Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb al even naar het preloaden gekeken.

Weet je ook of je de benodigde kaarten op een eenvoudige manier kunt inladen.

In en uitzoomen kost wel veel tijd en grote kans dat je toch nog ergens een stukje mist.

In principe niet.

Ik heb de maps functionaliteit altijd bedacht als online, met wat lokale opslag om alles wat sneller te laten verlopen en het dataverkeer in de hand te houden.

Ik kan me voorstellen dat iets als een pc applicatie die alles voor je kan downloaden handig is, maar nu is dat er in ieder geval nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wauw, wat een gaaf programma. heb het zojuist op mijn HTC touch pro2 geinstalleerd. Deze werkt met windows mobile 6.5. Het werkt als een tierelier. Helemaal geweldig. Ga straks eens kijken hoe goed ik er mee kan lopen. Gps bij de hand en mobile in andere hand.

 

:rolleyes:

Bedankt :thumbup:

Hopelijk bevalt het...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag heb ik een nieuwe release online gezet, v3.1.0.0:

- Added advanced search (keyword, owner, finder, limited to first result page).

- Added Build Waypoint from clues! (See Clues screen.)

- Abandoned full screen.

- Fixed bug in GPS status (crashed on some occasions).

- Redesigned cache and waypoint lists.

- Fixed bug in website templates.

 

Uiteraard te vinden op de website.

 

Veel cacheplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu nog versie 2.8.5.0

Het valt me op dat ik telkens mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven bij het opnieuw opstarten. Is dat gewoon of kan ik dat ergens opslaan. Verder geweldig programma en zal vanavond de nieuwe versie erop zetten. Gebruik HTC PRO2 met windows mobile 6.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu nog versie 2.8.5.0

Het valt me op dat ik telkens mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven bij het opnieuw opstarten. Is dat gewoon of kan ik dat ergens opslaan. Verder geweldig programma en zal vanavond de nieuwe versie erop zetten. Gebruik HTC PRO2 met windows mobile 6.5

Hoi Langzaam,

 

je config file wordt niet goed opgeslagen.

Dit heb ik op twee manieren eerder gezien:

- Installatie op sd kaart. Dit gaat bij sommige telefoons niet 100% goed.

- Te snel uitzetten van de telefoon na het afsluiten van GateCacher.

 

Een van de twee zal hoogst waarschijnlijk ook bij jou het geval zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er op zich wel leuk uit.

Echter, ik kan niet met een vinger door de pagina's schuiven. De tekst wordt steeds geslelecteerd ipv schuiven.

Ligt dat aan mijn telefoon (htc touch2) of aan de applicatie?

 

Hij lijkt ook constant internet verbinding te maken. Niet zo erg in Nederland, maar daarbuiten wil ik dat meestal niet. Kan ik dat uitzetten?

 

De applicatie is trouwens niet zichtbaar in het taakoverzicht van windows mobile 6.5. Hij ontlaad niet volledig als je op het kruisje klikt. Dat blijkt uit het feit dat de start sneller is dan wanneer je er via er via afsluiten uitgaat en dan weer op start.

 

hm, e.e.a. klinkt wat negatief, maar dat bedoel ik niet zo. Maar het zijn voor mij net de dingen die ik belangrijk vind.

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Langzaam,

je config file wordt niet goed opgeslagen.

Dit heb ik op twee manieren eerder gezien:

- Installatie op sd kaart. Dit gaat bij sommige telefoons niet 100% goed.

- Te snel uitzetten van de telefoon na het afsluiten van GateCacher.

 

Een van de twee zal hoogst waarschijnlijk ook bij jou het geval zijn.

 

Bingo, inderdaad staat het bij mij op het geheugenkaartje geinstalleerd. Ik moet nog steeds de nwe versie instaleren dus zal het op de phone zelf doen bij de nwe versie.

Het lastige van niet onthouden naam en wachtwoord is dat wanneer hij verbinding maakt met internet en merkt dat je niet aangelogt bent je een foutmelding krijgt. Hierop loopt de applicatie vast. Je bent nl niet staat om het dialoogscherm te sluiten.

Bedankt voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn die nieuwe release, die doet het weer wel bij mij, de laatste versie wilde plots niet meer op Mijn HTC Touch Cruise. Ook wachtwoord problemen maar caches werden wel gezien maar zonder namen en beschrijving dan liep alles vast. De versie van daarvoor weer geïnstalleerd maar ook die gaf plots problemen. Nu alles verwijderd en deze 3.1.0.0 versie geïnstalleerd op het toestel.

 

Deze nieuwe versie draait perfect alle opties werken beter dan ooit. Hulde! Zelfs binnen heeft hij ontvangst, dat was me nog niet eerder gelukt.

 

Thanks AAPJ

(deze versie ga ik zeer goed bewaren!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag met heel veel plezier van dit programma gebruik gemaakt in het veld. Met de vorige release lukte het online loggen niet. Nu met de laatste versie geinstalleerd(op de telefoon ipv opslagkaart), werkt alles naar behoren en lukte het ook om de online log klaar te zetten.

Helemaal super, Wat een gemak in het veld, een super tevreden eindgebruiker. :thumbup::thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn die nieuwe release, die doet het weer wel bij mij, de laatste versie wilde plots niet meer op Mijn HTC Touch Cruise. Ook wachtwoord problemen maar caches werden wel gezien maar zonder namen en beschrijving dan liep alles vast. De versie van daarvoor weer geïnstalleerd maar ook die gaf plots problemen. Nu alles verwijderd en deze 3.1.0.0 versie geïnstalleerd op het toestel.

 

Deze nieuwe versie draait perfect alle opties werken beter dan ooit. Hulde! Zelfs binnen heeft hij ontvangst, dat was me nog niet eerder gelukt.

 

Thanks AAPJ

(deze versie ga ik zeer goed bewaren!)

Vandaag met heel veel plezier van dit programma gebruik gemaakt in het veld. Met de vorige release lukte het online loggen niet. Nu met de laatste versie geinstalleerd(op de telefoon ipv opslagkaart), werkt alles naar behoren en lukte het ook om de online log klaar te zetten.

Helemaal super, Wat een gemak in het veld, een super tevreden eindgebruiker. :dribble::D:D

:blush: Bedankt voor de complimenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er op zich wel leuk uit.

Echter, ik kan niet met een vinger door de pagina's schuiven. De tekst wordt steeds geslelecteerd ipv schuiven.

Ligt dat aan mijn telefoon (htc touch2) of aan de applicatie?

 

Hij lijkt ook constant internet verbinding te maken. Niet zo erg in Nederland, maar daarbuiten wil ik dat meestal niet. Kan ik dat uitzetten?

 

De applicatie is trouwens niet zichtbaar in het taakoverzicht van windows mobile 6.5. Hij ontlaad niet volledig als je op het kruisje klikt. Dat blijkt uit het feit dat de start sneller is dan wanneer je er via er via afsluiten uitgaat en dan weer op start.

 

hm, e.e.a. klinkt wat negatief, maar dat bedoel ik niet zo. Maar het zijn voor mij net de dingen die ik belangrijk vind.

Jan

Hoi Jan,

De infoschermen zijn standaard internet explorer vensters. Dus normaal gesproken inderdaad scrollen met de bijbehorende scrollbar.

 

Internetverbinding wordt gemaakt indien nodig. Als je alles pre-load, zal er geen internetverbinding gemaakt worden bij normaal gebruik, maar download je alles vooraf.

Wanneer je dit niet doet, mist er informatie en moet je alles downloaden wanneer je het voor de eerste keer opvraagt.

Zie Config->Misc voor de settings.

Maps en fieldnotes zijn altijd online.

 

GateCacher staat inderdaad niet in het taakoverzicht. Je bent de eerste die dit opvalt.

In de volgende release zal dit aangepast zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan,

De infoschermen zijn standaard internet explorer vensters. Dus normaal gesproken inderdaad scrollen met de bijbehorende scrollbar.

Ok, jammer (voor mij dan). Blijf ik vooralsnog cachemate gebruiken. Grafisch niet zo mooi (cachemate dan), maar de slider vind ik net wat lastig om door teksten heen te scrollen.

 

Internetverbinding wordt gemaakt indien nodig. Als je alles pre-load, zal er geen internetverbinding gemaakt worden bij normaal gebruik, maar download je alles vooraf.

Wanneer je dit niet doet, mist er informatie en moet je alles downloaden wanneer je het voor de eerste keer opvraagt.

Zie Config->Misc voor de settings.

Ok, thx, eens checken.

 

Maps en fieldnotes zijn altijd online.

Klint op zich logisch.

 

GateCacher staat inderdaad niet in het taakoverzicht. Je bent de eerste die dit opvalt.

In de volgende release zal dit aangepast zijn.

Ik sluit graag alles af, wordt er ook niet zoveel geheugen gebruikt. In WindowsMobile 5 had ik daar magic button voor.

 

 

Als je nou nog een oplossing bedenkt voor het eerste probleem ;-)... Lijkt me dat daar meer mensen over (gaan) 'klagen' die een echte vinger-touch telefoon/pda hebben, zeker als je een relatief klein scherm hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...