Spring naar bijdragen

geocachers en tomtom o.i.d.


jojonl

geocachers met of zonder  

179 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je een navigatiesysteem naast/in je gps die je gebruikt voor geocaching?

    • Nee ik heb GEEN navigatiesysteem, alleen een GPS
      27
    • Ja, ik heb WEL een navigatiesysteem
      152
  2. 2. Welk navigatiesysteem heb je dan?

    • zoals ik al zei: GEEN
      26
    • TOMTOM
      106
    • ViaMichelin
      0
    • Garmin
      29
    • Navteq
      2
    • Een ander navigatiesysteem dan genoemd (aub in forum dan melden welke)
      16


Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel mensen die een gps hebben en aan geocachen doen, ook een navigatiesysteem hebben.

Met een navigatiesysteem bedoel ik een tomtom of een soortgelijke andere software waarmee je naar je ingegeven bestemming kan rijden/lopen.

Vandaar dit polletje

 

 

het navigatiesysteem moet je bij je hebben,

 

een routeplanner op internet (anwb.nl, mappy.nl etc ) valt onder de routeplanners en niet onder navigatiesystemen >> en ik ga er nog even van uit dat je niet onderweg op ieder kruispunt even gaat wappen-wifi-en etc om de routeplanner je te laten vertellen wanneer je waarheen moet.

bewerkt door jojonl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel mensen die een gps hebben en aan geocachen doen, ook een navigatiesysteem hebben.

Met een navigatiesysteem bedoel ik een tomtom of een soortgelijke andere software waarmee je naar je ingegeven bestemming kan rijden/lopen.

Vandaar dit polletje

 

Als wij cachen hebben we altijd de tomtom bij ons op de pda. Met gsak maken we de ov2-files en de kerkklokken luiden als we een cache naderen. Het scheelt liters benzine, of in ons geval diesel, dan op de gps te rijden, zoals we in onze beginjaren deden.

p.s. als ik probeer te stemmen, krijg ik een foutmelding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het navigatiesysteem moet je bij je hebben,

 

een routeplanner op internet (anwb.nl, mappy.nl etc ) valt onder de routeplanners en niet onder navigatiesystemen >> en ik ga er nog even van uit dat je niet onderweg op ieder kruispunt even gaat wappen-wifi-en etc om de routeplanner je te laten vertellen wanneer je waarheen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf gebruik de mio 268+ en vind het idiaal cache op deze manier.

Ik kan de coords invoeren en hij zet me zo dicht bij mogelijk af.

Voor die tijd gebruikte ik mijn map 60 maar dan ben je teveel bezig met op

je gps kijken inplaats van op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1: Wij maken gebruik van een TT Go 700 waar we na een update ook de cöordinaten van een punt in kunnen voeren + een GPS map 60 Gsx met TOPO Nederland + Duitsland :P TT is vaak heel eigenwijs en onlogisch maar door hem daarin te overtreffen :P komen we vaak wel goed uit. :beerchug:

 

gr. Tjitte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken de TomTom tot het parkeeradres. We rijden op adres en niet op coördinaat omdat het niet lukte met updaten.

Om verder de cache te zoeken nemen we de CSx. Daarvoor is de TomTom niet nauwkeurig genoeg.

 

Misschien nog eens proberen te updaten, we zijn bekend met coördinaten invoeren op de TomTom en dat is wel zeer gemakkelijk.

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel mensen die een gps hebben en aan geocachen doen, ook een navigatiesysteem hebben.

 

TomTom op de PDA maar met de exports vanuit GSAK wil sTomsTom me nog wel eens naar een verkeerd eindpunt toesturen. Schijnbaar kan TT niet zo goed overweg met coordinaten als eindbestemming (midden op de snelweg: "bestemming bereikt" of dwars door een park heen willen sturen (terwijl er op de eindbestemming ook gewoon een weg te vinden is).

Om deze reden heb ik meestal de laatste kilometers ook nog m'n Garmin ernaast maar dan nog wil het wel eens verkeerd gaan :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...