Spring naar bijdragen

Natte logrol bij micro's


Team 53° Noord

Aanbevolen berichten

Het valt ons team op dat er de laatste tijd veel natte logrolletjes in de micro's zitten, als deze gemaakt is van een fotorolletje. Blijkbaar zijn fotorolletjes niet altijd even waterbestendig. Wat zijn de ervaringen van mede cachers hiermee?

Wat ons betreft kunnen fotorolletjes wel als micro, indien er een 'constructie' omheen is gemaakt om hem beter te verstoppen. Losse fotorolletjes worden te snel nat, vooral als ze rechtstreeks met de grond in contact staan.

 

Wij weten natuurlijk ook wel dat een fotorolletje lekker goedkoop is, maar soms zie je ook betere micro's zoals een dunne pvc buis met dopje. We hebben ook al een paar keer de situatie meegemaakt dat er in de micro een aanwijzing zou staan voor de bonuscache, maar dat de aanwijzing niet te lezen was...erg jammer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

de logrol wordt meestal nat omdat het dekseltje er niet helemaal goed opzit en/of omdat er iet bovenop ligt wat de vorm van het rolletje veranderd waardoor er water langs het randje kan.

 

Voor deze situaties hebben wij ook altijd een paar setjes reserve logrollen en kokertjes bij ons, om in geval van een hele natte rol de hele boel te kunnen vervangen. Soms is het namelijk zo dat de cache niet meer word onderhouden omdat de eigenaar geen tijd of een andere hobby heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de logrol wordt meestal nat omdat het dekseltje er niet helemaal goed opzit en/of omdat er iet bovenop ligt wat de vorm van het rolletje veranderd waardoor er water langs het randje kan.

 

Voor deze situaties hebben wij ook altijd een paar setjes reserve logrollen :beerchug: en kokertjes bij ons, om in geval van een hele natte rol de hele boel te kunnen vervangen. Soms is het namelijk zo dat de cache niet meer word onderhouden omdat de eigenaar geen tijd of een andere hobby heeft.

 

 

Ik hoop dat je dan ook de aanwijzingen voor de eventuele bonus overschrijft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fotocontainertjes sluiten volgens mij wel goed, maar als er geen water in kan kan het er ook niet uit. Een paar druppels water op de logrol -en wie overkomt dat nu niet- maken het interieur van de container al vochtig. Laat staan als iemand in de volle regen de rol invult.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt ons team op dat er de laatste tijd veel natte logrolletjes in de micro's zitten, als deze gemaakt is van een fotorolletje. Blijkbaar zijn fotorolletjes niet altijd even waterbestendig. Wat zijn de ervaringen van mede cachers hiermee?

Wat ons betreft kunnen fotorolletjes wel als micro, indien er een 'constructie' omheen is gemaakt om hem beter te verstoppen. Losse fotorolletjes worden te snel nat, vooral als ze rechtstreeks met de grond in contact staan.

 

Wij weten natuurlijk ook wel dat een fotorolletje lekker goedkoop is, maar soms zie je ook betere micro's zoals een dunne pvc buis met dopje. We hebben ook al een paar keer de situatie meegemaakt dat er in de micro een aanwijzing zou staan voor de bonuscache, maar dat de aanwijzing niet te lezen was...erg jammer!

 

Ja, ik ben het ook vaak genoeg tegengekomen. Afgezien van het feit dat ze soms moeilijk te vinden zijn, is het dekseltje niet helemaal waterdicht. Met een PVC buisje met schroefdop heb ik goede ervaringen, deze blijft waterdicht en vorstvast , echter deze zijn toch gauw 15 euro. Een micro zal misschien iets goedkoper zijn.

 

Overigens, cache onderhoud is iets voor de cache legger. Ik vervang daarom nooit fotorolletjes of logrolletjes van anderen. Misschien dat ik eens een zip-loc zakje wil vervangen. Heeft een cache legger niet meer zo'n zin in de hobby, laat die dan de cache aanbieden voor adoptie of archiveer hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Voor deze situaties hebben wij ook altijd een paar setjes reserve logrollen en kokertjes bij ons, om in geval van een hele natte rol de hele boel te kunnen vervangen. Soms is het namelijk zo dat de cache niet meer word onderhouden omdat de eigenaar geen tijd of een andere hobby heeft

 

Dat is op zich een hele aardige oplossing. Wat doe je met de logrol die je eruit haalt? Of vervang je hem alleen als er echt niets meer van te maken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je dan ook de aanwijzingen voor de eventuele bonus overschrijft?

 

Lijkt me logisch :beerchug:

 

Dat is op zich een hele aardige oplossing. Wat doe je met de logrol die je eruit haalt? Of vervang je hem alleen als er echt niets meer van te maken is.

 

We vervangen de logrol alleen als hij propvol of niet meer bechrijfbaar is. De volle/onbruikbare logrol nemen we dan mee en we stellen de eigenaar hiervan op de hoogte, als de eigenaar dit wilt willen we heb de logrol wel opsturen of in scannen en doormailen.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een buis van rond 40 met een dop erop gelijmd. Hierop een deksel met rubber en schroefdraad. Water erin gedaan om te controleren, hij lekte niet, met de redenering geen water eruit dus ook geen water erin? Niet dus, elke keer bij controle was de logrol nat, het water stond er zelfs in. Condens? Rara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een buis van rond 40 met een dop erop gelijmd. Hierop een deksel met rubber en schroefdraad. Water erin gedaan om te controleren, hij lekte niet, met de redenering geen water eruit dus ook geen water erin? Niet dus, elke keer bij controle was de logrol nat, het water stond er zelfs in. Condens? Rara

 

Inderdaad : condens.

In de lucht zit altijd ook een zekere mate van vocht, soms zelfs veel.Dus er komt ook enige waterdamp in het kokertje, de koker of wat dan ook. Door temperatuurverschillen, lees dalingen mn., wordt de binnenkant vochtig . De buitenkant overigens ook, maar dat is geen probleem. Het komt ook voor bij grotere cachedozen. In munitiekisten lijkt dat overigens minder te zijn, maar ook daar ben ik het tegengekomen.

In de fotokokertjes is het probleem groter omdat het rolletje niet in een afsluitbaar zakje kan en omdat het kokertje natuurlijk hartstikke vol zit en ook tegen de enigszins vochtige wand aan zit. Niet te voorkomen dus. :crybaby:

Verpakken van kokertje of doos in een plastic zak lost het niet op en maakt er alleen maar een vieze zooi van ! :yes:

 

Als cacheeigenaar stel ik het altijd zeer op prijs als andere cachers die het kokertje vinden zo vriendelijk zijn om eea. te vervangen. Liefst kokertje incl. rolletje. :thumbup:

Men zal het niet leuk vinden: maar na 2 rolletjes heb ik het wel gezien . Ergo: ik hoef ze niet te ontvangen.

 

Ik zou willen zeggen: help elkaar en vervang die natte zooi ! Ondanks dat het in eerste instantie taak van de eigenaar is, maar je kunt niet overal direct op af stormen.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt ons team op dat er de laatste tijd veel natte logrolletjes in de micro's zitten, als deze gemaakt is van een fotorolletje. Blijkbaar zijn fotorolletjes niet altijd even waterbestendig. Wat zijn de ervaringen van mede cachers hiermee?

Wat ons betreft kunnen fotorolletjes wel als micro, indien er een 'constructie' omheen is gemaakt om hem beter te verstoppen. Losse fotorolletjes worden te snel nat, vooral als ze rechtstreeks met de grond in contact staan.

 

Wij weten natuurlijk ook wel dat een fotorolletje lekker goedkoop is, maar soms zie je ook betere micro's zoals een dunne pvc buis met dopje. We hebben ook al een paar keer de situatie meegemaakt dat er in de micro een aanwijzing zou staan voor de bonuscache, maar dat de aanwijzing niet te lezen was...erg jammer!

 

Een fotorolletje is naar mijn mening één van de slechste cache behuizingen die er zijn als je hem wil plaatsen op een plaats die nat kan worden.

In zo'n geval kan je beter een PETling gebruiken (zie goodiesshop).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen die een micro vind(fotorolletje) hem nou eens met de deksel naar onder terug plaatst.

Waar geen water in kan komen hoeft ook geen water uit te lopen.

En geloof me ik weet waar water in kan komen en waar niet :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

 

Als cacheeigenaar stel ik het altijd zeer op prijs als andere cachers die het kokertje vinden zo vriendelijk zijn om eea. te vervangen. Liefst kokertje incl. rolletje. :thumbup:

 

(...)

 

Wij hebben intussen standaard een leeg logrolletje en droogdoekjes bij ons voor evt. vervanging bij rampzalige natheid.

Helaas zijn de filmkokertjes intussen op... :yes:

 

 

Als iedereen die een micro vind(fotorolletje) hem nou eens met de deksel naar onder terug plaatst.

 

Zeker weten? Daar hebben we nl. onderling wel eens vragen over. Gaat er dan geen water in het randje staan wat alsnog naar binnen sijpelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fotorolletje is naar mijn mening één van de slechste cache behuizingen die er zijn als je hem wil plaatsen op een plaats die nat kan worden.

In zo'n geval kan je beter een PETling gebruiken (zie goodiesshop).

 

Op zich denk ik er nu zo ook wel over. Natuurlijk is het een goed idee om droge rolletjes mee te nemen, maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Als je van plan bent een cache te plaatsen, moet je de investering voor lief nemen (?!). :thumbup:

De PETling kost inderdaad maar 2 Euro. Overigens, die rolletjes moeten tegenwoordig toch ook een keer opraken! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...