Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Mijn HTC Touch Pro II is ook niet zo stabiel maar nagenoeg alles werkt WEL, het nadeel van deze HTC Touch Pro II zijn de SOD's (Sleep of Death) en bij de 1 komen die vaker voor als bij de ander. M'n vorige HTC is 2 jaar zeer stabiel gebleven en doet het nog steeds! Daarop draait nog een oude versie van Gatecacher en ook nog stabiel!

 

Ach ja we willen ook steeds meer en moderner en meer en meer en meer, heb net een nieuwe laptop HP Elitebook 8440p (de "oude" 6930p was alweer een 1/2 jaar in bezit en rouleert door naar een collega), fantastisch mooi machientje met ingebouwde GPS! maar .... werken met alle benodigde apps..... ach dat wordt een ander topic op een ander forum.

 

Haha, we gaan de nieuwste versie binnenkort weer downloaden en installeren ;-) Dank voor het mooie werk!

 

Greetz AAPJ / Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi novw,

 

jammer dat je na een half uurtje "pielen" op een blijkbaar instabiel device zo'n negatieve conclusie trekt.

Het gros van de dingen die je meldt werken wel degelijk, dus ik ben bang dat je device inderdaad dwars ligt.

 

Anyway, mocht je hulp nodig hebben bij het troubleshooten, dan kun je mailen naar mijn contact adres op de website, wellicht vruchtvoller dan hier een conclusie te droppen.

Zo niet, het is gratis software, je bent vrij om het niet te installeren.

 

Groeten Dennis

 

Sorry. Ik ben al van alpha naar beta naar release canditate gegaan in mijn "conclusie" :thumbup: Al doende leert men (ik).

 

Ik had zelf ook al ontdekt dat veel van de probs aan mijn PDA liggen, maar misschien scheelt het ook als ik de gebruiksaanwijzing 's een keer zou lezen. Hoewel de gebruiksaanwijzing van al mijn apparaten ongebruikt in de kast liggen zou het kunnen helpen...

 

Blijft wel staan (en da's eigenlijk mijn grootste bezwaar tegen gatecacher) dat ik niet kan "verbieden" dat ie online gaat (ja: ik kan mijn hele telefoon gedoe uitzetten). Of is dat iets dat ik nog niet ontdekt heb? Dat lijkt mij het allerbelangrijkste om nu te integreren. Gebruik die geïmporteerde GPX file!

Ik (t-mobile) betaal nog steeds twee euro per Mb dataverkeer in Europa. Eén cache-beschrijving is meestal zo rond de halve Mb. Da's dus 1 euro voor 1 cache (of buiten Europe EUR5 p/mb -> 2.50 per cache)! Inderdaad: belachelijk, volkomen krankzinnig duur en over-priced, maar 't is nou eenmaal zo.

 

Cachemate (voor windows mobile in elk geval) wordt voor zover ik het zie niet meer door ontwikkeld, dus ik zou zeggen: grijp die kans :wub:

 

 

groets,

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn HTC Touch 2 werkt Gatecacher ook als een tierelier.

 

2 Dingetjes heb ik wel:

- De icoontjes zijn iets te klein, dat is wat onhandig voor een touchscreen, nu moet ik steeds de stylus gebruiken. Maar daar is overheen te komen

- Wachtwoord wordt zichtbaar opgeslagen, kan dat niet op de een of andere manier encrypted worden? Of laat tenminste alleen maar sterretjes zien...

 

Voor de rest niets dan lof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Richard,

 

kom je verder met Langzaam's oplossing?

 

Groeten Dennis

 

sorry voor de late reactie maar ga morgen ff naar kijken

 

edit:

 

zo na een korte nacht ff geprobeerd, ik heb de map weggehaald van mijn store kaart. dat hielp niet. ik heb gatecacher op nieuw geinstaleerd op mijn telefoon en zie nog steeds geen foto's.

voorheen heb ik altijd foto's kunnen bekijken maar sinds begin augustus niet meer.

bewerkt door Team Guppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemaal erg bedankt voor de lof! :blush:

 

@Mr. Atari: Wachtwoord wordt in de volgende versie inderdaad met sterretjes getoond.

We zijn allemaal altijd snel met commentaar, dus als er iets goed is (en dat is Gatecacher zeker), dan mag dat ook best wel gezegd worden... Niets om te 'blozen', maar ere wie ere toekomt...

 

En ook heel fijn dat je het wachtwoord nu verbergt. Mooie snelle actie :);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo na een korte nacht ff geprobeerd, ik heb de map weggehaald van mijn store kaart. dat hielp niet. ik heb gatecacher op nieuw geinstaleerd op mijn telefoon en zie nog steeds geen foto's.

voorheen heb ik altijd foto's kunnen bekijken maar sinds begin augustus niet meer.

 

Wat vervelend dat het niet in 1 keer werkte.

 

Probeer het volgende eens:

Verwijder alle cache's binnen gatecacher

Ga nu naar je opslagkaart en zorg dat op je opslagkaart in de map Gatecacher maar 2 mappen staan nl; Tracks en Cache(verwijder dus alle overige mappen en bestanden).

Start nu Gatecacher op en haal een cache binnen die foto's bevat.

Selecteer de binnengehaalde cache en ga naar info en ga nu naar foto's als het goed is haalt hij nu de foto's op van deze cache en zou je ze moeten kunnen zien.

 

Ik hoop dat dit nu het gewenste resultaat geeft. Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als toevoeging (krom, maar in de applicatie wel héél logisch):

Stel je autonavigatie in, ook al gebruik je die niet.

(Kies een willekeurige autonavigatie en stel de storage card daar in.)

 

Is nog een van de overblijfsels uit de krochten van GateCacher v1....

Heeft bij in ieder geval één andere gebruiker ook het issue verholpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als toevoeging (krom, maar in de applicatie wel héél logisch):

Stel je autonavigatie in, ook al gebruik je die niet.

(Kies een willekeurige autonavigatie en stel de storage card daar in.)

 

Is nog een van de overblijfsels uit de krochten van GateCacher v1....

Heeft bij in ieder geval één andere gebruiker ook het issue verholpen...

 

Aha, die was ik vergeten. Dat had je me inderdaad een keertje verteld. :thumbup:

Het was dan ook zo krom :) dat ik die link vergeten was ;)

 

Verder is het een :blush: applicatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al een tijdje aan het zoeken naar een prog voor paperless cachen, die ook in het veld geen internet verbinding nodig heeft. bij de eerste keer proberen lukte het perfect. GPX file gemaakt met GSAK, 50 caches ingeladen en alle tekst was zichtbaar.... maar geen foto's ( en dat wil ik zo graag!)

 

in GSAK afbeeldingen ingeladen in database, gpx file aangemaakt, 50 caches ingeladen en helaas, gatecacher geeft bij het kiezen voor info of text van de cache bij alle caches de foutmelding: wrong request or cache info not initialized (ik kan wel de coordinaten van de WPs zien)

 

wie kan mij helpen, want ik doe ergens waarschijnlijk iets fout.

 

voor de duidelijkheid: ik wil graag paperless cachen met zoveel mogelijk info van de cache bij me, het liefst ook de foto's. Aangezien ik op mijn HTC touch pro een abbo zonder internet heb, wil ik geen verbinding maken in het veld. (vanwege de hoge kosten)

 

hoe krijg ik eea goed ingesteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gpx file is puur tekst. Ik weet niet of je op zo'n phone ook html (webpagina's) kunt tonen? Die kun je nameliijk in GSAK ook aanmaken...

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

al een tijdje aan het zoeken naar een prog voor paperless cachen, die ook in het veld geen internet verbinding nodig heeft. bij de eerste keer proberen lukte het perfect. GPX file gemaakt met GSAK, 50 caches ingeladen en alle tekst was zichtbaar.... maar geen foto's ( en dat wil ik zo graag!)

 

in GSAK afbeeldingen ingeladen in database, gpx file aangemaakt, 50 caches ingeladen en helaas, gatecacher geeft bij het kiezen voor info of text van de cache bij alle caches de foutmelding: wrong request or cache info not initialized (ik kan wel de coordinaten van de WPs zien)

 

wie kan mij helpen, want ik doe ergens waarschijnlijk iets fout.

 

voor de duidelijkheid: ik wil graag paperless cachen met zoveel mogelijk info van de cache bij me, het liefst ook de foto's. Aangezien ik op mijn HTC touch pro een abbo zonder internet heb, wil ik geen verbinding maken in het veld. (vanwege de hoge kosten)

 

hoe krijg ik eea goed ingesteld?

Hoi Nelis,

 

zo ongeveer maandelijks update Groundspeak de website.

Dan heb je ook een nieuwe versie van GateCacher nodig.

Kijk even of je versie 3.3.3.0 hebt (huidige release op de website), dan kun je waarschijnlijk weer verder.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie, dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik kruisjes ipv fotos :wink2:

 

 

Een gpx file is puur tekst. Ik weet niet of je op zo'n phone ook html (webpagina's) kunt tonen? Die kun je nameliijk in GSAK ook aanmaken...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dennis,

 

ik heb de laatste versie 3.3.3.0

 

Als ik verbonden ben met internet (via Wlan) dan werkt het perfect... zodra ik geen verbinding meer heb met internet krijg ik de foutmelding weer.

Moet ik de gpxfile op een special plek opslaan ? moet ik instellingen wijzigen zodat hij de info lokaal ophaalt ipv via internet?

 

of kan het misschien helemaal niet wat ik wil :wink2:

 

groet, nelis

al een tijdje aan het zoeken naar een prog voor paperless cachen, die ook in het veld geen internet verbinding nodig heeft. bij de eerste keer proberen lukte het perfect. GPX file gemaakt met GSAK, 50 caches ingeladen en alle tekst was zichtbaar.... maar geen foto's ( en dat wil ik zo graag!)

 

in GSAK afbeeldingen ingeladen in database, gpx file aangemaakt, 50 caches ingeladen en helaas, gatecacher geeft bij het kiezen voor info of text van de cache bij alle caches de foutmelding: wrong request or cache info not initialized (ik kan wel de coordinaten van de WPs zien)

 

wie kan mij helpen, want ik doe ergens waarschijnlijk iets fout.

 

voor de duidelijkheid: ik wil graag paperless cachen met zoveel mogelijk info van de cache bij me, het liefst ook de foto's. Aangezien ik op mijn HTC touch pro een abbo zonder internet heb, wil ik geen verbinding maken in het veld. (vanwege de hoge kosten)

 

hoe krijg ik eea goed ingesteld?

Hoi Nelis,

 

zo ongeveer maandelijks update Groundspeak de website.

Dan heb je ook een nieuwe versie van GateCacher nodig.

Kijk even of je versie 3.3.3.0 hebt (huidige release op de website), dan kun je waarschijnlijk weer verder.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...