Spring naar bijdragen

geocachers en tomtom o.i.d.


jojonl

geocachers met of zonder  

179 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je een navigatiesysteem naast/in je gps die je gebruikt voor geocaching?

    • Nee ik heb GEEN navigatiesysteem, alleen een GPS
      27
    • Ja, ik heb WEL een navigatiesysteem
      152
  2. 2. Welk navigatiesysteem heb je dan?

    • zoals ik al zei: GEEN
      26
    • TOMTOM
      106
    • ViaMichelin
      0
    • Garmin
      29
    • Navteq
      2
    • Een ander navigatiesysteem dan genoemd (aub in forum dan melden welke)
      16


Aanbevolen berichten

Vroeger had ik TomTom op een PDA. Helaas crasht dat ding voortdurend, en altijd op het laatste stukje, dus dat was erg irritant.

Toen kocht ik op een veiling voor een prikkie een nieuwe Garmin 200. Fantastisch ding, veel sneller dan ik tomtom ooit heb gezien, en nog veel makkelijker (waar voor m'n vrouw heel blij van wordt, dan kan ik m'n handen aan het stuur houden.)

 

Via GSAK+macro en Poiloader komen de caches er netjes is, en kun je ook nog eens de cachebeschrijvingen lezen.

Helaas is het jammer dat je alleen caches in de buurt kunt zoeken, en ze niet op het kaartje waar je rijdt kunt laten zien, wat bij TomTom weer wel kon.

Misschien dat een nieuwer model dit wel kan, maar een heel groot gemis is het nou ook weer niet.

 

De PDA wordt soms nog gebruikt als extra HTML-cachebeschrijvingsding, en heeft standaard een geocachingtool voor omrekenen enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik eigenlijk alleen maar een TomTom 720T. Met het progje Statnav is het probleem van de statische navigatie op de SirfIII chipset opgelost. Met GSAK exporteer ik alle caches naar de TomTom incl het bijbehorende icoontje. Alle beschrijvingen worden als HTML geexporteerd naar de documentenmap. Zodoende kan je ook heel eenvoudig paperless cachen. Tot op heden nog geen GPS nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb naast mijn GPS zelfs 2 pocket PC's met TomTom.

 

2 omdat 1 van de 2 (de oudste dus) een barst in het lcd-schermpje heeft, maar ik blijf die voor dagelijks gebruik gebruiken tot nu toe. De andere is echt eigenlijk meer mijn navigatie-systeem (heeft een antenne die aan de pocket PC vast zit, is robuster, moderner, etcetera). (Als ik van mijn werk uit plotseling ergens heen moet waar ik de weg niet naartoe weet gebruik ik mijn oude nog voor de navigatie, gewoonweg omdat ik de andere dan niet bij me heb).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...