Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Na een lange periode zonder nieuwe release (privé ERG druk), nu weer een nieuwe release.

Deze bevat de volgende features:

- Implemented offline photo's (including pre-loading, check Config -> Misc).

- Updated for geocaching.com changes (Terrain and Difficulty again show correctly).

- Implemented trackables in Beta release (From Waypoint list, Advanced -> Trackables).

 

As usual, te downloaden vanaf de website.

 

Veel cache plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na een lange periode zonder nieuwe release (privé ERG druk), nu weer een nieuwe release.

Deze bevat de volgende features:

- Implemented offline photo's (including pre-loading, check Config -> Misc).

- Updated for geocaching.com changes (Terrain and Difficulty again show correctly).

- Implemented trackables in Beta release (From Waypoint list, Advanced -> Trackables).

 

As usual, te downloaden vanaf de website.

 

Veel cache plezier!

 

Knap dat je zulke dingen kunt maken.

ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het was weer tijd voor een update, dus bij deze :ph34r:

 

Update 2009-11-08 (v2.7.3.0):

- Released trackables (Waypoint list->Advanced->Trackables).

- Preloading of trackables (Config->Misc).

- Detection of login failures and wrong cache codes.

- Beta: New touchscreen coordinate input (click on the input box to activate).

 

Zoals gebruikelijk te downloaden vanaf de GateCacher website.

 

Veel cache plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whoei mijn eerste bericht

 

 

Gebruik het programma ook sinds ik van het bestaan van geocaching weet en sinds ik een HTC Touch HD heb....Nog niet zo heel lang dus :blush: Maar vind het programma steengoed. Je bent in feite geen handleiding nodig om er mee om te kunnen gaan...Zit zijn dus de programmas waar ik van hou.... :ph34r::P;)

 

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de adapt ad500 (bluetooth GPS unit) te laten poorten naar windows.....Touch zegt steeds dat hij disconnected is. Als ik echter Garmin XT gebruik, dan doet de adapt het wel. Deze gps unit zoek ik dan met de automatische configuratie die ingebakken zit in Garmin....

 

Is dit ook mogelijk met Gatecatcher?

 

Verder niets anders dan HULDE ;)

bewerkt door naitsirhc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whoei mijn eerste bericht

 

 

Gebruik het programma ook sinds ik van het bestaan van geocaching weet en sinds ik een HTC Touch HD heb....Nog niet zo heel lang dus :blush: Maar vind het programma steengoed. Je bent in feite geen handleiding nodig om er mee om te kunnen gaan...Zit zijn dus de programmas waar ik van hou.... :);):thumbup:

 

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de adapt ad500 (bluetooth GPS unit) te laten poorten naar windows.....Touch zegt steeds dat hij disconnected is. Als ik echter Garmin XT gebruik, dan doet de adapt het wel. Deze gps unit zoek ik dan met de automatische configuratie die ingebakken zit in Garmin....

 

Is dit ook mogelijk met Gatecatcher?

 

Verder niets anders dan HULDE :thumbup:

Hoi naitsirhc,

 

leuk dat je je eerste berichtje aan GateCacher besteed.

GateCacher gebruikt de windows GPS driver. De instellingen hiervan doe je in Windows zelf (instellingen menu).

Pas daar de settings aan naar de juiste com poort en de externe gps zou moeten werken.

Veel telefoons laten het wijzigen van deze instellingen helaas niet toe.

Ik heb al gehoord van mensen die succes hebben met de smartphone gpsid applicatie(zie de download sectie van mijn website), of het aanpassen van de registry.

Kijk even wat voor jou werkt.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Misschien nog een optie om in te bouwen is het zoeken op keywords....dit mis ik eigenlijk ook bij de pocketqueries

 

hmmm das raar,

 

eerder kon ik een gpx file inladen, die ik met GSAK gemaakt had. Echter krijg ik nu dat draaiende dingetje te zien en als deze drie keer rond is, dan kan ik geen caches selecteren....Heeft iemand een idee oe dit kan?

bewerkt door naitsirhc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog een optie om in te bouwen is het zoeken op keywords....dit mis ik eigenlijk ook bij de pocketqueries

 

hmmm das raar,

 

eerder kon ik een gpx file inladen, die ik met GSAK gemaakt had. Echter krijg ik nu dat draaiende dingetje te zien en als deze drie keer rond is, dan kan ik geen caches selecteren....Heeft iemand een idee oe dit kan?

 

Hoi naitsirhc,

 

keywords kunnen wel ingebouwd worden, maar heeft in mijn ogen niet heel veel meerwaarde.

GateCacher is voor onderweg. Je hebt óf thuis je trip voorbereid en een pc bij de hand als je een specifieke cache zoekt, óf je bent onderweg en wilt cachen.

Dan maakt de naam niet zoveel uit, zolang het maar in de buurt is.

Wat ik wel nog graag zou willen is along a route terwijl je in het veld bent, maar ik ben er nog niet uit of dit haalbaar is.

 

Voor wat je gpx file betreft, uit mijn hoofd geen idee, maar je bent welkom om hem door te sturen via e-mail.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor je antwoord....

 

Ik heb nu nieuwe firmware op mijn telefoon gezet en nu is alles (van gatecacher) een beetje in de war.... :thumbup::lol1:

 

Zelfs de fonts worden niet goed meer weer gegeven. Ik snap er neits meer van. Denk dat ik maar terug ga naar de oude rom....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.

Is het mogelijk dat in de cachebeschrijving ook de bijbehorende image's worden getoond?

Ik kom bij ons in de buurt regelmatig caches tegen waarbij in de cachebeschrijving een plaatje staat met een weggepoetst woord. Deze moet je dan vinden in het veld.

Het komt daarbij ook wel voor dat het betreffende plaatje niet als image op de cachepagina staat en daardoor dus ook niet op het lijstje foto's terecht komt.

Daarbij is het ook lastig zoeken naar de juiste image tussen alle foto's, die ik op dat moment niet nodig heb.

 

Nog een vraag.

Als ik een foundlog maak, dan wil ik hier graag de tijd noteren wanneer ik hem gevonden heb.

Aangezien ik met mijn PDA geen telefoonverbinding kan maken geeft hij een foutmelding dat "upload failed". Dat is op zich voor mij geen probleem, aangezien hij wel een blij gezichtje geeft.

Wat ik wel graag zou willen is dat ik deze log opnieuw kan oproepen, zodat ik thuis de juiste tijd in mijn log kan aangeven wanneer ik deze schrijf.

 

Derde vraag.

Voor mij is het soms handig om met meerdere lijstjes te werken, waardoor ik alleen de caches zichtbaar heb die ik op dat moment wil doe.

Is het een optie om dat te realiseren?

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 

Ik vind je programma erg handig en als dit mogelijk is nog handiger. :dribble:

Ik maak er veel gebruik van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Weinig tijd gehad de laatste tijd, maar de opmerkingen worden in ieder geval meegenomen.

 

Voor nu: geocaching.com heeft de site aangepast.

Hierdoor werkte gatecacher niet meer.

Er staat een nieuwe versie online die wel met de nieuwe layout kan omgaan.

Let wel op: Haal eerst je cache lijst leeg, deze versie is niet compatible met oude cache listings.

 

Downloaden doe je hier.

 

Veel cacheplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.

Is het mogelijk dat in de cachebeschrijving ook de bijbehorende image's worden getoond?

Ik kom bij ons in de buurt regelmatig caches tegen waarbij in de cachebeschrijving een plaatje staat met een weggepoetst woord. Deze moet je dan vinden in het veld.

Het komt daarbij ook wel voor dat het betreffende plaatje niet als image op de cachepagina staat en daardoor dus ook niet op het lijstje foto's terecht komt.

Daarbij is het ook lastig zoeken naar de juiste image tussen alle foto's, die ik op dat moment niet nodig heb.

 

Nog een vraag.

Als ik een foundlog maak, dan wil ik hier graag de tijd noteren wanneer ik hem gevonden heb.

Aangezien ik met mijn PDA geen telefoonverbinding kan maken geeft hij een foutmelding dat "upload failed". Dat is op zich voor mij geen probleem, aangezien hij wel een blij gezichtje geeft.

Wat ik wel graag zou willen is dat ik deze log opnieuw kan oproepen, zodat ik thuis de juiste tijd in mijn log kan aangeven wanneer ik deze schrijf.

 

Derde vraag.

Voor mij is het soms handig om met meerdere lijstjes te werken, waardoor ik alleen de caches zichtbaar heb die ik op dat moment wil doe.

Is het een optie om dat te realiseren?

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 

Ik vind je programma erg handig en als dit mogelijk is nog handiger. :thumbup:

Ik maak er veel gebruik van.

 

Hoi Zeldenrust,

 

ik houd het forum niet altijd bij, mocht je sneller antwoord willen, mail me gerust.

 

Voor nu:

De foto's op de cachepagina zijn ook te vinden op de in de fotolijst.

Foto's inline in de tekst ziet er niet goed uit, dus die haal ik doelbewust weg. Je kunt ze dus wel los oproepen.

Field notes worden nu gelijk online gepost. Dit is dus echt online functionaliteit. Misschien dat ik dit ooit voor offline maak, staat dat niet hoog op mijn wishlist.

Ik snap de vraag van de meerdere lijstjes. Misschien een backup en restore mogelijkheid of iets dergelijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foto's op de cachepagina zijn ook te vinden op de in de fotolijst.

Foto's inline in de tekst ziet er niet goed uit, dus die haal ik doelbewust weg. Je kunt ze dus wel los oproepen.

 

Het probleem voor mij is hierbij dat er in de beschrijving staat: "welk woord is hier weggehaald?"

En ik kwam een cache tegen waar dit meerdere keren voorkwam. Ik wist dus niet welke foto bij welke vraag hoorde.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...