Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Hallo Dennis,

 

ik heb de laatste versie 3.3.3.0

 

Als ik verbonden ben met internet (via Wlan) dan werkt het perfect... zodra ik geen verbinding meer heb met internet krijg ik de foutmelding weer.

Moet ik de gpxfile op een special plek opslaan ? moet ik instellingen wijzigen zodat hij de info lokaal ophaalt ipv via internet?

 

of kan het misschien helemaal niet wat ik wil :wink2:

 

groet, nelis

Helder.

GPX files moet je eerst pre-loaden via internet, de inhoud van een gpx file is niet afdoende voor alle informatie die nodig is.

Dit kan met de automatische opties onder config->misc, of door bij elke cache eenmalig met internetverbinding de info op te halen.

Kies je voor automatisch, laad dan niet te veel caches met één gpx file in. Groundspeak heeft een check op te veel automatische downloaden.

 

M.a.w. alles wat eens ingeladen is, blijft beschikbaar totdat je het verwijdert. Dit inladen kan automatisch, of handmatig, maar op automatisch zitten dus wel beperkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

duidelijk verhaal en logish! veel dank.. nog een vraag.. welke vakjes moet ik aanvinken voor aut. info downloaden?

download cache info on add: near me/near loc/ file /preload foto's/ trackables.

ik zelf denk file...

Dit schermpje is niet echt heel handig, ik weet nl niet of ik het vinkje voor of achter de tekst moet zetten. (kan helaas geen prtscr maken)

 

verder zal ik dan ca 10 caches inladen, zal dat lukken denk je ?

 

groet en nogmaals bedankt voor de hulp en het prachtige prog. dit doet alles wat ik zocht !

 

nelis

 

 

Hallo Dennis,

 

ik heb de laatste versie 3.3.3.0

 

Als ik verbonden ben met internet (via Wlan) dan werkt het perfect... zodra ik geen verbinding meer heb met internet krijg ik de foutmelding weer.

Moet ik de gpxfile op een special plek opslaan ? moet ik instellingen wijzigen zodat hij de info lokaal ophaalt ipv via internet?

 

of kan het misschien helemaal niet wat ik wil :wink2:

 

groet, nelis

Helder.

GPX files moet je eerst pre-loaden via internet, de inhoud van een gpx file is niet afdoende voor alle informatie die nodig is.

Dit kan met de automatische opties onder config->misc, of door bij elke cache eenmalig met internetverbinding de info op te halen.

Kies je voor automatisch, laad dan niet te veel caches met één gpx file in. Groundspeak heeft een check op te veel automatische downloaden.

 

M.a.w. alles wat eens ingeladen is, blijft beschikbaar totdat je het verwijdert. Dit inladen kan automatisch, of handmatig, maar op automatisch zitten dus wel beperkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

duidelijk verhaal en logish! veel dank.. nog een vraag.. welke vakjes moet ik aanvinken voor aut. info downloaden?

download cache info on add: near me/near loc/ file /preload foto's/ trackables.

ik zelf denk file...

Dit schermpje is niet echt heel handig, ik weet nl niet of ik het vinkje voor of achter de tekst moet zetten. (kan helaas geen prtscr maken)

 

verder zal ik dan ca 10 caches inladen, zal dat lukken denk je ?

 

groet en nogmaals bedankt voor de hulp en het prachtige prog. dit doet alles wat ik zocht !

 

nelis

Denk dat het ook in de handleiding staat, maar vooruit :wink2:

 

Standaard zul je willen: NIET near me, WEL near location en WEL file (GPX / LOC file).

Die vinkjes corresponderen met de bijbehorende cache toevoeg acties.

Als je ook graag foto's gepreload wil hebben (ik wil dat bijvoorbeeld) dan zet je dat aan.

Als je ook graag trackables gepreload wil hebben (ik niet) dan zet je dat aan.

Allemaal wat je zelf wil.

Preloaden op GPX kan dus nare effecten hebben bij grote gpx files, dus dan zou ik het niet doen en simpelweg pas in het veld inladen indien nodig, maar kleintjes, zoals 10 caches is in principe geen probleem...

 

Speel er zelf mee, wat voor jou nog werkt. Ik laad normaliter niet meer dan 20 a 30 caches in met een preload en niet meer dan 500 zonder preload (was een tijd lang de max. export bij groundspeak).

In basis schaalt GateCacher door tot 1000+ caches, maar aanraden kan ik dat niet, je scrollt je te pletter :blush:.

Praktisch is een 100 a 200 caches max.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend dat het niet in 1 keer werkte.

 

Probeer het volgende eens:

Verwijder alle cache's binnen gatecacher

Ga nu naar je opslagkaart en zorg dat op je opslagkaart in de map Gatecacher maar 2 mappen staan nl; Tracks en Cache(verwijder dus alle overige mappen en bestanden).

Start nu Gatecacher op en haal een cache binnen die foto's bevat.

Selecteer de binnengehaalde cache en ga naar info en ga nu naar foto's als het goed is haalt hij nu de foto's op van deze cache en zou je ze moeten kunnen zien.

 

Ik hoop dat dit nu het gewenste resultaat geeft. Veel succes.

:blush: het lukt niet, ik heb alles gedaan maar ik zie nog steeds een vierkantje met 3 kleuren :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, schiet mij maar lek. Ik nog eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Wellicht kan Dennis zich er ook nog eens over buigen, waar lukt het bij mij wel en bij jou niet. Alles zou nu toch hetzelfde moeten zijn.

 

O ja, had je ook nog gedaan wat dennis aangaf zorg dat je navigatie aangeeft een type en opslagkaart en een online kaart. Dat staat los van of je het hebt en of je het gebruikt. Bizar maar het maakt wel wat uit.

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, schiet mij maar lek. Ik nog eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Wellicht kan Dennis zich er ook nog eens over buigen, waar lukt het bij mij wel en bij jou niet. Alles zou nu toch hetzelfde moeten zijn.

 

O ja, had je ook nog gedaan wat dennis aangaf zorg dat je navigatie aangeeft een type en opslagkaart en een online kaart. Dat staat los van of je het hebt en of je het gebruikt. Bizar maar het maakt wel wat uit.

 

yep ook dat heb ik gedaan, ik kan alleen bij map niets kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zondag de hele dag aan de huppel geweest met gatecacher. Het doet het goed! Maar toch...

 

Ik heb dus een k*telefoon en een "ben onbereikbaar" abbo van T-mobile. In de praktijk houdt dat dus in dat ik constant een requester om mijn oren krijg dat de field note niet geupload kan worden. Terwijl de info van de cache wel gedownload kan worden.

 

Als er nou op de één of andere manier een icoontje op de voorpagina kan komen te staan welke fieldnote wél en welke níet gelukt is, hoef ik niet een tweede bestand (cachemate) bij te houden met logs.

 

Nederlands is moeilijk. Ik probeer het nog een keer.

 

ik vind een cache

Ik wil een field note uploaden.

dat gaat niet

 

Ik doe een volgende cache

Ik wil een field note uploaden

dat gaat niet

 

Ik doe een volgende cache

Ik wil een field note uploaden

dat lukt

...

ik kom thuis

ik maak van de field notes op gc.com een log

ik moet nu uitzoeken welke caches ik wél gedaan heb waarvan de field notes níet online staan

die caches moet ik dan alsnog handmatig in gc.com opzoeken en loggen

 

gevolg:

 

de logs staan niet meer in de juiste volgorde

ik moet zelf uitzoeken welke nog gedaan moeten worden

 

 

Dus eigenlijk: als de fieldnote niet lukt wél een smiley in gatecacher maar met een vraagteken erdoorheen ofzo zodat in één blik duidelijk is welke upload mislukt is. Dan kan ik kiezen: een nieuwe poging ondernemen om de fieldnote te uploaden of ik kan thuis meteen zien welke nog niet gedaan zijn.

 

----------

helemaal los overal van. Hoe kan ik de cachelist sorteren? 0 indrukken kan niet, en als ik op de tekst "klik hier om te sorteren" klik met de stylus (grote vingers, kleine tekst) springt de HTC naar het vandaag-scherm. oplossings-idee? Onderin (bij advanced ofzo) een sorteer icoon. Kun je meteen verschillende opties kiezen als preset om te sorteren (geplaatst, gelogd, afstand,...).

 

----------

 

Al met al voor lokaal gebruik bevalt gatecacher me prima. In elk geval een bak beter dan live.geocaching. Maar voor offline gebruik (buitenland) lijkt ie me toch echt wat minder geschikt. Ik heb in cachemate "alle" caches van NL en BE klaar voor gebruik staan. Dat zie ik gatecacher nog zo snel niet doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een beetje flauw om te zeggen maar .... als je programma's wil hebben die up-to-date zijn op je mobiel/handheld/smartphone.... zorg dan voor een data abonnement!

 

dan ben je in NL verzekerd van actuele info en hoe je je dus geen zorgen te maken over kosten.

 

momenteel heerst er een ware prijzenoorlog dus sla je slag !

 

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, schiet mij maar lek. Ik nog eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Wellicht kan Dennis zich er ook nog eens over buigen, waar lukt het bij mij wel en bij jou niet. Alles zou nu toch hetzelfde moeten zijn.

 

O ja, had je ook nog gedaan wat dennis aangaf zorg dat je navigatie aangeeft een type en opslagkaart en een online kaart. Dat staat los van of je het hebt en of je het gebruikt. Bizar maar het maakt wel wat uit.

 

yep ook dat heb ik gedaan, ik kan alleen bij map niets kiezen.

In basis, doe het volgende:

- Leeg de cachelijst

- Sluit GateCacher af

- Verwijder \Temp\GateCacher, indien deze bestaat

- Verwijder de directory GateCacher op je storage card

- Start GateCacher opnieuw op

- Check of je username en password goed ingesteld staan.

- Check of bij navigatie je storage card geselecteerd staat, en sla voor de zekerheid op.

- Laad éen enkele cache en check of de fotos binnenkomen (Advanced Search, by Cache Code).

 

Veel meer dan dit kun je niet doen denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zondag de hele dag aan de huppel geweest met gatecacher. Het doet het goed! Maar toch...

 

Ik heb dus een k*telefoon en een "ben onbereikbaar" abbo van T-mobile. In de praktijk houdt dat dus in dat ik constant een requester om mijn oren krijg dat de field note niet geupload kan worden. Terwijl de info van de cache wel gedownload kan worden.

 

Dus eigenlijk: als de fieldnote niet lukt wél een smiley in gatecacher maar met een vraagteken erdoorheen ofzo zodat in één blik duidelijk is welke upload mislukt is. Dan kan ik kiezen: een nieuwe poging ondernemen om de fieldnote te uploaden of ik kan thuis meteen zien welke nog niet gedaan zijn.

----------

helemaal los overal van. Hoe kan ik de cachelist sorteren? 0 indrukken kan niet, en als ik op de tekst "klik hier om te sorteren" klik met de stylus (grote vingers, kleine tekst) springt de HTC naar het vandaag-scherm. oplossings-idee? Onderin (bij advanced ofzo) een sorteer icoon. Kun je meteen verschillende opties kiezen als preset om te sorteren (geplaatst, gelogd, afstand,...).

----------

Al met al voor lokaal gebruik bevalt gatecacher me prima. In elk geval een bak beter dan live.geocaching. Maar voor offline gebruik (buitenland) lijkt ie me toch echt wat minder geschikt. Ik heb in cachemate "alle" caches van NL en BE klaar voor gebruik staan. Dat zie ik gatecacher nog zo snel niet doen...

Mooi dat het ondertussen wel werkt.

In basis ben ik het met aapj eens, zorg voor een data abonnement, volledig offline zijn prima andere tools voor, de meeste van Garmin en nog waterdicht en robuust ook!

Een van de charmes van tools als GateCacher is juist dat je met live data kunt werken.

 

Los daarvan, veel onderscheid tussen up- en download in communicatie is er niet. Staan je username en password wel goed ingesteld? Zou een hoop verklaren.

 

Ik snap in ieder geval je idee van mislukte fieldnotes, zal eens kijken of dat makkelijk te doen is.

 

Sorten via de bovenste regel zit inde huidige release een bug in, is voor de komende release al gefixed.

 

GateCacher is prima voor offline gebruik in het veld geschikt, je zult alleen alles van te voren moeten inladen m.b.v. een verbinding.

In het buitenland doe ik dit zo veel mogelijk op de hotelkamer met wifi en verder slik ik de datakosten als ik dan toch meer wil.

Zoveel is dat nu ook weer niet, een gemiddelde cachepagina kost +-25kb dataverkeer.

Zolang je dus niet de foto's gebruikt, of navigeert via maps, is daar ook wel overheen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat probleem van die upload fieldnotes heb ik ook af en toe. Dacht dat dit aan mijn phone lag. Alleen krijg ik te zien een smiley als het gelukt is en een berichtje als het niet gelukt is. Ik kan het dan opnieuw proberen maar meestal werkt dat niet blijft aangeven lukt niet. Gatecachter afsluiten en opnieuw startrn werkt meestal wel. Begrijp niet goed hoe dit komt. Misschien helpt deze info. Lijkt me iets anders als vorige poster maar probleem blijft het zelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze is reproduceerbaar:

 

field note NOT FOUND met tekst. gaat niet. requester "upload failed"...

Net de huidige release geïnstalleerd en geprobeerd op een paar caches met een paar teksten, werkt bij mij naar behoren.

Ligt misschien aan de cache / tekst, dus welke cache en welke tekst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze is reproduceerbaar:

 

field note NOT FOUND met tekst. gaat niet. requester "upload failed"...

Net de huidige release geïnstalleerd en geprobeerd op een paar caches met een paar teksten, werkt bij mij naar behoren.

Ligt misschien aan de cache / tekst, dus welke cache en welke tekst?

 

voor goede orde heb je posting 432 gelezen. Heb zelfde ervaring als NOVW maar opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...