 6 en later Nederlandse WM:

"\Programmabestanden\Navigator\CurrentMap.dat"

"\Opslagkaart\Programmabestanden\Navigator\CurrentMap.dat"

 

TomTom Navigator 6 en later Engelse WM:

"\Program Files\Navigator\CurrentMap.dat"

"\SD card\Program Files\Navigator\CurrentMap.dat"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor tomtom7 op pda is het adres:

 

Opslagkaart\My Documents\Western_Europe_1GB_815.2024\Western_Europe_1GB.pna

 

Misschien kan dit ook nog behulpzaam zijn aangezien veel gebruikers TomTom op de PDA hebben.

 

Werkt idd ook.

Als ik een kaart in \Opslagkaart\My Documents\ gooi dan kan TomTom die gewoon vinden.

 

Op de website staat een update (v1.0.0.5), waarin dit is aangepast.

 

Laat je weten of dit nu ook met v7 werkt?

 

Ja werkt.

 

In Co-Input maak ik gebruik van het bestand "CurrentMap.dat"

In dit bestand staat welke kaart er op dat moment door TomTom gebruikt wordt.

De plaats waar "CurrentMap.dat" staat is afhankelijk van de versie TomTom die gebruikt wordt:

 

TomTom Navigator 5 en eerder :

"\My Documents\TomTom\CurrentMap.dat"

 

TomTom Navigator 6 en later Nederlandse WM:

"\Programmabestanden\Navigator\CurrentMap.dat"

"\Opslagkaart\Programmabestanden\Navigator\CurrentMap.dat"

 

TomTom Navigator 6 en later Engelse WM:

"\Program Files\Navigator\CurrentMap.dat"

"\SD card\Program Files\Navigator\CurrentMap.dat"

Wow! ;)

Je hebt er aardig wat research in zitten.

Er charmante manier van detecteren.

Voor de volgende versie :lol1:

Thanks!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb weer een nieuwe release online gezet.

Wijzigingen:

- Alle schermen nu full screen (meer ruimte).

- Garmin Mobile XT support

- Nacht modus ( rode tekst op zwarte letters). Voor de nachtcachers.

- Voice navigatie. Voor de kouwkleumen die geen zin hebben continu hun PDA vast te houden en cachen op drukke locaties (BETA) :)

 

Voice navigatie staat onder Config -> Misc. Nachtmodus rechtstreeks onder config.

 

Wederom veel plezier en laat wat horen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag,

 

Ik heb alle bestanden in de programmamap gestopt, maar ik kan het programma niet met de setup installeren omdat ik dat de programmeercode krijg. Hoe krijg ik het programma goed geinstalleerd? In de handleiding staat dat het heel makkelijk is... :blink:

 

Ik ben er blijkbaar niet zo handig in, maar ben wel geinteresseerd in het programma.

 

Met vriendelijke groet,

 

The Snakes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag,

 

Ik heb alle bestanden in de programmamap gestopt, maar ik kan het programma niet met de setup installeren omdat ik dat de programmeercode krijg. Hoe krijg ik het programma goed geinstalleerd? In de handleiding staat dat het heel makkelijk is... :)

 

Ik ben er blijkbaar niet zo handig in, maar ben wel geinteresseerd in het programma.

 

Met vriendelijke groet,

 

The Snakes

Als het goed is heb je "GateCacher.zip" van de website gedownload.

Als je de zip uitpakt, krijg je naast de handleiding ook een bestand genaamd "GateCacher.CAB".

Kopieer "GateCacher.cab" naar je PDA (gebruik ActiveSync, of kopieer de file naar een geheugenkaart en stop die in je PDA).

Ga op je PDA naar de directory waar "GateCacher.cab" staat (m.b.v. file-explorer).

Klik op "GateCacher.cab". Hierna start de installatie.

 

Na installatie staat tussen je programma's op de PDA een icoontje waarmee je GateCacher kunt starten.

 

Kom je hier verder mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het installeren is gelukt! :shutup:

 

Het heet bij mij GateCacher.zip en die had ik ook ge-unzipt voor ik hem in de betreffende map op de PDA heb gezet. Nu heb ik dat niet gedaan en dit zoals hierboven gedaan.

 

Bedankt voor de hulp, nu de volgende stap.....

 

Groeten,

 

Clementine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het installeren is gelukt! :shutup:

 

Het heet bij mij GateCacher.zip en die had ik ook ge-unzipt voor ik hem in de betreffende map op de PDA heb gezet. Nu heb ik dat niet gedaan en dit zoals hierboven gedaan.

 

Bedankt voor de hulp, nu de volgende stap.....

 

Groeten,

 

Clementine

Fijn dat het gelukt is!

Een CAB file wordt bij de meeste mensen ook weergegeven met een zip iccontje. (Winzip / winrar kunnen ook cab files uitpakken.)

 

Succes met het gebruik, de handleiding is denk ik vrij duidelijk en anders hoor ik het wel weer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine e.a.

 

Ik heb eindelijk mijn HTC diamond aan de gang gekregen met behulp van het programmaatje Franson Gpsgate. Nu werkt mijn Hewlett Packard PDA (sirfIII, static nav uit) als bluetooth gps ontvanger voor mijn HTC diamond via een virtuele com poort. Werkt helemaal fantastisch in combinatie met oziexplorer.

 

Nu mijn probleem, in ozieplorer kan ik kiezen uit welke com poort de gpsgegeven worden gehaald. Deze stel ik dus in op de virtuele com poort. In Gatecacher kan ik helaas niet kiezen en wordt het GPS signaal gewoon uit de in de HTC ingebouwde gps gehaald.

 

Melusine, is het op de een of andere manier mogelijk om te kiezen welke gps ontvanger je wilt gebruiken?

 

Jameela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine e.a.

 

Ik heb eindelijk mijn HTC diamond aan de gang gekregen met behulp van het programmaatje Franson Gpsgate. Nu werkt mijn Hewlett Packard PDA (sirfIII, static nav uit) als bluetooth gps ontvanger voor mijn HTC diamond via een virtuele com poort. Werkt helemaal fantastisch in combinatie met oziexplorer.

 

Nu mijn probleem, in ozieplorer kan ik kiezen uit welke com poort de gpsgegeven worden gehaald. Deze stel ik dus in op de virtuele com poort. In Gatecacher kan ik helaas niet kiezen en wordt het GPS signaal gewoon uit de in de HTC ingebouwde gps gehaald.

 

Melusine, is het op de een of andere manier mogelijk om te kiezen welke gps ontvanger je wilt gebruiken?

 

Jameela

Je maakt het jezelf wel moeilijk :)

Ik gebruik geen rechtstreekse com poort maar de Microsoft GPS intermediate driver.

Die staat op jouw device standaard op de interne GPS ingesteld.

Wanneer je de GPS settings van windows zelf op de bluetooth seriele poort instelt, zal elke applicatie die daar gebruik van maakt (zoals de mijne) daar op overgaan.

Hier kun je vinden hoe je de GPS driver configureert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...