Melusine Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Uit frustratie over de reeds beschikbare geocaching applicaties voor Windows Mobile / SmartPhone heeft de mannelijke helft van team Melusine zelf iets nieuws ontwikkeld. Dit willen we graag met jullie delen. Voor meer informatie kijk op de GateCacher website. Suggesties zijn welkom, maar graag via e-mail naar het adres op de site. Het is wel een hobbyproject, dus verwacht niet gelijk response of een applicatie-update Groeten, team Melusine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LTeunis Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Helaas, geen GPS op de MDA Compact 4 (HTC Diamond) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 24 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2009 (bewerkt) Dit probleem heb ik ook gezien op de TyTN II (zelfde GPS chipset). Deze GPS chipset (Qualcomm) wordt i.c.m. de Microsoft GPS toolkit niet aangezet. Simpelweg van te voren google maps opstarten is als het goed is al afdoende (hielp ook op de TyTN II). Voor meer info en "charmantere" oplossingen, zie het Install deel van de website. Hier vind je links naar xda-developers, waar heel veel mensen zich hier al druk over hebben gemaakt. Laat je weten hoe het loopt? Overigens ben je beter uit met bijvoorbeeld een losse keychain gps. Mijn ervaringen met de qualcomm chipset op de TyTN II zijn qua precisie en dekking niet denderend. Helaas, geen GPS op de MDA Compact 4 (HTC Diamond) 24 januari 2009 bewerkt door Melusine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilfredenelke Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Ik ga het eens proberen op mijn samsung omnia met WM6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LTeunis Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Dit probleem heb ik ook gezien op de TyTN II (zelfde GPS chipset).Deze GPS chipset (Qualcomm) wordt i.c.m. de Microsoft GPS toolkit niet aangezet. Simpelweg van te voren google maps opstarten is als het goed is al afdoende (hielp ook op de TyTN II). Voor meer info en "charmantere" oplossingen, zie het Install deel van de website. Hier vind je links naar xda-developers, waar heel veel mensen zich hier al druk over hebben gemaakt. Laat je weten hoe het loopt? Overigens ben je beter uit met bijvoorbeeld een losse keychain gps. Mijn ervaringen met de qualcomm chipset op de TyTN II zijn qua precisie en dekking niet denderend. Helaas, geen GPS op de MDA Compact 4 (HTC Diamond) Datdeed het hem. Het werkt nu. Zal hem later eens test in het veld. Voor nu de opmerking dat de gevonden en eigen caches ook in de lijst voorkomen ondanks dat ze opties uitgevinkt waren. Zo te zien is kan het een topper worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 24 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2009 Datdeed het hem. Het werkt nu. Zal hem later eens test in het veld. Voor nu de opmerking dat de gevonden en eigen caches ook in de lijst voorkomen ondanks dat ze opties uitgevinkt waren. Zo te zien is kan het een topper worden! Leuk om te horen dat het werkt! De zoek bug klopt, ik ben nu nog te zuinig met dataverkeer (ik log de gebruiker bij deze zoekoptie nu niet in op de website). Ik zal hier posten wanneer ik dit gewijzigd heb. Je zult in het veld vooral tegen de precisie van de GPS aanlopen. Met name "static navigation" is lastig voor geocachers. (Bij lage snelheid geeft de gps receiver dan geen wijzigingen in positie meer door.) Bij sommige telefoons is dit uit te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Matrjoschka Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Deze apllicatie gedownload en geïnstalleerd op mijn MDA compact III met windows mobile 6.0 Professional. Compact Framework 2.0 ook gedownload en geïnstalleerd op mijn PDA. Als ik nu gatecacher opstart dan krijg ik de volgende foutmelding: GateCacher.exe NullReferenceException bij System.Windows.Forms.Timer._WnProc() bij System.Windows.Forms.ApplicationThreadContext._InternalContextMessages() bij Microsoft.AGL.Forms.EVL.EnterMainLoop() bij System.Windows.Forms.Application.Run() Hierna kan ik alleen nog op "Afsluiten" klikken Mijn Bluetooth staat aan, google maps, tomtom en andere programma's vinden mijn GPS. Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe krijg ik dit progje aan het werk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 24 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2009 Er staat een nieuwe build op de website. Found en owned wordt nu correct gefilterd. Er was ook een fout geslopen in de coordinaten invoer. Die werkt nu ook weer naar behoren. Matrjoschka: Wellicht lost de nieuwe build ook jouw probleem op. Voor wie de "oude" versie nog heeft, graag overstappen op de nieuwe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delta123 Geplaatst 24 januari 2009 Share Geplaatst 24 januari 2009 Bravo voor alle tijd en moeite die het heeft gekost om dit te ontwikkelen. Ik vind het altijd leuk om te zien dat er iets ontwikkeld wordt waar anderen hier plezier van hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 25 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 25 januari 2009 Bedankt voor het compliment . In eerste instantie wilde ik simpelweg zelf iets hebben dat werkte. Nu is het denk ik dermate bruikbaar en handig dat het zonde is om het voor onszelf te houden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bali8183 Geplaatst 25 januari 2009 Share Geplaatst 25 januari 2009 Gister avond dit programma op mijn oude Windows HP mobile geïnstalleerd. Dit toestel heeft geen touchscreen en gps. Even de mogelijkheden van het programma doorlopen en dit voelt erg goed. Tijdelijk gebruik ik op dit moment een Nokia met software van trimble en dit bevalt mij goed. Alleen heb ik onder mijn normale Windows mobile telefoon niet zo'n mooi pakket. Dit initiatief lijkt mij beter dan GPS scout die mooi maar super traag is. Ga er graag meer van proberen als mijn eigen HTC TYTN weer gerepareerd is. Bedankt hiervoor en ga de ontwikkelingen met veel belangstelling volgen. bali8183 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delta123 Geplaatst 25 januari 2009 Share Geplaatst 25 januari 2009 Kunnen er misschien wat screenshots komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hebbes Geplaatst 25 januari 2009 Share Geplaatst 25 januari 2009 Geïnstalleerd en het werkt perfect op mijn TYTNII. Ga het spoedig 'in het veld' uitproberen. Prima alternatief, heb immers niet altijd mijn Colorado bij me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 25 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 25 januari 2009 Thanks voor de feedback en niet te vergeten de donatie! Made my day... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melusine Geplaatst 25 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 25 januari 2009 Kunnen er misschien wat screenshots komen? Screenshots staan nu op de website. Hier te vinden. De manual (zit bij de download) heeft er iets meer, maar dit geeft al een goed beeld. Proberen is uiteraard beter . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden