Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Vooruitlopend op de testresultaten van Ninja42 heb ik al een update op de website geplaatst.

Wijzigingen:

- Crasht (als het goed is :beerchug: ) niet meer op de p3300 bij het opstarten.

- Layout aanpassingen in teksten, zodat alles beter leesbaar is.

- Radar navigatie stabieler gemaakt.

bewerkt door Melusine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het zal wel aan mij liggen hoor , maar ik krijg geen GPX file geladen wat gaat er fout? :thumbdown:

 

Enkel de door geocaching.com ge-exporteerde (of compatible hiermee) gpx-files worden op dit moment ondersteund.

Ik heb dit voornamelijk voor caching along a route e.d. ingebouwd.

 

Ik vermoed dat je een "niet geocaching.com" gpx file inlaad.

Die hebben geen specifieke attributen, zoals cache-code, die ik nodig heb.

 

Als je denkt dat je GPX file wel het juiste formaat is, ben je welkom hem door te mailen, anders heeft het voor nu geen zin. Het staat niet (hoog) op de planning alle GPX files te kunnen importeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een praktijktest gedaan. Daarbij een lijstje opgevraagd van de "near me" caches. Ik had een snelle fix en het lijstje werd dan ook keurig getoond.

Wat me opviel was dat alle gevonden en owned caches in de lijst bleven staan. Dit ondanks dat ik gisterenavond het progje pas van het net heb geplukt. Dat zou toch de versie zijn waarin het filter zou moeten werken??

 

:thumbup:

Papyrus

bewerkt door Papyrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het progje op mijn mio p350 gezet en het werkt. Alleen geeft de mio aan "GPS not ready""GPS is off" en ik weet eigenlijk niet wat ik moet veranderen om de gps aan te krijgen. Ik heb bij de instellingen gekeken, maar zie van alles staan. Ik heb er ook Navigon op zitten en dat werkt als een trein.

 

Naar de maker van dit progje : Hartelijk bedankt voor de moeite, en komt er in de toekomst ook een combinatie met Navigon ?

 

groetjes wendy

bewerkt door Team Casteleintjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een praktijktest gedaan. Daarbij een lijstje opgevraagd van de "near me" caches. Ik had een snelle fix en het lijstje werd dan ook keurig getoond.

Wat me opviel was dat alle gevonden en owned caches in de lijst bleven staan. Dit ondanks dat ik gisterenavond het progje pas van het net heb geplukt. Dat zou toch de versie zijn waarin het filter zou moeten werken??

 

:blush:

Papyrus

Net zelf nog even getest. Het filter werkt.

Waarschijnlijk heb je je login gegevens niet of niet goed erin staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het progje op mijn mio p350 gezet en het werkt. Alleen geeft de mio aan "GPS not ready""GPS is off" en ik weet eigenlijk niet wat ik moet veranderen om de gps aan te krijgen. Ik heb bij de instellingen gekeken, maar zie van alles staan. Ik heb er ook Navigon op zitten en dat werkt als een trein.

 

Naar de maker van dit progje : Hartelijk bedankt voor de moeite, en komt er in de toekomst ook een combinatie met Navigon ?

 

groetjes wendy

Hoi Wendy,

allereerst: Thanks voor de donatie!!

 

Er kunnen twee dingen misgaan waarom je geen GPS krijgt.

1. De GPS staat uit. Helaas een bekend probleem. Probeer eens iets als Google Maps o.i.d. gelijktijdig met mijn programma te draaien. De GPS zal dan aanstaan. (Voor meer info zie het kopje "install" op mijn website.)

2. De GPS intermediate driver is niet goed ingesteld. Ik heb zelf geen P350, maar heb op het pocketinfo forum deze settings gevonden:

 

Kies start --> instellingen --> systeem -->gps

 

Stel als volgt in:

gps automatisch beheren

programmapoort = com 4

hardwarepoort :com2

 

Hoop dat dit helpt :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Er kunnen twee dingen misgaan waarom je geen GPS krijgt.

1. De GPS staat uit. Helaas een bekend probleem. Probeer eens iets als Google Maps o.i.d. gelijktijdig met mijn programma te draaien. De GPS zal dan aanstaan. (Voor meer info zie het kopje "install" op mijn website.)

2. De GPS intermediate driver is niet goed ingesteld. Ik heb zelf geen P350, maar heb op het pocketinfo forum deze settings gevonden:

 

Kies start --> instellingen --> systeem -->gps

 

Stel als volgt in:

gps automatisch beheren

programmapoort = com 4

hardwarepoort :com2

 

Hoop dat dit helpt :blush:

 

De instellingen waren al zoals je ze beschreven hebt. Ik ga gewoon wat prutsen en wie weet komt het wel goed. Bedankt voor het meedenken.

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een praktijktest gedaan. Daarbij een lijstje opgevraagd van de "near me" caches. Ik had een snelle fix en het lijstje werd dan ook keurig getoond.

Wat me opviel was dat alle gevonden en owned caches in de lijst bleven staan. Dit ondanks dat ik gisterenavond het progje pas van het net heb geplukt. Dat zou toch de versie zijn waarin het filter zou moeten werken??

 

;)

Papyrus

Net zelf nog even getest. Het filter werkt.

Waarschijnlijk heb je je login gegevens niet of niet goed erin staan.

 

geocaching.com inloggegevens ingevoerd maar ik krijg nog steeds de complete lijst. Dus niet gefilterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een praktijktest gedaan. Daarbij een lijstje opgevraagd van de "near me" caches. Ik had een snelle fix en het lijstje werd dan ook keurig getoond.

Wat me opviel was dat alle gevonden en owned caches in de lijst bleven staan. Dit ondanks dat ik gisterenavond het progje pas van het net heb geplukt. Dat zou toch de versie zijn waarin het filter zou moeten werken??

 

;)

Papyrus

Net zelf nog even getest. Het filter werkt.

Waarschijnlijk heb je je login gegevens niet of niet goed erin staan.

 

geocaching.com inloggegevens ingevoerd maar ik krijg nog steeds de complete lijst. Dus niet gefilterd.

 

Als ik tussen de regels doorlees, had je bij de eerste test de gegevens er nog niet goed in staan.

Houdt er rekening mee, dat reeds in de lijst staande caches nooit gewist worden. Je ziet dus niet alleen de zoekresultaten, maar ook wat je al had.

Ik heb de volgende test gedaan:

- Cab file van de website geïnstalleerd op een device.

- Username en password goed ingesteld.

- Alle caches uit de lijst gegooid: Menu -> Cache -> More -> Delete all caches

- Gezocht met filter: gevonden caches komen niet in de lijst voor.

- Gezocht zonder filter: gevonden caches worden toegevoegd aan de rest.

 

Wat mij betreft in orde. Kom jij er zo ook uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een praktijktest gedaan. Daarbij een lijstje opgevraagd van de "near me" caches. Ik had een snelle fix en het lijstje werd dan ook keurig getoond.

Wat me opviel was dat alle gevonden en owned caches in de lijst bleven staan. Dit ondanks dat ik gisterenavond het progje pas van het net heb geplukt. Dat zou toch de versie zijn waarin het filter zou moeten werken??

 

;)

Papyrus

Net zelf nog even getest. Het filter werkt.

Waarschijnlijk heb je je login gegevens niet of niet goed erin staan.

 

geocaching.com inloggegevens ingevoerd maar ik krijg nog steeds de complete lijst. Dus niet gefilterd.

 

Als ik tussen de regels doorlees, had je bij de eerste test de gegevens er nog niet goed in staan.

Houdt er rekening mee, dat reeds in de lijst staande caches nooit gewist worden. Je ziet dus niet alleen de zoekresultaten, maar ook wat je al had.

Ik heb de volgende test gedaan:

- Cab file van de website geïnstalleerd op een device.

- Username en password goed ingesteld.

- Alle caches uit de lijst gegooid: Menu -> Cache -> More -> Delete all caches

- Gezocht met filter: gevonden caches komen niet in de lijst voor.

- Gezocht zonder filter: gevonden caches worden toegevoegd aan de rest.

 

Wat mij betreft in orde. Kom jij er zo ook uit?

 

Yepp!! Dat was het.

 

Eerste keer waren inderdaad de login gegevens niet juist. Daarna de lijst niet gewist.

Hartstikke bedankt voor dit duidelijke stappenplan. We experimenteren weer verder.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beloofd terug te komen op alle verzoeken / bugs die ik hier ben tegengekomen:

 

- Google Maps moet bij veel HTC devices opgestart worden voordat GPS het doet.

Voor mij prio 1. Veel gebruikers hebben hier last van.

 

- Als ik nl. mijn toetsenbord op mijn display uitklap, gaat deze over het scherm heen.

Klopt. Dit staat hoog op mijn wishlist om op te lossen, maar is technisch lastig.

 

- Als je via de "Cache Description" een Waypoint toe wilt voegen dan gaat dat niet goed.

Het Coördinaat van het nieuwe Waypoint MWP000001 is niet het zelfde als die in de in de tekst staat.

Deze functionaliteit is experimenteel. Bij veel caches gaat het wel goed, bij sommigen nog niet. Kan de melder de betreffende cache-code(s) doorgeven?

 

- Komt er ook ondersteuning voor TomTom ? '

Ja. Ik heb zelf geen TomTom, dus het is lastig bouwen en testen. De bedoeling is er altijd geweest, maar het komt zeker niet voor de bovenstaande toetsenbord en gps issues weg zijn.

 

- Nederlands

Meertaligheid staat niet op de planning. De meeste Nederlanders kunnen aardig overweg met Engels en zeker de geocaching termen kan ik zelf meer waarderen in het Engels. Wellicht dat dit na alle andere wensen nog meegenomen wordt.

 

 

+ Een NulExeption op mijn HTC p3300 met WM6.0.

Zou verholpen moeten zijn.

 

+ Bij Navigate to Text in staan de tekstvlakken te dicht bij elkaar waar door ze elkaar over lappen.

Elk tekstvlak heeft 2 regels maar er is maar ruimte voor 1 1/2 regel.

(HTC TyTNII QVGA)

Zou verholpen moeten zijn.

 

Hopelijk weer wat vragen beantwoord, wanneer er een update komt zal ik me zeker terugmelden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...