Spring naar bijdragen

Geocachen hobby of sport?


Hoe zie jij Geocaching vooral?  

157 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe zie jij Geocaching vooral?

    • Als een hobby?
      146
    • Als een sport?
      11


Aanbevolen berichten

Een korte vraag waar ik heel erg benieuwd naar ben, hoe men nu eigenlijk Geocaching ervaart. Ga er eens rustig voor zitten en laat de twee opties eens langskomen. Hoe ervaar je het vooral als je eerlijk bent? Bewust is een derde optie niet mogelijk, namelijk beide opties. Het gaat er dus om wat voor jou gevoel de boventoon voert:

 

1) zie je het vooral als een hobby, waarbij je een mooie wandeling maakt of eerst lekker een puzzel gaat oplossen en dan de cache gaat zoeken?

 

of:

 

2) maak je er een soort sport van met het idee om zoveel mogelijk caches te vinden, ben je gek op FTF's of zoveel mogelijk icoontjes behalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De keuze is lastig.

Het is zowiezo een hobby, maar het wordt geleidelijk ook wel een sport sinds ik wat hoger in die o zo verfoeide lijstjes kom te staan.

Het is in ieder geval nog steeds voor de lol, dat is toch het belangrijkste. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de keuze uit 2 kies ik voor optie 1, als hobby.

 

In dit lijntje zie ik vanochtend echter een andere mening voorbij komen.

Toeval dat je deze poll nu start?

 

nachtbraker

 

 

Ik denk dat de aanleiding meer in DIT berichtje zit...

 

Edit: Linkje werkt anders dan ik gehoopt had. Het gaat om bericht # 96

bewerkt door Team-Eppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zien het als een hobby: maken er in die zin geen sport van om zoveel mogelijk caches te bezoeken op een dag o.i.d. : lekker wandelen in de natuur voert de boventoon.

 

Maar het is ook zo dat je soms/vaak toch een stevig aantal kilometers maakt (we lopen nu ook weer niet op ons dooie gemakje) en daarom is het wel een vorm van 'beweging': in die zin geldt het als sport voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de keuze uit 2 kies ik voor optie 1, als hobby. Maar toch ook als sport, niet zozeer om zoveel mogelijk puntjes weg te werken c.q. verzamelen, maar vooral de mooie wandeling of fietstocht (in het buitenland (D)en (Belg) vaak een stevige klim) :thumbup:

bewerkt door Walk The Line
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pure hobby! :thumbup: Sport doe ik daarnaast wel. Ik word dus nooit een kilocacher, maar daar doe ik het ook niet voor. Lekker er op uit in de natuur, daarnaast een beetje scoren, vooral lekker buiten zijn. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...