Spring naar bijdragen

Natte logrol bij micro's


Team 53° Noord

Aanbevolen berichten

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :blush:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :thumbup:

Ik ga vast wat aandeeltjes kopen in de telecombedrijven. :beerchug:

 

Hallo all,

 

Als men dan eens afstapt van het plaatsen van een canister, dan is het probleem verholpen.

Oké soms kan het niet anders, maar plaats dan de Carrottepot :blush:

 

Groetsels Kees

Wakker worden vriend. Er zijn ook genoeg ammoboxen en andersoortige boxen die ook vochtig zijn van binnen omdat ze niet goed sluiten of stuk zijn. De grootte maakt echt niet uit. Ik sluit me aan bij de opmerking dat de bezoeker de deksel gewoon goed moet terugplaatsen, ongeacht wat het is. En zo'n 'wortelpot', daar wordt ik niet warm van om de doodeenvoudige reden dat je die niet overal kunt gebruiken. Daarbij vind ik het idee van glas op bepaalde plekken niet prettig. En ach, als je die ook niet goed sluit, wat denk je? Wordt het binnenin vochtig.....

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :blush:

fire5 was me net voor.

moet mijn abonnement gaan verhogen.

kan maar 100 smsjes sturen in de maand

dus kan niet meer zoveel caches gaan doen.

moet mijn schatje toch ook smsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan je afvragen of micro's een filmkokertjes wel bestaansrecht hebben. Ik zoek ze niet.

 

 

Nogmaals tav. het nat worden van logrolletjes kokertjes en in andere ook grotere cachesoorten ==> zie mijn bijdrage # 11 in dit lijntje. :blush:

Het heeft niets met afsluiten te maken, het is nmm. wel zo dat hoe groter de doos , hoe minder contact met een koudere en enigszins vochtige wand van de cachedoos. Het is immers een koud- en nat seizoensprobleem. En in dat opzicht zijn kokertjes nadeliger , ja. Of ze goed sluiten of niet.

De carottepot isoleert in feite als dubbel glas en voorkomt het nat worden, maar is niet overal mogelijk.

 

Verder maar liever geen gedoe over al of niet hanteren van micro's : daar zijn we allemaal al zolang en zo vaak over doorgezaagd .. :beerchug: . Aan de andere kant wordt het dan misschien weer eens een keer levendig op dit ingeslapen, matte forum . :thumbup:

 

Nogmaals: een vriendelijk bedoelde groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan je afvragen of micro's een filmkokertjes wel bestaansrecht hebben. :ph34r: Ik bedoel ze komen op mij niet over als een cache waar de eigenaar zo heel veel aandacht aan heeft besteedt.

 

Dat is een andere discussie, die op dit forum al vaker gevoerd is.

Het gaat nu om natte logrolletjes.

 

 

Marit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het behoorlijk slap om - ook als het eenvoudig te doen is - maar needs maintenance logjes te plaatsen onder het motto dat onderhoud absoluut iets voor de eigenaar is. Een beetje vriendelijk, meedenkend en behulpzaam zijn is ook een optie , hoor !

Een dergelijke houding komt op mij over als: je hebt een cache geplaatst en nou zul je er ook iedere week een keer langsgaan om te kijken of ie een beetje scheef ligt of een spatje water op zijn kop heeft gekregen. :blush:

Je kunt ook redeneren: fijn dat hij ons de mogelijkheid biedt om onze hobby uit te oefenen en als ik er nu toch met mijn lange tenen bovenop sta zal ik hem gelijk maar even een beetje onderhouden. Fluitje van een cent ! :beerchug:

Anders kun je een vriendelijke note plaatsen ipv. dat agressieve needs maintenance icoontje, dat je wat mij betreft reserveert voor echte schade of verdwijnen.

 

Houd het een beetje gezellig!

 

Met vriendelijke groet,

 

Geopatra.

 

Ik was me er niet van bewust dat een vraag om onderhoud agressief over kon komen. Zelf vind ik het niet zo'n probleem om mee te helpen aan het onderhoud, maar als ik niets bij heb en een kokertje tegenkom waar niet eens meer een bodem in zit, leek het mij ook gewenst om de cache eigenaar dit door te geven. Nu heb ik nog geen cache gelegd, maar wanneer ik dit ga doen lijkt het mij ook prettig dat mensen hier blij van worden als ze hem vinden. Dat wordt ik niet bij een erg kapot rolletje met een doorweekt rolletje. Nu ga ik wel een leeg kokertje mee nemen voortaan, maar om nou een hele onderhoudsuitrusting mee te gaan nemen om dat er eigenaren zijn die geen tijd hebben (of zin?) om hun cache te onderhouden? Ik onderhoudt ook ander dingen waar ik me verantwoordelijk voor voel. Ik ben het met je eens dus dat je als vinder mee kunt helpen, maar als eigenaar vind ik dat je ook zo je verantwoording hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :blush:

 

Op zich een aardig idee, maar dat maakt het wat lastiger voor de minder goed bedeelde cachers die er niet lustig op los kunnen SMS-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :blush:

 

Op zich een aardig idee, maar dat maakt het wat lastiger voor de minder goed bedeelde cachers die er niet lustig op los kunnen SMS-en.

't Is maar een grapje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ga ik wel een leeg kokertje mee nemen voortaan, maar om nou een hele onderhoudsuitrusting mee te gaan nemen om dat er eigenaren zijn die geen tijd hebben (of zin?) om hun cache te onderhouden? Ik onderhoudt ook ander dingen waar ik me verantwoordelijk voor voel. Ik ben het met je eens dus dat je als vinder mee kunt helpen, maar als eigenaar vind ik dat je ook zo je verantwoording hebt.

Ik heb altijd standaard een theedoek en een reserve logboekje bij mij om eventuele nattigheid te verhelpen.

Dat kost helemaal niet zoveel ruimte in de cache rugzak.

En helaas worden ook rolletjes in goed afsluitbare canisters wel eens nat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke cacher zou micro's en nano's eigenlijk moeten kunnen loggen door de GC-code te SMS'en naar een bepaald nummer.

 

Op de micro zelf moet dan een tweede code staan. Die twee codes SMS'en en daarna op de cachepagina en de zaak is compleeet.

 

Geheel droog en onderhoudsarm. :beerchug:

 

Op zich een aardig idee, maar dat maakt het wat lastiger voor de minder goed bedeelde cachers die er niet lustig op los kunnen SMS-en.

't Is maar een grapje.

 

Quaerens had hem door... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al concluderende kunnen we stellen dat:

  • Het gewaardeerd wordt als er nieuwe droge micro's/logrolletjes worden meegenomen
  • Of de huidige micro wat gedroogd wordt
  • Behalve filmrolletjes ook andere caches nat kunnen worden
  • Needs maintenance een vriendelijk bedoelde opmerking voor de eigenaar is
  • Natte rolletjes er nu eenmaal bijhoren

Ik heb wel een advies voor alle cacheleggers die micro's gebruiken en daar aanwijzingen indoen voor een bonus.

Maak die aanwijzing in ieder geval wél watervast. Het kan best een uitdaging zijn om de aanwijzing te raden, maar dan zou de difficulty eigenlijk ook omhoog moeten (bij natte weersomstandigheden :lol: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al concluderende kunnen we stellen dat:

  • Het gewaardeerd wordt als er nieuwe droge micro's/logrolletjes worden meegenomen
  • Of de huidige micro wat gedroogd wordt
  • Behalve filmrolletjes ook andere caches nat kunnen worden
  • Needs maintenance een vriendelijk bedoelde opmerking voor de eigenaar is
  • Natte rolletjes er nu eenmaal bijhoren

Ik heb wel een advies voor alle cacheleggers die micro's gebruiken en daar aanwijzingen indoen voor een bonus.

Maak die aanwijzing in ieder geval wél watervast. Het kan best een uitdaging zijn om de aanwijzing te raden, maar dan zou de difficulty eigenlijk ook omhoog moeten (bij natte weersomstandigheden :dribble: )

 

Loggen in de regen onder een paraplu wel handig is :lol:

gc-schirm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...