Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Uit frustratie over de reeds beschikbare geocaching applicaties voor Windows Mobile / SmartPhone heeft de mannelijke helft van team Melusine zelf iets nieuws ontwikkeld. Dit willen we graag met jullie delen.

 

Voor meer informatie kijk op de GateCacher website.

Suggesties zijn welkom, maar graag via e-mail naar het adres op de site.

Het is wel een hobbyproject, dus verwacht niet gelijk response of een applicatie-update ;)

 

Groeten, team Melusine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit probleem heb ik ook gezien op de TyTN II (zelfde GPS chipset).

Deze GPS chipset (Qualcomm) wordt i.c.m. de Microsoft GPS toolkit niet aangezet.

Simpelweg van te voren google maps opstarten is als het goed is al afdoende (hielp ook op de TyTN II).

Voor meer info en "charmantere" oplossingen, zie het Install deel van de website.

Hier vind je links naar xda-developers, waar heel veel mensen zich hier al druk over hebben gemaakt.

 

Laat je weten hoe het loopt?

 

Overigens ben je beter uit met bijvoorbeeld een losse keychain gps.

Mijn ervaringen met de qualcomm chipset op de TyTN II zijn qua precisie en dekking niet denderend.

 

Helaas, geen GPS op de MDA Compact 4 (HTC Diamond)
bewerkt door Melusine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit probleem heb ik ook gezien op de TyTN II (zelfde GPS chipset).

Deze GPS chipset (Qualcomm) wordt i.c.m. de Microsoft GPS toolkit niet aangezet.

Simpelweg van te voren google maps opstarten is als het goed is al afdoende (hielp ook op de TyTN II).

Voor meer info en "charmantere" oplossingen, zie het Install deel van de website.

Hier vind je links naar xda-developers, waar heel veel mensen zich hier al druk over hebben gemaakt.

 

Laat je weten hoe het loopt?

 

Overigens ben je beter uit met bijvoorbeeld een losse keychain gps.

Mijn ervaringen met de qualcomm chipset op de TyTN II zijn qua precisie en dekking niet denderend.

 

Helaas, geen GPS op de MDA Compact 4 (HTC Diamond)

 

Datdeed het hem. Het werkt nu. Zal hem later eens test in het veld. Voor nu de opmerking dat de gevonden en eigen caches ook in de lijst voorkomen ondanks dat ze opties uitgevinkt waren.

 

Zo te zien is kan het een topper worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Datdeed het hem. Het werkt nu. Zal hem later eens test in het veld. Voor nu de opmerking dat de gevonden en eigen caches ook in de lijst voorkomen ondanks dat ze opties uitgevinkt waren.

 

Zo te zien is kan het een topper worden!

 

Leuk om te horen dat het werkt!

 

De zoek bug klopt, ik ben nu nog te zuinig met dataverkeer (ik log de gebruiker bij deze zoekoptie nu niet in op de website).

Ik zal hier posten wanneer ik dit gewijzigd heb.

 

Je zult in het veld vooral tegen de precisie van de GPS aanlopen.

Met name "static navigation" is lastig voor geocachers. (Bij lage snelheid geeft de gps receiver dan geen wijzigingen in positie meer door.)

Bij sommige telefoons is dit uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze apllicatie gedownload en geïnstalleerd op mijn MDA compact III met windows mobile 6.0 Professional. Compact Framework 2.0 ook gedownload en geïnstalleerd op mijn PDA. Als ik nu gatecacher opstart dan krijg ik de volgende foutmelding:

 

GateCacher.exe

NullReferenceException

 

bij System.Windows.Forms.Timer._WnProc()

bij System.Windows.Forms.ApplicationThreadContext._InternalContextMessages()

bij Microsoft.AGL.Forms.EVL.EnterMainLoop()

bij System.Windows.Forms.Application.Run()

 

Hierna kan ik alleen nog op "Afsluiten" klikken ;)

 

Mijn Bluetooth staat aan, google maps, tomtom en andere programma's vinden mijn GPS. Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe krijg ik dit progje aan het werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat een nieuwe build op de website.

Found en owned wordt nu correct gefilterd.

Er was ook een fout geslopen in de coordinaten invoer.

Die werkt nu ook weer naar behoren.

 

Matrjoschka: Wellicht lost de nieuwe build ook jouw probleem op.

 

Voor wie de "oude" versie nog heeft, graag overstappen op de nieuwe :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister avond dit programma op mijn oude Windows HP mobile geïnstalleerd. Dit toestel heeft geen touchscreen en gps. Even de mogelijkheden van het programma doorlopen en dit voelt erg goed.

Tijdelijk gebruik ik op dit moment een Nokia met software van trimble en dit bevalt mij goed. Alleen heb ik onder mijn normale Windows mobile telefoon niet zo'n mooi pakket. Dit initiatief lijkt mij beter dan GPS scout die mooi maar super traag is. Ga er graag meer van proberen als mijn eigen HTC TYTN weer gerepareerd is.

 

Bedankt hiervoor en ga de ontwikkelingen met veel belangstelling volgen.

 

bali8183

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...