Spring naar bijdragen

Op vakantie zonder pc/internet


Venniper Cache-zoekers

Aanbevolen berichten

Goedendag, we zijn bezig om onze vakantie in zuid-Limburg voor te bereiden en zoeken vast mooie caches in de buurt, ook willen we wat geocoins/travelbugs van deze kant (NH) meenemen maar hoe doen we dat zonder laptop/internet? We kunnen dus geen gc's en tb's echt droppen/loggen. Zijn hier tips voor of moeten we echt een internetcafe zoeken ofzo in de buurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf kan ik me geen vakantie voorstellen zonder internet. Overigens geld dat voor meer dingen. Tegenwoordig is de halve koffer gevuld met adapters en mobieltje, 2 digitale cameras, gpsr, laptop, muis, nintendo DS en een doos met een voorraad bugs en coins.

Dat was vroeger wel anders......

 

Wat suggesties:

1. Bel even met een kennis die wel internet heeft

2. Internet via een mobiele telefoon

3. Internetcafe

4. Gewoon wat later loggen

 

Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel hotels hebben tegenwoordig een computer met internet ter beschikking voor de gasten.

 

Of misschien een laptop mee met Wifi? Steeds meer hotels, campings en bungalowparken bieden de service dat ze een draadloos netwerk ter beschikking hebben.

Of zoek een hotspot op, met je laptop + Wifi.

Sommige hotspots zijn gratis.

 

Informeer of er internetcafe's in de buurt zijn.

 

Of neem een hele zooi prints mee van caches in de buurt.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij maken van te voren een heel programma met caches, printen dit uit en nemen de hele stapel mee. Loggen doen we als we weer thuis zijn. Als je een TB of Coin meeneemt of dropt, zetten we altijd in het logboekje een regeltje, kunnen pas loggen na bv. 3 weken. Ook een mogelijkheid is om in die vakantieweken geen coins of tb te verplaatsen, dan maakt het ook niets uit als je pas weken daarna pas logt.

Veel plezier op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we een weekendje gaan cachen droppen we meestal geen TB's of coins. Veel hunters hebben niet het geduld om te wachten tot je de TB of coin gelogd hebt en "grabben" hem dan. Dat komt meestal door onwetendheid. Men begint heel enthousiast aan deze hobby zonder de info op de site of op het forum te lezen.

 

Je zou nog kunnen overwegen er een klein standaard briefje aan te hangen met het verzoek om te wachten met loggen. Mij is dat teveel moeite, ik laat ze maar liggen :no:

 

Mooi caches zijn er genoeg in Limburg :dribble: . Bijvoorbeeld de serie "Aan het kruis genageld" brengt je op hele mooie en onverwachte plekjes.

 

Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag, we zijn bezig om onze vakantie in zuid-Limburg voor te bereiden en zoeken vast mooie caches in de buurt, ook willen we wat geocoins/travelbugs van deze kant (NH) meenemen maar hoe doen we dat zonder laptop/internet? We kunnen dus geen gc's en tb's echt droppen/loggen. Zijn hier tips voor of moeten we echt een internetcafe zoeken ofzo in de buurt?

Afgelopen zomer zat ik in een hotelletje in de buurt van Valkenburg, waar me gratis wifi ter beschikking stond. Bovendien is in Valkenburg een internetcafé waar je prima terechtkunt.

 

Tip:

Ik weet niet of je dagtochtjes naar de Ardennen gaat maken, maar ik heb in de buurt van Namen/Namur twee heel mooie caches gedaan, t.w. Neandertal en Thierry & Ses Amis. B)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens mijn vakanties gaan de TB's en coins gewoon mee en drop ik ze tijdens de vakantie, dan komen ze ook in andere regionen/landen terecht.

 

Het valt me wel steeds vaker op hoe ongeduldig die cachers worden, vaak zijn bij thuiskomst de tags al gegrabbed zonder dat de moeite is genomen eerst ook maar een mailtje te sturen. Tegenwoordig zelfs al als ik slechts een weekendje weg ben.

 

En mijn tentje heeft geen internet aansluiting....

 

Gewoon dus je TB's meenemen en droppen, voor eigenaren is het alleen maar leuk als ze een stuk verplaatst worden. Schrijf eventueel de tracking nummers op (anders kan je niet meer bij de tag als ie gegrabbed is).

 

Als mensen hier problemen mee hebben (Ik vind het gewoon onbeleefd om zonder meer een tag te grabben) dan mogen ze mij grateloos een laptop met satelliet telefoon aanbieden.

 

Pomp'n en Potten is trouwens een leuke multi als je de omgeving afgaat, en "Lost Valley" is een must, een traditional zoals traditionals horen te zijn !! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langere periodes zonder internet hebben we nog niet meegemaakt, wel eens een weekendje. We gaan dan wel caches doen maar laten het hele gebeuren met coins en TB's maar zitten.

 

Limburg is trouwens cacheland bij uitstek. Veel plezier! B)

 

wat mooie caches betreft waar de topicstarter naar vraagt, een paar tips:

 

deze bijvoorbeeld

dit is ook een mooie

en deze

 

Ik kan wel bezig blijven.... op de Geo' D'or lijst vind je ook veel moois daar.

En vergeet je camera niet voor de Earthcaches....

 

edit: ik zie nu pas dat de lost valley ook al door Jowi was genoemd. Zeker een aanrader dus!(2x). Wel even wachten tot er een nieuwe box ligt, als ik de listing goed lees.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties tot zover.

 

Boswijk Posse: ik heb geen laptop, wel gaan er twee mobieltjes, twee Nintendo DS'en mee, een playstation, een digi camera en natuurlijk onze Magellan mee. Das toch ook wel weer een tas vol :thumbup: Ook heb ik geen internet op de mobieltjes (ja dat kan). Gedurende het jaar redden wij het prima met twee pc's met internet thuis. Als nu één van die twee stuk gaat kopen we misschien wel een laptop en is dit probleem ook opgelost de volgende keer.

 

Ringeling: ik heb dus geen laptop, vandaar het probleem.

 

 

Internetcafé of bieb, dat zal het moeten worden denk ik. Caches printen is geen probleem, het enige risico wat je dan nog loopt is dat er toevallig een cache geript wordt of uit de vaart genomen, daarvoor moeten we dus ook maar even een bieb ofzo opzoeken halverwege. En inderdaad TB of coins meenemen hoeft natuurlijk niet.

 

Bedankt ook voor alle cachetips.

 

Iemand nog niet genoemde caches die met de fiets leuk zijn om te doen (de heuvels zijn geen probleem voor onze kinderen, wel moeten de wegen niet geheel en al bezaaid met losse stenen zijn)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de van de Valk hotels staan pc's!! Je hoeft alleen maar even bij de balie een kaartje met code te kopen zodat je hem kan gebruiken, net zoals de vroegere telefoonkaarten. Is je internet tegoed niet op dan kan je het gewoon bewaren tot de volgende keer, eventueel in een ander Valk hotel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag, we zijn bezig om onze vakantie in zuid-Limburg voor te bereiden en zoeken vast mooie caches in de buurt, ook willen we wat geocoins/travelbugs van deze kant (NH) meenemen maar hoe doen we dat zonder laptop/internet? We kunnen dus geen gc's en tb's echt droppen/loggen. Zijn hier tips voor of moeten we echt een internetcafe zoeken ofzo in de buurt?

Zitten even mee te lezen, want wehebben er al heel veel in Limburg gelopen. Als je van flinke wandelingen houdt , zijn de caches van Pielewiel een aanrader en wij vonden RESPECT een hele verrassende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...