Spring naar bijdragen

Natte logrol bij micro's


Team 53° Noord

Aanbevolen berichten

Ik had een buis van rond 40 met een dop erop gelijmd. Hierop een deksel met rubber en schroefdraad. Water erin gedaan om te controleren, hij lekte niet, met de redenering geen water eruit dus ook geen water erin? Niet dus, elke keer bij controle was de logrol nat, het water stond er zelfs in. Condens? Rara

 

Inderdaad : condens.

In de lucht zit altijd ook een zekere mate van vocht, soms zelfs veel.Dus er komt ook enige waterdamp in het kokertje, de koker of wat dan ook. Door temperatuurverschillen, lees dalingen mn., wordt de binnenkant vochtig . De buitenkant overigens ook, maar dat is geen probleem. Het komt ook voor bij grotere cachedozen. In munitiekisten lijkt dat overigens minder te zijn, maar ook daar ben ik het tegengekomen.

In de fotokokertjes is het probleem groter omdat het rolletje niet in een afsluitbaar zakje kan en omdat het kokertje natuurlijk hartstikke vol zit en ook tegen de enigszins vochtige wand aan zit. Niet te voorkomen dus. :crybaby:

Verpakken van kokertje of doos in een plastic zak lost het niet op en maakt er alleen maar een vieze zooi van ! :yes:

 

Als cacheeigenaar stel ik het altijd zeer op prijs als andere cachers die het kokertje vinden zo vriendelijk zijn om eea. te vervangen. Liefst kokertje incl. rolletje. :thumbup:

Men zal het niet leuk vinden: maar na 2 rolletjes heb ik het wel gezien . Ergo: ik hoef ze niet te ontvangen.

 

Ik zou willen zeggen: help elkaar en vervang die natte zooi ! Ondanks dat het in eerste instantie taak van de eigenaar is, maar je kunt niet overal direct op af stormen.

 

Geopatra.

 

 

voor 80% is het idd condens vocht

door warmte zet de lucht in de canister uit.

's avonds koelt het af en wordt het vochtiger .

dan zuigt het warme lucht die weer krimpt het vocht naar binnen.

 

ook slecht sluitende dekseltjes is een oorzaak.

 

en loggen in de regen.

een druppel kan al een hoop ellende veroorzaken.

 

leg maar eens een stuk papier in een onverwamde schuur.

na een paar dagen zal je zien dat het papier vochtig word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had een buis van rond 40 met een dop erop gelijmd. Hierop een deksel met rubber en schroefdraad. Water erin gedaan om te controleren, hij lekte niet, met de redenering geen water eruit dus ook geen water erin? Niet dus, elke keer bij controle was de logrol nat, het water stond er zelfs in. Condens? Rara

 

Inderdaad : condens.

In de lucht zit altijd ook een zekere mate van vocht, soms zelfs veel.Dus er komt ook enige waterdamp in het kokertje, de koker of wat dan ook. Door temperatuurverschillen, lees dalingen mn., wordt de binnenkant vochtig . De buitenkant overigens ook, maar dat is geen probleem. Het komt ook voor bij grotere cachedozen. In munitiekisten lijkt dat overigens minder te zijn, maar ook daar ben ik het tegengekomen.

In de fotokokertjes is het probleem groter omdat het rolletje niet in een afsluitbaar zakje kan en omdat het kokertje natuurlijk hartstikke vol zit en ook tegen de enigszins vochtige wand aan zit. Niet te voorkomen dus. :crybaby:

Verpakken van kokertje of doos in een plastic zak lost het niet op en maakt er alleen maar een vieze zooi van ! :yes:

 

Als cacheeigenaar stel ik het altijd zeer op prijs als andere cachers die het kokertje vinden zo vriendelijk zijn om eea. te vervangen. Liefst kokertje incl. rolletje. :thumbup:

Men zal het niet leuk vinden: maar na 2 rolletjes heb ik het wel gezien . Ergo: ik hoef ze niet te ontvangen.

 

Ik zou willen zeggen: help elkaar en vervang die natte zooi ! Ondanks dat het in eerste instantie taak van de eigenaar is, maar je kunt niet overal direct op af stormen.

 

Geopatra.

 

 

voor 80% is het idd condens vocht

door warmte zet de lucht in de canister uit.

's avonds koelt het af en wordt het vochtiger .

dan zuigt het warme lucht die weer krimpt het vocht naar binnen.

 

ook slecht sluitende dekseltjes is een oorzaak.

 

en loggen in de regen.

een druppel kan al een hoop ellende veroorzaken.

 

leg maar eens een stuk papier in een onverwamde schuur.

na een paar dagen zal je zien dat het papier vochtig word.

 

Dit zegt toch al genoeg over filmkokertjes? Gebruik gewoon iets wat waterdicht is, dit voorkomt problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is eigenlijk 50 50.

Al jaren gebruik ik voor 't Neske een ei met filmkokertje. Niet alle type kokertjes zijn geschikt (wel die met die grijze deksel) Tot nu toe gaat alles goed en ben ik degene die verantwoordelijk is voor de kwaliteit.

Bij herfstachtig weer en veel logs vervang ik het rolletje vaker. Zelf check ik de cache en merk dat de deksel ook wel eens niet goed erop wordt gedrukt.

Kortom hier kun je veel over babbel enzo maar het valt en staat met de legger (in dit geval ei)

Wel is het handig om de logrol met plakband :thumbup: wat weersbestendiger te maken, zo blijven alle logs ook bij een vochtige rol zeker goed.

 

Kortom:

Cacher doe de micro weer goed dicht, check dit zeker bij slecht weer :yes:

Log droog je gegevens :eek:

Cachelegger is de zorgzame eigenaar en moet staan voor kwaliteit en cacheplezier :crybaby:

 

Een fijne hunt gewenst (met sneeuw...hopen we)

 

De Zoeklichten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan en wil een zeer wijs iemand aan ons uit willen leggen waarom je ook needs maintenance zou kunnen loggen????

 

Ow ja, misschien eens de zoekfunctie gebruiken op needs maintenance en een wereld gaat open voor vele dagen leesplezier.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan en wil een zeer wijs iemand aan ons uit willen leggen waarom je ook needs maintenance zou kunnen loggen????

 

Ow ja, misschien eens de zoekfunctie gebruiken op needs maintenance en een wereld gaat open voor vele dagen leesplezier.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Die wil je niet loggen, zelf er eens een paar gevonden en dan is het alleen maar zaak de owner en andere cachers te informeren.

Een cache is geen verlepte gevonden zakdoek maar van kwaliteit wat leuk is om te vinden en je gegevens op achter te laten. Wil je scoren om te scoren tja.... maar da's zo geen sport meer.

NMT is er niet voor niets en we willen toch immers kwaliteit en geen kwantiteit?

 

De mening van een Zoeklicht in deze donkere dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je nu wel, dan doe ik het weer eens verkeert,ik wil die dingen namelijk wel vinden, maar in ieder geval bedankt.

 

Buitenom dat ik natuurlijk wel om de echte cache puntjes ga, net als bijna iedereen die geocachet om het een of andere puntje gaat, ow ehh buiten die vijf tal die hier heftig en hoogst verontwaardigt op gaan reageren natuurlijk.

 

Ik was tot nu toe van mening dat een needs maintenance een vraag naar de cache eigenaar was dat er iets loos was met zijn cache met het verzoek om te controleren cq te repareren en zolang er een ;log mogelijkheid is natuurlijk wel door mij gevonden wil worden.

En dat er na een tijdje van needs maintenance er een geocache bobo op gaat reageren.

 

Nu lees ik dat ik hem niet wil vinden…….mmmm jammer:)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je nu wel, dan doe ik het weer eens verkeert,ik wil die dingen namelijk wel vinden, maar in ieder geval bedankt.

 

Buitenom dat ik natuurlijk wel om de echte cache puntjes ga, net als bijna iedereen die geocachet om het een of andere puntje gaat, ow ehh buiten die vijf tal die hier heftig en hoogst verontwaardigt op gaan reageren natuurlijk.

 

Ik was tot nu toe van mening dat een needs maintenance een vraag naar de cache eigenaar was dat er iets loos was met zijn cache met het verzoek om te controleren cq te repareren en zolang er een ;log mogelijkheid is natuurlijk wel door mij gevonden wil worden.

En dat er na een tijdje van needs maintenance er een geocache bobo op gaat reageren.

 

Nu lees ik dat ik hem niet wil vinden…….mmmm jammer:)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Deze heeft ook een smeerbeurt nodig aan het zwitsers kruis te zien :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat er na een tijdje van needs maintenance er een geocache bobo op gaat reageren.

Kleinigheidje: Op een "Needs Maintenance" wordt in principe niet gereageerd door een reviewer; tenzij die heel veel vrije tijd heeft en zich verveeld...

Alleen een "Should Be Archived" wordt automatisch doorgestuurd naar een reviewer.

 

en weer ontopic:

Inderdaad komen we regelmatig vochtige, tot kleddernatte filmkokers tegen; dat resulteert dan bijna altijd in een Needs Maintenance logje extra voor de cachelegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je nu wel, dan doe ik het weer eens verkeert,ik wil die dingen namelijk wel vinden, maar in ieder geval bedankt.

 

 

 

Hoho ho je doet niets vout !!

Het vinden van verweekte of kapotte of kompleet uitgeleefde caches vindt deze cacher niet leuk

dus als ik geen found kan plaatsen is het er geen, dat geldt voor mij dan.. :blush:

Maar als je scoruhh wilt ga gerust je gang. De grondbeginselen blijven het vinden en loggen.

Dus.. plaats gerust een found.

 

Groeten en fijne feestdagen

 

Een Zoeklicht in het donker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je nu wel, dan doe ik het weer eens verkeert,ik wil die dingen namelijk wel vinden, maar in ieder geval bedankt.

 

Buitenom dat ik natuurlijk wel om de echte cache puntjes ga, net als bijna iedereen die geocachet om het een of andere puntje gaat, ow ehh buiten die vijf tal die hier heftig en hoogst verontwaardigt op gaan reageren natuurlijk.

 

Ik was tot nu toe van mening dat een needs maintenance een vraag naar de cache eigenaar was dat er iets loos was met zijn cache met het verzoek om te controleren cq te repareren en zolang er een ;log mogelijkheid is natuurlijk wel door mij gevonden wil worden.

En dat er na een tijdje van needs maintenance er een geocache bobo op gaat reageren.

 

Nu lees ik dat ik hem niet wil vinden…….mmmm jammer:)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Deze heeft ook een smeerbeurt nodig aan het zwitsers kruis te zien :blush:

 

 

De APK is in ieder geval in orde, hij is gekeurd tot 11-11-2009. :beerchug:

bewerkt door Vasc0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, het lijkt net of ik iets onbehoorlijks heb geschreven met de opmerking dat het ook heel prettig kan zijn als een bezoekende cacher even enig onderhoud pleegt aan een cacherolletje dat nat is. :crybaby:

 

Als de cache niet meer goed verstopt ligt zorg je toch ook dat hij er goed bij komt te liggen ? Tenminste ik wel.

En meerdere cachers ook wel.

En het gebeurt ook regelmatig dat cachers zoiets doen. Met en zonder vooraf vragen! :thumbup:

 

Ik vind het behoorlijk slap om - ook als het eenvoudig te doen is - maar needs maintenance logjes te plaatsen onder het motto dat onderhoud absoluut iets voor de eigenaar is. Een beetje vriendelijk, meedenkend en behulpzaam zijn is ook een optie , hoor !

Een dergelijke houding komt op mij over als: je hebt een cache geplaatst en nou zul je er ook iedere week een keer langsgaan om te kijken of ie een beetje scheef ligt of een spatje water op zijn kop heeft gekregen. :blush:

Je kunt ook redeneren: fijn dat hij ons de mogelijkheid biedt om onze hobby uit te oefenen en als ik er nu toch met mijn lange tenen bovenop sta zal ik hem gelijk maar even een beetje onderhouden. Fluitje van een cent ! :beerchug:

Anders kun je een vriendelijke note plaatsen ipv. dat agressieve needs maintenance icoontje, dat je wat mij betreft reserveert voor echte schade of verdwijnen.

 

Houd het een beetje gezellig!

 

Met vriendelijke groet,

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een buis van rond 40 met een dop erop gelijmd. Hierop een deksel met rubber en schroefdraad. Water erin gedaan om te controleren, hij lekte niet, met de redenering geen water eruit dus ook geen water erin? Niet dus, elke keer bij controle was de logrol nat, het water stond er zelfs in. Condens? Rara

 

Inderdaad : condens.

In de lucht zit altijd ook een zekere mate van vocht, soms zelfs veel.Dus er komt ook enige waterdamp in het kokertje, de koker of wat dan ook. Door temperatuurverschillen, lees dalingen mn., wordt de binnenkant vochtig . De buitenkant overigens ook, maar dat is geen probleem. Het komt ook voor bij grotere cachedozen. In munitiekisten lijkt dat overigens minder te zijn, maar ook daar ben ik het tegengekomen.

In de fotokokertjes is het probleem groter omdat het rolletje niet in een afsluitbaar zakje kan en omdat het kokertje natuurlijk hartstikke vol zit en ook tegen de enigszins vochtige wand aan zit. Niet te voorkomen dus. :thumbup:

Verpakken van kokertje of doos in een plastic zak lost het niet op en maakt er alleen maar een vieze zooi van ! :blush:

 

Als cacheeigenaar stel ik het altijd zeer op prijs als andere cachers die het kokertje vinden zo vriendelijk zijn om eea. te vervangen. Liefst kokertje incl. rolletje. :beerchug:

Men zal het niet leuk vinden: maar na 2 rolletjes heb ik het wel gezien . Ergo: ik hoef ze niet te ontvangen.

 

Ik zou willen zeggen: help elkaar en vervang die natte zooi ! Ondanks dat het in eerste instantie taak van de eigenaar is, maar je kunt niet overal direct op af stormen.

 

Geopatra.

 

 

voor 80% is het idd condens vocht

door warmte zet de lucht in de canister uit.

's avonds koelt het af en wordt het vochtiger .

dan zuigt het warme lucht die weer krimpt het vocht naar binnen.

 

ook slecht sluitende dekseltjes is een oorzaak.

 

en loggen in de regen.

een druppel kan al een hoop ellende veroorzaken.

 

leg maar eens een stuk papier in een onverwamde schuur.

na een paar dagen zal je zien dat het papier vochtig word.

 

Dit zegt toch al genoeg over filmkokertjes? Gebruik gewoon iets wat waterdicht is, dit voorkomt problemen.

 

Niet dus, die koker van pvc buis was 100% waterdicht en dat hielp dus ook niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Geopatra, ik ben het deze keer volledig met je eens :beerchug: .

Ik word altijd een beetje narrig als men heel snel zo'n 'needs maintainancelog' plaatst. Je kunt ook gewoon in je foundlogje zetten dat de rol nat is. Ik vervang 'em dan zo snel mogelijk. En dat varieert tussen 10 minuten en 14 dagen, zo ongeveer...

Fijne dagen. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar hoe het over komt. :blush:

 

Needs maintanance wil toch gewoon zeggen: onderhoud nodig?

Is niks agressiefs aan :beerchug:

 

Natuurlijk is het prettig als een bezoeker de cache wat bijwerkt indien hij dat kan.

Maar als eigenaar voel ik me verantwoordelijk voor het onderhoud. Dus als ik in een log, een email of needs maintanace zie staan dat er wat moet gebeuren ga ik die kant op. Meestal na contact met de melder wat er precies aan de hand is.

 

Maar ik snap dat je met meer dan 100 caches wat vaker onderhoud hebt en dus profijt hebt van een welwillende bezoeker :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh, niet zo aangevallen voelen, er zijn hier al zo vele die meteen dat angevallen gevoel krijgen als je juist duidelijk probeert te zijn. :blush:

 

Mijn ervaring is dat er door de meeste eigenaars van vele cache’s meestal de logjes niet worden gelezen, vaak zie je al dat er meer dan een maand “geklaagt” word over de toestand van de cache.

En ja, ik vind dat als je een cache plaatst je ook verantwoordelijk ben voor de toestand, de vinders voor de toestand van het terugleggen, kan je het niet aan, zorg dan dat hij uit de listings verdwijnt. Er zijn tegenwoordig zoveel cachers die willen plaatsen dat er echt geen gevaar van cachetekort zou komen.

Dat jij een needs maintenance ikoontje agressief vind is natuurlijk jou mening, ik zie het als een reminder van een bezorgde hunter aan jou, voor de toestand van de cache.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...