Spring naar bijdragen

Nieuwe Windows Mobile / Smartphone Cache-applicatie: Gatecacher


Melusine

Aanbevolen berichten

deze is reproduceerbaar:

 

field note NOT FOUND met tekst. gaat niet. requester "upload failed"...

Net de huidige release geïnstalleerd en geprobeerd op een paar caches met een paar teksten, werkt bij mij naar behoren.

Ligt misschien aan de cache / tekst, dus welke cache en welke tekst?

 

voor goede orde heb je posting 432 gelezen. Heb zelfde ervaring als NOVW maar opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd.

Ja, maar zijn op zich losstaande problemen.

Ik vermoed dat de sessie met geocaching.com verlopen is op dat moment.

Heb je zeg maar iets opgezocht (nieuwe cache, cache info, e.d.), daarna ca. 20 minuten (of langer) niets meer online gedaan, en daarna geprobeerd een field note te posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

deze is reproduceerbaar:

 

field note NOT FOUND met tekst. gaat niet. requester "upload failed"...

Net de huidige release geïnstalleerd en geprobeerd op een paar caches met een paar teksten, werkt bij mij naar behoren.

Ligt misschien aan de cache / tekst, dus welke cache en welke tekst?

 

voor goede orde heb je posting 432 gelezen. Heb zelfde ervaring als NOVW maar opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd.

Ja, maar zijn op zich losstaande problemen.

Ik vermoed dat de sessie met geocaching.com verlopen is op dat moment.

Heb je zeg maar iets opgezocht (nieuwe cache, cache info, e.d.), daarna ca. 20 minuten (of langer) niets meer online gedaan, en daarna geprobeerd een field note te posten?

 

Ik denk dat je hiermee 90% of meer ondervangt maar vermoed niet 100%. Ik zal het binnenkort proberen uit te testen in welke gevallen het voorkomt.

Het is soms lastig maar niet meer dan dat omdat de oplossing zo simpel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze is reproduceerbaar:

 

field note NOT FOUND met tekst. gaat niet. requester "upload failed"...

Net de huidige release geïnstalleerd en geprobeerd op een paar caches met een paar teksten, werkt bij mij naar behoren.

Ligt misschien aan de cache / tekst, dus welke cache en welke tekst?

 

voor goede orde heb je posting 432 gelezen. Heb zelfde ervaring als NOVW maar opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd.

Ja, maar zijn op zich losstaande problemen.

Ik vermoed dat de sessie met geocaching.com verlopen is op dat moment.

Heb je zeg maar iets opgezocht (nieuwe cache, cache info, e.d.), daarna ca. 20 minuten (of langer) niets meer online gedaan, en daarna geprobeerd een field note te posten?

 

Ik denk dat je hiermee 90% of meer ondervangt maar vermoed niet 100%. Ik zal het binnenkort proberen uit te testen in welke gevallen het voorkomt.

Het is soms lastig maar niet meer dan dat omdat de oplossing zo simpel is.

Die time-out check heb ik in ieder geval nu ingebouwd, komt in de volgende versie.

De enige 100% methode die er is, is per communicatie met geocaching.com altijd opnieuw inloggen, in plaats van de bestaande sessie hergebruiken.

Dat kost behoorlijk wat extra data verkeer, dus zie ik niet zo zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die time-out check heb ik in ieder geval nu ingebouwd, komt in de volgende versie.

De enige 100% methode die er is, is per communicatie met geocaching.com altijd opnieuw inloggen, in plaats van de bestaande sessie hergebruiken.

Dat kost behoorlijk wat extra data verkeer, dus zie ik niet zo zitten...

 

Die oplossing lijkt me geweldig. Op extra dataverkeer zit in principe niemand te wachten. Dus goede oplossing. Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, schiet mij maar lek. Ik nog eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Wellicht kan Dennis zich er ook nog eens over buigen, waar lukt het bij mij wel en bij jou niet. Alles zou nu toch hetzelfde moeten zijn.

 

O ja, had je ook nog gedaan wat dennis aangaf zorg dat je navigatie aangeeft een type en opslagkaart en een online kaart. Dat staat los van of je het hebt en of je het gebruikt. Bizar maar het maakt wel wat uit.

 

yep ook dat heb ik gedaan, ik kan alleen bij map niets kiezen.

In basis, doe het volgende:

- Leeg de cachelijst

- Sluit GateCacher af

- Verwijder \Temp\GateCacher, indien deze bestaat

- Verwijder de directory GateCacher op je storage card

- Start GateCacher opnieuw op

- Check of je username en password goed ingesteld staan.

- Check of bij navigatie je storage card geselecteerd staat, en sla voor de zekerheid op.

- Laad éen enkele cache en check of de fotos binnenkomen (Advanced Search, by Cache Code).

 

Veel meer dan dit kun je niet doen denk ik...

 

Jammer alles gedaan maar niets werkt.

toch bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een suffe zijstap. Je hebt het steeds over "de nieuwste versie". Op je homepage gaat het nu over "Update 2010-07-29 (v3.3.3.0)". Hoe en waar kan ik zien welke versie ik op dit moment op mijn PDA geïnstalleerd heb? Ik kan geen "info", "over" of iets in die trant vinden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goei. Ik ben weer een hele dag aan het hobbelen geweest gisteren, en heb alleen met gatecacher (en de GPS) gedraaid. Het viel weer niet tegen. Eigenlijk is bijna alles goed gegaan.

 

-Heel praktisch: als de fieldnote niet gepost kan worden, laat ik de internetverbinding open staan en exit gatecacher. Dan gatecacher weer opstarten en in 99% van de gevallen lukt het dan wel. Inderdaad waarschijnlijk een timeout dinges. Hopelijk is dat in de volgende versie ondervangen. Ik doe nu: fieldnote maken, online zetten, gatecacher uitzetten. En dan in de buurt van de volgende cache weer gatecacher aanzetten. Dan logt ie (kennelijk) opnieuw in als ik iets wil posten.

 

-Ik mis nog een "note" functie bij een cache. We hebben gisteren een stel caches met bonus gedaan, en nu loop ik toch alsnog met pen en papier rond om bonus getallen op te schrijven (jaha, ik kan word-mobile starten, maar de bedoeling was toch een all-in-one programma ? :lol: )

 

-vreemde zaken (GC probleem?) soms worden de notes 2 tot zelfs wel 3 keer op de server geplaatst. Terwijl ik of een foutmelding kreeg (unable to post fieldnote...) of de field-note upload aan mijn kant maar één keer heeft plaatsgevonden.

 

-de tekst "Field Note by GateCacher on woensdag 8 september 2010 20:39" moet een lege regel ervoor hebben (<BR>). Ik vind de reclame niet erg, maar storend als ie zo vlak onder de laatste regel van de log staat.

 

-kan die reclame tekst aangepast worden? Zodat er óf Engels ("by") óf Nederlands staat ("woensdag")? "Gatecacher field note: dd.mmm.yyyy @ hh:mm" geeft nooit 2 talen in de onderste regel. Enne: waarom voluit? Woensdag of Wo. September of Sep. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo kort mogelijke regel onderaan mijn logs. En zoals eerder gezegd, reclame is niet erg; dat gun ik je van harte, maar als het storend word moet ik elke keer die regel wissen. En da's zonde.

Oh en over die reclame-regel gesproken: html links mogen in gc logs hoor ( <a href=> :lol1::blush:

 

-plaatjes (werkt perfect trouwens) hebben een probleem. Ze zijn te klein, en ik kan niet inzoomen of het plaatje opslaan zodat ik ze in een ander programma kan inladen zodat ik in dat andere programma wél kan inzoomen (de bedoeling was toch een all-in-one programma ? :ph34r: ). Wel heel praktisch: ik kom wel eens bij caches waar honderden foto's bij zitten. Dat lijkt mij een potentieel probleem voor een pulldown menu?

 

-voor iemand die veel slimmer is dan ik: een GSAK export makro. Dat je vanuit GSAK een stel caches helemaal klaar kan zetten voor gatecacher. Kwestie van kopiëren naar de PDA en klaar voor gebruik. Voor iemand die heel veel slimmer is: inclusief plaatjes, hints en wat je zoal nog meer zou kunnen downloaden. Dán word gatecacher een verschrikkelijk mooie buitenland tool.

 

 

--------------------------

-herhaling van zetten:

 

+de GPS blijft aanstaan nadat gatecacher uit is gezet. Dat vreet batterijen. Waarschijnlijk een HTC of windows mobile probleem, maar toch.

+ik kan (echt) nergens vinden welke versie van gatecacher ik gebruik Goed verstopt. onder de config bij diverse...3.3.3.0 dus

+als gatecacher de internet verbinding opstart, moet ie 'm ook weer sluiten lijkt mij.

+opstarten van het programma duurt echt veel te lang zonder indicator. Zeker als je een flinke hoeveelheid caches in de data hebt zitten. Misschien eerst het programma starten en pas daarna (met een voortgangsbalk(!!)) de data inlezen?

+gatecacher staat niet in de windows taakbeheer (start -> instellingen -> taakbeheer). De enige manier waarop ik weer bij het programma kan komen als tie achter een ander scherm is gevallen of als het beeldscherm uit is gegaan) is door de .exe (.lnk) opnieuw te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn plaats op vorige posting te reageren, er zit heel veel positiefs en opbouwends in. :blush: Maar als een reactie het volgende; volgens mij is nergens gepretendeerd dat het een all in one applicatie is. Dit programma is volgens mij ontwikkeld om op elk moment een cache te kunnen downloaden met de laatste stand van zaken. Je kan dan ook bij het downloaden filteren naar soort en zelfs een gc nummer opgeven. Als extra kan je die ook nog loggen. Van daaruit zijn er steeds meer extra's bijgebouwd zodat je ook gemakkelijk met dit programa kunt werken en cachen. Maar uitgang blijft de mogelijkheid om realtime een cache te kunnen downloaden met alle info erbij.

O ja, je kan natuurlijk ook zelf een extra regel meegeven hé. Het is een gratis programma met wel een super service die we krijgen. :lol: Op verzoek wordt getoverd maar de rest moeten we toch zelf doen :lol1: Ik hoop dat je mijn reactie ook possief kunt lezen, het is niet mijn bedoeling om kritiek te leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verduidelijking: ik probeer mee te denken, niet aan of af te vallen!

 

Ik ben behoorlijk verslaafd aan cachemate, maar gatecacher is in theorie beter. Ik ben van negatief ("alpha versie") naar wow gegaan. Zoals het nu staat is het een goed programma. En zoals alle goede software zijn verbeteringen altijd mogelijk. En als ik de software bouwer kan helpen door dingetjes aan te dragen of door een donatie ben ik een blij mens. Ik kan geen software bouwen, Goddank kan iemand anders dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verduidelijking: ik probeer mee te denken, niet aan of af te vallen!

 

Ik ben behoorlijk verslaafd aan cachemate, maar gatecacher is in theorie beter. Ik ben van negatief ("alpha versie") naar wow gegaan. Zoals het nu staat is het een goed programma. En zoals alle goede software zijn verbeteringen altijd mogelijk. En als ik de software bouwer kan helpen door dingetjes aan te dragen of door een donatie ben ik een blij mens. Ik kan geen software bouwen, Goddank kan iemand anders dat wel.

 

:lol1::blush: Niets aan toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Novw, ik ben zo vrij geweest tussen te voegen.

 

-Heel praktisch: als de fieldnote niet gepost kan worden, laat ik de internetverbinding open staan en exit gatecacher. Dan gatecacher weer opstarten en in 99% van de gevallen lukt het dan wel. Inderdaad waarschijnlijk een timeout dinges. Hopelijk is dat in de volgende versie ondervangen. Ik doe nu: fieldnote maken, online zetten, gatecacher uitzetten. En dan in de buurt van de volgende cache weer gatecacher aanzetten. Dan logt ie (kennelijk) opnieuw in als ik iets wil posten.

Is al aangepast voor de volgende versie.

-Ik mis nog een "note" functie bij een cache. We hebben gisteren een stel caches met bonus gedaan, en nu loop ik toch alsnog met pen en papier rond om bonus getallen op te schrijven (jaha, ik kan word-mobile starten, maar de bedoeling was toch een all-in-one programma ? :ph34r: )

Bonus getallen kun je in basis kwijt onder Extra->Clues (extra->aanwijzingen), zit zelfs een geocachers rekenmodule in!

-vreemde zaken (GC probleem?) soms worden de notes 2 tot zelfs wel 3 keer op de server geplaatst. Terwijl ik of een foutmelding kreeg (unable to post fieldnote...) of de field-note upload aan mijn kant maar één keer heeft plaatsgevonden.

Ik krijg hem hier niet gereproduceerd. Wellicht een instabiele GPRS verbinding?

-de tekst "Field Note by GateCacher on woensdag 8 september 2010 20:39" moet een lege regel ervoor hebben (<BR>). Ik vind de reclame niet erg, maar storend als ie zo vlak onder de laatste regel van de log staat.

Snap hem, heb ik aangepast voor de volgende versie. Is overigens deels als reclame en deels als tijdregistratie bedoelt, scheelt weer typen...

-kan die reclame tekst aangepast worden? Zodat er óf Engels ("by") óf Nederlands staat ("woensdag")? "Gatecacher field note: dd.mmm.yyyy @ hh:mm" geeft nooit 2 talen in de onderste regel. Enne: waarom voluit? Woensdag of Wo. September of Sep. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo kort mogelijke regel onderaan mijn logs. En zoals eerder gezegd, reclame is niet erg; dat gun ik je van harte, maar als het storend word moet ik elke keer die regel wissen. En da's zonde.

Oh en over die reclame-regel gesproken: html links mogen in gc logs hoor ( <a href=> :crybaby::dribble:

De melding is engels, maar maakt gebruik van de volledige tijdsmelding van je device. Die staat blijkbaar op Nederlands. Vandaar de mix. Ik zal eens kijken of dat in de vertaalmodule gestopt kan worden, maar dan nog is dit enkel een oplossing voor de vertalingen die op dat moment in GateCacher zitten.

-plaatjes (werkt perfect trouwens) hebben een probleem. Ze zijn te klein, en ik kan niet inzoomen of het plaatje opslaan zodat ik ze in een ander programma kan inladen zodat ik in dat andere programma wél kan inzoomen (de bedoeling was toch een all-in-one programma ? :ph34r: ). Wel heel praktisch: ik kom wel eens bij caches waar honderden foto's bij zitten. Dat lijkt mij een potentieel probleem voor een pulldown menu?

Gatecacher toont enkel de foto's van de cachepagina zelf en van de eerste fotopagina. dus max. een stuk of 50. Daar loop je dus niet tegenaan. In principe heb je elke foto inline in GateCacher. Aangezien het gewoon de geintegreerde Internet Explorer is, kun je waarschijnlijk op de foto rechtsklikken en hem opslaan of openen met een ander programma. (rechtsklikken = ingedrukt houden op WM.)

-voor iemand die veel slimmer is dan ik: een GSAK export makro. Dat je vanuit GSAK een stel caches helemaal klaar kan zetten voor gatecacher. Kwestie van kopiëren naar de PDA en klaar voor gebruik. Voor iemand die heel veel slimmer is: inclusief plaatjes, hints en wat je zoal nog meer zou kunnen downloaden. Dán word gatecacher een verschrikkelijk mooie buitenland tool.

GateCacher kan al GPX files importeren en regelt de import vanaf internet hierna zelf. Enkel GPX heeft niet alle info die nodig is, dus daar heb je niet zoveel aan...

+de GPS blijft aanstaan nadat gatecacher uit is gezet. Dat vreet batterijen. Waarschijnlijk een HTC of windows mobile probleem, maar toch.

GateCacher schrijft in op het GPS signaal en schrijft zich aan het einde weer uit. Meer niet. Waarschijnlijk dus een bug in de ROM van je telefoon. Als het aantal inschrijvingen 0 is, dan hoort hij uit zichzelf uit te gaan.

+als gatecacher de internet verbinding opstart, moet ie 'm ook weer sluiten lijkt mij.

Zelfde verhaal als de GPS. GateCacher opent niet zelf een gprs verbinding, maar vraagt om een dataverbinding waar nodig. Aan het einde wordt deze verbinding gesloten. Of dan de GPRS/UMTS/... verbinding zelf dan openblijft is aan de telefoon. Voor je datakosten en batterijgebruik maakt dat overigens niets uit. Zonder dataverkeer zijn er geen kosten en is er ook geen/nauwelijks extra batterijverbuik.

+opstarten van het programma duurt echt veel te lang zonder indicator. Zeker als je een flinke hoeveelheid caches in de data hebt zitten. Misschien eerst het programma starten en pas daarna (met een voortgangsbalk(!!)) de data inlezen?

Wat vind je lang? Ik heb net even getest op mijn telefoon (niet de snelste, treo pro), ik heb er 486 caches op ingeladen (veel te veel :)) en doe +- 4 seconden over opstarten. Lijkt mij niet zo'n probleem?

+gatecacher staat niet in de windows taakbeheer (start -> instellingen -> taakbeheer). De enige manier waarop ik weer bij het programma kan komen als tie achter een ander scherm is gevallen of als het beeldscherm uit is gegaan) is door de .exe (.lnk) opnieuw te starten.

Zal eens kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T-mobile als provider. Dat zou genoeg moeten zeggen als we het over brakke verbindingen hebben...

 

Opmerking over batterij verbruik en data gebruik: de GPS VREET batterijen. Of ie nou uitgelezen word of niet. De data verbinding moet zich elke (weet ik veel) X seconden hernieuwen, als ik mijn <grmbl> HTC ding 1 uur met werkende GPRS verbinding laat liggen (en geen eens explorer start) is de batterij leeg. Maar alle twee bocenstaande problemen liggen hoogst waarschijnlijk aan de brakheid van mijn device.

 

Dat "rechtsklikken" dat ga ik eens uitproberen als we weer gaan cachen. Ik meen dat ik dat geprobeerd had, maar weet het niet meer zeker. Als het de ingebouwde explorer is zou dubbel klikken moeten zoomen?

 

Opstarten: jup. en 4 seconden vind ik lang :crybaby: (sorry dat ik vergelijk) cachemate start eerst zijn scherm en gaat dan inlezen. Ik weet nu (jahaa: brakke HTC) niet of de start überhaupt gelukt is, en klik voor de zekerheid nog maar eens een keer. (jahaa: dom! :eek: )

 

Toppie joppie. We zijn volgende week naar de VS. Ik ga gatecacher niet gebruiken :thumbup: :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...