Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Inmiddels is de HTC Touch verhuist naar vrouwlief, daar zat ook TomTom op ;-) Maar ik heb nu de mooie HTC Touch Pro II en eindelijk ook TomTom erop! en zonder problemen ook weer dit mooie progje geïnstalleerd.

 

met deze HTC is er sneller contact en alles werkt als tevoren (of beter)bij mijn "oude" HTC.

 

Wederom blijhij maar ga nu toch een geavanceerdere GPS kopen om eea in 1 apparaat te hebben, maar dit progje blijft een standaard voor elke smartphone in mijn bezit ;-)

 

Greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sind kort een smartphone in bezit. Ik ben dus niet zo'n ervaren gebruiker.

Nu hou ik bewust even mobiel internet uit, omdat ik de telefoon wil gebruiken zoals ik hem in het buitenland zou gebruiken.

Nu verbaas ik me over het volgende. Ik heb cache-details ingeladen via een GPX-file. Als ik nu de cache selecteer krijg ik alleen maar gegevens te zien als ik een internet verbinding heb (thuis heb ik een wireless-netwerk, dus daar lukt het wel). Waarom worden de gegevens uit de GPX-file niet gebruikt?

Verder ziet het programma er erg volledig uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Ik heb cache-details ingeladen via een GPX-file. Als ik nu de cache selecteer krijg ik alleen maar gegevens te zien als ik een internet verbinding heb (thuis heb ik een wireless-netwerk, dus daar lukt het wel). Waarom worden de gegevens uit de GPX-file niet gebruikt?

Dat is het hem nou!! die gegevens heb jij nog niet die haalt ie van het net af.

:)

 

Heb je in de instellingen de juiste items aan- / uitgevinkt, daar geef je aan waar de gegevens van weg moeten komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb file er in ieder geval ook tussen staan. Hij laat voor de caches wel de waypoints zien die bekend zijn, maar als ik de cache-info wil opvragen dan kent hij die niet (de cache-tekst bijvoorbeeld). Die moet altijd online opgehaald worden terwijl die volgens mij ook gewoon in de gpx-file aanwezig is. Inclusief eventuele hints.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb file er in ieder geval ook tussen staan. Hij laat voor de caches wel de waypoints zien die bekend zijn, maar als ik de cache-info wil opvragen dan kent hij die niet (de cache-tekst bijvoorbeeld). Die moet altijd online opgehaald worden terwijl die volgens mij ook gewoon in de gpx-file aanwezig is. Inclusief eventuele hints.

Ook bij GPX wordt de info van het internet opgehaald.

Eenmaal opgehaald worden de gegevens lokaal bewaard en heb je geen internet verkeer meer.

Je kunt onder config->misc de preload on gpx aanzetten, dan wordt gelijk bij het inladen van de gpx de cache info opgehaald.

Doe dit wel enkel bij kleine gpx'en, de geocaching.com website is beveiligd tegen overmatig gebruik, dan krijg je tijdelijk geen info meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je dat je bij het inlezen van een GPX file ook de coördinaten van geocaching.com gaat inlezen. Dus dat je de GPX-file alleen maar gebruikt om de GC-code van de cache te lezen? De andere info haal je dan op met behulp van de GC-code. Begrijp ik het zo goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je dat je bij het inlezen van een GPX file ook de coördinaten van geocaching.com gaat inlezen. Dus dat je de GPX-file alleen maar gebruikt om de GC-code van de cache te lezen? De andere info haal je dan op met behulp van de GC-code. Begrijp ik het zo goed?

Niet helemaal, anders zou je niets kunnen met extra waypoints en corrected coordinates (gsak).

Dus coordinaten (en waypoints) worden ook wel ingelezen, maar verder eigenlijk niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens tijd voor een nieuwe versie.

 

De volgende dingen zijn gewijzigd:

- Switching waypoints in GoogleMaps now updates Compass and Radar correctly.

- Fixed bug in GPX templates, wouldn't load caches with S/W coordinates.

- Fieldnotes can now be saved with the cache, to post them later.

- Added iPAQ specific TomTom folder to car navigation.

- Miles are now abbreviated as mi.

 

Zoals altijd, te downloaden van de (vernieuwde!) website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze versie ook maar weer gedownload, maar tot nu toe werkt alles al zo heerlijk op de HTC Touch Pro II. Kortom ik doe er nog ff niks mee ;-).

 

Maar wel top om te zien dat dit mooie progje alweer zo lang zijn best doet voor elke gebruiker.

 

Greetz AAPJ

 

PS Als je een smartphone koopt/neemt/krijgt.... neem dan de moeite om er een internet abonnement bij te gebruiken, het levert je zoveel gemak tegen een redelijke prijs (zonder over iemands portemonnee te oordelen uiteraard). Ik wil/(kan) niet meer zonder.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze versie ook maar weer gedownload, maar tot nu toe werkt alles al zo heerlijk op de HTC Touch Pro II. Kortom ik doe er nog ff niks mee ;-).

 

Maar wel top om te zien dat dit mooie progje alweer zo lang zijn best doet voor elke gebruiker.

 

Greetz AAPJ

 

PS Als je een smartphone koopt/neemt/krijgt.... neem dan de moeite om er een internet abonnement bij te gebruiken, het levert je zoveel gemak tegen een redelijke prijs (zonder over iemands portemonnee te oordelen uiteraard). Ik wil/(kan) niet meer zonder.....

Goudhaartje en AAPJ bedankt ;)

Ik kan je overigens wel de (nog nieuwere :)) v3.2.2.0 aanraden, ik heb vandaag een aantal lastige bugs gefixed, die zou een stuk beter moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...