Bjorn De Mecheleir Geplaatst 20 mei 2011 Geplaatst 20 mei 2011 Super!! Bedankt. Hetgeen dat er daar wordt beschreven is exact wat het is... ;-)
De Haelder Geplaatst 21 mei 2011 Geplaatst 21 mei 2011 Op deze site uitleg met foto's over het schuimbeestje
Sivota Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Paddenstoelen, ik weet er werkelijk weinig van. Deze kwam ik vandaag tegen. Wie weet het?
illi Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Omdat ik het op een rode kool vond lijken, even gegoogled op rode kool en paddestoel..... Bingo! Het blijkt een Amethistzwam te zijn oftewel een rode kool zwam (laccaria amethystina)
Sivota Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Rode kool, tja daar was ik nog niet aan toe op deze (eindelijk) warme dag... Bedankt
eitjes Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 (bewerkt) OK, ik geef het toe, niet tegengekomen tijdens het cachen, maar wel in ons tuintje. Geregeld kun je plantjes krijgen om in de tuin te zetten en ik dacht dat ik een courgetteplantje had gepakt. Ik kreeg echter al vrij snel door dat deze plant net wat andere blaadjes had en nu groeien er dus ook andere vruchten aan. De vraag is echter, wat groeit er nu in de tuin? Ik ga er vanuit dat het een pompoen is, maar ben er nog niet helemaal uit wat voor soort pompoen. Wie kent deze gele ronde vrucht met groene lengtestrepen? (even verplaatst naar het draadje waar ik hem eigenlijk wilde hebben) 30 augustus 2011 bewerkt door eitjes
parreg Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 Volgens mij is dit gewoon een courgette .. (Ronde de Nice?)
eitjes Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 Ik heb eigenlijk het idee dat hij daar niet groen en spikkelig genoeg voor is...
GeoVlinder Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Ik heb zowel pompoenen als courgette in de tuin en deze lijkt toch echt sprekend op mijn pompoenen en totaal niet op mijn courgette. Wel jammer dat je hem eraf hebt gehaald voor ie rijp is, ik laat ze oranje worden en gebruik ze met Halloween. groetjes GeoVlinder
eitjes Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 mmm, weer een nieuwe insteek. Ik was al erg aan het twijfelen over het oogsten, maar wilde niet een vrucht van 8 kilo mee naar huis gaan slepen over een paar weken... Als je hem zo ziet, zou je niet denken dat hij ooit nog oranje wordt. Als er weer een vrucht aan de plant komt (er zitten nog wel een aantal bloemen aan), dan laat ik hem langer zitten en kijk ik hoe het er dan uit gaan zien. Bedankt in ieder geval voor de suggesties! Binnenkort ga ik hem opensnijden en laat ik jullie weten of de binnenkant er uitziet als een pompoen of een courgette.
WBKWADRAAT Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Gewoon opensnijden en opeten. Lijkt het vruchtvlees meer op een aubergine dan is het een pompoen, anders is het vast de gele ronde courgette. Beiden erg lekker overigens.
Wad-Seekers Geplaatst 1 september 2011 Geplaatst 1 september 2011 Wie weet wat voor een soort vleermuis dit is? Vleesmuis Pakweg 5 cm lang. Hij of zij hangt aan de muur van mijn werk. Midden in stadshagen, een nieuwe wijk van zwolle.
eitjes Geplaatst 1 september 2011 Geplaatst 1 september 2011 Mmm, het linkje doet het niet. Maar ik denk dat het een vleesmuis is.
oliphientje Geplaatst 1 september 2011 Geplaatst 1 september 2011 Sorry, die pagina is niet gevouden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden