Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Melusine, is het mogelijk om het aan te passen voor de pocketpc met windows 2003?

 

Ik heb een iPAQ (van Mr. Atari overgenomen), waarop ik Gatecacher wil draaien.

Ik heb het cab-bestand via AtiveSync op de iPAQ gezet en daar gestart.

 

Ik krijg nu: Setup Failed.

The file "\My Documents\Gatecacher.cab is not a valid Windows CE Setup file.

Hoi Team Beetle,

 

de gps driver die ik gebruik zit in windows mobile vanaf versie 5.

Omzetten is dus niet mogelijk, dan zou ik de gps code moeten ombouwen.

Aangezien ikzelf geen enkel wm2003 (of lager) device heb, staat dit niet op de planning.

Misschien kun je de ipaq nog updaten naar een hogere versie?

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als beginnende geocacher ben ik op zoek geweest naar een programma waarmee je "paperless" kan cachen. Ik heb nog niet alle programma's op deze aardkloot gezien maar bij dit programma ben ik echt verbaasd van de mogelijkheden.

 

Enige feedback lijkt me wel op zijn plaats: Alles lijkt te werken op WM6 Classic. Ik gebruik naast een Garmin GPS een ASUS A696 (zonder GSM).

 

In eerste instantie was ik iets te enthousiast om meteen 30 KM "near me" te kiezen en alles te preloaden maar na twintig minuten had ik alles binnen. Super! Ik zie mezelf al op een terras in Frankrijk deze optie gebruiken. [Off-topic]Nu nog een mooie site vinden met alle publieke accespoints als Poi's [/Off-topic]

 

Mocht je nog op zoek zijn naar functionaliteiten voor het toch al zeer complete programma dan zou het misschien helpen als men cache wil toevoegen via : "add => near Location" dat je daar dan een plaats en land op kan geven zoals dat gebruikelijk is in Google. Ik bedenk me tegelijkertijd dat als dit eenvoudig was, dat je zoiets meteen mee genomen had in de ontwikkeling maar ik denk ik noem toch maar.

 

Een ander "klein probleempje"wat ik heb dat ik wel de taal op dutch heb gezet maar dat alles engels blijft. Voor mijn geen probleem. Ik kan met beiden uit de voeten. Ik heb overigens het programma op de SD-kaart geinstalleerd.

 

Bedankt voor het mooie werk dat je heb geleverd. Binnenkort ga ik het in het veld proberen. TFTP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine, is het mogelijk om het aan te passen voor de pocketpc met windows 2003?

 

Ik heb een iPAQ (van Mr. Atari overgenomen), waarop ik Gatecacher wil draaien.

Ik heb het cab-bestand via AtiveSync op de iPAQ gezet en daar gestart.

 

Ik krijg nu: Setup Failed.

The file "\My Documents\Gatecacher.cab is not a valid Windows CE Setup file.

Hoi Team Beetle,

 

de gps driver die ik gebruik zit in windows mobile vanaf versie 5.

Omzetten is dus niet mogelijk, dan zou ik de gps code moeten ombouwen.

Aangezien ikzelf geen enkel wm2003 (of lager) device heb, staat dit niet op de planning.

Misschien kun je de ipaq nog updaten naar een hogere versie?

 

Groeten Dennis

 

Ok, Dennis, bedankt voor de informatie.

Binnenkort komt er een HTC, waar het wel op kan draaien, dus dan komt het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als beginnende geocacher ben ik op zoek geweest naar een programma waarmee je "paperless" kan cachen. Ik heb nog niet alle programma's op deze aardkloot gezien maar bij dit programma ben ik echt verbaasd van de mogelijkheden.

 

Enige feedback lijkt me wel op zijn plaats: Alles lijkt te werken op WM6 Classic. Ik gebruik naast een Garmin GPS een ASUS A696 (zonder GSM).

 

In eerste instantie was ik iets te enthousiast om meteen 30 KM "near me" te kiezen en alles te preloaden maar na twintig minuten had ik alles binnen. Super! Ik zie mezelf al op een terras in Frankrijk deze optie gebruiken. [Off-topic]Nu nog een mooie site vinden met alle publieke accespoints als Poi's [/Off-topic]

 

Mocht je nog op zoek zijn naar functionaliteiten voor het toch al zeer complete programma dan zou het misschien helpen als men cache wil toevoegen via : "add => near Location" dat je daar dan een plaats en land op kan geven zoals dat gebruikelijk is in Google. Ik bedenk me tegelijkertijd dat als dit eenvoudig was, dat je zoiets meteen mee genomen had in de ontwikkeling maar ik denk ik noem toch maar.

 

Een ander "klein probleempje"wat ik heb dat ik wel de taal op dutch heb gezet maar dat alles engels blijft. Voor mijn geen probleem. Ik kan met beiden uit de voeten. Ik heb overigens het programma op de SD-kaart geinstalleerd.

 

Bedankt voor het mooie werk dat je heb geleverd. Binnenkort ga ik het in het veld proberen. TFTP

Zoals je misschien gemerkt hebt, ben ik even weg geweest :angry:

Bedankt voor alle complimenten!

Het taal probleem heb ik bij iemand anders ook gehoord, die ook vanaf sd-card draaide. Ik zal eens kijken of hier mogelijk een bug zit.

 

Voor wat betreft zoeken op locatie, die aanpassing staat op dit moment in beta-test (bij de donateurs en mijzelf uiteraard).

Het komt er dus aan en dan wordt het inderdaad gelijk aan de google manier van werken.

(Bij "Near Location" kun je dan kiezen of je een coordinaat invult of een adres. Vul je een adres in, dan kun je uit een pull-down menu de juiste optie selecteren, waarna gatecacher het coordinaat voor je invult.)

Hiervoor waarschijnlijk nog een kleine week geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melusine, is het mogelijk om het aan te passen voor de pocketpc met windows 2003?

 

Ik heb een iPAQ (van Mr. Atari overgenomen), waarop ik Gatecacher wil draaien.

Ik heb het cab-bestand via AtiveSync op de iPAQ gezet en daar gestart.

 

Ik krijg nu: Setup Failed.

The file "\My Documents\Gatecacher.cab is not a valid Windows CE Setup file.

Hoi Team Beetle,

 

de gps driver die ik gebruik zit in windows mobile vanaf versie 5.

Omzetten is dus niet mogelijk, dan zou ik de gps code moeten ombouwen.

Aangezien ikzelf geen enkel wm2003 (of lager) device heb, staat dit niet op de planning.

Misschien kun je de ipaq nog updaten naar een hogere versie?

 

Groeten Dennis

 

Ok, Dennis, bedankt voor de informatie.

Binnenkort komt er een HTC, waar het wel op kan draaien, dus dan komt het goed.

Dan ben je in ieder geval weer up-to-date :angry:

Nog een kleine tip: Wil je serieus cachen met een telefoon, zorg dan voor een of twee spare batterijen.

Mijn ervaring is dat je dat nodig hebt... (Een batterij houdt het afhankelijk van schermverlichting en gebruik bij mij ongeveer twee uur uit. Met sobere instellingen is dit nog een beetje te rekken, maar een extra batterij is denk ik beter.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend even "life" geprobeerd.

 

Ik merk dat de GPS niet direct de afstanden update zodra je het programma geladen hebt. Er is hierover al veel geschreven in dit onderwerp. Ik denk misschien te simpel maar misschien direct de hardware aan laten spreken (compoort en baudrate). Of moet je hiervoor ook veel werk verzetten? Ik wil je geen weken aan werk aanpraten ;-) Aangezien mijn GPS niet zijn status kan laten zien ga ik opzoek naar een kleien snelle applicatie die de GPS aan zet..

 

Daarnaast mis ik enorm de Geocaching naamgeving. Op mijn Garmin zie ik die wel en aan de hand van de namen op mijn PDA moet ik dus een match zien te vinden. Ik was in Gent en daar heb je iemand die alle namen met CB laat beginnen. alles lijkt dus op elkaar. Uiteraard is het wel te vinden maar dan zit je ver in het menu. Met alle verschillende types is het misschien instelbaar te maken. Voor alle duidelijkheid: Cachen doe ik nog steeds het liefst met mijn Garmin. Ook als we met zijn tweeën op pad gaan wil ik wel dat we dezelfde cache gaan zoeken ;-)

 

Ik zie dat er support is voor TomTom, nu gebruik ik een andere (MC Guider) die ook gebruik kan maken van de bestanden die je voor TomTom genereert. Maar ik kan nergens een bestand vinden als ik die mogelijkheid gebruik. Blijkbaar wordt er geen bestand geschreven als je geen TomTom hebt. Is het mogelijk om in een toekomstige versie het bestand ergens neer te laten zetten? Dan kan ik hem zelf naar mijn MCGuider directory kopiëren. Ik hebt trouwens wel TomTom Look-a-like mappen aangemaakt maar dat hielp niks. Misschien dat de naamgeving anders moet. Ik heb de naamgevingen uit deze post gebruikt.

 

Verder niks dat lof.. Nee geen witlof. Ga zo door !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nogmaals even mee gespeeld. En dan met name de GPS die niet vanzelf start, bij de start van het programma. Hij start pas als je een cache selecteert en navigatie kiest. Je ziet na verloop van een aantal seconden dat de GPS de juiste afstand naar de cache weergeeft. Als je nu terug gaat naar de lijst dan is alles weer bijgewerkt. Anders gezegd: de GPS werkt nu en de afstanden kloppen.

 

Is het misschien een idee om dat scherm van de Radar bijvoorbeeld als eerste weer te geven zodat de GPS start (aka wakker wordt) en je begin positie goed weergegeven wordt voordat je naar de lijst gaat? Desnoods met een bekende "press any key". Die zal er bij de meeste wel opzitten :dribble:

 

Just my two cents.. Nog steeds niets dan lof..

bewerkt door adewinkel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend even "life" geprobeerd.

 

Ik merk dat de GPS niet direct de afstanden update zodra je het programma geladen hebt. Er is hierover al veel geschreven in dit onderwerp. Ik denk misschien te simpel maar misschien direct de hardware aan laten spreken (compoort en baudrate). Of moet je hiervoor ook veel werk verzetten? Ik wil je geen weken aan werk aanpraten ;-) Aangezien mijn GPS niet zijn status kan laten zien ga ik opzoek naar een kleien snelle applicatie die de GPS aan zet..

 

Daarnaast mis ik enorm de Geocaching naamgeving. Op mijn Garmin zie ik die wel en aan de hand van de namen op mijn PDA moet ik dus een match zien te vinden. Ik was in Gent en daar heb je iemand die alle namen met CB laat beginnen. alles lijkt dus op elkaar. Uiteraard is het wel te vinden maar dan zit je ver in het menu. Met alle verschillende types is het misschien instelbaar te maken. Voor alle duidelijkheid: Cachen doe ik nog steeds het liefst met mijn Garmin. Ook als we met zijn tweeën op pad gaan wil ik wel dat we dezelfde cache gaan zoeken ;-)

 

Ik zie dat er support is voor TomTom, nu gebruik ik een andere (MC Guider) die ook gebruik kan maken van de bestanden die je voor TomTom genereert. Maar ik kan nergens een bestand vinden als ik die mogelijkheid gebruik. Blijkbaar wordt er geen bestand geschreven als je geen TomTom hebt. Is het mogelijk om in een toekomstige versie het bestand ergens neer te laten zetten? Dan kan ik hem zelf naar mijn MCGuider directory kopiëren. Ik hebt trouwens wel TomTom Look-a-like mappen aangemaakt maar dat hielp niks. Misschien dat de naamgeving anders moet. Ik heb de naamgevingen uit deze post gebruikt.

 

Verder niks dat lof.. Nee geen witlof. Ga zo door !

 

 

Vandaag nogmaals even mee gespeeld. En dan met name de GPS die niet vanzelf start, bij de start van het programma. Hij start pas als je een cache selecteert en navigatie kiest. Je ziet na verloop van een aantal seconden dat de GPS de juiste afstand naar de cache weergeeft. Als je nu terug gaat naar de lijst dan is alles weer bijgewerkt. Anders gezegd: de GPS werkt nu en de afstanden kloppen.

 

Is het misschien een idee om dat scherm van de Radar bijvoorbeeld als eerste weer te geven zodat de GPS start (aka wakker wordt) en je begin positie goed weergegeven wordt voordat je naar de lijst gaat? Desnoods met een bekende "press any key". Die zal er bij de meeste wel opzitten :beerchug:

 

Just my two cents.. Nog steeds niets dan lof..

 

GPS wordt aangesproken bij het opstarten van de applicatie, maar is op de meeste telefoons met ingebouwde GPS traag.

Ik wil nog eens iets gaan doen met de gps kwaliteit zichtbaar laten zijn in elk scherm, zodat iedereen zelf kan zien of je dekking hebt, waar dan ook, maar dat staat voor nu niet hoog op de lijst, maar gaat de manier worden om hier inzicht in te krijgen.

 

Wanneer je bij navigatie de tomtom instellingen goed configureert, komt er een export van de waypoints in de juiste kaart directory (genaamd GateCacher.ov2).

Ik ben bang dat Sygic geen currentmap.dat file in de tomtom directory neerzet, waarin staat welke map actief is (leest gatecacher in), dus ik verwacht dat dit niet goed gaat werken.

 

Kun je me meer vertellen of de naamgeving? Wat mij betreft hanteer ik al exact dezelfde namen als geocaching.com??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je me meer vertellen of de naamgeving? Wat mij betreft hanteer ik al exact dezelfde namen als geocaching.com??

 

Als je het startscherm bekijkt dan word het volgende getoond:

  • Het type-icoon
  • De naam van de cache
  • De moeilijkheidsgraad
  • de afstand en richting

Ik zou het mooi vinden als het GC nummer ook getoond wordt. Al is het kleiner. Hier een schermafdruk van mijn scherm zoals ik het zie. Ik begrijp dat het opsommige PDA's anders kan zijn:

geocaching.nl.01.jpg

Op mijn Garmin zie ik dus alleen de GC nummers. Zie ik op mijn Garmin een cache op de kaart dan moet ik in Gatecacher eerst in de menu's op zoek naar de GC naam voordat ik de bijpassende cache gevonden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, daar liep ik vandaag ook tegen aan die gc nummers.

 

Wat ik eigenlijk mis is een optie om alle foto's in 1x te downloaden bij het inladen van een gpx bestand. Nu moet ik eerst elke cache openen dan de foto's aanklikken voordat ze worden ingeladen.

 

Bij field notes mis ik de optie om ze op te slaan en zodra je weer een internet verbinding hebt ze te uploaden.

Zelf gebruik ik een HP ipaq en heb daar geen umts, gprs en weet ik wat voor spul op, alleen mijn wifi die ik thuis gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje geleden al een versie gedownload op mijn HTC Touch Cruise, het werkte toen 1x maar het geheugen/cachelijst bleef zich vullen met continu dezelfde lijst, waar ik ook was.

Vlak voor de vakantie 3 weken terug de nieuwste versie op mijn HTC gezet en het werkt als een tierelier! helemaal perfect (ok misschien de cache nrs?).

 

Heb het in Denemarken naar hartelust gebruikt om zo nu en dan even wat extra gegevens van een cache te bekijken en jawel daardoor zeker 1 cache extra gevonden ;-)

 

Groeten en bedankt voor je inzet.

 

AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je me meer vertellen of de naamgeving? Wat mij betreft hanteer ik al exact dezelfde namen als geocaching.com??

 

Als je het startscherm bekijkt dan word het volgende getoond:

  • Het type-icoon
  • De naam van de cache
  • De moeilijkheidsgraad
  • de afstand en richting

Ik zou het mooi vinden als het GC nummer ook getoond wordt. Al is het kleiner. Hier een schermafdruk van mijn scherm zoals ik het zie. Ik begrijp dat het opsommige PDA's anders kan zijn:

geocaching.nl.01.jpg

Op mijn Garmin zie ik dus alleen de GC nummers. Zie ik op mijn Garmin een cache op de kaart dan moet ik in Gatecacher eerst in de menu's op zoek naar de GC naam voordat ik de bijpassende cache gevonden heb.

 

 

Ah, daar liep ik vandaag ook tegen aan die gc nummers.

 

Wat ik eigenlijk mis is een optie om alle foto's in 1x te downloaden bij het inladen van een gpx bestand. Nu moet ik eerst elke cache openen dan de foto's aanklikken voordat ze worden ingeladen.

 

Bij field notes mis ik de optie om ze op te slaan en zodra je weer een internet verbinding hebt ze te uploaden.

Zelf gebruik ik een HP ipaq en heb daar geen umts, gprs en weet ik wat voor spul op, alleen mijn wifi die ik thuis gebruik.

 

Ik snap wat jullie bedoelen. Ik zal in ieder geval eens kijken of ik GC nummers makkelijk kan verwerken in de cache lijst. De titels zeggen mij tijdens het cachen zelf nl. meer, dus ik wil daar niet al te veel op inboeten qua ruimte.

Alle foto's preloaden/cachen staat ook op mijn wenstenlijst, gaat nog een keer komen, maar ligt technisch wat lastiger (Zoals ik het wil in ieder geval ;)). Komt er wel aan.

 

Field notes off-line kunnen maken, zal ik eens over nadenken. Zal als het komt sowieso een lage prioriteit hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Na de vakantie en tussen alle andere drukte door toch nog een release geperst.

Vanaf heden staat versie 2.4.5.0 van GateCacher online.

Hierin zijn tracking en zoeken op adres toegevoegd en wat kleine bugs gefixed.

Vooral zoeken op adres is prettig. Bij "Near Location" kun je nu simpelweg adressen en dergelijke invullen.

 

Zoals altijd, te downloaden op de website.

 

Veel cacheplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Het afgelopen weekend liep ik ineens tegen een probleem aan met het SUPER programma.

Ik ging namelijk een weekend naar Engeland en wilde vooraf al wat caches inladen in mijn PDA.

Meestal laat ik op zo'n moment caches in via de functie "Near location". Alleen lukte mij ht in dit geval niet om caches op deze manier in te laden aangezien je (voor zover ik kon zien) Noord en Oost niet kunt wijzigen en wij gingen naar een locatie met Noord en West.

Uiteindelijk is het wel gelukt via een GPX-bestand, maar is het mogelijk om op een of andere manier dit te wijzigen?

In Engeland zelf waren de coördinaten wel veranderd in Noord en West en kon ik dus wel weer "Near location" doen voor plaatsen waar we ook nog heen gingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Het afgelopen weekend liep ik ineens tegen een probleem aan met het SUPER programma.

Ik ging namelijk een weekend naar Engeland en wilde vooraf al wat caches inladen in mijn PDA.

Meestal laat ik op zo'n moment caches in via de functie "Near location". Alleen lukte mij ht in dit geval niet om caches op deze manier in te laden aangezien je (voor zover ik kon zien) Noord en Oost niet kunt wijzigen en wij gingen naar een locatie met Noord en West.

Uiteindelijk is het wel gelukt via een GPX-bestand, maar is het mogelijk om op een of andere manier dit te wijzigen?

In Engeland zelf waren de coördinaten wel veranderd in Noord en West en kon ik dus wel weer "Near location" doen voor plaatsen waar we ook nog heen gingen.

Sorry voor het trage antwoord.

We zijn privé op dit moment nogal druk met andere zaken.

 

Wat betreft je vraag: De makkelijkste manier is om achter de letter te gaan staan en op backspace te drukken.

Niet ideaal, dit is nog een overblijfsel uit de smartphone tijd. Ik zal ook nog eens de logischere e/w en n/s letters inbouwen als geaccepteerde tekens.

Voor nu, backspace als de cursor achter de betreffende letter staat wisselt deze om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...