Spring naar bijdragen

geocachers en tomtom o.i.d.


jojonl

geocachers met of zonder  

179 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je een navigatiesysteem naast/in je gps die je gebruikt voor geocaching?

    • Nee ik heb GEEN navigatiesysteem, alleen een GPS
      27
    • Ja, ik heb WEL een navigatiesysteem
      152
  2. 2. Welk navigatiesysteem heb je dan?

    • zoals ik al zei: GEEN
      26
    • TOMTOM
      106
    • ViaMichelin
      0
    • Garmin
      29
    • Navteq
      2
    • Een ander navigatiesysteem dan genoemd (aub in forum dan melden welke)
      16


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Eigenlijk wou ik wel meer antwoorden aanvinken. Naast mijn Garmin Legend cx gebruik een TomTom one. Voordat ik deze had sloot ik de gps altijd aan op de pc en dan maakte de routes via software aan en kon de Garmin prachtig navigeren. Was ook een stuk stiller in de auto want die TomTom heeft wel eens praatjes. En nog een nadeel van TomTom: wil ie soms op de snelweg naar een cache navigeren en laten stoppen op de snelweg. Wel heel leuk is de aanvulling in TomTom om alle caches erin te zetten. Zo kom je onverwachts onderweg nog wel eens iets tegen.

bewerkt door Tornado Bram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om echt te cachen gebruik ik de nieuwe Garmin HCx.

En als mijn vriendin mee wil navigeren dan op de PDA met OziExplorer en losse GPS muis

 

Meestal gebruik ik TomTom als navigatie er naar toe, maar sinds kort werk ik ook veel met Metroguide i.c.m. MetroGold op de Garmin deze kan routeren dus tomtom vervangen. :beerchug:

 

Ik heb zo'n 50 caches met de PDA i.c.m. oziexplorer gelopen dit werkt prima alleen niet in de regen :lol1:

Vandaar de Garmin erbij. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache met mijn PDA. Daarvoor gebruik ik het programma BeelineGps.

Daarnaast draai ik er ook TomTom op.

 

Ik wissel dus steeds van applicatie. Zolang je maar 1 cache doet is dat geen probleem. Alleen als je er meerdere op een dag wil doen is het weleens lastig. Maar om daarvoor nou nog een extra apparaat aan te schaffen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een navigatiesysteem bedoel ik een tomtom of een soortgelijke andere software waarmee je naar je ingegeven bestemming kan rijden/lopen.

 

Mijn GPS (outdoor model) heeft ook navigatie. Bedoel je dan dat mijn GPS een navigatiesysteem is?

Als je GPS de route kan berekenen en dus ook iedere aangeeft of links of rechts moet

en als je dichtstbijzijnde poi's kunt opzoeken

en als je adressen kunt kiezen

: dan wel.

 

want wat bedoel je anders met navigatie?? je naar een wp sturen zonder rekening te houden met kortste/snelste route is geen navigatiesysteem, maar een 'gewoon' gps-systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze auto heeft een ingebouwd navigatiesysteem. Daarnaast wordt de 60 CSx als navigator ingezet, zeker als we per fiets gaan cachen. Voordat we het geocachen ontdekten had ik al een pda. Die wordt tegenwoordig soms gebruikt voor paperless cachen en omdat daar ook tomtom opzit........juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg een TomTom bij mijn nieuwe Citroen C4 (Leaseauto, alleen de GC.com decal op de achterruit is van mezelf!). Is een type 710, beetje lomp geval maar op zich wel handig...

 

Gebruiken hem bij cachen alleen voor het groffe werk: oftewel: geef coordinaat in, rij die richting uit. Als je in de buurt komt, zoek je een parkeerplek uit (tenzij je een parkeercoordinaat hebt, dan ben je er vermoedelijk al), mieter die auto aan de kant, en ga op een echte GPSr verder.

 

Werkt aardig. Caches proberen te zoeken met een TomTom is volgens mij onbegonnen werk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al jaren TomTom op de PDA om naar de beginlocatie te navigeren. Het progje van dBB werkt prima om coords in te voeren.

Ter plaatse gebruiken ik en mijn vrouw (= team RedRocks) beide een Garmin map 60CSx incl. Topo nl voor het echte werk.

Op de fiets navigeren we met de Garmin. Omdat deze gpsr horizontaal gehouden moet worden , moet ik hem op de fiets wel eens uit de houder halen als we in de buurt komen van een waypoint.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het navigeren in de auto gebruik ik een Nüvi. Handig omdat je coörds kunt invoeren: er is niet altijd een straatnaam voorhanden bij de parkeerplaats. En het rijdt ook ontspannener en veiliger dan wanneer je op je GPS probeert je weg te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken een MIO P550 met Tom Tom voor de navigatie tot dichtbij de caches. Daarna gaan we over op de eTrex Legend (HCx) voor het nauwkeurigere werk.

De PDA gebruiken we ook voor de cache beschrijvingen m.b.v. GpxSonar die weer worden beheerd met GSAK.

 

Op de PDA staat ook GPSTuner, waarmee je de ‘pijl-functie’ van de outdoor GPS hebt. Maar met name de batterijduur, kwetsbaarheid en de nauwkeurigheid de laatste 25m hebben ons weer teruggebracht naar de outdoor GPS :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...