Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Toppie, dat ziet er goed uit :thumbup: .

 

Ik ben benieuwd, het werkt nu al goed (versie 1) dat zal bij versie 2 nog wel beter worden.

ik kan niet wachten.

 

:blush: Allebei bedankt voor het compliment.

De eerste testen die ik zelf heb gedaan afgelopen weekend waren behoorlijk goed verlopen.

Applicatie lijkt soepeler en stabieler en werkt behoorlijk intuitief.

(En wat minor issues, maar die zijn al weer weg gepoetst :).)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Melusine,

 

Allereerst mijn complimenten. Gebruik de laatste tijd met veel plezier een van de oudere versies van gatecacher, maar kan nu de drang tot upgraden niet weerstaan. Hij komt direct mijn gebrek aan technische vaardigheid om de hoek. Heb net geprobeerd de oude cab file te overschrijven met de nieuwe maar dat lukt niet. Is het een idee om in de manual voor "dummies" uit te leggen hoe dat werkt?

 

Overigens wil ook ik graag proberen mijn Tytn II te ontdoen van dat static navigaton. Maar je begrijpt het al, ook daar loop ik vast hoe vind ik op mij PDA:

 

HKLM\Software\HTC\SUPL AGPS\GPSMode

 

Thx

De Zolder

Hoi De Zolder,

dan je voor het compliment!

Waarschijnlijk dat de cab-file bezet gehouden wordt door een programma. Je kunt of de cab file hernoemen en dan installeren, of de (soft!) reset proberen (bij de TyTN II is het gaatje boven de USB aansluiting de soft-reset) en daarna nogmaals proberen.

 

De key voor static navigation kun je vinden in de registry van je tytn. Hiervoor heb je een registry editor nodig.

Indien je daar niet uitkomt, kan ik een REG file voor je maken vanuit mijn tytn. Die kun je dan kopieren naar je device en er simpelweg op klikken.

 

Hopelijk helpt dit.

 

 

 

Hi, thx voor je antwoord. Loste het CAB probleem inderdaad op. Loopt weer als een zonnetje. Zie uit naar versie 2, screendumps zien er strak uit. Een kopie van je ReG file zou ik erg op prijs stellen. !

 

groet De Zolder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Melusine,

 

Allereerst mijn complimenten. Gebruik de laatste tijd met veel plezier een van de oudere versies van gatecacher, maar kan nu de drang tot upgraden niet weerstaan. Hij komt direct mijn gebrek aan technische vaardigheid om de hoek. Heb net geprobeerd de oude cab file te overschrijven met de nieuwe maar dat lukt niet. Is het een idee om in de manual voor "dummies" uit te leggen hoe dat werkt?

 

Overigens wil ook ik graag proberen mijn Tytn II te ontdoen van dat static navigaton. Maar je begrijpt het al, ook daar loop ik vast hoe vind ik op mij PDA:

 

HKLM\Software\HTC\SUPL AGPS\GPSMode

 

Thx

De Zolder

Hoi De Zolder,

dan je voor het compliment!

Waarschijnlijk dat de cab-file bezet gehouden wordt door een programma. Je kunt of de cab file hernoemen en dan installeren, of de (soft!) reset proberen (bij de TyTN II is het gaatje boven de USB aansluiting de soft-reset) en daarna nogmaals proberen.

 

De key voor static navigation kun je vinden in de registry van je tytn. Hiervoor heb je een registry editor nodig.

Indien je daar niet uitkomt, kan ik een REG file voor je maken vanuit mijn tytn. Die kun je dan kopieren naar je device en er simpelweg op klikken.

 

Hopelijk helpt dit.

 

 

 

Hi, thx voor je antwoord. Loste het CAB probleem inderdaad op. Loopt weer als een zonnetje. Zie uit naar versie 2, screendumps zien er strak uit. Een kopie van je ReG file zou ik erg op prijs stellen. !

 

groet De Zolder!

Zoals beloofd: SUPLAGPS.reg.

Even kopieren naar je TyTN en importeren (er op klikken in de file explorer).

Uiteraard op eigen risico, bij mij heeft het geholpen.

 

Versie 2 komt eraan. De tweede beta release is nu naar de testers. Ik verwacht aan het einde van de week een public release.

 

Hierna gaat Google Maps (volledig geïntegreerd) komen, wederom eerst in gesloten beta en dan waarschijnlijk na enige weken ook public.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er erg mooi uit.

Ik kan bijna niet wachten tot het klaar is.

 

Goed bezig!

:thumbup:

Vandaag nog een intensief laatste testrondje.

Bij gebleken geschiktheid komt v2 vanavond of morgen online!

Niet lang hierna zal v2.1 - met Google Maps geïntegreerd :blush: - in de beta gaan.

(Zelfde procedure, beta testen met donateurs, bevalt erg goed.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

As promised, versie 2 is gereleased!

 

Zeker grafisch een grote sprong voorwaarts.

 

Nog niet geïmplementeerd:

- Clue Editor

- Nederlandse vertaling (nederlandse spraak navigatie zit er al wel in)

 

Binnenkort krijgen de donateurs een uitnodiging om mee te doen aan de Beta met geïntegreerde Google Maps support.

Ik verwacht ergens eind volgende week. Publieke release zal weer enkele weken hierop achter lopen.

 

Klik hier om naar de website te gaan. Daar vind je ook de screenshots van versie 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb versie 1 een tijdje gebruikt en deze beviel me erg goed, dus ik keek al erg uit naar versie 2 deze heb ik dan nu ook gedownload en uitgeprobeerd. alleen nog niet in het veld.

 

- Nu probeerde ik een gpx bestand toe te voegen, maar helaas dit werkte niet. Ik had in GSAK een gpx bestand gemaakt met 29 caches (32 punten, ivm child waypoints) maar er wordt geen enkele in het overzicht geladen.

- Als ik een waypoint handmatig in vul. (add, enter manaully, select, add) dan slaat het programma uit en moet het het prog. weer op nieuw opstarten.

 

even voor de de check, ik draai hem op een SE X1 xperia met windows mobile 6.1

 

hopelijk kan je hier wat mee, en anders hoor ik de vragen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb versie 1 een tijdje gebruikt en deze beviel me erg goed, dus ik keek al erg uit naar versie 2 deze heb ik dan nu ook gedownload en uitgeprobeerd. alleen nog niet in het veld.

 

- Nu probeerde ik een gpx bestand toe te voegen, maar helaas dit werkte niet. Ik had in GSAK een gpx bestand gemaakt met 29 caches (32 punten, ivm child waypoints) maar er wordt geen enkele in het overzicht geladen.

- Als ik een waypoint handmatig in vul. (add, enter manaully, select, add) dan slaat het programma uit en moet het het prog. weer op nieuw opstarten.

 

even voor de de check, ik draai hem op een SE X1 xperia met windows mobile 6.1

 

hopelijk kan je hier wat mee, en anders hoor ik de vragen wel.

Hoi Jeebeevee,

dank je voor de melding.

Er zat inderdaad een fout in (waypointlijst zonder waypoints crashte). Blijkt dus maar dat je zelf niet altijd alles test :thumbup: .

Op de website staat de update (v2.0.10).

 

GPX heb ik net zelf nog getest met een pocket query uit de Geocaching.com website en dat werkt.

Daar is dan ook de import voor bedoelt, caching along a route m.b.v. de geocaching.com export.

Wellicht dat de GSAK file niet hetzelfde formaat aanhoud?

Als je wil, mag je de GPX file doormailen, dan kan ik er naar kijken (zal ergens midden volgende week waarschijnlijk pas zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mail is naar je onderweg.

 

heb ook de nieuwe geprobeerd, nu werkt de enter manual wel, allen een klein netheid foutje, als je bij de eerste een groep aanmaakt, dan word je gelijk terug gevoerd naar het 'add'-menu, lijkt mij logisch dat je dan deze gewoon ziet verschijnen en dat je dan hierin de waypoints kan maken.

 

Wat ik net snel even zag in het veld, is dat hij zelfstandig geen verbinding maakt met de gps, dit deed versie 1 wel. nu gebruik ik GpsGate op mijn mobiel om deze verbinding te maken en dan doet hij het wel, maar ik vind het een vreemde overstap, klopt dit? he kan ook zijn dat ik te snel teste en dat hij hierdoor geen verbinding kon opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mail is naar je onderweg.

 

heb ook de nieuwe geprobeerd, nu werkt de enter manual wel, allen een klein netheid foutje, als je bij de eerste een groep aanmaakt, dan word je gelijk terug gevoerd naar het 'add'-menu, lijkt mij logisch dat je dan deze gewoon ziet verschijnen en dat je dan hierin de waypoints kan maken.

 

Wat ik net snel even zag in het veld, is dat hij zelfstandig geen verbinding maakt met de gps, dit deed versie 1 wel. nu gebruik ik GpsGate op mijn mobiel om deze verbinding te maken en dan doet hij het wel, maar ik vind het een vreemde overstap, klopt dit? he kan ook zijn dat ik te snel teste en dat hij hierdoor geen verbinding kon opbouwen.

 

Thanks voor de gpx file, hij is aangekomen.

Volgende week zal ik eens kijken of ik ook gsak kan importeren...

 

Met de GPS heb je waarschijnlijk inderdaad te kort gewacht, die functionaliteit is gelijk gebleven, dus ik verwacht geen (extra) problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de GPS heb je waarschijnlijk inderdaad te kort gewacht, die functionaliteit is gelijk gebleven, dus ik verwacht geen (extra) problemen.

 

klopt. heb even langer buiten gestaan en gewacht, en ja hij doet het, thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Wat een parcht programma,

Net gedownlaod en op eerste blik istie mooi.

 

Maar als newbie hiermee heb ik natuurlijk wat vraagjes.

In de pdf (is een oude versie maar dat las ik al daarin) vond ik niet het antwoord.

De vragen:

Ik heb het proggie up and running alleen weet ik niet hoe ik nu kan zien of er een koppeling is met mijn interne gps.

Ik heb een HTC Touch HD met mobile 6.1

 

2e vraag.

Komt er ook ondersteuning voor IGO 8 ?

 

Al vast bedankt voor enig antwoord en zeker 3 sterren voor een zulk mooi proggie voor zover ik het nu gezien heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Wat een parcht programma,

Net gedownlaod en op eerste blik istie mooi.

 

Maar als newbie hiermee heb ik natuurlijk wat vraagjes.

In de pdf (is een oude versie maar dat las ik al daarin) vond ik niet het antwoord.

De vragen:

Ik heb het proggie up and running alleen weet ik niet hoe ik nu kan zien of er een koppeling is met mijn interne gps.

Ik heb een HTC Touch HD met mobile 6.1

 

2e vraag.

Komt er ook ondersteuning voor IGO 8 ?

 

Al vast bedankt voor enig antwoord en zeker 3 sterren voor een zulk mooi proggie voor zover ik het nu gezien heb.

 

Dank je wel voor het compliment ;)

Onder "Config" kun je een GPS status opvragen. Wanneer je dekking hebt zullen er onderin meerdere signaalbalken verschijnen (kan even duren).

 

IGO 8 staat voor nu niet op de planning. Google Maps gaat als eerste komen.

(Eerste prille versie werkt al goed, gaat eerst in Beta en daarna in release, denk aan totaal +- 3 a 4 weken vanaf nu.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...