Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

Nieuwe maand, nieuwe geocaching.com updates.

Gelijk ook wat andere dingen meegenomen.

 

Update 2010-07-29 (v3.3.3.0):

- Updated templates to incorporate august website changes.

- No need to clear cachelist anymore on geocaching.com changes (coming from v3.2.1.0 or above).

- Fixed bug on HTC HD2/Leo, crashing on coordinate input.

- Optimized a lot of code.

 

Het is dus NIET meer nodig de cachelijst leeg te gooien, mits je vanaf versie 3.2.1.0 of hoger afkomt.

 

Veel cacheplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

Na ongeveer een jaar weer eens gecached en net Gatecacher ontdekt. Lijkt als een tierelier te draaien op mijn HTC HD2... kan niet wachten het veld in te gaan :rolleyes:

 

Veel oude posts gelezen maar geen antwoord op de volgende vraag: is het mogelijk (of in de planning) om export mogelijk te maken van mijn mobiel/Gatecacher naar mijn Garmin Etrex. Ik verwacht nl dat de gps van de mobiel onvoldoende precies zal zijn. Nu ga ik zometeen de cache toch nog opzoeken op www.geocaching.com en van daar de coordinaten naar de Garmin sturen.

 

Kortom: wat ik zoek in Gatecacher is een functie "Send to GPS".

 

Hoe het ook zij, als alles inderdaad werkt zoals het lijkt te gaan werken is dit een fantastisch programma! Ook erg leuk om te zien hoe hier wordt geadviseerd, getest en moed wordt ingespoken. Super.

 

Hartelijke groet,

Atacache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ongeveer een jaar weer eens gecached en net Gatecacher ontdekt. Lijkt als een tierelier te draaien op mijn HTC HD2... kan niet wachten het veld in te gaan :rolleyes:

Atacache

 

Werkt inderdaad geweldig! Wel moet ik idd de laatste meters met de aparte GPS doen, mijn mobiel is daar te sloom voor. Los daar van lijkt dit voor ons dé oplossing voor sjouwen met een laptop, printen of foto's maken van het scherm, printen, etc, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dennis, ik weet niet of iemand anders er ook last van heeft maar ik vind het super vervelend.

ik kan geen foto's meer zien in gatecacher op mijn mobiel, ik kan verder wel andere foto's zien zoals op internet en mijn eigen gemaakte foto's.

wat zou dit kunnen zijn.

 

groet

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dennis, ik weet niet of iemand anders er ook last van heeft maar ik vind het super vervelend.

ik kan geen foto's meer zien in gatecacher op mijn mobiel, ik kan verder wel andere foto's zien zoals op internet en mijn eigen gemaakte foto's.

wat zou dit kunnen zijn.

 

groet

Richard

 

Ook ik heb hier last van gehad, het probleempje zit hem de plek van opslag. Waarschijnlijk heb je het programma opgeslagen op je telefoon en niet op je opslagkaartje. Dat is ook de juiste methode. In sommige gevallen maakt het programma toch nog bestandjes aan op je opslagkaartje, als je die bestandjes verwijderd werkt alles weer naar behoren. Bij mij althans was dat de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ongeveer een jaar weer eens gecached en net Gatecacher ontdekt. Lijkt als een tierelier te draaien op mijn HTC HD2... kan niet wachten het veld in te gaan ;)

 

Veel oude posts gelezen maar geen antwoord op de volgende vraag: is het mogelijk (of in de planning) om export mogelijk te maken van mijn mobiel/Gatecacher naar mijn Garmin Etrex. Ik verwacht nl dat de gps van de mobiel onvoldoende precies zal zijn. Nu ga ik zometeen de cache toch nog opzoeken op www.geocaching.com en van daar de coordinaten naar de Garmin sturen.

 

Kortom: wat ik zoek in Gatecacher is een functie "Send to GPS".

 

Hoe het ook zij, als alles inderdaad werkt zoals het lijkt te gaan werken is dit een fantastisch programma! Ook erg leuk om te zien hoe hier wordt geadviseerd, getest en moed wordt ingespoken. Super.

 

Hartelijke groet,

Atacache

Hoi AtaCache,

 

dat zal niet gaan. Koppelingen rechtstreeks tussen een telefoon en een gps heb ik nog niet gezien.

Wel kun je dezelfde loc / gpx file gebruiken voor zowel GateCacher als je Etrex.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zal niet gaan. Koppelingen rechtstreeks tussen een telefoon en een gps heb ik nog niet gezien.

Wel kun je dezelfde loc / gpx file gebruiken voor zowel GateCacher als je Etrex.

 

Groeten Dennis

 

Het zou wel gaaf zijn als het zou kunnen, voorlopig ben ik een super tevreden mens met zo fraaie gratis applicatie die iedere keer supersnel geupdate is als .COM weer een wijziging heeft doorgevoerd.

 

Dank je wel Dennis ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dennis, ik weet niet of iemand anders er ook last van heeft maar ik vind het super vervelend.

ik kan geen foto's meer zien in gatecacher op mijn mobiel, ik kan verder wel andere foto's zien zoals op internet en mijn eigen gemaakte foto's.

wat zou dit kunnen zijn.

 

groet

Richard

 

Ook ik heb hier last van gehad, het probleempje zit hem de plek van opslag. Waarschijnlijk heb je het programma opgeslagen op je telefoon en niet op je opslagkaartje. Dat is ook de juiste methode. In sommige gevallen maakt het programma toch nog bestandjes aan op je opslagkaartje, als je die bestandjes verwijderd werkt alles weer naar behoren. Bij mij althans was dat de oplossing.

Hoi Richard,

 

kom je verder met Langzaam's oplossing?

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

paar dingetjes die meteen opvallen na een half uurtje pielen:

 

-elke startup duurt 25 seconden, zonder indicatie dat er ook maar iets gebeurt

-usernaam en password word niet opgeslagen (opgelost (?) na instaleren op device ipv opslagkaart)

-trackables data downloaden werken niet

-foto's zien werkt niet

-dutch als taal werkt niet

-gedwonloade data word niet bewaard (offline werken is dus niet te doen?)

-importeren GPX file duurt (120 caches) ruim 2 minuten (!), zonder enige indicatie dat er ook maar íets gebeurt

-geen zoek functie (die cache heet xyz, dus die zoek ik) (gevonden)

-programma start automatisch een internet verbinding. Lekker prijzig in het buitenland, want ik kan niet "verbieden" in de settings dat er een verbinding word gemaakt

-programma start automatisch een internet verbinding maar verbreekt de verbinding niet bij "exit".

 

-GPS pakt geen signaal (*) (opgelost na reset device)

-ik kan niet kiezen voor welke GPS-ontvanger ik wil gebruiken (extern, intern, NMEA, door windows beheerd, ...)

-batterij besparing zet het scherm uit terwijl de GPS een signaal zoekt (*)

-gatecacher staat niet in windows (mobile) taakbeheer (*)

 

 

 

Vooral doorgaan met ontwikkelen, daar niet van. Maar om dit nou een V3 te noemen... Eerder een V0.3alpha beta versie RC... Of alleen geschikt voor een bepaalde telefoon/PDA ?

 

 

 

(*) allemaal op een HTC touch pro2. Inderdaad, met afstand de slechtste PDA die er ooit gebouwd is. Dit is mijn 4e PDA, en ik herhaal: de ALLER- ALLERslechtste die er bestaat. Dit probleem ligt dus naar alle waarschijnlijkheid aan de hardware, niet aan de software.

bewerkt door novw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren geinstalleerd op mijn Mio A201 en het werkt (zonder in het veld te zijn geweest) fantastisch. :hammer:

 

Misschien is het nog een idee om te kunnen exporteren naar GPX. Ik gebruik GSAK als een soort van archief, maar moet daar nog altijd handmatig zaken invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

paar dingetjes die meteen opvallen na een half uurtje pielen:

 

-elke startup duurt 25 seconden, zonder indicatie dat er ook maar iets gebeurt

-usernaam en password word niet opgeslagen (opgelost (?) na instaleren op device ipv opslagkaart)

-trackables data downloaden werken niet

-foto's zien werkt niet

-dutch als taal werkt niet

-gedwonloade data word niet bewaard (offline werken is dus niet te doen?)

-importeren GPX file duurt (120 caches) ruim 2 minuten (!), zonder enige indicatie dat er ook maar íets gebeurt

-geen zoek functie (die cache heet xyz, dus die zoek ik) (gevonden)

-programma start automatisch een internet verbinding. Lekker prijzig in het buitenland, want ik kan niet "verbieden" in de settings dat er een verbinding word gemaakt

-programma start automatisch een internet verbinding maar verbreekt de verbinding niet bij "exit".

 

-GPS pakt geen signaal (*) (opgelost na reset device)

-ik kan niet kiezen voor welke GPS-ontvanger ik wil gebruiken (extern, intern, NMEA, door windows beheerd, ...)

-batterij besparing zet het scherm uit terwijl de GPS een signaal zoekt (*)

-gatecacher staat niet in windows (mobile) taakbeheer (*)

 

Vooral doorgaan met ontwikkelen, daar niet van. Maar om dit nou een V3 te noemen... Eerder een V0.3alpha beta versie RC... Of alleen geschikt voor een bepaalde telefoon/PDA ?

 

(*) allemaal op een HTC touch pro2. Inderdaad, met afstand de slechtste PDA die er ooit gebouwd is. Dit is mijn 4e PDA, en ik herhaal: de ALLER- ALLERslechtste die er bestaat. Dit probleem ligt dus naar alle waarschijnlijkheid aan de hardware, niet aan de software.

Hoi novw,

 

jammer dat je na een half uurtje "pielen" op een blijkbaar instabiel device zo'n negatieve conclusie trekt.

Het gros van de dingen die je meldt werken wel degelijk, dus ik ben bang dat je device inderdaad dwars ligt.

 

Anyway, mocht je hulp nodig hebben bij het troubleshooten, dan kun je mailen naar mijn contact adres op de website, wellicht vruchtvoller dan hier een conclusie te droppen.

Zo niet, het is gratis software, je bent vrij om het niet te installeren.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren geinstalleerd op mijn Mio A201 en het werkt (zonder in het veld te zijn geweest) fantastisch. :)

 

Misschien is het nog een idee om te kunnen exporteren naar GPX. Ik gebruik GSAK als een soort van archief, maar moet daar nog altijd handmatig zaken invullen.

Hoi DrakeNL,

 

bedankt voor de opsteker! :lol:

Exporteren naar GPX hoor ik vaker. Op zich snap ik het, maar heb er in ieder geval voorlopig geen plannen voor.

 

Groeten Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral doorgaan met ontwikkelen, daar niet van. Maar om dit nou een V3 te noemen... Eerder een V0.3alpha beta versie RC... Of alleen geschikt voor een bepaalde telefoon/PDA ?

 

(*) allemaal op een HTC touch pro2. Inderdaad, met afstand de slechtste PDA die er ooit gebouwd is. Dit is mijn 4e PDA, en ik herhaal: de ALLER- ALLERslechtste die er bestaat. Dit probleem ligt dus naar alle waarschijnlijkheid aan de hardware, niet aan de software.

 

Ik zie een groot aantal items in je lijstje staan die bij mijn touch pro niet voorkomen. Gatecacher en mijn htc touch pro2 werken prima samen. Ik ben er heel tevreden over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren geinstalleerd op mijn Mio A201 en het werkt (zonder in het veld te zijn geweest) fantastisch. :)

 

Misschien is het nog een idee om te kunnen exporteren naar GPX. Ik gebruik GSAK als een soort van archief, maar moet daar nog altijd handmatig zaken invullen.

Hoi DrakeNL,

 

bedankt voor de opsteker! :blush:

Exporteren naar GPX hoor ik vaker. Op zich snap ik het, maar heb er in ieder geval voorlopig geen plannen voor.

 

Groeten Dennis

 

Hoi Dennis,

 

Effe nog een opsteker hoor. Ook ik heb een HTC touch Pro en ik gebruik nu al tijden lang deze applicatie. In het begin ook wat kleine aanloop probleempjes gehad zoals het bewaren van inloggevens. Met jou advies "opslaan op phone ipv kaartje" was ook dit probleem geslecht.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker, en dank je nogmaals voor deze gave applicatie die nog helemaal gratis is ook.

 

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...