Spring naar bijdragen

geocachers en tomtom o.i.d.


jojonl

geocachers met of zonder  

179 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je een navigatiesysteem naast/in je gps die je gebruikt voor geocaching?

    • Nee ik heb GEEN navigatiesysteem, alleen een GPS
      27
    • Ja, ik heb WEL een navigatiesysteem
      152
  2. 2. Welk navigatiesysteem heb je dan?

    • zoals ik al zei: GEEN
      26
    • TOMTOM
      106
    • ViaMichelin
      0
    • Garmin
      29
    • Navteq
      2
    • Een ander navigatiesysteem dan genoemd (aub in forum dan melden welke)
      16


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo,

 

Wij gebruiken sinds enige tijd een Garmin Nüvi 250 naast onze Garmin gpsmap 60CS[:blush:]

 

De Nüvi is voorzien van City Navigator Europe NT v9, met alle flitspalen, trajectcontroles en de topografische kaart van Nederland. Inmiddels heb ik alle caches van Nederland ook op de Nüvi geïnstalleerd[:P]Op de Nüvi is het trouwens ook mogelijk om naar coördinaten te navigeren[;)]

 

De Garmin gpsmap 60CS gebruiken we als we de auto verlaten. Deze heeft maar beperkte opslag, dus daarvan laden we City Select en de topografische kaart van het gedeelte waar we gaan cachen[^]

 

Op de telefoons, Nokia N95, staat inmiddels ook Route 66 en Tomtom met alles caches van Nederland via de voor velen inmiddels bekende site[;)]Met Route 66 kan de telefoon navigeren op de interne GPS.

 

Geogroeten en veel navigatiepleizer :tooth:

 

Ating

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren al gestemd. Ik heb geen Tomtom o.i.d. Ik zit er ook niet op te wachten. Tot op heden red ik me prima met de ouderwetse kaart of de routeplanner van internet. En daarnaast brengt de onze Garmin Legend me tot op heden nog naar elke cache.

 

En waarom zou ik een Tomtom aanschaffen? Volgens Dit draadje is het zelfs gevaarlijk. :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij gebruiken al jaren TomTom als navigatiemiddel om bij de start van een cache te komen. recentelijk middels de TomTom ONE XL en daarvoor via TomTom op de PDA. Deze laatste had een groot nadeel, nml dat door de combinatie PDA/LADER/ZON de bedrijfstemperatuur boven de 40 gr. steeg. Dit gaf een aantal vreemde reactie's. de belangrijkste was dat het opladen van de accu ophield en tevens begon de navigatie uiterst onzorgvuldig te worden. TT was telkens de weg kwijt en wist niet meer waar we zaten. In de koudere perioden deed dit euvel zich niet voor.

Nu met de ONE XL is dit volledig anders en werkt dit systeem naar volle tevredenheid. Het cachen zelf doen we met een Garmin 60 CS en voornamelijk met de topokaarten. Dit vind in door zijn grotere gedetaileerdheid prettiger dan bv Metroguide 8.0 of 9.0.

Zeker in het buitenland, als we van cache naar cache gaan en je op de meest onmogelijke locatie's komt, ervaar ik een systeem als TT als uiterst prettig. ( Geldt af en toe voor Nederland ook hoor ! ) :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken het Navigon navigatiesysteem om naar het beginpunt te rijden. Enig minpunt is dat het nog niet is gelukt om zelf poi's in te voeren. Vaak ligt de gps er wel naast, maar tijdens het rijden is de Navignon prettiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds TomTom bestaat (versie 1) en sinds we cachen, gebruiken we TomTom om naar de caches te navigeren. Op de parkeerplaats aangekomen gaan we over op de standalone GPS.

 

Navigeren doen we nu zoals het ons uitkomt en wat voor apparaat we op dat moment bij ons hebben.

 

 

MDA Vario met TT5 Benelux

Nokia N73 met TT6 Europe

Nokia E61i met TT6 Europe

Garmin 60CSx met Topo NL en bewerkte (navigatieversie) van Metroguide 8

 

Alle TT's met volledige service van TomTom, zoals up to date flitspalen, up to date verkeersituatie , enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te cachen:

 

Een Ipaq (pda) met TomTom 6 om richting de cache te rijden.

Een Etrex euro om de cache ze vinden.

Ozi op de pda met Topo Nederland.

Vitonavigator 2 op de pda.

Zo kunnen we dus ook cachen met de pda maar we nemen altijd de etrex mee.

 

En alle caches staan natuurlijk op de pda in html :thumbdown:

 

Jameela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestart met cache op TT5 in samenwerking met Co-Input (voor het maken van een POI adv coordinaten) en een gekraakte versie van GPSTuner 3. Toen ik eenmaal wist dat cachen iets voor mij was, ben ik overgeschakeld op een Magellan Explorist 210.

 

Huidige situatie:

- TT6 west-europa => autonavigatie

- GPSMap 60csx => wandelnavigatie

 

Bijkomende tools

- caches in HTML (pda)

- caches in GPXSonar (pda)

- topokaarten in Oziexplorer (PDA)

 

Verder nog verschillende tools en macro's op de laptop, maar die gaat nooit mee op stap (tenzij we echt op reis gaan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben vorig jaar een Garmin 276c gekocht als navigatiesysteem voor op de motor.

We kunnen hem ook in een houder in de auto gebruiken. Op deze manier verplaatsen we ons naar de cahes.

We zoeken er ook mee. Wel wat groter dan een echte handheld, maar altijd binnen 5 meter nauwkeurig. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wij hebben als navigatie op de weg een Route 66 navigatiesysteem en voor het fijnere werk een Garmin 60csx, die trouwens met met metroguide, enz. ook vaak goed te gebruiken is.

De iphone dient tegenwoordig als paperless verbinding met geocaching.com.

Nu de Nuvi 550 beschikbaar lijkt te zijn overwegen we deze ook aan te schaffen, omdat we volgend jaar Zweden/Noorwegen willen bezoeken en dan in ieder geval een apparaat hebben, die voor meerdere doeleinden geschikt is.

Ja en voor zo'n langere tocht hebben we ook een Apple notebook met roadtrip, google earth en maccaching bij ons, zodat we van te voren goed een route kunnen verkennen en uitstippelen.

bewerkt door GEANTJES
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend welke apparatuur geocachers allemaal bij zich hebben. Ik heb geen navigatiesysteem, PDA o.i.d. bij me. Ik heb een goedkope GPS (Garmin Etrex Euro H) versie, dus zelfs geen basiskaart. Voor caches in mijn eigen omgeving heb ik een papieren stadskaart + topografische kaart met het Hollands Duin erop. Meestal ga ik met de fiets of het openbaar vervoer. Met behulp van Google Maps maak ik als dat nodig is een eigen kaart met de nodige waypoints erop. Op Google Maps staan ook bushokjes en stations aangegeven. Kan zo zien welke lijn waar stopt. M.b.v. Google Earth kan ik deze eventueel in mijn GPS zetten.

 

Als ik op pad ga, hoef ik alleen een kaart via Google Maps uit te printen of mijn staf- of stadskaart mee te nemen. Een heel enkele keer met de auto van mijn vriendin. Dan gebruik ik naast een autokaart ook wel de ANWB routeplanner.

bewerkt door globe_explorer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...