Spring naar bijdragen

Natte logrol bij micro's


Team 53° Noord

Aanbevolen berichten

Okee, nog even over dat 'needs maintainance':

Het is me al zo vaak overkomen dat die knop is gebruikt om aan te geven dat een logrol vol is. Ik ga vervolgens kijken, en blijkt dat zo'n rol ook een achterkant heeft :beerchug: . Voor niks op pad gegaan. En het gebeurt vaak genoeg dat er melding van een natte logrol is, en ik ga kijken, blijkt dat er een ietwat vochtig randje aan de rol zit, maar is verder prima te beschrijven. Daarom wordt ik er wel eens... tsja, wat voor woord zal ik nu weer eens gaan gebruiken.

Fijne dagen allemaal

 

Kijk dat zijn nu juist de redenen waarom ik nogal eens van het gebruik van die dwingende knop baal ! :newyear:

 

Ik zou graag zien dat er wat meer genuanceerd van gebruik wordt gemaakt !

 

Te vaak ben ik voor de kzk weer langs gegaan.

Te vaak ervaar ik dat een "vol logboekje/- rolletje" helemaal niet vol is en er vrolijk doorgelogd kan worden.

Te vaak ontvang ik een kokertje/cache-verdwenen opmerking, terwijl men gewoon niet goed keek cq. las.

 

Zorg dat er bij gebruik van de knop ook voldoende info wordt gegeven, liefst ook een foto.

Overigens zal ik meestal eerst de knopdrukker mailen om een toelichting.

Dan onderneem ik actie !

 

Gelukkig ontvang ik met enige regelmaat logjes en/of mailtjes dat men - bij kokertjes - eea. vervangen of herplaatst heeft. Of, of ik het goed vind als ze dat doen. Nou, ik vind dat heeeeeeeeel goed ! :rolleyes:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Op onze allereerste zoektocht vandaag, kwamen we bij de cache een kokertje zonder dop tegen, terwijl de losse velletjes her en der in het natte gras lagen. Daar sta je dan als nieuwelingen! We hebben eea opgeraapt en mee naar huis genomen om te drogen. Wat nu te doen? Moeten we zelf kokertjes bestellen en straks met de opgedroogde velletjes weer terug doen. Het is allemaal niet meer goed leesbaar. We hebben het kokertje zonder dop laten zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op onze allereerste zoektocht vandaag, kwamen we bij de cache een kokertje zonder dop tegen, terwijl de losse velletjes her en der in het natte gras lagen. Daar sta je dan als nieuwelingen! We hebben eea opgeraapt en mee naar huis genomen om te drogen. Wat nu te doen? Moeten we zelf kokertjes bestellen en straks met de opgedroogde velletjes weer terug doen. Het is allemaal niet meer goed leesbaar. We hebben het kokertje zonder dop laten zitten.

 

Neem even contact op met de cachelegger. De cache is nu weg, dus hij/zij moet 'm even offline halen. Overigens vindt ik het erg toe te juichen dat jullie de spullen zo goed mogelijk proberen te repareren :) .

 

Het is aan de cachelegger om voor een nieuw kokertje te zorgen hoor, dat hoeven jullie niet te doen. Tenzij je dat wilt....

 

Vervelend zo'n ervaring met de eerste cache die je vindt. Komt vast allemaal goed bij volgende caches!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan verkeren.

Afgelopen weekend hebben we een aantal caches gedaan waarvan in de meeste de logrol erg vol en erg nat was. :) Dat maakt het allemaal minder leuk.

Het is natuurlijk de verantwoording van de cachelegger om te zorgen dat zijn / haar caches goed onderhouden worden.

Bij deze caches is dit al ruim een maand geleden aangegeven middels, needs maintenance dus de eigenaar is ervan op de hoogte. :)

Bedenk altijd wel als je caches weglegt dat je dat voor langere tijd doet en dat het zeker onderhoud kost die je die gehele tijd ook vol moet houden. Anders kun je ze beter archiveren.

 

Wij "duiken" er meteen op als we een melding krijgen. Dat hoort erbij. Als je even op vakantie bent ligt dat natuurlijk anders, maar probeer dan via een note te vertellen dat je even niet in staat bent om te corrigeren.

Dan blijft cachen voor iedereen leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op onze allereerste zoektocht vandaag, kwamen we bij de cache een kokertje zonder dop tegen, terwijl de losse velletjes her en der in het natte gras lagen. Daar sta je dan als nieuwelingen! We hebben eea opgeraapt en mee naar huis genomen om te drogen. Wat nu te doen? Moeten we zelf kokertjes bestellen en straks met de opgedroogde velletjes weer terug doen. Het is allemaal niet meer goed leesbaar. We hebben het kokertje zonder dop laten zitten.

 

Neem even contact op met de cachelegger. De cache is nu weg, dus hij/zij moet 'm even offline halen. Overigens vindt ik het erg toe te juichen dat jullie de spullen zo goed mogelijk proberen te repareren :shutup: .

 

Het is aan de cachelegger om voor een nieuw kokertje te zorgen hoor, dat hoeven jullie niet te doen. Tenzij je dat wilt....

 

Vervelend zo'n ervaring met de eerste cache die je vindt. Komt vast allemaal goed bij volgende caches!

 

Dank voor snelle reactie. We hebben de cache laten liggen, alleen is de dop eraf en zit er geen logvel in. Maar daarna hebben we er nog 1 gevonden, en dat maakte voor onze dochter van 4 alles goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Te vaak ben ik voor de kzk weer langs gegaan.

Te vaak ervaar ik dat een "vol logboekje/- rolletje" helemaal niet vol is en er vrolijk doorgelogd kan worden.

[...]

Geopatra.

Ja, dat verschijnsel ken ik. Ik denk dat het komt omdat veel bezoekers zich niet realiseren dat mijn logboekjes dubbelzijdig beschrijfbaar papier bevatten :beerchug:

Tegenwoordig vermeld ik dit feit op de voorpagina van het logboekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Te vaak ben ik voor de kzk weer langs gegaan.

Te vaak ervaar ik dat een "vol logboekje/- rolletje" helemaal niet vol is en er vrolijk doorgelogd kan worden.

[...]

Geopatra.

Ja, dat verschijnsel ken ik. Ik denk dat het komt omdat veel bezoekers zich niet realiseren dat mijn logboekjes dubbelzijdig beschrijfbaar papier bevatten :lol:

Tegenwoordig vermeld ik dit feit op de voorpagina van het logboekje.

Bij een logrol die "vol" lijkt, zoek ik altijd een beschrijfbaar plekje. Desnoods aan de zijkant :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een logrol die "vol" lijkt, zoek ik altijd een beschrijfbaar plekje. Desnoods aan de zijkant :lol:

 

Er is _altijd_ plek op een logrol om je naam op te schrijven. Of het moet zijn dat er al zoveel over elkaar heen geschreven is, dat het rolletje helemaal blauw is geworden. Dan wordt het namelijk tijd om met zwart of rood te gaan loggen. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een logrol die "vol" lijkt, zoek ik altijd een beschrijfbaar plekje. Desnoods aan de zijkant :lol:

 

Er is _altijd_ plek op een logrol om je naam op te schrijven. Of het moet zijn dat er al zoveel over elkaar heen geschreven is, dat het rolletje helemaal blauw is geworden. Dan wordt het namelijk tijd om met zwart of rood te gaan loggen. :lol:

 

:lol: Of met tipex een plaatsje vrij maken :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een logrol die "vol" lijkt, zoek ik altijd een beschrijfbaar plekje. Desnoods aan de zijkant :lol:

 

Er is _altijd_ plek op een logrol om je naam op te schrijven. Of het moet zijn dat er al zoveel over elkaar heen geschreven is, dat het rolletje helemaal blauw is geworden. Dan wordt het namelijk tijd om met zwart of rood te gaan loggen. :ph34r:

 

:lol: Of met tipex een plaatsje vrij maken :lol:

 

Ik ga cachen en ik neem mee: een flesje tipex :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een logrol die "vol" lijkt, zoek ik altijd een beschrijfbaar plekje. Desnoods aan de zijkant :lol:

 

Er is _altijd_ plek op een logrol om je naam op te schrijven. Of het moet zijn dat er al zoveel over elkaar heen geschreven is, dat het rolletje helemaal blauw is geworden. Dan wordt het namelijk tijd om met zwart of rood te gaan loggen. :ph34r:

 

:lol: Of met tipex een plaatsje vrij maken :lol:

 

Ik ga cachen en ik neem mee: een flesje tipex :lol:

 

Kijk en dan is een stickertje weer handig, die plak je er gewoon overheen. Hoef je nergens naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of standaard een reserve logrol meenemen! Nog makkelijker en vriendelijker. Maar als ik een micro vind die van de vuiligheid en vocht uit elkaar valt, dan neem ik niet eens de moeite het ding te lezen of te beschrijven. Gewoon loggen en een blauw kruis "need maintenance" plaatsen. Die is niet voor niets uitgevonden, en wie zich daaraan stoort heeft pech.....onderhoud hoort bij je caches. Anders doek je dat ding maar op! Zie ook postje van Flet!

Stickertjes op micrologrollen zijn uit den boze :yes: De rol rolt niet makkelijk meer en hij wordt veel te dik na verloop van tijd! Gewoon een potlood, pen of stempel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Needs maintance wil ook niet altijd helpen. Ik zat gisteren naar GC11GPY te kijken en zag dat deze sinds augustus 2008 niet meer gelogd is en dat er toen al enkele keren was aangegeven dat de cache niet meer te loggen viel vanwege een zeiknatte logrol. Nu dus een half jaar verder en er is nog niets aan gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Needs maintance wil ook niet altijd helpen. Ik zat gisteren naar GC11GPY te kijken en zag dat deze sinds augustus 2008 niet meer gelogd is en dat er toen al enkele keren was aangegeven dat de cache niet meer te loggen viel vanwege een zeiknatte logrol. Nu dus een half jaar verder en er is nog niets aan gedaan.

Mischien is dit dan een voorbeeld waar je zou kunnen overwegen om Needs Archiving te gebruiken, want blijkbaar wil de cacheowner er geen onderhoud op plegen, met als gevolg dat de cache niet meer gelogd kan worden (in de logrol).

Als hij/zij geen onderhoud kan doen om de een of andere reden, had de owner in de tussentijd allang even een note kunnen posten IMHO en dan had iemand anders het logrolletje vast wel willen vervangen. Of de cache had tijdelijk (met reden) inactief kunnen worden gemaakt.

 

Note: Needs Archiving is een knop die je nog veel spaarzamer (lees: niet) moet gebruiken dan Needs Maintenance. Maar zoiets als dit is voor mij een situatie waarbij ik vind dat je het zou kunnen overwegen.

 

Needs Maintenance, zou je mijns inziens eigenlijk pas mogen gebruiken als de opmerking al door een x-tal andere cachers is gemaakt, maar dat er in een arbitraire tijd (b.v. maand) niets mee is gedaan (onder iets doen versta ik ook in een note een reden geven waarom er (even) geen onderhoud kan worden gepleegd).

Kortom niet, van: Oh, ik zie (als eerste) dat het cache-rolletje natte randjes heeft -> Needs maintenance.

 

Maar dit is mijn mening.

 

/* Edit */

Oeps, :crybaby: ik zie net dat het een cache is van Geopatra (die in ieder geval hier wel actief is en aangeeft wel controlles te doen). :)

En Geopatra heeft juist aangegeven dat ie een Needs Maintenance absoluut niet waardeerd. Dus mischien is dat de reden dat ie op Needs Maintenance blijft staan (en zijn er gewoonweg geen mensen na augustus langs geweest).

Als dat zo is is mijn opmerking van hierboven hierbij ingetrokken natuurlijk.

 

Maar hij blijft gelden voor cacheleggers die absoluut geen onderhoud plegen en waarbij een cache gewoonweg niet meer te doen c.q. loggen is hierdoor

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom niet, van: Oh, ik zie (als eerste) dat het cache-rolletje natte randjes heeft -> Needs maintenance.

 

Bij de cache Raindance kom het regelmatig voor dat deze niet gevonden kan worden. Soms is er dan terecht maintenance nodig, maar wat vaak wordt er dan een "Needs maintenance" gelogd. Een paar dagen later vindt een andere cacher deze wel weer. Ik vind dat ik dan deze Need maintenance note best mag verwijderen. Jammer genoeg moet ik dan nog wel een "owner performed maintenance" note plaatsen om het Zwitserse vlaggetje van mijn cache af te gooien.

Maarja, deze log verwijder ik daarna ook maar meteen weer, want wie is er nu geinteresseerd in die loze logjes. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...